Eerste virus PSP

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Eerste virus PSP

Postby blackdragon » 05 Oct 2005, 23:12:30

Het eerste virus voor de PlayStation Portable is uitgebroken. Het virus doet zich voor als een firmware-patcher voor de PSP. Net als de PSP Downgrader, maakt het virus gebruik van een fout in de firmware waardoor er een zogenaamde buffer overflow ontstaat. Wanneer er een buffer overflow is ontstaan, zal het virus belangrijke bestanden verwijderen waardoor de spelcomputer van Sony niet meer wilt opstarten.

Op dit moment zijn er nog geen oplossingen voor het probleem. Het virus had nog erger kunnen wezen door gebruik te maken van de draadloze opties van de PlayStation Portable. Volgens kenners is het een kwestie van tijd voordat er zo'n soort virus alsnog wordt verspreid.

Bron: http://www.insidegamer.nl
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby ricepuppet » 05 Oct 2005, 23:15:21

LOL, ik ben klaar met m'n PSP patchen. Ik zal er dus vrij weinig last van ondervinden. Als die 3rd party rommel vol met virussen zit, ben ik wel de lul. Tot die tijd ben ik veilig :)
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Stepz » 09 Oct 2005, 14:26:21

Is volgens mij allemaal bullshit!
Stond ook op Teletekst. Alleen de mensen die iets met hun psp hebben gedaan hebben er last van.... Is gewoon een truuk van Sony zodat niemand iets met z'n psp doet.... denk ik hoor....
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam


Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group