Oplossing opslag problemen Wii

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Oplossing opslag problemen Wii

Postby blackdragon » 02 Oct 2008, 12:27:58

Nintendo heeft bekend gemaakt dat er een oplossing komt voor de opslagproblemen die de gamers hebben op de Wii. Dit komt omdat de console maar een beperkt aantal blocks heeft waarop data opgeslagen kan worden. Het gevolg is dat Wii Ware games en binnengehaalde extra's, zoals straks met Guitar Hero: World Tour zal komen bijvoorbeeld, verwijderd moeten worden om iets anders te kunnen doen.

Dit zal straks niet langer meer het geval zijn, al zal je wel extra SD Kaartjes in huis moeten halen. Inderdaad, software dat je aankoopt via het winkelkanaal kan je straks direct op een dergelijk opslagkaartje gooien. Dit geldt alleen voor Japan op dit moment, die vanaf de lente van volgend jaar dit voortaan kunnen doen volgens directeur Satoru Iwata.

Uiteraard hopen we dat deze oplossing ook naar Europa zal komen, gezien we geen reden zien om dit hier niet te doen. Het is toch wel de beste manier voor zover wij weten. Daarbij zijn SD kaartjes toch niet meer zo duur, en gezien de geringe grootte van veel bestanden kan je wel even vooruit met een van 8 of zelfs 16 Gigabyte.


Eindelijk doen ze er wat aan!
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Oplossing opslag problemen Wii

Postby ReinieR » 02 Oct 2008, 20:20:27

Ik las het vanmorgen ook inderdaad. Maar wel een beetje bullshit.. Als je het wilt spelen moet je het ALSNOG kopiëren naar je interne geheugen. Als dat kopiëren nou snel ging, ala, maar een virtual console game van de 64 kopieren duurt al veel te lang, laat staan als je een Wii-Ware game wilt spelen.

Nee, ik vind dit niks. Op een SD kaart opslaan heb ik niks op tegen, prima zelfs, die kan je er lekker in laten zitten als je weg gaat, anders moet je weer een externe HDD mee nemen, maar laat ons dan in ieder geval wél vanaf de SD kaart kunnen spelen.

FAIL!
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: Oplossing opslag problemen Wii

Postby blackdragon » 02 Oct 2008, 22:51:17

Neem aan dat dit toch wel gaat gebeuren dat je het ook vanaf de SD-kaart kan spelen?
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Oplossing opslag problemen Wii

Postby ReinieR » 03 Oct 2008, 09:47:24

blackdragon wrote:Neem aan dat dit toch wel gaat gebeuren dat je het ook vanaf de SD-kaart kan spelen?


Ik weet het niet hoor, tot zo ver kan is er nog niks bekend daar over.
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Re: Oplossing opslag problemen Wii

Postby blackdragon » 03 Oct 2008, 09:49:03

ReinieR wrote:
blackdragon wrote:Neem aan dat dit toch wel gaat gebeuren dat je het ook vanaf de SD-kaart kan spelen?


Ik weet het niet hoor, tot zo ver kan is er nog niks bekend daar over.


Als dat niet kan heb je nog niks aan die hele update, dan moet je nog steeds kopieëren om te kunnen spelen als je veel VC en WiiWare titels hebt.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Oplossing opslag problemen Wii

Postby zendar » 03 Oct 2008, 11:38:56

Volgens mij was het al zo dat je gedownloade content op je SD-kaart kon wegschrijven, maar als je het wilde spelen,
weer terug moest kopiëren op je interne geheugen.
Dus het lijkt mij dat de update ervoor is om rechtstreeks vanaf de SD-kaart te kunnen lezen, anders is het geen update ;)
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Re: Oplossing opslag problemen Wii

Postby blackdragon » 03 Oct 2008, 11:47:50

zendar wrote:Volgens mij was het al zo dat je gedownloade content op je SD-kaart kon wegschrijven, maar als je het wilde spelen,
weer terug moest kopiëren op je interne geheugen.
Dus het lijkt mij dat de update ervoor is om rechtstreeks vanaf de SD-kaart te kunnen lezen, anders is het geen update ;)


Nee, dat kan nog niet rechtstreeks naar je SD.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker


Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group