vraagjes over de nintendo DS

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby NiGHTS » 24 May 2004, 09:55:09

insidegamer meldt nu dit:

<i>Een dochterbedrijf van Microsoft is bezig spellen te ontwikkelen voor de Nintendo Dual Screen. Volgens een Japanse bron is dit een aanval van Microsoft tegen concurrent Sony. Vooralsnog heeft Microsoft alles ontkent.

Microsoft heeft al eerder verteld dat zij geen handheld zullen maken. Hierdoor kunnen de dochterbedrijven zich bezig houden met het ontwikkelen van spellen voor de Nintendo DS. Over de spellen zelf is nog niks bekend.</i>


-->
als ze dus echt een aanval willen doen op Sony, moeten ze Rare maar toestemming geven voor het maken van Perfect Dark DS... maar zo\'n feest zal \'t wel weer niet worden [:(]
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Appie » 24 May 2004, 10:38:44

PD DS is leuk, maar doe mij maar Goldeneye [:P]
Van Rare verwacht ik niet minder eigenlijk dan dat ze gaan produceren voor de DS, ze maken immers ook gewoon games voor de GBA, waarom dan niet door voor de DS?
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby NiGHTS » 24 May 2004, 11:28:48

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Appie</i>
<br />PD DS is leuk, maar doe mij maar Goldeneye [:P]
Van Rare verwacht ik niet minder eigenlijk dan dat ze gaan produceren voor de DS, ze maken immers ook gewoon games voor de GBA, waarom dan niet door voor de DS?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

ja tuurlijk, ik wil ook veel liever GoldenEye... maar is dat nog wel mogelijk i.v.m. licenties?? Ik betwijfel dat.

En dat Rare games gaat maken voor de DS leek mij van te voren ook wel logisch, maar nu ik gezien heb dat de DS een soort N64 is, zou Rare opeens de belangrijkste third party developer ervoor kunnen worden aangezien ze nog een hele N64 reeks hebben staan die theoretisch gezien zo naar de DS kan worden overgezet (met online mode natuurlijk [:p]) Dat is de reden dat ik zo enthousiast zou worden als Rare daadwerkelijk voor de DS games gaat maken, waarschijnlijk niet om hun nieuwe games (zie GBA).
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Appie » 24 May 2004, 11:45:39

Ja weet ook niet hoe het zit met de licenties bij Goldeneye, volgens mij heeft Rare zelf daar niet veel van in handen (1 van de redenen dat de Goldeneye weps in PD een klein beetje anders heetten was om gezeik met de licenties te voorkomen). En of Rare daar zin in heeft om dat spel weer uit te brengen, weet ik ook niet, ze zijn immers expres overgestapt op PD voor meer vrijheid qua creatie van de game en zich niet aan de verhaallijn moesten houden van een bondfilm. Dus of Rare er zin in heeft? Maar als dit poortje uit zou komen (be it PD or Goldeneye (or both! [:D])) heb ik zeker zin in. Tis net als een GT4 PSP poortje, tis ff heerlijk spelen voor onderweg.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Evil_cloud » 24 May 2004, 15:44:32

Mmm een Banjo Kazooie op NDS... Met touchscreen beweeg je de vleugels van Kazooie, of de benen van Banjo. Grunty kan je met voice recognition beledigen. ^^
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby WithAttitude » 25 May 2004, 08:33:40

[url=\"http://www.dgsonline.nl/news_display.asp?id=13803\"]DGSonline[/url]
<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Dat is goed nieuws, helaas is dit nog niet officieel bekendgemaakt. Net als de prijs die wordt gegokt op zo\'n £249 voor de PSP en zo\'n £199 of lager voor de NDS. Vermenigvuldig dit met anderhalf en dan krijg je €375 voor de PSP en €300 voor de NDS<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Het duurt dus niet alleen nog erg lang, het kost waarschijnlijk nog gigantisch veel ook . Voor dat geld ga ik echt nooit zo\'n ding halen.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Xizor » 25 May 2004, 08:47:01

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">
Net als de prijs die wordt <b>gegokt</b> op zo\'n £249 voor de PSP en zo\'n £199 of lager voor de NDS. Vermenigvuldig dit met anderhalf en dan krijg je €375 voor de PSP en €300 voor de NDS<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

het is een GOK en SPECULATIES. totdat zowel SOny als Nintendo zou ik niet te veel waarde hieraan hechten en me absoluut nog niet druk maken over wat hij gaat kosten. de ene week gokken ze 199 dollar, de andere week 199 pond..... ik kan ook wel gokken dat de DS 99 euro gaat kosten [;)]
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby WithAttitude » 25 May 2004, 09:35:38

True, maar alle geruchten wijzen uit dat het duur gaat worden, zo ook eerdere aankondigen van EA (!?) n.a.v. de prijs van de PSP.
Ik ben ervan overtuigd dat ze duur gaan worden, hoe duur valt uiteraard nog te bezien, maar als het 200 of meer wordt koop ik het iig. niet.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby NiGHTS » 25 May 2004, 16:09:37

mwa.. geen Rare op DS voorlopig: http://www.gamesindustry.biz/content_pa ... b&aid=3504

klote Nintendo... hoe hebben ze \'t ooit in hun hoofd kunnen halen om Rare te verkopen [xx(][:(]
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Evil_cloud » 25 May 2004, 16:10:55

Heh, Japanse retailers hebben toch gezegd: \'rond de 350 euro\' (PSP). Dat is prijs voor Japan, hier zal het zeker nog hoger zijn.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Xizor » 25 May 2004, 16:23:56

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Evil_cloud</i>
<br />Heh, Japanse retailers hebben toch gezegd: \'rond de 350 euro\' (PSP). Dat is prijs voor Japan, hier zal het zeker nog hoger zijn.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">


ze kunnen zoveel zeggen; zolang het niet uit de mond van Sony en Nintendo komt, kan NIEMAND er wat van zeggen...
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Loempiavreter » 25 May 2004, 19:17:09

Ik zit nu echt zwaar te twijfelen welke ik ga halen......

Nintendo DS heeft metroid prime hunters en PSP heeft metal gear acid.

En die Devil may cry die op de psp komt is dat een remake?
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Evil_cloud » 26 May 2004, 11:16:16

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Xizor</i>
<br /><blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Evil_cloud</i>
<br />Heh, Japanse retailers hebben toch gezegd: \'rond de 350 euro\' (PSP). Dat is prijs voor Japan, hier zal het zeker nog hoger zijn.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">


ze kunnen zoveel zeggen; zolang het niet uit de mond van Sony en Nintendo komt, kan NIEMAND er wat van zeggen...
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Waarom denk je nu dat Sony de lippen stijf houdt? Hoewel er wel enkele mensen van Sony een hint gaven naar 350 euro. xD
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Xizor » 26 May 2004, 12:07:45

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">
Waarom denk je nu dat Sony de lippen stijf houdt? Hoewel er wel enkele mensen van Sony een hint gaven naar 350 euro. xD<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

wat een bullpoep...Nintendo doet toch hetzelfde...???? en die \'enkele\' mensen kunnen zoveel zeggen. Officieel persbericht van sony en nintendo, DAT is pas duidelijk....

Wie weet zijn die \'mensen bij sony\' wel productiemedewerkers die PS2\'s in elkaar schroeven ofzo...
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Evil_cloud » 26 May 2004, 19:11:46

Ja tuurlijk, bij het management hebben ze allemaal voor technisch medewerker gestudeerd.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

PreviousNext

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group