vraagjes over de nintendo DS

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby imbert » 16 May 2004, 12:55:04

Als ik de lineup zie,vind ik het PERSOONLIJK wel een goede lineup,Maar goed het blijf persoonlijk. En Appie dit standpunt is met name gebaseerd op mijn voorkeur naar sportspellen. En btw een port van viewfull joe[voor jou niet] doet mij geen kwaad,precies hetzelfde met devil may crime.

Maar goed een echte knaller lineup tijdens de launch heb ik alleen met de Snes meegemaakt. De gb had destijds ook niet zoveel launchtitels,Tetris?SML?
imbert
 
Posts: 667
Joined: 02 Sep 2002, 16:59:24

Postby Robert » 16 May 2004, 12:55:44

Er zijn inderdaad aardig wat 3D titels voor de DS al zijn er ook <b>2D</b> games zoals \'wario ware DS\'. Vooral wario ware maakt leuk gebruik van het touchscreen, wario gooit vanaf het bovenste display een box naar je toe waarin de game zit die valt op je onderste scherm. dan moet je bv in 5 sec al het fruit doormidden hakken. echt SUPER.

Nog een andere game in <b>2D</b> is \'...\'pac-man. Hierbij moet je zelf pacman tekenen en die gaat dan rechtdoor de spookjes zijn pad opeten. eerlijk gezecht vond ik die game niet echt geslaagt.

kwa 3D games heb je ze in overvloede en dat is denk ik op de DS wel goed. Ze komen namelijk goed tot hun recht. Neem nu bijvoorbeeld metroid (die er overegens prachtig! uitziet) kan je op het touchscreen je veihand \'aantikken\' en dan mik en schiet je dus op hem. echt SUPER. Een game die ook erg leuk was/is de Mario 64 remake je kon op de E3 alleen de multiplayer modus doen. Hierbij wie het eerst de sterren heeft gepakt (of de meeste) binnen de tijd die wint.

de DS word denk ik wel een grote hit het bied zoveel meer dan alle andere handhelds. welleswaar op graphish vlak verre achter de PSP.. maar het touchscreen en dualscreen geven het zoveel meer waarde.. HULDE AAN DE DS!
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Appie » 16 May 2004, 12:57:28

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door imbert</i>
<br />Als ik de lineup zie,vind ik het PERSOONLIJK wel een goede lineup,Maar goed het blijf persoonlijk. En Appie dit standpunt is met name gebaseerd op mijn voorkeur naar sportspellen. En btw een port van viewfull joe[voor jou niet] doet mij geen kwaad,precies hetzelfde met devil may crime.

Maar goed een echte knaller lineup tijdens de launch heb ik alleen met de Snes meegemaakt. De gb had destijds ook niet zoveel launchtitels,Tetris?SML?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Oh ja dat was ik even vergeten: jij hebt geen PS2 en Playstation gehad, dus die ports maken jou helemaal niks uit. Je hebt zeg maar mijn gevalletje met de GBA, ik had geen SNES dus de ports vond ik alleen maar leuk [:)]

@Robert Metroid op de DS lijkt mij ook juist heel cool worden met de Stylus, ondanks dat iedereen denkt dat het lastig werkt in de praktijk (pen voor scherm, niet goed kunnen vasthouden e.d.) heb je daar naar mij idee helemaal niet zo last van. Jij hebt hem zeker ook gespeeld op de E3, dus jij weet wel of je er last van een pen voor je scherm hebt of niet [:)]
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby imbert » 16 May 2004, 13:02:02

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Zou kunnen, only the future will tell. GBA blijft iig leuk bij Gamecube games<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

als je er veel geld over hebt,dan zou ik het ook zeggen,maar bij mij groeit er geen geld aan de boom,dus kan ik er niet positief over gestemd zijn. EN btw het moet meer zijn dan alleen leuk. Als het alleen leuk is,dan vind ik het persoonlijk een miskoop.
imbert
 
Posts: 667
Joined: 02 Sep 2002, 16:59:24

Postby imbert » 16 May 2004, 13:09:07

Maar goed als ik het zo lees, is het officieel geen opvolger,echter biedt de handheld, 1] nieuwe games
2] Hoger capaciteiten waaronder betere craphics
3] Exclusieve games[niet compatible voor GBA SP]

Voor mij is het dus een nieuwe console,niet de opvolger van GBA,echter wel nieuw.

VInd ik persoonlijk jammer dat Nintendo nu al met een nieuwe handheld komt,

Als het geen opvolger is,dan lijkt mij het nog kutter dat Nintendo volgend jaar wel met deze komt. Maar goed dit scenario lijkt mij dus mogelijk.
imbert
 
Posts: 667
Joined: 02 Sep 2002, 16:59:24

Postby WithAttitude » 16 May 2004, 13:25:33

Ik zie niet in waarom het geen regelrechte opvolger van de GBA is. Op het 2e schermpje ( waar (nog) niet zoveel mee gedaan is) en de mogelijkheid tot 3D graphics na is het gewoon een GBA.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby NiGHTS » 16 May 2004, 13:32:33

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door WithAttitude</i>
<br />Ik zie niet in waarom het geen regelrechte opvolger van de GBA is. Op het 2e schermpje ( waar (nog) niet zoveel mee gedaan is) en de mogelijkheid tot 3D graphics na is het gewoon een GBA.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

ja en naast dual screen ook een touchscreen, WiFi, microfoon.....

