Gameboy advance uit de mode?

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Gameboy advance uit de mode?

Postby Robin » 17 Jan 2004, 14:24:33

IK vroeg me af, of deze gameboy al uit de mode begint te gaan. Want ik ben waarschijnlijk ook van plan om er eentje aan te schaffen voor in de trein. Want ik reis 2 uur in de trein en dan wil ik wat te doen hebben. Had al over nagedacht om een laptop te kopen maar dat lijkt me wat te duur in aanschaf. Ik heb hier ook nog een superviseon liggen met een paar lompe spellen, maar daar doe ik ook niks meer mee omdat dat ding geen ruck aan is, en geen spellen meer voor te koopt. Ik wil een advance, omdat het DE gameboy is met een groter scherm, lekker duidelijk dus. De SP lijkt me daar in tegen wat te duur. Ik zat net zo op marktplaats.nl te kijken, en wat me opvalt is dat er wel erg veel mensen zijn die hun gb advance verkopen, wat mij lijkt dat er niet meer erg veel trek is in de advance, dus ik tijfel dan of ik er nog wel eentje zou kopen aangezien het net de zelfde kant op gaat als de dreamcast: Niet verkopen, geen intresse er meer voor, waarde daalt van gb, en alles word veel goedkoper verkocht, en winkels willen ook al dat spul weer kwijt.
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Postby Vixion » 17 Jan 2004, 15:12:08

Ik denk dat daar een andere reden voor is. Mensen hebben liever de XP omdat die een backlite heeft, en doen daarom hun regular GBA weg, ook omdat veel moeders enzo opzoek zijn naar GBA\'s voor de kinderen voor de zomer, en de lange reis in de auto :)
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby hoofdletterp » 17 Jan 2004, 15:38:46

Jupz, precies. En bovendien staat de prijs van de GBA en GBA SP ook zwaar onder druk door de extreem lage prijs van de Cube.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby MakMan » 17 Jan 2004, 15:40:19

Op dit moment breken de verkopen van de GBA alle records, hoor. Met name de SP\'tjes vliegen over de toonbanken. Daarom worden, dat zei Vixion al, de originele GBA\'s in grote getale op oa marktplaats aangeboden. Veel mensen vervangen immers hun GBA door een SP. Je kunt dus gerust nog een aantal jaar rekenen op voldoende titels, mits....Nintendo zelf niet op korte termijn een opvolger aankondigt om de PSP te counteren. Alleen is het nog bijzonder moeilijk te zeggen of de PSP inderdaad een directe concurrent gaat worden van de GBA, dus wat dat betreft...

Maar gezien de fantastische collectie die de GBA je te bieden heeft, en aangezien je, net als i, een normale GBA voor 40 eurootjes tweedehands kunt krijgen, zou ik er gewoon voor gaan! Als is het alleen maar om Advance Wars (2): die titel die perfect geschikt is voor het gebruik zoals jij dat wilt (trein). Gewoon doen dus!
MakMan
 
Posts: 1736
Joined: 23 Jan 2002, 14:47:39

Postby Lan Di » 17 Jan 2004, 16:08:56

Ik reis ook elke dag met de trein, een gba is een must! Daarbij komt ook nog dat je geen backlight nodig hebt in de trein omdat die goed genoeg verlicht is.
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Robin » 17 Jan 2004, 16:38:13

Wat zijn de voor en nadelen dan vergeleken met een advance en SP?

Ik had ergens gelezen dat:

advanced
voordelen:
-sterkere behuizing dan sp
-Koptelefoon plug

Nadelen:
-geen backlight

SP:
voordelen:
-backlight
-klein

Nadelen:
-behuizing is zwakker bij een val.
-Geen koptelfoon plug (dus geen oortjes)

Wie weet nog meer voordelen/nadelen van beide computers?
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Postby hoofdletterp » 17 Jan 2004, 17:00:37

Bij de SP krijg je geen krassen op je scherm, dat vind ik HEEL belangrijk.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby MakMan » 17 Jan 2004, 17:38:46

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door hoofdletterp</i>
<br />Bij de SP krijg je geen krassen op je scherm, dat vind ik HEEL belangrijk.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Als je een beetje voorzichtig bent met het ding, en je koopt er een hoesje bij, maakt het niks uit...

