Sony heeft in een verklaring aan het Vara-programma Kassa geschreven dat het een foutloze werking van alle pixels in het scherm van de PSP zal garanderen. Al vanaf één dode pixel bestaat de mogelijkheid voor klanten om een vervangend exemplaar te krijgen van de handheld-console. Sony deed de expliciete garantietoezegging nadat kopers hadden geklaagd over de behandeling van hun klachten bij pixeldefecten. In veel gevallen kregen de klagers in de winkel te horen dat omruilen pas mogelijk was vanaf zes dode pixels. Ook de klantenservice van Sony zelf zou dit hebben aangegeven en in de handleiding worden dode pixels als normaal aangeduid. Sony Nederland zal nu contact opnemen met de verkopers over het pixelbeleid.
Voor de klantenservice is afgelopen week een nieuw beleid ingesteld voor de afhandeling van klachten over dode pixels. Sony raadt klanten aan in ieder geval eerst contact op te nemen met die klantenservice. In sommige gevallen zou namelijk geen sprake zijn van dode pixels, maar van een ander fenomeen zoals zogenoemde luie pixels. Die kunnen na langer gebruik vanzelf gaan functioneren. De garantie geldt ook voor België. De volledige verklaring is op de site van Kassa te lezen. Vlak na de introductie van de PSP in de Verenigde Staten bleek er ook al onduidelijkheid over de pixelgarantie van Sony. Daar werd toen door Sony voor een vergelijkbare oplossing
Tis toch wat
Dit opent perspectieven.