N-Gage Reparatie.

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

N-Gage Reparatie.

Postby Donny K. » 17 Jul 2005, 20:03:46

Mochten er hier nog mensen zijn die problemen hebben/krijgen met hun N-Gage, kunnen nu een afpraak maken met .... MIJ 8) Ik heb nu de apparatuur en genoeg knowledge om N-Gages te repareren. Ook als ze niet meer aangaan door een wit scherm (WSOD) Heb je dus geen garantie meer? Of heb je gewoon geen zin om 3 weken te wachten? Is je N-Gage niet stuk maar wil je 'm gewoon updaten (als je bijvoorbeeld versie 3.14, 3.15 of 3.16 en daardoor bluetooth problemen )? Maak dan ook een afspraak met mij. Dit geldt zowel voor de original gage als de QD.

Overginds kan ik ook andere mobieltjes repareren. De meest gangbare in elk geval. Vragen? Stel ze hier. Pmmen mag ook.

Waarom ik zoveel geld uitgegeven heb aan dit soort apparatuur? Omdat ik het helemaal zat ben.

1: De telefoonwinkels zijn te lui en te dom en sturen voor de meest simpele problemen je phone op zodat jij er weken op moet wachten en zij de volgende klant het nieuwste en duurste model kunnen aansmeren. (Liegen over de specs is heel normaal, als ze maar genoeg toestellen kunnen verkopen)

2: De (O zo behulpzame) Nokia store bestaat niet meer. (Verbaast mij niks. Waarschijnlijk heeft nokia de stekker eruit getrokken wegens hun slechte support) Voor de dichtstbijzijnde nokia store moet ik nu uren in de trein zitten. Dat is het niet waard.

3: De zwarte markt is tegenwoordig geen optie meer. Te veel wannabe's met een grote bek, maar ze weten weinig tot niks. Er moet altijd iemand bij gehaald worden die ook geld wil zien. Ik ben dat gesjoemel meer dan zat.

4: De zogenaamde gsm reparatie winkeltjes kunnen je meestal ook niet echt helpen en sturen uiteindelijk de boel ook op. En willen erg veel geld zien als er een simpel onderdeel vervangen moet worden.

Nee dank je. Ik doe het liever zelf. En (net als met pc's en consoles) wil ik mijn kennis gebruiken om andere mensen te helpen en zelf de boel te repareren/modden/assembleren. Dus mensen. Laat het mij maar weten als jullie iets van mij nodig hebben.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby ReinieR » 17 Jul 2005, 20:07:30

Hehe post je net te laat. Een vriend van me had een Ngage QD gekocht, en na 1,5 week had ie al dat dat scherm wit bleef bij het opstarten. Hoe kan hij dat voorkomen?
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Donny K. » 17 Jul 2005, 20:19:07

Zo min mogelijk op je interne geheugen installeren als als je grote bestanden (ringtones, wallpapers etc) binnenkrijgt, zo snel mogelijk opslaan op je geheugenkaart. Je interne geheugen moet zo min mogelijk gebruikt worden.

De meeste van dit soort wsod problemen zijn erg makkelijk op te lossen (met de juiste apparatuur) Maar de meeste gsm (reparatie) shops. Zijn te dom of te lui en sturen 'm liever op. Of ze hebben de apparatuur gewoon helemaal niet in huis. De nokia store had deze apparatuur wel. Maar als je geen bon had hielpen ze je niet en als je garantie verlopen was, mocht je flink lappen. Iets oudere modellen, repareerden ze al niet eens meer en werden meteen opgestuurd. (Toen de QD uitkwam, had iedereen met een gewone N-Gage pech en moest 'm op laten sturen)
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby ReinieR » 17 Jul 2005, 20:23:36

Oke, en heeft de oude Ngage er ook last van? Want dat geheuge zit bij mij soms best wel vol maar nooit ergens last van gehad:S
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Donny K. » 18 Jul 2005, 07:05:32

