[GP2X] Alle info

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby ricepuppet » 09 Feb 2006, 06:49:09

Frankhulscher wrote:Heeft nou nog niemand hier dat ding? Ben nog aan 't twijfelen...


Mijne moet nog binnenkomen.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby ricepuppet » 14 Feb 2006, 16:06:00

KAPOT GIERIG! MIJN GPX2 IS BINNENGEKOMEN BIJ MIJN ANDER ADRES, NU OPHALEN HAHAHAHAHHAAHAHAA... - GEEN BELASTING OVER BETAALD DANKZIJ MIJN DOUANE VRIENDEN
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby klz_98 » 14 Feb 2006, 16:08:28

Iemand is blij :lol:
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Postby maartenoud » 14 Feb 2006, 20:51:41

en ricepuppet hoe bevalt ie??
FREE WILLEM
User avatar
maartenoud
Most wanted
 
Posts: 1003
Joined: 06 Mar 2005, 13:20:17
Location: Z.O.Beemster

Postby ricepuppet » 14 Feb 2006, 21:21:17

klz_98 wrote:Iemand is blij :lol:


Image Image

Valt nu nog wel mee, eigenlijk.

De GP2X geeft me nu al hoofdpijn. Dat ding.. damn.. ik dacht dat het wel even makkelijk zou zijn. Ik loop nu al fora's af te speuren. Eerste de negatieve kanten die me snel zijn opgevallen.

Problemen...

1. Probleem met USB kabel; Windows herkent het apparaat niet (meteen) dus dat is drivers / programma's downloaden. Heb het opgegeven, heb nu gewoon een cardreader besteld + een 1 gig SD kaart. 2 gig ging me te ver. Dat werd dus ook niet vermeld! De GP2X werkt alleen als je een SD kaart erin hebt. En laat dat toevallig zijn, dat ik die nu niet heb. Heb maar een 128 mb kaartje uit de digi cam van m'n vriendin gejat om te testen.

2. Lack of support. Tot nu toe heb ik gezien dat er niet veel te doen valt op de GP2X omdat mensen jaren hebben geprogrammeerd voor de GP32. Het is dus nog even wachten op goede emulators. Wordt dus voorlopig MP3's luisteren en filmpjes kijken tot die tijd.

3. Ik maak de doos open. Haal de GP2X eruit. Zit er een folie plak laag op het scherm, maar nog geen glas laag op - die zit apart in de doos - aan het folie laagje zit een lipje waarmee je de folie laag eraf kan trekken. Dus ik aan het lipje trekken, wilt de folie laag niet mee, maar wel het lipje eraf :? Ik dus met een scheermesje het folie eraf halen. Afijn.

Glas laagje erop plakken. Zie ik dat er krassen op zitten! Damn - althans, dat dacht ik - ik kom thuis, ga surfen voor info. Blijkt dat er nog een extra onzichtbaar folietje op het glaslaagje zit. Ook over het stukje waar de power knop zit en de battery life zit een laagje folie zonder dat ik het wist.. De manual is daar zo vaag en onduidelijk over - er wordt niet eens uitgelegd hoe dat ding in mekaar moet, of hoe dingen geinstalleerd moeten worden - en is alleen in het Koreaans en bar Engels (wel te volgen overigens)

4. Het scherm is raar. Het is een soort Nintendo DS scherm. Niet lelijk - totaal niet - maar ook niet geweldig. De pixels zijn wel aanwezig, (overigens, bij mijn zending zaten geen dode pixels) maar het scherm zal in mijn ogen nooit aan het PSP scherm kunnen tippen. De filmpjes en foto's zijn duidelijk genoeg om goed van te genieten.

5. Krijg net een goede fout; start de GP2X opnieuw op, krijg constant alleen maar kleuren op het scherm. Kom niet meer in het hoofdmenu terecht (nog steeds een probleem b.t.w.) Ow, kom daar op terug. Bleek dat de bijgeleverde goedkope 'chinese' batterijen kuren vertonen. Staat op op internet... (w.t.f. is er met die handleiding, i.p.v. alles op internet te zoeken???)

Al met al, ben ik zeer sceptisch over dit apparaat. De extra kosten die gemaakt moeten worden om het apparaat draaiend te krijgen ergeren me een beetje..

----------------------------------------------------------------------

Positieve kanten

1. Het apparaat is erg licht, vele malen lichter dan een PSP. Daarbij ook nog eens relaxter om in de hand te houden. De 4 punt druktoets is wel een beetje 'raar' om mee om te gaan - vereist oefening - omdat hij in het begin niet correct reageert, zeker niet als je net in het menu komt.