Tenzij Nintendo bij de GBA 2 ook weer op een leuk idee komt denk ik dat je bij GBA 2 meer moet denken aan traditioneel PSP achtig ding, gewoon 1 scherm en stukker krachtiger en zonder touchscreen natuurlijk (WiFi en microfoon zal d\'r wel inzitten). Alleen verwacht ik dat ding nog lang niet de eerst komende jaren.

edit:
en over dual screen: ik heb genoeg tech demo\'s gezien die er perfect gebruik van maken naast dat het uitermate handig is om er een map op te tonen: Balloon Trip, Submarine Demo, Animal Crossing, Table Hockey etc
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Appie » 16 May 2004, 13:54:18

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door NiGHTS</i>

maar goed, ga dat ding toch gewoon importeren dus mij maakt dat eigenlijk niet uit. Alleen de keuze van games wordt wel lastig....
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Same problem hier. Bomberman en ook Animal Crossing met Wi-Fi is wel heel aantrekkelijk [:)] maar ik wacht die nog even af. Die Pac-Man spelletjes wacht ik ook nog even af, maar lijken me ook erg leuk te worden. En sommige games van het lijstje heb ik me nog niet eens in verdiept [:)] wat is Gyakutensaiban bijvoorbeeld? De volgende wil ik iig halen (wordt prijzig pakketje [:D]).

Metroid Prime: Hunters
PictoChat
Super Mario 64X4
New Super Mario Bros.
Wario Ware Inc.
Final Fantasy : Crystal Chronicle (Met Wi-Fi=!!!)

Ik ga hem ook importeren [:)]
Iemand al een precieze release date?
Ik hoorde 4 december wel eens vallen.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby NiGHTS » 16 May 2004, 14:22:13

@Appie,

vind je Mario Kart niet leuk? Lijkt mij juist een van de leukste (online battle mode, hopelijk rechtstreeks geport uit N64 want die banen waren meesterlijk, met name Block Fort)

die site die \'m voor $199 heeft staan heeft nu een release staan voor 29 november, dus denk dat dat wel redelijk in de buurt zit. Iedergeval nog dit jaar.

Mij lijken al deze getoonde titels intressant:

Animal Crossing
Bomberman
Metroid Prime: Hunters
Super Mario 64X4
New Super Mario Bros.
Wario Ware Inc.
Mario Kart

en de rest wacht ik even af, omdat daar nog niks van getoond is. Final Fantasy : Crystal Chronicle, Sonic DS etc. klinken allemaal intressant maar moet daar toch eerst iets (meer) van zien.

Overigens denk ik dat PictoChat wel systeem software gaat worden, lijkt me wel zo handig. Al met al wordt \'t zeker een super prijzig pakketje aangezien er zoveel titels zijn die ik wil.
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Appie » 16 May 2004, 14:31:58

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Al met al wordt \'t zeker een super prijzig pakketje aangezien er zoveel titels zijn die ik wil.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Verrekte coole release zou dit worden als al die games er ook bij release zijn en idd heel prijzig pakketje [:)]

Mario Kart lijkt me ook zeker leuk. En ik hoop dat die op Mario Kart 64 lijkt, want Double Dash vond ik echt 3x nix. En FF:CC lijkt me gewoon zwaar cool vooral met Wi-Fi, maakt het in principe gewoon een portable PSO [:)]
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby fenix the hunter » 16 May 2004, 16:10:09

handheld met online mogelijkheid. kan het beter?

en wat is nouw het probleem dat de gba geen ds kan afspelen?
kan de playstation dat met playstion 2? NEE!
kan de megadrive dat met de starurn? NEE!
kan de nes dat met snes? NEE!
kan de nitendo 64 dat met de gamecube? NEE!

enzovoort enzovoort.
alleen de gb kon gbc spellen afspelen. (volgens mij hoor)
fenix the hunter
 
Posts: 1130
Joined: 29 Apr 2003, 14:55:16
Location: Uzbekistan

Postby Appie » 16 May 2004, 16:21:08

prob dat de DS GBA games kan is dat het <i>kan</i> leiden tot het einde van de GBA.
En voor mensen die dus net een GBA hebben gehaald zou die toekomst niet al te mooi zijn, maar zolang ze nog games blijven maken voor de GBA zit die toekomst wel goed. Maar dat is net de vraag, gaat dat wel voldoende gebeuren? Only the future can tell...
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby hoofdletterp » 17 May 2004, 07:33:02

Volgens Nintendo wel, maar of dit ook daadwerkelijk het geval zal zijn moeten we natuurlijk nog maar afwachten.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby NiGHTS » 17 May 2004, 11:04:54

<b>gerucht:</b> Rare\'s handheld divisie gaat games maken voor DS??

http://www.gcadvanced.com/article.php?artid=2122

ik zou wel wat voelen voor Perfect Dark DS [:D] (edit: liever nog een port van GoldenEye met WiFi ondersteuning, maar ik weet niet of dat mogelijk is i.v.m licenties) maar Rare heeft genoeg N64 games waar ze leuke dingen mee kunnen doen, dus hopen dat het gerucht waar is

edit:
Mr Pants klinkt wel vaag, dus dat zou als DS titel misschien wel beter uitpakken dan op de GBA.

Nu alleen nog wachten op de bevestiging of ontkenning van Microsoft/Rare


Image
[:p]

zo\'n hele collectie is natuurlijk nog leuker om te sparen:
Image
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby mrtweak » 18 May 2004, 12:39:51

Op dit moment ben ik pro DS, in de zin van: ik denk dat de DS meer kans van slagen heeft. Het enige relevante voordeel op gamesgebies van de PSP is de grafische capaciteit, maar hoe interessant is dat als het een klein lullig schermpje is? Ik verwacht zelf dat de verkoopprijs iets lager zal uitvallen om niet te ver af te staan van de rest van de nintendo´s producten. Ik zeg dat de SP binnen 3 maanden in prijs daalt naar 89 en dat de DS geintroduceerd wordt voor 159, vamos a ver!
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

PreviousNext

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group