Ietsje minder, maar ik zou toch uitkijken. Het is namelijk probleem nummer 1 (bij alle smartphones) Mensen die foute software op hun interne geheugen installeren of 'm gewoon volproppen met software. Zoveel mogelijk gebruik maken van je externe geheugen (geheugenkaart)
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby bobracing » 25 Jul 2005, 10:08:50

@ Donny K.
Je hebt dus een ufs of jaf gekocht ? ;) handig he ;) nieuwe software erin en ngage is weer gemaakt :) hoeveel vraag je als ik het vragen mag voor flashen/simlock etc ?
bobracing
 
Posts: 1497
Joined: 19 Feb 2004, 17:44:18
Location: @home

Postby smeerkaas » 25 Jul 2005, 19:19:32

Ja zoals je weet is mijn N-gage nu nog steeds kaduuk... Kwil em best opsturen en je ervoor betalen... Kheb nu een 6680, maar die draait per definitie geen N-gage games, omdat er een lock op zit... Zegt ie dat hij dit niet kan draaien...

Als je dat er ook af kan halen... JAAAAAAAAAAAAAAAAH!
smeerkaas
 
Posts: 230
Joined: 19 Jun 2004, 02:58:39
Location: Netherlands

Postby Razelim » 21 Aug 2005, 06:52:46

Donny, als eerste wil ik even zeggen dat je wat dit betreft een held in de Nokia-wereld ben geworden, eindelijk iemand die support levert :)

Vraagje: ik heb nog een oudere Engelse QD met 3.15. Kan je die updaten naar een nederlandse met 4.10?
alvast bedankt
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Donny K. » 21 Aug 2005, 08:37:25

@bob, Geen jaf of ufs, wel een soortgelijk apparaat.

Ik vraag er 10 euro voor. Apparaat was niet goedkoop en ik wil het er wel graag uithalen. Overginds is het wel "klaar terwijl je wacht" service.

@Razelim: Thanks :D En wat je Engelse QD betreft, geen probleem.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby bobracing » 21 Aug 2005, 09:19:35

werkt allemaal het zelfde een beetje he :) suc6 met je hobby :)
bobracing
 
Posts: 1497
Joined: 19 Feb 2004, 17:44:18
Location: @home

Postby Donny K. » 21 Aug 2005, 10:41:02

Thanks :-) Heb jij btw ook zo'n ding? Ik heb overginds de Phoenix black box. (weet niet of ik dat wel mag zeggen ;) )
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby bobracing » 21 Aug 2005, 10:43:37

phoenix hebben wij ook gehad :) is alweer een tijdje terug maar hebben we gehad :) wij hebben die andere 2 voornamelijk jaf nu :) gaat veel mb in zo'n telefoon tegenwoordig he ;).
bobracing
 
Posts: 1497
Joined: 19 Feb 2004, 17:44:18
Location: @home

Postby Markam » 21 Aug 2005, 12:01:55

ik heb 4.03 wat is er veranderd bij 4.10? een automatische toets blokkering misschien? dat zou er echt op moeten zitten....
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Donny K. » 21 Aug 2005, 12:40:31

bobracing wrote:phoenix hebben wij ook gehad :) is alweer een tijdje terug maar hebben we gehad :) wij hebben die andere 2 voornamelijk jaf nu :) gaat veel mb in zo'n telefoon tegenwoordig he ;).


We? Hebben jullie een telefoonreparatiezaak? Of heb je 'm gekocht met andere mensen samen? (Denk het haast wel als je meer van zulke boxen hebt) Maar inderdaad. Die Firmwares van tegenwoordig zijn zeker niet klein.

@Markam: Jij hebt waarschijnlijk een N-Gage classic. Daar is 4.03 de nieuwste. Voor zover ik weet, brengt Nokia daar geen updates meer voor uit :(
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Markam » 21 Aug 2005, 12:54:26

is idd een classic, Weet ik dat ook weer...
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Next

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group