[SNES] Secret of Mana

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

[SNES] Secret of Mana

Postby Stepz » 05 Mar 2008, 13:51:57

Ik heb deze game vroeger weleens gespeeld, maar vond 'm zo moeilijk dat ik er ook weer erg snel mee stopte. Nu heb ik de game weer even opgepikt en het is wel een hela gave game, hoor! MAAR, hij is nog steeds errug moeilijk! Soms word je door een tegenstander geraakt en voordat je opstaat word je weer geraakt. Dit komt dus een beetje neer op een instant-death...
Wat is de speelduur van deze game eigenlijk? Ik ben eigenlijk pas net begonnen en ik loop nu in het kasteel rond van de heks in dat 'enge' bos (ben de naam even kwijt). Daar heb je van die weerwolven die behoorlijk irritant zijn! En wat was/is jullie favoriete wapen? Ik gebruik de boomerang nu veel.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: [SNES] Secret of Mana

Postby Fashion » 05 Mar 2008, 14:31:34

:oops: :oops: :oops: :oops: ik schaam me diep ,maar ik heb deze game nog nooit gespeeld :oops: :oops: :oops:
Image[/url]
User avatar
Fashion
Segaforum Medic
 
Posts: 1268
Joined: 31 May 2004, 07:57:43
Location: bergeijk

Re: [SNES] Secret of Mana

Postby Stepz » 05 Mar 2008, 15:40:29

Ik speel 'm ook nu pas echt, 14 jaar na dato...
Zelda: Link to the Past heb ik in totaal ook maar 20 minuten gespeeld... Vond dat soort games vroeger gewoon geen reet aan. Begin het nu pas leuk te gaan vinden. De enige RPG die ik vroeger speelde was Pokémon Red (en Blue).

Moet zeggen dat SoM wel een hoop leuke dingetjes heeft. 't Ziet er redelijk goed uit. Het moest eigenlijk ook een SNES CD ROM game worden, maarja die add-on werd gecanceled, dus werd het een cartridgegame. Geluid/muziek is ook best goed. En (voor mij) het belangrijkste, 't is geen turn-base (zoals Pokémon eigenlijk wel was, maarja...)!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: [SNES] Secret of Mana

Postby Fashion » 05 Mar 2008, 16:29:09

ik heb link to the past echt grijs gespeeld, maar ik moet zeggen dat ik pas de laatse paar jaar een snes heb gekocht en de spelen die daar bij horen maar ik moet hem nog idd spelen
Image[/url]
User avatar
Fashion
Segaforum Medic
 
Posts: 1268
Joined: 31 May 2004, 07:57:43
Location: bergeijk

Re: [SNES] Secret of Mana

Postby Stepz » 05 Mar 2008, 17:41:57

Als je LoZ: LttP een leuke game vond, dan ga je dit broertje van Final Fantasy ook zeker leuk vinden!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: [SNES] Secret of Mana

Postby blackdragon » 06 Mar 2008, 17:36:24

Deze game is nog steeds mijn all time favorite. Vind het nog steeds de beste game die ooit is verschenen en heb de game ook al behoorlijk vaak uitgespeeld.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: [SNES] Secret of Mana

Postby kevin » 09 Mar 2008, 03:34:51

Secret of mana is echt een SUPERgame, heb hem gelukkig hier nog helemaal compleet liggen, ik hou van die game, ben er pas ook weer aan begonnen, echt een topper !
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: [SNES] Secret of Mana

Postby Loempiavreter » 09 Mar 2008, 22:14:34

blackdragon wrote:Deze game is nog steeds mijn all time favorite. Vind het nog steeds de beste game die ooit is verschenen en heb de game ook al behoorlijk vaak uitgespeeld.


Zegt iemand met de naam Black Dragon als naam en Mortal Kombat als titel ;)
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: [SNES] Secret of Mana

Postby blackdragon » 10 Mar 2008, 20:15:09

Ja haha maar ben fan geen fanboy en Mortal Kombat is niet het enige goede wat is verschenen er zijn nog zoveel meer goede games van vroeger. Maar Secret of Mana spant gewoon de kroon heb nog nooit met meer plezier een game gespeeld als deze. Het grappige is dat de meeste Chrono Thrigger veel beter vinden en dat vind ik dus persoonlijk weer niet.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: [SNES] Secret of Mana

Postby Stepz » 10 Mar 2008, 20:56:19

blackdragon wrote:Ja haha maar ben fan geen fanboy en Mortal Kombat is niet het enige goede wat is verschenen er zijn nog zoveel meer goede games van vroeger. Maar Secret of Mana spant gewoon de kroon heb nog nooit met meer plezier een game gespeeld als deze. Het grappige is dat de meeste Chrono Thrigger veel beter vinden en dat vind ik dus persoonlijk weer niet.


Volgens mij zijn daar de meningen nogal verdeeld over. 't Is inderdaad zo dat de één zegt "Chrono Trigger" en de ander "Secret of Mana".
Chrono Trigger heb ik nog nooit gespeeld. En SoM was vroeger echt GEEN game voor mij, maarja ik vind/vond alle 2d rpg's saai, te langdradig en soms ook te moeilijk. Nu dus toch maar SoM aan het spelen en moet zeggen dat ie wel leuk is, maar ik denk niet dat ik 'm ooit uit zal spelen. Ook deze game gaat me denk ik uit eindelijk vervelen.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: [SNES] Secret of Mana

Postby blackdragon » 10 Mar 2008, 21:26:12

Ook deze game gaat me denk ik uit eindelijk vervelen.


Gek genoeg heb ik dat bij deze game niet gehad, maar begrijp je wel want dat heb ik ook met veel RPG's daarom zijn er zoveel RPG's waar ik op de helft of waar dan ook er gewoon mee gestopt ben omdat het me te lang duurde of het ging vervelen. Het probleem bij mij is ook wel een beetje dat ik nooit echt zin heb om die lappen met tekst te lezen in een RPG en dan kan je ze ook niet overslaan en dan gaat het me al gauw vervelen.

Weet nog wel dat ik op de Snes een keer een RPG kocht waarvan de intro maar niet voorbij leek te gaan. Na een 20 minuten kon ik nog niet spelen en was ik zo kwaad dat ik de game razend snel terug heb gebracht. Weet alleen de naam niet meer van het spel.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker


Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group