Gameboy advance uit de mode?

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Robin » 18 Jan 2004, 15:26:03

Ik denk dat ik ook maar een gba ga kopen. En denk 2ehandse voor mij hoeft het niet zo duur te zijn.
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Postby Rabless » 18 Jan 2004, 18:00:14

Ik zou zeker voor de SP gaan.

Reis zelf veel met het O.V. (Trein/Tram/Bus) dus toen dat ding uit kwam heb ik er gelijk een gehaald (GBA). Voordat ik vorig jaar op vakantie ging heb ik ook een SP erbij gehaald. Het is wel een beetje wennen in het begin maar ik vond de SP veel beter vanwege de backlight functie, je bent dan tenminste niet meer afhankelijk van externe lichtbronnen. Ik merkte pas echt goed dat de SP relaxer was dan de normale GBA toen ik mijn SP verloor. Ik detrein gaat het nog wel omdat het redelijk verlicht is maar op de meeste andere plekken moet je echt onder een lamp gaan zitten.

Heb toen gelijk een nieuwe SP \"Flame Red\" besteld, heb laatse ook mijn oude GBA verkocht en met het geld hiervan ook een SP gehaald.
Rabless
 
Posts: 44
Joined: 28 Aug 2003, 15:37:19

Postby Evil_cloud » 18 Jan 2004, 18:40:20

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Alleen is het nog bijzonder moeilijk te zeggen of de PSP inderdaad een directe concurrent gaat worden van de GBA, dus wat dat betreft...
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Gezien PSP rond de 350 euro gaat kosten denk ik dat het apparaatje nu niet meteen een gevaar gaat vormen voor de GBA SP. [:D]

In tegendeel PSP wordt volgens mij op lange termijn (indien er geen prijsverlaging komt) een kleine bedreiging voor Sony. [:D]
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Robin » 18 Jan 2004, 23:23:41

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Psoman</i>
<br />Nadelen van de SP

- de shoulder triggers zijn te klein
- is veelste duur alleen bij makro niet daar is ie 94 euro!!!!!
- de accu kan je alleen maar opladen in landen met een stekker met 2 pluggen je kan hem dus bijvoorbeeld niet mee nemen naar de USA.

En over backlight je kan beter een GBA kopen en dan een Afterburner kit ben je veel goedkoper uit dan een SP te kopen en met Afterburner heb je ook backlight.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

hoe ziet dat eruit zo`n afterburner weet ik niet veel wat?
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Postby Mier » 19 Jan 2004, 00:19:29

ik ben van de gba overgestapt op de sp,ik vind het toch veel fijner,mooi scherp beeld met backlight,past makkelijk in je zak,en de accu gaat superlang mee,een extra accu heb je trouwens al tussen de 10 en 20 euro(dixons),ga je op reis,dan neem je gewoon de usb-lader mee,plug je de sp gewoon aan een pc via de usb en laden maar.
ik d8 eerst ook dat de koptelefoon een probleem zou zijn,maar je hebt al voor ongeveer 7 euro een verloopstukje MET koptelefoontje.
de l en r knoppen ben ik ook aan gewend,je moet ze dus ook niet met de topjes van je wijsvingers indrukken(*kramp*) maar met zeg maar de zijkant van je vinger daar zijn de knopjes ook op gemaakt.
ook in de trein is er toch nog veel verschil met wel of geen backlight aan,zonder licht aan zie je het net als met de gba prima,maar als je het licht aandoet zie je opeens wat je eigenlijk toch mist.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby koekiemonster » 19 Jan 2004, 18:57:38

Alles over de GBA SP:
http://www.gamemag.nl/specials/item.php?id=26

Zelf zou ik voor de SP gaan omdat deze velen malen makkelijker in je zak te stoppen is.
koekiemonster
 
Posts: 930
Joined: 09 May 2001, 15:10:32
Location: Mongolia

Postby Markam » 07 Jun 2004, 09:21:50

ik zag nu een gewone gba voor 69 bij de intertoys (weliswaar zonder doosje/boekje), maar wat kost zo\'n afterburner kit en hoe is dat te installeren? (kan je dat zelf?), ik vin namelijk die sp net iets te duur, al hoor ik wel dat je dus zo gruwelijk lang met die accu kan doen
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby cyber » 11 Jun 2004, 19:20:45

beetje laat he Robin heeft er nu al 1 :D
Maarja.. een gba sp kost nu ook nog maar 99 euro bij de frs :)
cyber
 
Posts: 913
Joined: 06 Aug 2001, 18:24:28
Location: Netherlands

Postby Lan Di » 11 Jun 2004, 22:14:27

Iemand nog enig idee waar je zo\'n afterburner set kan halen? Of moet ik anders de HALO set scoren??

Heb een erg lange busreis voor de boeg en wil geen SP aanschaffen
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Previous

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group