2. Het design. Sorry, maar ik verkies het design van de GP2X boven dat van de PSP. Waarom? Het apparaat is ten eerste niet zo 'breekbaar'. Hoewel er meer plastic in verwerkt is, maakt dit een stuggere indruk. Daarbij is het een apparaat dat te vergelijken is met een ouwe Nokia die je constant kan lateren flikkeren terwijl de PSP het moet hebben van een Sony Erricsson die snel beschadigd raakt. Grappig dat ik zo kan praten over de twee apparaten omdat ik de enigste dusver ben het apparaat :)

3. Films kijken en MP3's luisteren is leuk. Tenminste, verwacht niet het hoogstandje qua scherm zoals de PSP dat heeft. De boxjes die erin zitten geven alleen mono geluid weer (dit is zo te fixen met een kleine update op het net) en de video's spelen probleemloos af zonder dat je hoeft te converteren. Ik heb net de trailer van Underworld 2 gekeken. Aardig beeld, maar ook niet tipbaar aan dat van de PSP. Daarentegen, het niet hoeven te converteren en ondersteuning van veel formaten - nog niet alle, maar wel de meeste - is gewoon een pluspunt. Gewoon op de kaart gooien en kijken. Zo kan je dus lekker in de pauze snel een serie kijken :)

4. Het menu. Helder en simpel. Makkelijker dan dat van de PSP, zonder al de poespas die er niet bij hoort te zijn.

5. Zuipt minder batterijen dan de gemiddelde handheld. Net als de DS is het scherm anders opgebouwd dan de PSP - wie weet hoe mag het zeggen - en gaan de batterijen lang genoeg mee.

6. Knoppen veren lekker mee. Daarbij zijn het er ook genoeg om simpel mee te gamen. Westerse handjes kunnen dit apparaten ook met gemak omarmen.

Op dit moment kan ik nog vrij weinig zeggen over het apparaat - de goede kanten dan - omdat ik hem net een paar uur in bezit heb, en de volle potentie nog diep verscholen is. Alleen de eerste kennismaking is gewoon niet wat ik had verwacht; alsof je thuiskomt van een koude kermis. Je moet echt beseffen waarom je dit apparaat koopt. Om in de toekomst mooie dingen mee te doen, en voor nu MP3's luisteren en films kijken op een relaxte manier. Dat kon ik nooit zeggen van de PSP waar je met hele omwegen alles aan de praat moest krijgen.

----- Minpunten -----


- Handleiding (folies?, SD kaart aanschaf verplicht?)
- Foute reclame die er wordt gemaakt voor het apparaat (alsof je ready to go bent om te gamen, muziek te luisteren etc. als je het apparaat koopt)
- Mono geluid uit de boxen van de GP2X zelf (zo te fixen met kleine patch, word verholpen in volgende firmware)
- Extra uitgaves die niet vermeld worden om het apparaat draaiende te krijgen
- Knoppen indeling voor het menu is soms erg vaag

----- Pluspunten -----

+ Gewicht
+ Compatibiliteit, alsmede gebruiksvriendelijkheid van de menu's
+ Uiterlijk
+ De producten (software) voor de toekomst die eraan zitten te komen
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Giel » 15 Feb 2006, 12:43:55

dat ''ready to go'' gamen is wel zo als je Koreaans kan, ik weet zeker dat er wel wat officieële games beschikbaar moeten zijn..
User avatar
Giel
 
Posts: 697
Joined: 19 Apr 2005, 14:32:43
Location: Amsterdam

Postby ricepuppet » 16 Feb 2006, 06:48:09

Giel wrote:dat ''ready to go'' gamen is wel zo als je Koreaans kan, ik weet zeker dat er wel wat officieële games beschikbaar moeten zijn..


Er zijn wel officiele games beschikbaar, maar waarom zou je die kopen? Tevens, ik heb even wat meer met het apparaatje gestoeit. Het is eigenlijk een prachtig apparaat, alleen het opstarten hindert me een beetje; hij moet namelijk de firmware loaden - dat duurt ong. 20 sec. - en dat is echt, echt irritant. Maar daarna doet hij alles direct, wat niet te zeggen valt voor bv. de PSP.

Heb gister nog op werk DivX trailers lopen kijken van films. Vandaag komt mijn 1 gig kaart en card reader binnen, dus dan wordt het helemaal feest :)
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Frankhulscher » 17 Feb 2006, 12:45:49

Welke officieele games komen/zijn er dan? Meen eens ergens gelezen te hebben dat er psp/nds games geport zouden worden maar daar geloof ik eerlijk gezegd weinig van.
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby ricepuppet » 17 Feb 2006, 16:10:35

http://www.gp32eu.com/index.php

Ik zal strax nog wel deze post editen met een aantal geinige freeware spellen die ik sinds vanmorgen heb gedownload. Sommige zijn het echt wel waard om te spelen, de andere niet.

