vraagjes over de nintendo DS

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

vraagjes over de nintendo DS

Postby Loempiavreter » 14 May 2004, 20:07:33

1) Wat is de prijs van de Nintendo DS (wat zover bekend is)
2) Wat is de grafische kracht van de Nintendo DS
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Thomas » 14 May 2004, 20:17:51

grafische kracht is staat volgens mij gelijk aan 64... prijs weet ik niet
Thomas
 
Posts: 4675
Joined: 03 May 2001, 17:03:35

Postby Appie » 14 May 2004, 20:37:26

Als ik de games zo zie denk ik eerder N64+
Prijs is nog steeds niet bevestigd, maar er wordt tot nu toe uitgegaan van 199 dollar voor de DS. Nintendo komt vast wel binnenkort met een bevestiging (Spaceworld denk ik?)
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby BDT » 14 May 2004, 21:28:31

prijs wordt naar zeggen 199 dollar.... Das in Nederland dus ook gewoon 199 euro, want wij betalen altijd meer. [V]
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby NiGHTS » 14 May 2004, 21:45:37

ja de prijs is maximaal $199 en dan moet ik er nog een access point bij kopen om \'m online te krijgen en een stapeltje games. Echt goedkoop wordt \'t dus ook weer niet.
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Thomas » 14 May 2004, 22:53:06

ebgames gaat hem verkopen voor 169 euro

bron: http://www.insidegamer.nl/content.php?id=1906
Thomas
 
Posts: 4675
Joined: 03 May 2001, 17:03:35

Postby BDT » 15 May 2004, 09:07:27

lol, denk je nou echt als je hem in de US voor 199 dollar kan kopen, dat jij er in totaal 169 voor betaald? Nee, daar komen nog verzendkosten + invoer bij.

Retailprijs is bovendien meestal gelijk aan de dollar hier, maar de Euro is iets meer in waarde, dus wij betalen meer.
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby WithAttitude » 16 May 2004, 08:34:17

En dan schrik je je waarschijnlijk dood als Nintendo de prijs voor de software bekend gaat maken.
Gezien de GB(A) games, die waren gewoon net zo duur als \'voltallige\' games voor de consoles.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby NiGHTS » 16 May 2004, 09:43:09

ja de DS games zullen wel weer prijzig worden in Europa [:(]

maar goed, ga dat ding toch gewoon importeren dus mij maakt dat eigenlijk niet uit. Alleen de keuze van games wordt wel lastig....

<b>Activision</b>
Spider-Man 2
One Piece

<b>Bandai</b>
Mobile Suit Gundam Seed

<b>Banpresto</b>
DragonBall Z

<b>Capcom</b>
Megaman Battle Network
Gyakutensaiban
Viewtiful Joe

<b>Electronic Arts</b>
Need for Speed

<b>Hudson</b>
Bomberman

<b>Konami</b>
Yu-Gi-Oh!: Nightmare Troubadour
Frogger 2005

<b>Namco</b>
Pac-Pix
Pac\'n Roll
Mr. Driller

<b>Nintendo</b>
Animal Crossing
Mario Kart
Metroid Prime: Hunters
PictoChat
Super Mario 64X4
New Super Mario Bros.
Wario Ware Inc.

<b>Sega</b>
Sonic
Project Rub

<b>Square Enix</b>
Final Fantasy : Crystal Chronicle
Dragon Quest Monsters
Egg Monster Heroes

<b>Tecmo</b>
Monster Rancher
Team Ninja spel

<b>THQ</b>
SpongeBob SquarePants

<b>Ubisoft</b>
Rayman

-----

Bomberman lijkt me zelfs leuk... (online dan)

Enige tegenvaller op dit moment lijkt me Konami, maar daar komt hopelijk nog verandering in.
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby imbert » 16 May 2004, 12:39:15

Als ik het zo zie,zijn er dus games die apart ontwikkeld worden voor deze console? En zijn deze dus niet compatible met de GBA?

Als dit zo is,dan zou ik het toch een flinke naaistreek van Nintendo zijn. De GBA is pas net uit,en men komt al met een opvolger. Ik weet niet of ik wel zo positief kan zijn over dit ding, als Sony ook met een console komt,die buiten een sterke games lineup ook nog meer capaciteiten heeft. Maar goed ik ben benieuwd hoe dit ding het gaat doen.

edit: Ik vind in ieder geval,dat de games ook te spelen moeten zijn op de gba, indien dit niet zo is,zou ik het erg jammer vinden, De lineup toont mij dat er games speciaal ontwikkeld worden voor de DS, zijn deze compatible voor de gba? En ja ik weet dat een console met hogere capaciteiten niet veel waarmaakt,totdat het released is, Maar goed wat ik erover lees,klinkt positief,maar goed verwachtingen hoeven niet altijd uit te komen.
imbert
 
Posts: 667
Joined: 02 Sep 2002, 16:59:24

Postby NiGHTS » 16 May 2004, 12:45:46

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door imbert</i>
<br />Als ik het zo zie,zijn er dus games die apart ontwikkeld worden voor deze console? En zijn deze dus niet compatible met de GBA?

