Beste en Slechtste Java Games

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Beste en Slechtste Java Games

Postby ricepuppet » 16 Apr 2005, 22:29:39

Ik heb het al een keer eerder aangegeven; maar wat zijn er toch een hoop KUT Java games op de markt. Allemaal zoutloze, ongeinspireerde Java games waar je niet dood gevonden mee wilt worden. Top-view racers, platformspelletjes, Shmups; allemaal dezelfde rommel. En van alle (teken)films worden Java games van gemaakt. En allemaal KUT. Ben nu al bijna 1,5 jaar Java games aan het spelen (heb er nu inmiddels helaas zo'n 300 mogen spelen, waarvan er 15 ofzo maar goed waren) vandaar dat ik me afvraag wat de beste en slechte Java games zijn, zodat we het grote gros kunnen negeren. Ik heb medelijden met de mensen die er telkens 1.50 euro voor betalen...

Mijn beste en slechtste.: (geen SIS games, maar Java games..)

Beste.:

1. Puzzlebobble (Bust-a-Move)
2.Bubble & Bobble
3. Splinter Cell serie
4. Aleste
5. Might & Magic

Slechtste.:

1. Spiderman (met stip op nr. 1! Wat een walgelijk wanproduct van een bagger game..)
2.The Italian Job (onduidelijke, miserabele, doelloze top view racer met kutgraphics)
3. De hele 'Spruce' familie (Spruce Checkers etc.)
4. Van Helsing (net gespeeld, nog geen 10 sec. later verwijderd..)
5. Xcitebike. Wat een gedrocht. Ik dacht dat ik de oude Xcitebike NES versie mocht spelen, maar dit is werkelijk verschrikkelijk. Een totaal ander spel dat slecht en lui geprogrammeerd is.
6.Streetfighter. Laat je niet verleiden door de naam, dit is gewoon een snel zelf in mekaar geramde game. Je hebt 2 veries; 1 waar je moet boksen in FPS mode, en 1 waar je daadwerkelijk SF naspeelt. En dat is de slechtste van de twee.
7.Xmen 2- The Battle. Dat Marvel nog toestemming geeft voor dit soort crap. Verhaal.: alle mutanten moeten samenhorig leven volgens Xavier. Dat is dus de reden dat er een toernooi wordt gehouden waar iedereen mekaar de tyfus moet rammen.

Er zijn er nog een hoop, maar daar kan ik even niet op komen. Meeste kutgames zijn van grote licenties, of hebben een stomme naam als 'Supercarracer Deluxe, Mine Killer' en dat soort achterlijke namen.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Donny K. » 17 Apr 2005, 22:14:08

Ik moet de eerste echt goede java game (voor de telefoon) nog tegenkomen. Ik kan hier heel kort over zijn:

Slechtste games:

Te veel om op te noemen, maar de titel die op dit moment in mij opkomt is: Matrix fire.

Beste spel...? :

Hmm moeilijk. Ik heb gehoord dat Giana sisters en Townsmen 2 echt leuk zijn en nog lekker spelen ook. Helaas heb ik ze zelf nog niet kunnen proberen dus ik zeg er verder weinig over. Ik weet alleen dat alle java games waar ik veel hoop voor had, mij tot nu toe vies tegen zijn gevallen. screenshots voldoenen niet. Ik moet het echt spelen.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby ricepuppet » 18 Apr 2005, 21:10:28

Donny K. wrote:screenshots voldoenen niet. Ik moet het echt spelen.


Ik wil niet lullig doen, maar doe het toch :) Je denkt toch niet dat ik voor die 300 games heb betaald? Ben niet gek om voor uberslechte rotzooi te betalen. Nee, laten ze maar eerst de kwaliteit omhoog krikken, dan ben ik bereid een eurootje op tafel neer te leggen.

Tevens is 2005 het jaar waar een aantal bedrijven met sterke titels komen aanzetten.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Donny K. » 26 Apr 2005, 18:11:50

Tuurlijk denk ik dat niet :) Ik test ze eerst ook altijd voordat ik ze koop, maar als ze echt leuk zijn, dan koop ik ze wel. Helaas ben ik nog geen enkel java spel tegengekomen die de moeite waard was. Zelfs 3 euro vind ik te veel voor een interactive diashow. Symbian games daarentegen, heb ik al wel gekocht. Sommige games zijn echt ware meesterwerkjes en zeker de moeite waard.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby ricepuppet » 29 Apr 2005, 09:27:32

Het klote is dat alleen Nokia volgens mij van het Symbian OS gebruik maakt. Nu ik m'n Sony Ericsson S700 heb, moet ik het doen met brakke Java games van 30 - 50 kb. En als ze van die grootte zijn, dan weet je voldoende. De meeste goede Java geproduceerde games zijn wel rond de 150 kb of hoger.

Wat ik echt heb grijsgespeeld op mn Nokia 3650 was 'Lemonade Tycoon'. Niet omdat de game keiharde actie bevatte ofzo, maar vanwege de gameplay. Totdat ik het management truukje langzamerhand doorhad en bakken met geld binnenhaalde.

Maar ook simpele games als 'Simon Sez' (waar je handelingen moet nadoen die eerder voorgedaan werden) kunnen me lang genoeg boeien, ook al hebben ze meest akelige 8-bit graphics.

