Kan iemand mij overtuigen om een DS aan te schaffen?

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Kan iemand mij overtuigen om een DS aan te schaffen?

Postby Juul » 02 Oct 2005, 22:12:36

Heey luitjes, ik ben sinds kort aan het denken over de aanschaf van een Nintendo DS. Ik heb wat liquide middelen over (lucky me :P ), ik kwam daarom op het idee om een DS te kopen. Het lijkt me op zich wel een leuke handheld, maar twijfel nog wel een beetje of het de koop waard is. Zeker nu ik een PSP heb.

Ik vind de DS dan ook niet zo héél mobiel, omdat ie zelfs nog iets groter in omvang is dan de PSP. Het is dan ook meer voor d'r bij. Maar voor degenen die 'm hebben, hoe zijn zullie ervaringen? Tevreden of juist niet? Zo vind ik het aanbod van de games ook wat magertjes, naast Meteos en Advance Wars Dual Strike weet ik eigenlijk ook niet veel meer te bedenken wat echt de moeite waard is. En wat is de toekomst? Bij Nintendo consoles is de third party support vaak wat karig. Ik zou 'm alleen kopen voor net die speciale spellen die alleen maar op een DS te spelen zijn, niet voor multiplatform spellen als NfS, Burnout e.d. die helemaal niet bedoeld zijn voor zo'n apparaatje.

Dus ... de moeite waard of niet?
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby Zeo » 02 Oct 2005, 22:39:34

Ik vind het zelf niet echt een geweldig apparaat, mij te groot. De spellen zijn wel erg goed(de exclusives), maar omdat ik ook en PSP heb neem ik die om zijn vele overige functies(die de DS dus mist) veel vaker mee.

Als je nog een DS'je wilt kopen, ben ik evt. wel bereid hem weg te doen. Laat dus maar weten als je besluit er een aan te schaffen. Het is een USA exemplaar, gloedjenieuw, compleet met doos en alle toebehoren en de volgende spellen:

- Mario 64
- Yoshi Touch & Go
- Kirby Canvas
- Jam With The Band
- Prince Of Tennis 2005
- Feel The Magic
- Metroid Demo
Xbox L!ve Gamertag: Ninzeo
Voeg me toe als je ingemaakt wilt worden met een potje PES 4 ;)
(of Outrun 2, Top Spin, XIII, Halo 2)
User avatar
Zeo
 
Posts: 2032
Joined: 29 Mar 2003, 11:46:32

Postby japancollector » 02 Oct 2005, 23:13:35

ik zal een ds aanschaffen momenteel voor 2 games:

castelvania en sonic ds heb allebei de trailers gezien op gamespot zien er goed uit.Ik vind alleen de characters uit castelvania niks.Vind ze beter thuis horen in gundamseed en samurai deeper kyo.Maar in de ps2 versie begong qua charackters al achteruit te gaan

daarnaast lijk me heretic en hexen er cool op ports
facebook winkel pagina SparksterGames
op marktplaats ben ik : click
op play.com : jceugamesale
op amazon.co.uk sparkstergames
op ebay ebay
User avatar
japancollector
 
Posts: 318
Joined: 05 Apr 2003, 14:29:49
Location: Netherlands

Postby blackdragon » 02 Oct 2005, 23:37:20

Ja die vraag zit ik ook nog steeds mee, tot nu toe zijn er maar 4 spellen die ik dan graag zou willen hebben.

Mario Kart Ds
Castlevania
New Mario Bros
Sonic Rush

En om hiervoor nou een DS aan te schaffen ik weet het niet.
Waar blijven eigenlijk de RPG's !
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby -ArNo- » 03 Oct 2005, 01:03:19

-ArNo-
 
Posts: 684
Joined: 31 Jan 2005, 22:45:02
Location: Drachten

Postby blackdragon » 03 Oct 2005, 08:42:30

Dankje maar bedoelde eigenlijk hier in de winkels ;)
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby rrcplus » 03 Oct 2005, 09:02:38

Beste Juul, een DS is een erg leuke handheld, vooral met de spellen die er nog voor uitkomen, Nintendogs,Yoshi Touch 'N Go en Kirby Canvas Curse zijn voornamelijk erg leuke titels.
je moet wel van een touchscreen houden, dat is namelijk de kracht van de DS, houd je daar niet van dan kan je beter een Micro kopen :P
beide de DS en PSP zijn leuke handhelds ik ben daarom ook blij dat ik beide heb. :D
Image
User avatar
rrcplus
Segaforum-B.A.B.E.
 