Om nou 3 maal zoveel te betalen voor een SP voor alleen de backlight (accu koop je voor de normale GBA voor 10 euro), vond ik persoonlijk ook iets te ver gaan.
MakMan
 
Posts: 1736
Joined: 23 Jan 2002, 14:47:39

Postby Robin » 17 Jan 2004, 19:18:55

Wat zijn nog andere voor en nadelen van beide computers?
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Postby Drazic » 17 Jan 2004, 20:38:09

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door sharky</i>
<br /><blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door hoofdletterp</i>
<br />Bij de SP krijg je geen krassen op je scherm, dat vind ik HEEL belangrijk.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Als je een beetje voorzichtig bent met het ding, en je koopt er een hoesje bij, maakt het niks uit...

Om nou 3 maal zoveel te betalen voor een SP voor alleen de backlight (accu koop je voor de normale GBA voor 10 euro), vond ik persoonlijk ook iets te ver gaan.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
maar de accou van de Sp is veel beter [8)] 10 uur met lichie en 18 zonder
User avatar
Drazic
 
Posts: 898
Joined: 16 Aug 2003, 19:55:53

Postby MakMan » 17 Jan 2004, 21:08:56

Dat is waar Drazic; ik heb er nu een van Piranha, daarmee kan ik 6 uur afgebroken spelen. Maar goed, niet dat ik ooit 6 uur achtereenvolgens (zonder een stopcontact in de buurt te hebben) speeel [;)]

@Robin: Volgens mij heb je zelf alle voor- en nadelen te pakken. Dus weeg ze af voor jezelf zou ik zeggen. Oh wacht, je bent, niet onbelangrijk, het prijsverschil tussen de twee vergeten.
MakMan
 
Posts: 1736
Joined: 23 Jan 2002, 14:47:39

Postby KiWi » 17 Jan 2004, 22:02:33

Mijn maat wil zijn witte GBA verkopen. In goede staat en zal ook wel voor niet veel weg gaan. Post maar als je interesse hebt.
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Postby Psoman » 18 Jan 2004, 12:18:37

Nadelen van de SP

- de shoulder triggers zijn te klein
- is veelste duur alleen bij makro niet daar is ie 94 euro!!!!!
- de accu kan je alleen maar opladen in landen met een stekker met 2 pluggen je kan hem dus bijvoorbeeld niet mee nemen naar de USA.

En over backlight je kan beter een GBA kopen en dan een Afterburner kit ben je veel goedkoper uit dan een SP te kopen en met Afterburner heb je ook backlight.
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby twisted » 18 Jan 2004, 12:36:39

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"> Nadelen van de SP

- de shoulder triggers zijn te klein
- is veelste duur alleen bij makro niet daar is ie 94 euro!!!!!
- de accu kan je alleen maar opladen in landen met een stekker met 2 pluggen je kan hem dus bijvoorbeeld niet mee nemen naar de USA.

En over backlight je kan beter een GBA kopen en dan een Afterburner kit ben je veel goedkoper uit dan een SP te kopen en met Afterburner heb je ook backlight. <hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Je kan ook gewoon een nieuwe accu kopen voor de gba sp en die meenemen naar bv. de vs. Het is altijd handig om een tweede accu te hebbben (zijn geloof ik wel rond de 25 euro) Maar goed verder vind ik de sp mooier dan de advanced (maar daar gaat het natuurlijk niet om). Maar wat ik wel een heeeeel belangerijk verschil vindt is dat het scherm op de sp schuin staat, op de advanced is dit niet en daarbij krijg ik na een aantal uur spelen erg last van m\'n nek.
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Mhajonides » 18 Jan 2004, 13:02:32

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"> is veelste duur alleen bij makro niet daar is ie 94 euro!!!!!
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
das exc BTW :) of je moet een speciale pas hebben waarbij je geen btw toeslag hebt bij de kassa.

En on-topic: GBA is juist nog steeds de bomb, ik vind hem erg relaxed vooral in de trein en door Golden Sun2 die ik nu vollop speel. Bovendien heb ik eindelijk een vriend zo gek gekregen ook een gba-tje te kopen (50 euro marktplaats inc 2 games) dus kunnen we tegen elkaar golden sun spelen.
Mhajonides
 
Posts: 1992
Joined: 19 Sep 2001, 15:50:00
Location: Netherlands

Next

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group