Het mooiste zijn toch wel de Emulators voor 8 bit spellen voor je telefoon. Al kreeg ik ze niet perfect aan de praat.. heb nu een NES emulator, vNes dat onder Java draait met 1 NES spel erbij, maar dat werkt niet vlekkeloos qua controls instellingen. En hoe je de ROMS in de mappen stopt is me ook onduidelijk.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby japancollector » 17 Feb 2006, 23:09:07

1= rainbow island story of bubble bobbelen 2(perfect ^^ http://www.jamba.nl/jcw/goto/games/mobi ... ge?jhs=368
)
2=ghost n gobelins
3=1943
4=megaman
5=prince of persia sands of time
6=bombermankart
7=1942
8=aleste
9=dragongard
10=metal slug mobile(springen gaat moeilijk kan niet horizontaal naar boven schieten)

In japan betaal je 300 yen(3 euro per maand)en kan je 30 simpele games downloaden
facebook winkel pagina SparksterGames
op marktplaats ben ik : click
op play.com : jceugamesale
op amazon.co.uk sparkstergames
op ebay ebay
User avatar
japancollector
 
Posts: 318
Joined: 05 Apr 2003, 14:29:49
Location: Netherlands

Postby klz_98 » 18 Feb 2006, 09:33:32

Ik zie trouwens nergens hoeveel die dingen kosten bij Jamba?

Zal wel ergens in de buurt van 5 euro zijn, maar ik zie het niet? :oops:
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Postby japancollector » 18 Feb 2006, 09:44:53

klz_98 wrote:Ik zie trouwens nergens hoeveel die dingen kosten bij Jamba?

Zal wel ergens in de buurt van 5 euro zijn, maar ik zie het niet? :oops:


Je moet een abonement afsluiten.Bijv een premium games abonement kost 4,50 per week.En kan je 2 premium games downloaden per week.Maar als je niet wacht tot week voorbij is en niet nieuwe games tegoed heb. Dan kost het 5 euro per download.Het word van je beltegoed afgehaald
facebook winkel pagina SparksterGames
op marktplaats ben ik : click
op play.com : jceugamesale
op amazon.co.uk sparkstergames
op ebay ebay
User avatar
japancollector
 
Posts: 318
Joined: 05 Apr 2003, 14:29:49
Location: Netherlands

Postby Xizor » 18 Feb 2006, 09:52:38

Java games == KUT
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby ricepuppet » 18 Feb 2006, 10:00:02

Xizor wrote:Java games == KUT


Niet allemaal, er zitten echte 'gems' tussen, maar die zijn zeer, zeer schaars. Ik doe op dit moment vrij weinig meer met Java (begon toen ik de PSP in mijn bezit had, en nu de GP2X) maar goed rondkijken en selectief installeren is de beste optie.

Java games van films zijn zowieso echt teringgaar, die gasten krijgen mucho bucks en raffelen dan het spel echt bagger af omdat ze toch het geld al binnen hebben (+ een leuke referent op hun CV)
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby japancollector » 18 Feb 2006, 10:50:07

Xizor wrote:Java games == KUT


ik vind het wel goed alleen in europa en amerika is het nog al een zootje betreft javagames.In japan betaal je 3 euro en kan je maand lang java games van konami of capcom downloaden.Daarnaast word in japan meeste javagames gemaakt door groten gamecompanies.En zijn ze van hoge kwaliteit vooral de nieuwere.Ik weet nog dat de gameboy colour in was. Megaman voor de telefoon uitkwam in japan in kleur.Was in die tijd wel bijzonder.Maar alles is heel erg snel gegaan afgelopen 5 jaar.Tuurlijk hebben de pocket consoles de telefoon ingehaald.Maar de telefoon games zijn ook meer om oudere games aan het licht te brengen.En als het zo goedkoop in japan was geweest was mischien wel intresant geweest.Daarnaast kan ik maar 2 a 3 goede javagames sites binnen nederland .Ik vind gameloft nog steed beste javagames bedrijf buiten japan.

maar de meeste javagames sites zijn kut en bieden allemaal zelfde pakket aan javagames.En die zijn allemaal freeware kwaliteit.Het lijk wel of zelfde persoon erachter zit

voorbeeld:

http://www.hotjavagames.nl/

japanse java site:

http://www.konamionline.jp/konaminet/i- ... index.html
facebook winkel pagina SparksterGames
op marktplaats ben ik : click
op play.com : jceugamesale
op amazon.co.uk sparkstergames
op ebay ebay
User avatar
japancollector
 
Posts: 318
Joined: 05 Apr 2003, 14:29:49
Location: Netherlands

Postby ricepuppet » 19 Feb 2006, 00:01:23

Heb net even Metal Slug Mobile gespeeld. Kan niet eens een greintje waardigheid vanaf van het origineel. Echt crap vind ik het. En het verschil, zoals Japancollector net wees, is groot tussen het Westen en het Oosten...
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby General Wong » 20 Feb 2006, 12:26:20

Tetris, Puzzle Bobble en Darts vind ik tof, de rest van wat ik tot op heden heb gespeeld is het vernoemen niet waard.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby klz_98 » 21 Feb 2006, 10:34:46

Klopt.
Volgens mij komt het ook vooral dat ze niet willen afwijken van de standaarden.
Een actie spel wat richting nodig heeft en dan ook nog 2 actie knoppen kan toch gewoon niet werken op een telefoon?
Je kunt het werl realiseren. Maar spelen :?
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Postby Ophyr » 10 Mar 2006, 07:55:00

Houd vooral de games in de gaten van Macrospace (die nu overigens Glu heet) en Gameloft.

Ancient Empires is echt geweldig, beetje Fire emblem achtig. W.m.b. een game die bewijst dat Java games ook enorm goed kunnen zijn :)

http://www.glu.com/games/game.php?game= ... ires_ii&fl
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Next

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group