Nintendo perbericht (Classic NES SP)

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Nintendo perbericht (Classic NES SP)

Postby Drax » 07 May 2004, 13:47:35

PERSBERICHT
DE TERUGKEER VAN EEN ICOON UIT DE JAREN 80!
NES-EDITIE GBA SP WORDT GELANCEERD IN EUROPA
7 Mei 2004 - Twintig jaar na de lancering van de originele Famicom in Japan –
later uitgebracht als Nintendo Entertainment System (NES) in Europa – zal deze
klassieke console een comeback maken! Nintendo lanceert de Game Boy
Advance SP “Classic NES Edition”, samen met acht originele NES Classics voor
de Game Boy Advance op 9 juli 2004 in Europa.
Deze unieke console en reeks immens populaire spellen zijn een eerbetoon aan
de geboorte van de NES. De NES-spelcomputer bracht games van
speelhalkwaliteit naar huishoudens over de hele wereld, en wordt beschouwd als
één van de meest invoedrijke videogame-producten aller tijden.
De Game Boy Advance SP is vormgegeven in de stijl van de originele NES-console,
met een uitstraling die elke die-hard gamer zal herkennen.
Tegelijk met de Game Boy Advance SP Classic NES Edition, zal een reeks NES
Classics videogames worden gelanceerd, waaronder legendarische favorieten
als Super Mario Bros., Donkey Kong en The Legend of Zelda. Super Mario Bros.
was de grootste hit op het systeem, en heeft veel betekend voor de populariteit
van de NES en videogames in het algemeen. In Donkey Kong maakte Mario zijn
debuut, terwijl The Legend of Zelda het eerste avontuur was van de jonge,
zwaardvechtende held Link.


Ik kan de plaatjes helaas niet toevoegen:(
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby SilverBolt » 07 May 2004, 14:00:12

Ben benieuwd welke belachelijke prijs er aan de spelletje zal worden verbonden aangezien de famicon classics <30e zijn incl shipping.
User avatar
SilverBolt
 
Posts: 1332
Joined: 09 Jun 2003, 19:58:26
Location: enschede

Postby Devis23 » 07 May 2004, 14:25:35

Ja zo gaat nintendo lekker door met oude games poorten. Ik hou totaal niet van Sony, maar die zien het wel juist met hun psp. Nintendo staat de laatste jaren gewoon stil kwa game boy. Dat komt omdat er geen goede concurrentie was (ja de game gear als tie goed verkocht had). De psp zal nintendo in hun broek laten poepen.
Devis23
 
Posts: 112
Joined: 22 Apr 2004, 22:55:26
Location: Netherlands

Postby Roi » 07 May 2004, 15:01:22

Om SilverBolts vraag te beantwoorden het hele bericht:

<i>PERSBERICHT
Image
7 Mei 2004 - Twintig jaar na de lancering van de originele Famicom in Japan - later uitgebracht als Nintendo Entertainment System (NES) in Europa - zal deze klassieke console een comeback maken! Nintendo lanceert de Game Boy Advance SP \"Classic NES Edition\", samen met acht originele NES Classics voor de Game Boy Advance op 9 juli 2004 in Europa.

Deze unieke console en reeks immens populaire spellen zijn een eerbetoon aan de geboorte van de NES. De NES-spelcomputer bracht games van speelhalkwaliteit naar huishoudens over de hele wereld, en wordt beschouwd als één van de meest invloedrijke videogame-producten aller tijden.

De Game Boy Advance SP is vormgegeven in de stijl van de originele NES-console, met een uitstraling die elke die-hard gamer zal herkennen.

Tegelijk met de Game Boy Advance SP Classic NES Edition, zal een reeks NES Classics videogames worden gelanceerd, waaronder legendarische favorieten als Super Mario Bros., Donkey Kong en The Legend of Zelda. Super Mario Bros. was de grootste hit op het systeem, en heeft veel betekend voor de populariteit van de NES en videogames in het algemeen. In Donkey Kong maakte Mario zijn debuut, terwijl The Legend of Zelda het eerste avontuur was van de jonge, zwaardvechtende held Link.



De acht NES Classics die worden uitgegeven:

1. Super Mario Bros. - Ontwikkelaar: Nintendo
2. Donkey Kong - Ontwikkelaar: Nintendo
3. Ice Climber - Ontwikkelaar: Nintendo
4. Excitebike - Ontwikkelaar: Nintendo
5. The Legend of Zelda - Ontwikkelaar: Nintendo
6. Pac-Man - Ontwikkelaar: Namco
7. Xevious - Ontwikkelaar: Namco
8. Bomberman - Ontwikkelaar: Hudson

De Game Boy Advance SP \"Classic NES Edition\" wordt op 9 juli in Europa gelanceerd voor ongeveer 134,95 Euro, dezelfde aantrekkelijke prijs als de \"standaard\" editie van de Game Boy Advance SP. <b>De NES Classics gaan per stuk ongeveer 19,95 Euro kosten.</b>

EINDE PERSBERICHT

Nu je het goeie nieuws vernomen hebt, wil je vast wat meer achtergrondinformatie over de NES Classics die er aan komen zeker? Da\'s mooi, want je hoeft alleen maar verder te lezen...

