Sony voorspelt tekorten PSP tijdens Europese launch

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Sony voorspelt tekorten PSP tijdens Europese launch

Postby Xizor » 24 Aug 2005, 07:15:00

Sony voorspelt tekorten aan Europese launch PSP’s

De Sony PSP is een prachtig portable speeltje dat al enige tijd op de markt is, maar in Europa nog niet verschenen is. De Europese release, die eerst voor maart 2005 geplant stond, staat nu, zoals iedereen weet, op één september 2005. (zie te teller bovenaan).




De reden van het eerste uitstel was volgens Sony de vertraagde productie van de PSP. Sony was niet in staat om voldoende PSP’s te leveren voor een release in zowel Amerika als Europa. Nu ruim vijf maanden later zou je denken dat Sony genoeg PSP’s klaar heeft liggen voor de grote release in Europa. Nederlandse retailers hadden vooraf 150.000 besteld, maar Sony zal hier naar eigen zeggen niet aan kunnen voldoen. Het exacte aantal te leveren PSP is niet bekend, maar de kans op tekorten neemt hierdoor helaas toe.

Bovendien schijnt er een tekort aan promotie stands en dergelijk materiaal te zijn. Sony zal goed haar best moeten doen om de schade te beperken en zo ook de Europese consument tevreden te houden.

Als laatst weten we jullie nog te melden dat op de Europese PSP's firmware v2.00 niet standaard geinstalleerd zal zijn. Deze update zal op een bijgeleverde demo UMD staan.


bron: PSPWorld.nl


...roepen ze toch altijd? Leuke promotiestunt....
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby mrtweak » 24 Aug 2005, 07:53:17

stelletje productieprutsers- ook wel een goede kans dat dit bewust de wereld is in geholpen om de hype te versterken. Ik heb trouwens ook niet het idee dat de gemiddelde consument echt op de hoogte is van de launch. Als je gewoon op 1-9 nar de winkel gaat ligt hij er gewoon hoor
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Postby music_maniac1965 » 24 Aug 2005, 22:56:09

nou, en al zou ik hem niet precies op 1-9-2005 hebben, wat dan nog ? dan wacht ik nog wel ff. alsof we nog niet genoeg gewacht hebben.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby rrcplus » 24 Aug 2005, 23:02:41

bij sommige winkels is het wel waar hoor, bij de Intertoys bijvoorbeeld..
komen ze alleen maar binnen als ze pre-orderd worden :?
dus da's wel vervelend..gelukkig heb ik er wat extra besteld om gewoon te verkopen..
Image
User avatar
rrcplus
Segaforum-B.A.B.E.
 
Posts: 898
Joined: 01 Jul 2004, 14:56:27
Location: Het Walhalla

Postby Juul » 24 Aug 2005, 23:25:56

Mooi hoe de Europese consument weer genaaid wordt: een release van ongeveer 9 maanden later dan de Japanse en 6 maanden later dan de Amerikaanse en bovendien weer veel meer betalen dan de rest van de wereld.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24


Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group