Donkey Kong Country Returns

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Re: Donkey Kong Country Returns

Postby blackdragon » 21 Nov 2010, 12:22:34

Donkey Kong Country Returns haalt goede cijfers en gelukkig zit er behoorlijk wat uitdaging in, dus niet te makkelijk dat is al een dikke plus punt voor me.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Donkey Kong Country Returns

Postby music_maniac1965 » 23 Nov 2010, 17:37:14

mijn wii is stuk, of misschien althans de beide wii mote's. want in het begin scherm, waar je je game kunt starten, maar ook de shop in kunt gaan, daar zie je de pointer als een gek heen en weer wiebelen, alle kanten op, dus het is haast onmogenlijk nog iets te selecteren waar ik op gemikt had. geen pluspunt voor nintendo. ik ga dus eerst kijken of ik die wii nog aan de praat krijg, want anders gaan al die spellen marktplaats op, en kan de wii richting vuilnis. ik heb het wel gezien met dat gezwiep en gezwaai. vroeger waren die nintendo consoles zo degenlijk, maar dat de wii, na zo wijnig op gespeeld te hebben, dan toch stuk gaat.

wat dat betreft neem ik mijn petje af voor commodore. die zijn qua degelijkheid de masters, mijn c64 doet het na al die jaren nog steeds!
Last edited by music_maniac1965 on 07 Dec 2010, 18:49:30, edited 1 time in total.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Donkey Kong Country Returns

Postby blackdragon » 23 Nov 2010, 18:00:07

Dat is minder man. Maar toch is de Wii over het geheel wel een degelijk sterke console hoor niet zoveel klachten erover dat die kapot gaat. Dat is met de Xbox 360 wel anders ook uit eigen ervaring gemerkt.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Donkey Kong Country Returns

Postby ReinieR » 23 Nov 2010, 19:20:05

Misschien de batterijen op zijn, dan gaan ze ook altijd alle kanten op. Kan ook zijn dat je sensor niet goed staat of goed staat afgesteld.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: Donkey Kong Country Returns

Postby Mier » 04 Dec 2010, 18:56:09

Nou ik zit nu tegen het einde van het 7e deel van het eiland.
Het is een geweldige game geworden!
Ik moest even wennen aan de grafische stijl, deze lijkt meer op donkey kong jungle beat dan op de klassieke dkc games.
Hierdoor vond ik de game qua sfeer in het begin niet echt aanvoelen als de oude dkc games maar dit wende snel.

De gameplay is heerlijk, zelf vind ik het fijnst om met alleen de geklantelde wiimote te spelen.
Het enige wat ik niet zo geweldig vind aan de besturing is het schudden, of bukken + schudden om te rollen, op de vloer te stampen of te blazen.
Het voelt erg aan als: "we moeten wel "iets" met schudden doen omdat deze game voor de Wii is" . Het had niet gehoeven en vertraagd de gameplay omdat hij soms gewoon niet snel genoeg reageerd op het schudden.
Dit is maar een heel klein minpuntje waar ik mezelf maar weinig aan heb gestoord.

Leuk, de minecart levels zijn terug en erg pittig.
Nieuw zijn de rocketbarrel levels, je vliegt hier rond op een brandende ton en moet je besturen door heel secuur met de A Knop te gassen en gas los te laten, zelf vond ik deze moeilijker dan de minecart levels.

Het is zeker geen makkelijke game en denk daarom ook dat de multiplayer meer voor frustratie zal zorgen (zoals bij new super mario bros wii), dan extra fun, maar dat is slechts mijn ervaring.

Ik ga zo weer snel verder want na een tijdje spelen is deze game net zo verslavend als vroeger compleet met het verzamelen van items om secret levels te unlocken, de helpende dierenvrienden en humor.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Re: Donkey Kong Country Returns

Postby blackdragon » 04 Dec 2010, 19:08:01

Ik sluit me helemaal aan bij Mier. Donkey Kong Country Returns is een geweldige game. Speel het zelf overigens ook zo want met de nunchuck kan ik het voor geen meter. De roll werkt idd niet altijd even goed maar dit mag de pret niet deren. Sommige levels zijn best pittig vooral in wereld 4 vond ik een paar levels best moeilijk. Ben zelf nu in wereld 6 en dit is een game waarvoor eindelijk de Wii weer eens overdraait.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Donkey Kong Country Returns

Postby music_maniac1965 » 07 Dec 2010, 18:50:53

blackdragon wrote:Dat is minder man. Maar toch is de Wii over het geheel wel een degelijk sterke console hoor niet zoveel klachten erover dat die kapot gaat. Dat is met de Xbox 360 wel anders ook uit eigen ervaring gemerkt.


ja, mijn xbox ook, maar die heeft wel heel erg veel speel uren er op staan. die wii heeft alles bij elkaar genomen nog geen 6 uur aan gestaan. echt, te triest voor worden.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Donkey Kong Country Returns

Postby blackdragon » 09 Dec 2010, 16:24:15

Dat is inderdaad niet veel, maar goed zegt ook meestal niet zoveel hoeveel uren je er mee hebt gedraaid.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Donkey Kong Country Returns

Postby Stepz » 06 May 2011, 09:14:41

Ik hoorde dus dat ie best moeilijk was. Klopt dat of liep die gozer gewoon te zeuren???
Hij moet niet veel moeilijker zijn dan de oude games, hoor... Niet dat die echt moeilijk was, maar toch...
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Donkey Kong Country Returns

Postby Mier » 06 May 2011, 22:40:25

hij is op den duur best pittig, maar zeker niet overdreven moeilijk hoor.
Eigenlijk vond ik hem precies goed, en de opbouw is ook gewoon goed.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Re: Donkey Kong Country Returns

Postby Stepz » 10 May 2011, 15:38:59

Een beetje zoals vroeger dus. In eerste instantie een (redelijke) makkie en dan wordt ie steeds lastiger.
Gewoon een kwestie van continu herhalen als je dood bent...
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Previous

Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 6 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group