Donkey Kong

Met het uitbrengen van Donkey Kong in 1982 had Nintendo zijn eerste speelhal-hit te pakken en begon de opmars naar de top. De game slokte overal ter wereld gretig kleingeld op, tot deze in 1986 met groot succes werd uitgebracht op de NES.

Wat veel mensen niet weten is dat de avatar in Donkey Kong, die we tegenwoordig als Mario kennen, oorspronkelijk simpelweg \"Jumpman\" werd genoemd. Toen het spel in Noord Amerika werd uitgebracht werd hij pas van zijn bekende naam voorzien om het geheel wat persoonlijker te maken. De dame in nood heette overigens \"Pauline\".

Super Mario Bros.

Super Mario Bros. uit 1985 is misschien wel een van de bekendste spellen aller tijden. Shigeru Miyamoto zette met deze game het platformspel op de kaart en de rest is, zoals men zegt, geschiedenis. Mario werd dé mascotte voor Nintendo en is dat tot op de dag van vandaag gebleven.

Andere personages die in dit spel werden geïntroduceerd (en die nu onlosmakelijk met Nintendo verbonden zijn) zijn Mario\'s broer Luigi en de immer in nood verkerende Princess Toadstool. Om haar te redden moet Mario zien af te rekenen met Bowser, nadat hij zich door de nodige 2D zijwaarts scrollende levels heeft geworsteld. Een populaire formule, die een vervolg kreeg in vele sequels.

Ice Climber

In de lange en roemruchtige geschiedenis van Nintendo is dit toch wel een van de vreemdste eenden in de bijt. Spelers dienen als Eskimo\'s bergen te beklimmen, terwijl ze ondertussen afrekenen met boosaardige zeehonden. Op jacht naar punten en glorie moeten ze levende aubergines en nog meer vreemde items verzamelen.

Dit opmerkelijke spel uit 1985 bevat ook een lekker verslavende spelstand voor twee spelers, waarin je het tegen een vriend(in) kunt opnemen terwijl je probeert de top te bereiken.

Excite Bike

Als een van de eerste echte sportspellen op de NES werd Excite Bike een dijk van een hit, met name omdat spelers hun eigen stuntbanen konden bouwen om op te crossen. Na dit spel uit 1985 volgde er in 2000 een update voor de Nintendo 64. Nu is het klassieke spel dus terug en het staat nog steeds als een huis...

The Legend of Zelda

Lang, lang geleden, in het jaar 1987 werd een grootse videogameheld geboren: Link. Deze dappere jongeman ondernam een immens avontuur om het land Hyrule uit de greep van het kwaad te redden, Prinses Zelda te bevrijden en de acht stukken van de Triforce of Wisdom te herenigen.

Op meesterlijke wijze worden puzzels en actie gecombineerd in een real time krachttoer die aan de basis stond voor een van Nintendo\'s meest geliefde spelseries aller tijden.

Pac-Man

De gele veelvraat Pac-Man is zó beroemd dat zelfs je oma hem waarschijnlijk wel kent. Het meest gulzige videogames personage aller tijden moet in elk level honderd pilletjes op zien te peuzelen, zonder een van de vervelende spookjes te raken. Hoe verder je komt, hoe moeilijker de levels worden - en daarmee blijft het spel een uitdaging voor zelfs de meest doorgewinterde gamers.

Het spel van Toru Iwatani verscheen oorpsronkelijk in 1980 in de speelhallen en verscheen naast de NES op zo\'n beetje elk denkbaar spelsysteem. Een ware klassieker.

Xevious

In 1988 werden hordes NES-bezitters blij verrast met de innovatieve shooter Xevious. Spelers besturen een prototype Solvalou gevechtsvliegtuig om een aanval van buitenaardse wezens af te slaan die hun planeet terug willen. Het gevecht vindt echter plaats op aarde...

Xevious was innovatief omdat het de eerste verticaal scrollende shooter was die aanvallen bevatte op vijanden te land en in de lucht - voor die tijd een bewonderenswaardige prestatie. Vandaag de dag speelt Xevious nog steeds heerlijk weg met dank aan de hectische gevechten met eindeloze zwermen aliens.

Bomberman

In 1987 ontsnapte een robot uit een bommenfabriek op zoek naar vrijheid en met de vurige wens ooit een mens te worden. Bomberman was geboren.

