Advance Vs Advance Sp of andere heldhand

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Advance Vs Advance Sp of andere heldhand

Postby Robin » 29 Mar 2004, 16:52:39

Ik wil voor in de trein een heldhand gaan kopen, geen nieuwe maar een 2ehandse. Hierbij wil ik niet zoveel geld aan uitgeven aan de heldhand zelf. Nou zit ik in eerste instantie over de denken om een advance te kopen, op marktplaats bijv zijn die niet heel duur meer maar een nieuwe zijn er helaas niet in;

Mijn eisen voor de heldhand:

-Koptelefoon aansluiting (moet natuurlijk geluid kunnen horen in de trein)

-Spellen moeten niet echt duur worden (daarvoor kijk ik wel 2ehands)
-Grafisch moet het er wel goed uit zien
-Goed stereo geluid
-Lange batterij duur, (minimaal 3uur is voldoende)
-Duidelijk het spel kunnen zien (geen last van lichtreflectie hebben)
-Spellen moeten goed leverbaar zijn.
-Liefst met tv-tuner maar is niet noodzakelijk.

Iemand die mij hiermee kan helpen (liefs iemand met ervaring)
Ben zelf nog noob op het gebieden van heldhands dus zou niet weten wat ik moet kiezen en ben bang dat ik later weer spijt krijg als ik iets verkeerds heb gekocht.
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Postby Drazic » 29 Mar 2004, 17:25:16

als je goedkope spellen wil is de Gp32 wel leuk.
Image
zijn ook veel emulators voor [:)]
User avatar
Drazic
 
Posts: 898
Joined: 16 Aug 2003, 19:55:53

Postby hoofdletterp » 29 Mar 2004, 17:53:25

Maar weinig (originele voor de GP32 gemaakte) top-games.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby NiGHTS » 29 Mar 2004, 17:58:47

GBA SP is naar mijn mening verreweg de beste handheld die nu verkrijgbaar is, maar ik weet niet of die boven je budget ligt?? De normale GBA vond ik echt heel erg teleurstellend (geen accu, geen scherm verlichting).

hier een GBA/GBA SP overzichtje
-Koptelefoon aansluiting (moet natuurlijk geluid kunnen horen in de trein)
wel op de normale GBA, niet op de GBA SP (moet je appart dingetje voor kopen)

-Spellen moeten niet echt duur worden (daarvoor kijk ik wel 2ehands)
spellen zijn er duur in Nederland, in de VS best goedkoop: $30 (GBA is regiovrij)
2e hands kopen niet aan te raden, aangezien je een extreem hoge kans hebt een neppert binnen te krijgen

-Grafisch moet het er wel goed uit zien
Grafisch mooie games

-Goed stereo geluid
Mooi geluid

-Lange batterij duur, (minimaal 3uur is voldoende)
GBA normaal werkt op batterijen, maar voldoet makkelijk aan je 3uur eis. Toch is de accu van de SP echt vele malen fijner

-Duidelijk het spel kunnen zien (geen last van lichtreflectie hebben)
Dit is een belangrijk punt: GBA schermpje is verschrikkelijk, GBA SP schermpje vele malen beter (SP heeft schermverlichting)

-Spellen moeten goed leverbaar zijn.
Dat zit wel goed

-Liefst met tv-tuner maar is niet noodzakelijk.
TV-tuner is beschikbaar
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Robin » 29 Mar 2004, 18:22:43

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door NiGHTS</i>
<br />GBA SP is naar mijn mening verreweg de beste handheld die nu verkrijgbaar is, maar ik weet niet of die boven je budget ligt?? De normale GBA vond ik echt heel erg teleurstellend (geen accu, geen scherm verlichting).

hier een GBA/GBA SP overzichtje
-Koptelefoon aansluiting (moet natuurlijk geluid kunnen horen in de trein)
wel op de normale GBA, niet op de GBA SP (moet je appart dingetje voor kopen)

-Spellen moeten niet echt duur worden (daarvoor kijk ik wel 2ehands)
spellen zijn er duur in Nederland, in de VS best goedkoop: $30 (GBA is regiovrij)
2e hands kopen niet aan te raden, aangezien je een extreem hoge kans hebt een neppert binnen te krijgen

-Grafisch moet het er wel goed uit zien
Grafisch mooie games

-Goed stereo geluid
Mooi geluid

-Lange batterij duur, (minimaal 3uur is voldoende)
GBA normaal werkt op batterijen, maar voldoet makkelijk aan je 3uur eis. Toch is de accu van de SP echt vele malen fijner

-Duidelijk het spel kunnen zien (geen last van lichtreflectie hebben)
Dit is een belangrijk punt: GBA schermpje is verschrikkelijk, GBA SP schermpje vele malen beter (SP heeft schermverlichting)

-Spellen moeten goed leverbaar zijn.
Dat zit wel goed

-Liefst met tv-tuner maar is niet noodzakelijk.
TV-tuner is beschikbaar
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Accu is toch niet zo`n heel probleem? Gewoon een setje snel ladende GP-powerbank batterijen erin en je bent klaar

Dat verlichting lijkt mij ook niet zo`n heel probleem ik kan er best zelf een afterburner kit in maken.