EDIT.±

Ik heb effe foto´s gemaakt van hoe alles in zijn werk gaat enzo.

Dit is de opstartprocedure.

Image

Als je batterijen (bijna) op zijn, krijg je enorm irrante errors, zie hier

Image

Het scherm slaat vast, en je moet herstarten.

Image

De game Giana Sister, wellicht interessant voor Donny en Stepz, ik vind er geen flikker aan :P Daarnaast de Megadrive en SNES ROM loaders.

Dan nog waar het om draait:

Image

De games Super Mario Allstars en Sonic 2 op full speed. Alle roms doen het perfect, de SNES loader wilt alleen niet normaal quitten, dus moet je de GP2X weer uitdoen. Wordt waarschijnlijk verholpen in de volgende loader.

Nog een irritatie punt; uithoudingsvermogen van de batterij. Zeer slecht als je films kijkt. Reden hiervoor is dat tijdens het film kijken, beide processoren (200 mhz) tegelijkertijd gaan werken, dit schijnt ook verholpen te gaan worden in de volgende firmware patch.

Zie hier alle kinderziektes van de GP2X ... > http://wiki.gp2x.org/wiki/Current_GP2X_ ... B_Problems

M'n batterijen zijn constant leeg binnen 2 uurtjes! Ga morgen gewoon oplaadbare kopen, want dit is echt kut :x
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby ricepuppet » 17 Feb 2006, 19:36:12

Deze gast is ook aan het developen > http://www.int13.net/france/index.php/tag/gp2x

Ook een leuke vergelijking.

http://www.gpark.nl/GP2X_vergelijking.php
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Frankhulscher » 17 Feb 2006, 22:25:12

Die emulators zijn natuurlijk enorm fun... Ben benieuwd of er ook nieuwe "echte" games op uit gaan komen van de grote developers (we kunnen hier uitgebreid over discussiëren maar jullie snappen wel wat ik bedoel)
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby ricepuppet » 17 Feb 2006, 22:34:19

Frankhulscher wrote:Die emulators zijn natuurlijk enorm fun... Ben benieuwd of er ook nieuwe "echte" games op uit gaan komen van de grote developers (we kunnen hier uitgebreid over discussiëren maar jullie snappen wel wat ik bedoel)


Je bedoelt waarschijnlijk developers als Capcom, Konami etc. volgens mij is er voor de GP32 ook niks qua grote developers uitgekomen. Voornamelijk kleine bedrijven die er commercieel brood inzien zijn bezig met games maken. Bovenstaande link - die van die fransman - die gast maakt ook goede games (effe naar onderen scrollen, en dan onder de plaatjes de video downloaden)

Aangezien je een hele hoop gezeik met distribiteurs, licenties en al dat soort voorkomt is de GP32 / GP2X een grote uitkomst voor deze mensen. Ik ga van het weekend m'n broertje een aantal games laten programmeren (op commando, hheehehehe...)

In feite is een apparaat als deze oneindig bruikbaar.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Lan Di » 17 Feb 2006, 23:31:38

Hoe zit t met de snelheid van de graphics en t geluid van de ge-gemuleerde spellen? Ik heb ooit Dreamsnes op de DC geprobeerd, maar dat liep niet echt lekker, met het geluid aan vertraagde het beeld.
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby ricepuppet » 18 Feb 2006, 08:15:56

Lan Di wrote:Hoe zit t met de snelheid van de graphics en t geluid van de ge-gemuleerde spellen? Ik heb ooit Dreamsnes op de DC geprobeerd, maar dat liep niet echt lekker, met het geluid aan vertraagde het beeld.


Gaat vlekkeloos, vooral de Megadrive emulator is echt 100% perfect. Zelfs een wannanbee Super Mario World kloon - die zelf was gemaakt door iemand - liep hakkelend. Ik ga straks nog MAME testen met een paar goede games, kijken hoe dat draait.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby sherudo » 18 Feb 2006, 12:35:58

Ik haal hem misschien als alle bugs eruit zijn, en er nog wat meer goede emu's zijn :)

Hoe is de stick? Heb je hem al geprobeerd bij beat em ups? Of kan je dat misschien voor me testen op b.v. street fighter 2? PSP kon ik haast geen truukjes doen met mn stick :(
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

PreviousNext

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group