wii vragen en antwoorden

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

wii vragen en antwoorden

Postby Gouki » 11 Dec 2006, 09:23:34

Hi

Ik ben erg nieuwsgierig naar de Nintendo wii, heb helemaal geen nieuws gevolgd voordat de release van de wii kwam en wil er zo erg graag een, dus blijf met een aantal vragen zitten:
(sommige kunnen stom klinken, maar ik hoop dat ik er toch antwoord op krijg!)

- Wat is de virtual console precies, wat kan je er mee en zit dit bij de wii aankoop, of koop je dit apart, zo apart: wat kost ie? (is dit om oude nintendo games mee te downloaden - hoe gaat dit in zn werk?)

- Is wii regiovrij? (net als PS3?)

- Kun je er Gamecube spellen allemaal op spelen? Na de vorige vraag, bedoel ik dus, kan ik mijn Japanse GC spellen er op spelen?

- Kan er een GC memory card in? (ik hoorde dat er SD, mini SD en micor SD in kan)

- Welke spellen zijn de moete en worden de moeite? (ik zit zelf te denken aan Monkey Ball en wii sports natuurlijk)

Misschien zijn er nog wii weetjes die ik mis, en kan iemand deze toelichten, zou cool zijn!

bedankt

Gouki
Image
Sega Rally 2 arcade master! 3:58:88 - PAU
Le Mans24 & Daytona USA arcade master!
User avatar
Gouki
wil 'patser' zijn
 
Posts: 1609
Joined: 30 May 2001, 17:10:25
Location: Netherlands

Re: wii vragen en antwoorden

Postby Xizor » 11 Dec 2006, 09:57:46

Hoi Gouki,

Hier de antwoorden op je vragen:

- Wat is de virtual console precies, wat kan je er mee en zit dit bij de wii aankoop, of koop je dit apart, zo apart: wat kost ie? (is dit om oude nintendo games mee te downloaden - hoe gaat dit in zn werk?)
Dit is te vergelijken met Xbox live arcade: je kan naar een winkelchannel gaan (Internetverbinding vereist!) en daar kun je wii-points kopen. Met deze Wii-points kun je software (zoals een to be released browser) maar ook oude nes,Snes,megadrive en PC engine games downloaden en spelen. de spellen kosten varierend van 500 tot 1000 wii-points, en 1000 wii-points kost je 10 euro (te kopen middels een prepaid-kaart die je in de winkel haalt, of via creditcard).

- Is wii regiovrij? (net als PS3?)
nee

- Kun je er Gamecube spellen allemaal op spelen? Na de vorige vraag, bedoel ik dus, kan ik mijn Japanse GC spellen er op spelen?
nee, alleen PAL-games (als je een PAL wii koopt, that is...
En vergeet de freeloader maar, die werkt niet (heb het geprobeerd nadat ik mijn US mario sunshine probeerde en mijn japanse Soul Calibur II en beiden kunnen niet afgespeeld worden).

- Kan er een GC memory card in? (ik hoorde dat er SD, mini SD en micor SD in kan)
[b]Ja, bovenin zijn 2 slots voor cube memory card en 4 slots voor cube controllers, en de wavebird werkt ook (spreek uit ervaring)
Voorin (onder de drive) zit een SD-slot, hierin past een standard SD-kaart. de andere kaarten kunnen volgens mij alleen als je er een SD-adapter voor hebt


- Welke spellen zijn de moete en worden de moeite? (ik zit zelf te denken aan Monkey Ball en wii sports natuurlijk)
Je krijgt er sowieso Wii Sports bij, is erg leuk. Verder heb ik Zelda en als het je aanspreekt, ook een aanrader. De andere games heb ik niet en kan daar geen oordeel over geven

Misschien zijn er nog wii weetjes die ik mis, en kan iemand deze toelichten, zou cool zijn!
Let erop dat als je een cube-spel speelt dat alleen 60Hz ondersteunt, je Wii daarna zijn display standaard op 480p (60Hz) houdt; op een LCD-tv ziet dat er belabberd uit en moet je steeds bij settings het terugzetten op 576i.
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Drax » 11 Dec 2006, 10:22:19

Monkeyball en Zelda zijn naast Wii Sports mijn favoriete games. heb daarnaast rayman welke erg leuk is maar op gegeven moment toch echt me strot uit komt en Wii Play (zeer slecht spel maar gekocht vanwege de Wii mote).

Bij monkleyball geldt overigens dat de singleplayer game gweldig is maar dat de multiplayer niet echt super is. koop hem dan ook liever voor de super singleplayer ervaring.

btw Xizor hij gaat bij 60hertz niet terug naar 480P maar 480i. Juist 480P is erg mooi bij lcd's maar dit kan alleen middels een component kabel.
Bjorn de Bruin
Image
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby Xizor » 11 Dec 2006, 10:35:57

oh ja idd, 480i en niet 480p.... zat ff niet op te letten...:P
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Gouki » 11 Dec 2006, 10:47:31

Dus eventueel het beste om aansluiting op mijn Japanase GC te hebben is een Japanse wii aan te schaffen...
Dat is wel jammer en een klein dilemma...

Ik wil heel graag een wii, daarbij is Japans tegenwoordig heel moeilijk aan te komen (iemand suggesties?)
Zijn de settings dan ook in het engels te zetten, voor alle kanalen enz enz?

Japanse wii zou alleen uitkomen voor aansluiting, nadat ik Japanse GCs heb en Japanse spellen. zou leuk zijn als ik die op mijn wii kon spelen, toch?
Naja, een PAL wii, zou misschien wel makkelijker zijn.