Wat mij de SP onaantrekkelijk maakt is de prijs en de leverbaarheid van die speciale oorfoon setje en ook de gevoeligheid van het apparaat zelf, 1 keer laten vallen en je kan hem afschrijven bij de Advance heb je tenminste van die stootrubbers.
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Postby Speedy » 29 Mar 2004, 18:27:05

Persoonlijk vind ik batterijen veel makkelijker dan een accu. Batterijen kan je overal vandaan plukken en er kunnen meerdere sets mee. Accu leeg = opladen (of ding open schroeven en een BigBen® accu erin zetten = lastig). Buiten dat als je goeie batterijen koopt gaan ze minstens even lang mee als de accu uit de SP. Ik haal rond de 15 uur met m\'n setje GP 2000mAh\'s.
Verder vind ik het design van de oude GBA fijner in de hand liggen, de SP krijg je zo\'n verkrampte houding van imho. En ze zijn goedkoop 2e hands te krijgen.

Daar tegenover staat wel het frontlight van de SP, zeker een welkome aanvulling. Eigenlijk wel zo\'n aanvulling dat het de meerprijs waard is als je er ook op plaatsen mee speelt die niet goed verlicht zijn.
Gebruik je hem net als mij praktisch alleen op vakantie/buiten dan volstaat zo\'n \"oude\" ook nog wel, althans ik heb me er nu 3 jaar prima mee gered en richting Hongarije dit jaar zal hij me ook wel weer bezig houden :) (of ik moet nog de financiele middelen hebben voor een GBA SP NES edtie)

TV Tuner is er ook voor te krijgen (Lik-Sang), spellen zijn volop te krijgen bij elke gameshop/speelgoedwinkel en 2e hands, in de aanbieding of via een site als DVDboxoffice.com zijn ze goed te betalen.
Stereo geluid is bij mijn weten alleen via de koptelefoon mogelijk aangezien er maar 1 speakertje in zit, maar dat hoeft niet zo\'n enorm probleem te zijn denk ik.
Grafisch is de GBA best redelijk, wat hoger als het SNES niveau. Meer dan genoeg voor een handheld imho aangezien je er meestal toch \"simpele\" spelletjes op speelt (in de zin van 2D).

Zo\'n GP32 lijkt me wel een leuk ding, maar is volgens mij alleen intressant als je weet waar je je roms vandaan moet halen want games zijn hier niet te krijgen en aangezien je er niet teveel geld aan wil uitgeven lijkt me dit een afvaller (120 euro voor de versie zonder backlight). Roms zijn ook op de GBA wel te spelen met een flashlink, hier heb ik zelf echter geen ervaring mee (vult je collectie plank namelijk niet).

Misschien nog de NeoGeo Pocket Color, goedkoop te krijgen en games goedkoop te importeren. Nadeel is wel dat er geen games meer voor komen. Krijg mijne hopelijk binnenkort, vind het een erg vet ding (jammer dat het nooit een succes is geworden) waar nog best wat leuke titels op te krijgen zijn als ik het zo bekijk.
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby Robin » 30 Mar 2004, 18:50:27

Weet iemand waar de advance SP het goedkoopste is?
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Postby Speedy » 30 Mar 2004, 19:12:28

Hier bij de gameshop liggen ze voor 115 euro meen ik (Enschede), 119 euro bij de Nedgame
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby Mier » 30 Mar 2004, 21:11:34

het koptelefoonadaptertje voor de gba sp is gewoon bij de dixons te kkp voor 7 euro INCL. koptelefoon,dus daar hoed je het niet voor te laten.
sp steek je zo makkelijk in je zak en je kan hem dichtklappen,dus nooit meer krassen op je scherm.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Robin » 31 Mar 2004, 21:00:16

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Mier</i>
<br />het koptelefoonadaptertje voor de gba sp is gewoon bij de dixons te kkp voor 7 euro INCL. koptelefoon,dus daar hoed je het niet voor te laten.
sp steek je zo makkelijk in je zak en je kan hem dichtklappen,dus nooit meer krassen op je scherm.

<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Yep daar was ik ook al achter gekomen, had dat verloopkabeltje gewonnen op ebay voor 5,40 totaal. Dus ik ga een SP kopen. Ik wil dus een zwarte, waar in de buurt van utrecht kan ik die goedkoop krijgen?
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Postby Robin » 01 Apr 2004, 14:39:14

Ik ben geholpen heb een zwarte SP gekocht deze kan dicht
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands


Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group