Posts: 898
Joined: 01 Jul 2004, 14:56:27
Location: Het Walhalla

Postby mrtweak » 03 Oct 2005, 09:27:01

ik ga de mijne verkopen met 2 games (mario 64 en Meteos) plus bon (nog 1.5 jaar garantie) met alle doosjes, dusssss
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Postby BDT » 03 Oct 2005, 12:10:45

voor hoeveel?
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby mrtweak » 03 Oct 2005, 13:00:42

ik zet hem wel op de segamarkt binnenkort: als er leuk geboden wordt dan verkoop ik hem en anders geef ik hem aan mijn neefje.
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Postby Juul » 03 Oct 2005, 13:02:36

Nou ik ben nog niet overtuigd hoor :wink:

Ik ga misschien voor de Micro, beetje retro gaming on-the-go
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby -ArNo- » 03 Oct 2005, 13:25:34

Dat kan ook op de ds hé :P
-ArNo-
 
Posts: 684
Joined: 31 Jan 2005, 22:45:02
Location: Drachten

Postby Juul » 03 Oct 2005, 13:29:23

-ArNo- wrote:Dat kan ook op de ds hé :P


Ja maar vind de Micro dan toch net wat slicker. Vind de PSP al vaak een beetje aan de grote kant om in je broek of jas mee te nemen. De DS is dan zelfs nog iets dikker.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby sharp » 03 Oct 2005, 13:31:50

Castlevania is geniaal en exclusief, stuk overzichtelijker door de map/satus op tweede scherm en speelt zeer goed.

Advance Wars DS: voegt veel toe aan de GBA-versie. Betere gameplay, twee gevechtvelden in sommige levels en veel meer. Erg goede game.

Meteos: simpelweg een super puzzelgame

Deze drie games waren voor mij reden genoeg een DS aan te schaffen. Bovendien komen er nog een aantal geweldige games aan bv SNK vs Capcom Card Fighters Clash DS (project naam). Dit is een extra reden voor mij geweest er al eentje te halen. Als je de NGP-versie hebt gespeeld weet je dat dit de beste cardgame serie voor spelcomputers is en dat deze game je waarschijnlijk ook vele spelplezier zal opleveren (Zowel deel 1 als 2 op NGP heb ik meer dan 100 uur gespeeld)
sharp
 
Posts: 50
Joined: 18 Jul 2005, 00:08:29
Location: Groningen

Postby arjen » 03 Oct 2005, 16:28:49

nintendo dogs, advance wars, castlevania dat zijn dan drie recente titels die zijn uitgekomen of hier of in de us welke de ds nu toch echt wel de aanschaf waard maakt lijkt mij zo ^_^

maar jij vraagt naar de toekomst nau daar komt die dan hoor:

Final Fantasy III (voor het eerst buiten japan!)
Electro Plankton (de music and rithem game die op het E3 nog zo'n indruk maakte)
Egg Monster Hero (nieuwe SE rpg)
Animal Crossing (hier kijk ik persoonlijk erg veel naar uit ^_^)
Pokemon (de Diamond en Pearl editions)
Phoenix Wright: Ace Attorney (objection!! ongeloofelijk eigenlijk dat die buiten japan komt ^^)
Super Mario Bros (de geheel nieuwe 2d platformer)
mystical ninja (konami zijn serie op de ds)
mario kart (heeft geen commentaar nodig lijkt mij)
mario & luigi partners in time (een vervolg op het eerste deel op de gba)
sonic rush (zelf kijk ik eigenlijk ook uit naar deze sonic wonderbaarlijk ^^ belooft eindelijk weer iets goed ^_^)
YS (srpg gebaseerd op de bekende ys games van falcom!)

genoeg of zijn er nog meer redenen te bedenken iemand?
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Next

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 13 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group