Bomberman moet van bovenaf bekeken levels opruimen door vijanden, blokken en andere obstakels met zelfgemaakte bommen op te ruimen. Met de hulp van allerlei power-ups ontstaat zo een tactisch spel, dat met elk level een grotere uitdaging wordt. Ook deze formule is sindsdien met veel succes herhaald.
</i>

Afbeeldingen

Image
Image
Image
User avatar
Roi
 
Posts: 1065
Joined: 27 Jan 2004, 16:30:37
Location: Amsterdam

Postby SilverBolt » 07 May 2004, 15:13:04

dank voor die verduidelijking, dat wordt dus minstens 3 games halen: mario,zelda en exite bike [:D]

owja en mijn zilveren SP verkopen en een nes editie halen [:D]
User avatar
SilverBolt
 
Posts: 1332
Joined: 09 Jun 2003, 19:58:26
Location: enschede

Postby Appie » 07 May 2004, 16:16:10

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Image

Image<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Ik vind deze eigenlijk mooier dan die andere NES Classic SP\'s van Japan. De standaard Famicom SP en LM Edition Famicom SP vind ik minder dan deze, maar ja deze lijkt ook meer op MIJN oude NES en die is gewoon PAL en niet Japans [:)]. Ik ben haast geneigd er eentje halen, maar ik heb al een SP. Zou Zelda een gouden cartridge hebben ala de NES versie? [:)]
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby smithers » 07 May 2004, 17:35:45

oh ik ben echt geneigd deze te halen... al is het maar omdat ik weer met een lekker gevoel iceclimber wil spelen...RILLING!!

(iemand mijn paarse advance kopen??)
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby Sasquatch » 07 May 2004, 17:40:27

Zou m bijna gaan kopen die NES versie, maarehh de games zoiezo al, desnoods import, nu kan ik ze gewoon PAL halen.

Pac-Man
Excitebike
Donkey Kong

ze zijn toch t leukst onderweg vind ik die NES klassiekers, lekkere simpele gameplay, gotta love it
User avatar
Sasquatch
 
Posts: 1363
Joined: 29 Aug 2001, 17:30:41
Location: XMSTXRDXM

Postby Xizor » 07 May 2004, 18:03:50

hoort niet in café,maar GBA-forum...
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby NiGHTS » 07 May 2004, 22:18:19

voor 20 euro per stuk lust ik ook nog wel wat van die NES games.... Mario heb ik al op de Famicom SP, dus ik denk dat ik deze zeker koop:

Pac-Man
Excitebike
Donkey Kong

de rest week ik nog niet... Zelda en Bomberman hoef ik zowiezo niet.

hopelijk volgen er nog veel meer, want dit is wel intressante materie [:D]
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Sasquatch » 08 May 2004, 11:00:07

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door NiGHTS</i>
<br />voor 20 euro per stuk lust ik ook nog wel wat van die NES games.... Mario heb ik al op de Famicom SP, dus ik denk dat ik deze zeker koop:

Pac-Man
Excitebike
Donkey Kong

de rest week ik nog niet... Zelda en Bomberman hoef ik zowiezo niet.

hopelijk volgen er nog veel meer, want dit is wel intressante materie [:D]


<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Hé, iemand heeft dezelfde jeugdherinneringen zie ik....

€20 per cart vind ik trouwens wel extreem duur, waarschijnlijk koop ik mn favorieten toch wel, maar t blijft duur
User avatar
Sasquatch
 
Posts: 1363
Joined: 29 Aug 2001, 17:30:41
Location: XMSTXRDXM

Postby SilverBolt » 08 May 2004, 11:05:58

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Sasquatch</i>
<br /><blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door NiGHTS</i>
<br />voor 20 euro per stuk lust ik ook nog wel wat van die NES games.... Mario heb ik al op de Famicom SP, dus ik denk dat ik deze zeker koop:

Pac-Man
Excitebike
Donkey Kong

de rest week ik nog niet... Zelda en Bomberman hoef ik zowiezo niet.

hopelijk volgen er nog veel meer, want dit is wel intressante materie [:D]


<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Hé, iemand heeft dezelfde jeugdherinneringen zie ik....

€20 per cart vind ik trouwens wel extreem duur, waarschijnlijk koop ik mn favorieten toch wel, maar t blijft duur
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Vind ik wel meevallen als je diezelfde classics voor de nes gaat zoeken in goede staat helemaal compleet ben je net zo duur of zelfs duurder uit, en die kun je niet onderweg spelen.
User avatar
SilverBolt
 
Posts: 1332
Joined: 09 Jun 2003, 19:58:26
Location: enschede

Postby NiGHTS » 08 May 2004, 11:17:51

die NES games zijn echt super!!! en 20 euro vind ik niet echt duur voor een game op een cartridge. Die NES games lijken me veel leuker dan de meeste nieuwe, hopelijk volgen Kid Icarus en Mega Man 2 ook snel [:p]

En dit scheelt mij weer van die 2e handse spul kopen, waar ik veel moeite en tijd voor moet uittrekken om minte complete exemplaren van ebay te plukken, dit is gewoon veel makkelijker en je kan ze overal spelen. Ben voornamelijk ook blij dat ze per cartridge worden verkocht en niet als verzameling..... en het belangrijste: dit zijn perfect ports en niet van die veelal zwakke SNES ports.
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Lan Di » 10 May 2004, 23:05:50

Dr was toch al een 2e reeks van 10 spellen NES classics in Japan uitgekomen?? dus nu 20 in totaal?

Ik vind btw de famicom gba sp mooier, en 20 euro ook te duur
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby NiGHTS » 12 May 2004, 12:59:44

heb vandaag m\'n NES gerepareerd!! en heb net even Super Mario/Duck Hunt gedaan en dat is toch eigenlijk veel leuker zo op die oude NES dan op je GBA SP of emulator...
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Next

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group