Import vragen over de Wii (VC punten, SD opslag)

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Import vragen over de Wii (VC punten, SD opslag)

Postby Gouki » 07 Feb 2007, 12:29:21

Hi,

Aangezien ik een Japanse wii heb komen er een aantal vragen in me op:
(ook gewone wii vragen overigens...)

1) Is het mogelijk om een gedownload spel op een SD kaart te zetten (als backup)
Aansluitende vraag: Kan ik dit spel dan ook op een PAL console zetten om daar te spelen?


2) Om spellen te downloaden heb je de winkelpunten nodig, kan ik ook Europese punten kopen en deze gebruiken voor mijn Japanse wii, en dan daarvoor spellen downloaden?
Zo nee: hoe en waar kan ik dan punten kopen? Ik bedoel, hoe, via CC? en waar, in de wii, welke optie?


Even de laatste vraag: als je Nintendo VIP punten hebt, kun je deze inruilen voor punten om VC spellen te kopen in europa? dit hoorde ik, dus ben benieuwd...

groeten

Gouki
Image
Sega Rally 2 arcade master! 3:58:88 - PAU
Le Mans24 & Daytona USA arcade master!
User avatar
Gouki
wil 'patser' zijn
 
Posts: 1609
Joined: 30 May 2001, 17:10:25
Location: Netherlands

Postby Gameholic81 » 07 Feb 2007, 12:50:31

1) Nee

2) Of je koopt VC points via Playasia (als het maar Japanse punten zijn) of je gebruikt je eigen creditcard, maar ik weet niet 100% zeker hoe de verificatie in elkaar steekt. Ik heb zelf een Amerikaanse Wii en daar heb ik als land Brazilie moeten invoeren, aangezien dat land alleen om de creditcardgegevens vraagt en niet je adres etc.

Dus dat werkt perfect!

3) Nee dat kan ook niet. Ik zit ook met een berg VIP punten voor Nintendo America maar daar kan je niks mee helaas.

Mijn advies; ik zou voor een Amerikaanse Wii gaan. Geen taalbarriere, snelle releases en je weet 100% zeker dat je je creditcard kan gebruiken. Owja en je speelt alle Amerikaanse releases in 60hz. Maar dat is bij een JPN machine ook natuurlijk.
Image
User avatar
Gameholic81
 
Posts: 879
Joined: 25 May 2005, 07:41:22
Location: Antwerpen

Re: Import vragen over de Wii (VC punten, SD opslag)

Postby Xizor » 07 Feb 2007, 12:52:39

Gouki wrote:Hi,

Aangezien ik een Japanse wii heb komen er een aantal vragen in me op:
(ook gewone wii vragen overigens...)

1) Is het mogelijk om een gedownload spel op een SD kaart te zetten (als backup)
Aansluitende vraag: Kan ik dit spel dan ook op een PAL console zetten om daar te spelen?


2) Om spellen te downloaden heb je de winkelpunten nodig, kan ik ook Europese punten kopen en deze gebruiken voor mijn Japanse wii, en dan daarvoor spellen downloaden?
Zo nee: hoe en waar kan ik dan punten kopen? Ik bedoel, hoe, via CC? en waar, in de wii, welke optie?


Even de laatste vraag: als je Nintendo VIP punten hebt, kun je deze inruilen voor punten om VC spellen te kopen in europa? dit hoorde ik, dus ben benieuwd...

groeten

Gouki

Aangezien ik alleen een PAL console heb kan ik alleen je vraag 1 beantwoorden:

1) Is het mogelijk om een gedownload spel op een SD kaart te zetten (als backup)
Aansluitende vraag: Kan ik dit spel dan ook op een PAL console zetten om daar te spelen?


Ja, je kan een gedownload spel als backup op je kaartje zetten.
Nee, je kan hem NIET op een PAL (of welke andere Wii dan ook) spelen; tijdens de download wordt je wii-code in de ROM versleuteld zodat íe alleen op je eigen wii kan spelen.
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby LemmiWinks » 07 Feb 2007, 20:15:55

kheb ook een vraagje hieromtrent is de wii nu regiovrij(kheb dat voor de launch ergens gehoord) en is de backwards compatible gc erin dan ook regiovrij ?
Image
User avatar
LemmiWinks
 
Posts: 600
Joined: 14 Feb 2004, 12:49:48
Location: Belgium

Postby Appie » 08 Feb 2007, 02:21:07

Wii is niet regio vrij en de Gamecube die erin zit ook niet. Action Replay en Freeloader 1.06nogwat werken wel voor gamecube games in je Wii.

Ik heb zelf een Amerikaanse Wii en daar heb ik als land Brazilie moeten invoeren, aangezien dat land alleen om de creditcardgegevens vraagt en niet je adres etc.

Hoeft niet uit te maken of je wel of niet je adres van je CC erbij moet zetten, heb me al door heel wat PSO's heen geluld met fake woonadres, maar keurige CC's gegevens. Schijnen ze wel meer te willen checken tegenwoordig of die 2 overeenkomen qua regio, geen idee of Nintendo dit bij de Wii doet. Sommige checken het nog steeds niet (yay voor de importer). FFXI wordt niet gechecked en me USA WoW account staat ook doodleuk op het NL adres van me CC en nog steeds niks aan het handje.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Gameholic81 » 08 Feb 2007, 08:42:47

Ik heb geprobeerd om als 'Amerikaan' VC games te kopen maar dan vrat ie mijn CC niet ;)

Dus vandaar dat ik uitkwam bij Brazilie
Image
User avatar
Gameholic81
 
Posts: 879
Joined: 25 May 2005, 07:41:22
Location: Antwerpen


Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group