Als dit zo is,dan zou ik het toch een flinke naaistreek van Nintendo zijn. De GBA is pas net uit,en men komt al met een opvolger. Ik weet niet of ik wel zo positief kan zijn over dit ding, als Sony ook met een console komt,die buiten een sterke games lineup ook nog meer capaciteiten heeft. Maar goed ik ben benieuwd hoe dit ding het gaat doen.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Nintedo DS is geen opvolger van de GBA, GBA games blijven gewoon ontwikkelt worden

-> DS is voornamelijk 3D (N64 graphics)

-> GBA 2D (SNES graphics)
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Appie » 16 May 2004, 12:48:43

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door imbert</i>
<br />Als ik het zo zie,zijn er dus games die apart ontwikkeld worden voor deze console? En zijn deze dus niet compatible met de GBA?<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Ja die zijn idd niet compatible met de GBA, geen1 van de DS cartridges zijn dat (andere vorm). DS kan wel GBA games afspelen. Of Nintendo of andere developers de productie van games staakt voor de GBA is natuurlijk aan hun. De GBA zou prima kunnen leven naast de DS als er maar games voor blijven komen en leuke compatible fratsen met de Gamecube.


<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Als dit zo is,dan zou ik het toch een flinke naaistreek van Nintendo zijn. De GBA is pas net uit,en men komt al met een opvolger.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Tenzij Nintendo en andere developers de productie van games nu staken voor de GBA kan je het onmogelijk een opvolger noemen. En Nintendo of andere developer hebben nooit gezegd dat ze de productie van games voor de GBA gingen staken. De games voor de DS zijn ook compleet anders door de DS fratsen dan die voor de GBA, dus als iemand geen zin heeft aan DS fratsen koopt die een GBA (of in de toekomst een PSP)

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Ik weet niet of ik wel zo positief kan zijn over dit ding, als Sony ook met een console komt,die buiten een sterke games lineup ook nog meer capaciteiten heeft.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Sterke games line up voor de PSP? *Copy paste het lijstje even uit het PSP forum*:
<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Activison
Tony Hawk´s Underground 2

Capcom
Devil May Cry
Viewtiful Joe
Vampire Chronicles

Electronic Arts
Tiger Woods PGA tour
Need for Speed Underground
NFL Street
NBA Street

Koei
Dynasty Warriors

Konami
Metal Gear Acid
Frogger 2005

Sega
Puyo Pop Fever
Project S

Sony
Syphon Filter
This Is Football
Ape Escape
Gran Turismo<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Allemaal ports, ja hele sterke line-up. NOT!

DS heeft ook wat ports, maar op die release lijst staan nu al meer orginele games (oa dankzij het touchscreen) dan op de hele lijst van de PSP.

NiGHTS was me voor zie ik [:)]
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby imbert » 16 May 2004, 12:51:01

[quote]GBA games blijven gewoon ontwikkelt worden
[quote\\]

Precies dan weet ik precies hoe het gaat,nintendo stopt zijn energie in een nieuwe console,en stopt minder energie in de gba,waardoor deze minder games krijgt,of games krijgt van mindere kwaliteit. Kortom je krijgt het effect van Sega destijds,upgraden de boel. Sorry maar ik sta er als het zo is negatief tegenop.
imbert
 
Posts: 667
Joined: 02 Sep 2002, 16:59:24

Postby NiGHTS » 16 May 2004, 12:53:14

ja \'t probleem bij PSP is, de developer maakt een game en hup: port \'t gelijk naar de PSP. Er is bijna geen reden om een game speciaal voor de PSP te ontwikkelen, dat zou geld verspilling zijn.
Bij de DS valt niet te porten, tenminste alleen een handje vol N64 games waarvan ze de engine gaan gebruiken om er een multiplayer game van te maken, maar door die games zijn ze snel heen.
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Appie » 16 May 2004, 12:53:30

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door imbert</i>
<br /><blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">GBA games blijven gewoon ontwikkelt worden
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Precies dan weet ik precies hoe het gaat,nintendo stopt zijn energie in een nieuwe console,en stopt minder energie in de gba,waardoor deze minder games krijgt,of games krijgt van mindere kwaliteit. Kortom je krijgt het effect van Sega destijds,upgraden de boel. Sorry maar ik sta er als het zo is negatief tegenop.

<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Zou kunnen, only the future will tell. GBA blijft iig leuk bij Gamecube games [:)]

LOL NiGHTS is me alweer voor [:D] Maar dat klopt idd NiGHTS de PSP is veel poort gevoeliger dan de DS. PSP is net zo poort gevoelig als de GBA
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Next

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group