PSP vs. DS - We gaan hier verder..

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby ManoRevolver » 30 May 2006, 20:51:56

Fuck it!
Both DS & PSP rule!
De DS had ik al enige tijd, en sinds dit weekend eindelijk een PSP.
Beide zijn anders, maar alle 2 dikke shit!
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Ophyr » 30 May 2006, 21:08:14

Ik heb ook zowel de DS als de PSP. Het ligt puur aan de games op welk apparaat ik meer speel :P Ten tijde van Advance Wars speelde ik op m'n DS, daarna flink geDaxter'd en nu ben ik weer bezig met Animal Crossing :)
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby ricepuppet » 31 May 2006, 15:02:05

Eigenlijk moet ik mijn post zwaar aanpassen, aangezien ik al in tijden geen PSP meer heb, de GP2X na 2 maanden al verkocht heb, en deze thread al vol met kutstof zit. Fuck alle mobiele apparaten, geef je geld aan mij! :twisted:
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Mier » 02 Jun 2006, 22:39:40

ricepuppet wrote:Fuck alle mobiele apparaten, geef je geld aan mij! :twisted:


ga maar werken voor je geld :P

de DS zal hier ooit nog wel in huis komen als ik er echt heel erg cheap aan kan komen,op dit moment voldoet de gba nog voor mij op nintendo gebied.

de psp vind ik een geweldig ding,maar dat is voornamelijk voor de functies naast het gamen.
het is mijn mp3 speler geworden,films en series kijken in de trein of op het balkon.

qua games heb ik op het moment ook wel genoeg om me te vermaken.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Stepz » 05 Jun 2006, 11:35:25

1 ding: MARIOKART DS!!!!
WHOOHOOOOOOO!!!!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Cyberbeast » 09 Jun 2006, 18:56:50

Bij die klote-ds duurt het twee dagen en geraak je nog niet online. Bij PSP duurt dat twee minuten!

Heb ik gisteren Animal Crossing en mario kart gekocht, om vlug even online te spelen, lukt het voor geen meter. Foutmelding 52000 momenteel.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Fonzi » 09 Jun 2006, 20:16:20

Cyberbeast wrote:
Heb ik gisteren Animal Crossing en mario kart gekocht, om vlug even online te spelen, lukt het voor geen meter. Foutmelding 52000 momenteel.


Hetzelde hier, probeerde met Metroid Prime Hunter online te gaan maar ben nooit online geraakt met precies dezelfde foutmelding. Zelfs na alles handmatig te hebben ingesteld bleef ie een foutmeldig geven. Jammer want ik amuseer me met beide handhels even veel.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Cyberbeast » 10 Jun 2006, 09:10:34

Ik niet meer. DS heeft het voor mij verbrod.(of ist verbrodt?)
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Ophyr » 10 Jun 2006, 21:09:10

Bij mij ging de DS meteen online, bij de PSP moest ik juist vanalles instellen :)

Kijk ff of je WEP beveiliging hebt op je wireless router, in dat geval moet je namelijk een key invullen in de DS. Als je een andere beveiliging hebt, dan wordt ie niet ondersteund door de DS en zal je die beveiliging moeten uitschakelen op de router...

Mario Kart DS maakt 't wel goed met je als je 't gefixt hebt :P
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Cyberbeast » 11 Jun 2006, 07:41:21

Ik heb echt alles geprobeerd.
Naja, een vriend van me is informaticus, hij moet het maar oplossen.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Mier » 11 Jun 2006, 08:12:50

psp was bij mij een eitje,ik heb zo'n wifimax gekocht,plug je in je usb en je hebt draadloos internet door het hele huis.
werkt met de psp,DS en ook met laptops op volle snelheid.

misschien is dat een oplossing voor je,je hoeft dan ook niet te klooien met instellingen enzo.
alleen een wachtwoord invoeren als je dat wilt en spelen maar.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Fonzi » 11 Jun 2006, 10:23:32

Ophyr wrote:Bij mij ging de DS meteen online, bij de PSP moest ik juist vanalles instellen :)

Kijk ff of je WEP beveiliging hebt op je wireless router, in dat geval moet je namelijk een key invullen in de DS.


Ik heb helemaal geen WEP beveiliging op m'n wireless router. Ik heb echt al alles geprobeerd. Aan die support pagina's van Nintendo heb je trouwens ook niet veel.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby music_maniac1965 » 08 Jul 2006, 23:36:39

normaal gesproken houd ik niet zo van die VS battles, maar aangezien ik nu beide hebt (had eerst alleen de psp) zal ik ze naar mijn bescheiden mening naast elkaar leggen. de plus en min punten. let wel, ik heb de DS lite. de compactere versie met scherper beeld.

PSP: design vind ik superstrak, maar sony heeft geen rekening gehouden met het feit dat dat plastic best snel krast. gelukkig ben ik nogal zuinig aangelegd, en heb ik nog geen krassen. het volume kan best hard, maar zit wijnig laag in (niet zo gek, want bassen verplaatsen behoorlijk wat lucht, en die mini speakers doen dat dus niet). qua graphics doet de psp een klein beetje onder voor de ps2, maar het is echt fenomenaal als je ridge racer, of (mijn favoriet) outrun 2006 coast to coast op je breedbeeld formaat schermpe ziet scrollen. kortom, handheld gaming met het gevoel alsof je op een console speelt. als ik wil racen, dan geniet de psp mijn voorkeur.

DS lite: die nieuwe ziet er bijna net zo uit als de GBAsp, maar dan breeder, omdat de knoppen nu naast het onderste scherm zitten, in plaats van onder het bovenste scherm. toch is ie nu beter in je binnenzak te stoppen. de nieuwe schermen zijn echt superhelder. ik speel in stand 3 van de 4 die je kan kiezen. als je van puzzel games houd, is de DS je man. zoo keeper met de stylus is gewoon lekker. tetris hoort gewoon op een nintendo, en mariokart was voor mij de reden om een DS lite aan te schaffen. ik speel via de nintendo wifi usb connector (werkt alleen op windows xp) online met mijn neven, en na het moeilijke installeren van die wifi connector was het kinderspel om online te komen. design vind ik mooi, maar niet zo mooi als de psp. gameplay is niks mis mee. voor puzzel spellen is de bestuuring beter door touch screen. graphics doen een beetje nintendo 64 achtig aan, minus dat iritante blurr effect. ik heb nog niet alle games gezien op de ds, maar dat komt omdat ik hem nog niet zo superlang hebt, maar op mariokart na, zijn er volgens mij geen waardige racers op te vinden. voor mijn outdoor racekick moet ik dus toch bij de psp zijn.

conclusie: beide handhelds hebben hun eigen pro's en con's. de psp benaderd meer het console gamen (zowel qua gameplay als graphics) en de ds is meer (voor mij) de puzzel handheld, samen met mariokart, want die is wel erg leuk om te spelen, en ziet er niet echt verkeerd uit. een echte winnaar geef ik niet, want beide handhelds hebben zoveel plus punten dat ieder zijn eigen soort entertainment geeft.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby ricepuppet » 09 Jul 2006, 08:13:59

Daym, bestaat de VS. battle nog steeds? :lol:
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby RinusMaximus » 09 Jul 2006, 10:07:53

Cyberbeast wrote:Ik niet meer. DS heeft het voor mij verbrod.(of ist verbrodt?)


Verbrod is volgens mij geen woord, maar omdat je het in combinatie met heeft gebruikt is het een voltooiddeelwoord en kan het dus nooit met dt zijn.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

PreviousNext

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group