Vraag die hierbij opkomt, is: kan ik met mijn Japanse wii online? Kan ik dan ook spellen downloaden? Zijn er andere voorwaarden enz enz
Tja... en dan nog japanse wii spellen vinden.
Iemand een goede Japanse online winkel, sinds Lik-sang overleden is?
Kan ik me eens richten op de japanse wii onderdelen.

Of is het af te raden Japanse wii te kopen?
Graag jullie mening!

gouki
Image
Sega Rally 2 arcade master! 3:58:88 - PAU
Le Mans24 & Daytona USA arcade master!
User avatar
Gouki
wil 'patser' zijn
 
Posts: 1609
Joined: 30 May 2001, 17:10:25
Location: Netherlands

Postby Xizor » 11 Dec 2006, 10:58:35

tsja...ik kan je vragen niet beantwoorden over een Japanse Wii..

overigens SCHIJNT de Wii toch regiovrij te zijn á la PS3 (men kan dus in games een regiolock zetten) ,maar don't take my word for it (en trouwens, voor cube-games is hij WEL Locked en dat kan ik je wel bevestigen.)
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby General Wong » 11 Dec 2006, 11:16:34

Gouki wrote:Iemand een goede Japanse online winkel, sinds Lik-sang overleden is?
Kan ik me eens richten op de japanse wii onderdelen.


Play-Asia is een optie. Ebay ook denk ik. Een Japanse Wii is ook gewoon te kopen, maar je moet dan wel bereid zijn wat extra neer te leggen. Praat anders eens met Akihabara/Ken, misschien kan die het wat goedkoper voor je regelen :).
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Re: wii vragen en antwoorden

Postby Appie » 11 Dec 2006, 13:40:38

Gouki wrote:
Misschien zijn er nog wii weetjes die ik mis, en kan iemand deze toelichten, zou cool zijn!


Iets wat ik zelf niet wist, de rest waarschijnlijk wel: Je hebt voor Wii games niet per se een SD kaart nodig. Je kan het ook in de Wii opslaan. Kwam thuis met die Wii, dacht oh kut geen memory card gehaald, toen zag ik dat er 2000+ blokjes (tot nu toe is elk spelletje 1 blok) in de Wii zaten, dus was niet nodig =D

Ik heb geen idee of je ook Cube games in je Wii kan opslaan.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Re: wii vragen en antwoorden

Postby Xizor » 11 Dec 2006, 13:42:08

Appie wrote:
Gouki wrote:
Misschien zijn er nog wii weetjes die ik mis, en kan iemand deze toelichten, zou cool zijn!


Iets wat ik zelf niet wist, de rest waarschijnlijk wel: Je hebt voor Wii games niet per se een SD kaart nodig. Je kan het ook in de Wii opslaan. Kwam thuis met die Wii, dacht oh kut geen memory card gehaald, toen zag ik dat er 2000+ blokjes (tot nu toe is elk spelletje 1 blok) in de Wii zaten, dus was niet nodig =D

Ik heb geen idee of je ook Cube games in je Wii kan opslaan.


Nee dat gaat niet, het memory-management is opgesplits in enerzijds wii/SD en anderzijds cube.
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Drax » 12 Dec 2006, 14:17:48

Met je japanse Wii kan je gewoon online. Je kan dan alleen geen Europese virtual console games downen maar wel japanse!!! hetyzelfde geldt voor de US versie. Op zich wel cool want hier zullen we bijvoorbeeld geen Super Mario RPG krijgen aangezien die game nooit in Europa is uit gebracht!

Met de freeloader van Datel (http://www.codejunkies.com) kan je overigens gewoon import games spelen van de Gamecube. Je hebt dan wel een latere versie nodig van die freeloader!!!
Bjorn de Bruin
Image
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby Xizor » 12 Dec 2006, 14:23:38

Drax wrote:Met je japanse Wii kan je gewoon online. Je kan dan alleen geen Europese virtual console games downen maar wel japanse!!! hetyzelfde geldt voor de US versie. Op zich wel cool want hier zullen we bijvoorbeeld geen Super Mario RPG krijgen aangezien die game nooit in Europa is uit gebracht!

Met de freeloader van Datel (http://www.codejunkies.com) kan je overigens gewoon import games spelen van de Gamecube. Je hebt dan wel een latere versie nodig van die freeloader!!!


Mijn 1.06b werkt NIET, in ieder geval....
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Razelim » 12 Dec 2006, 14:27:40

http://uk.codejunkies.com/news_reviews. ... i=9054&s=8

volgens datel zelf wel, maar dan moet er inderdaad een latere versie zijn
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Xizor » 12 Dec 2006, 14:39:54

als ze dan aangeven wat een latere versie is...zo weet je nog niks...

1.06b werkt dus niet; misschien 1.06B wel?
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby Drax » 12 Dec 2006, 15:38:09

op internet vond ik het volgende..

Mensen die spreken over Freeloader V1.06 samen met Action Replay. Deze mensen hebben eerst een Error, verwijderen dan gewoon de Freeloader en plaatsen de importgame in de Wii. Vervolgens kan men de game gewoon spelen zonder problemen. Hieronder de voorlopige meldingen over de verschillende Freeloader versies....

1.04 = moet nog worden bevestigd
1.06b = werkt gewoon
1.06B = werkt niet
Action replay = werkt gewoon


Verder internationaal nog even gezocht:

wouldn't mind knowing this as well. I tried my own Freeloader 1.06b disc when I went home the weekend of Thanksgiving and my import copy of Viewtiful Joe worked perfectly with it. Alas, I don't have the disc with me to see if the update affected it or else I'd try again.

8. Play-Asia says Action Replay works. I have a Freeloader 1.06B and I plan on testing it as soon as Wiis hit Europe, that is next Friday.

Posted at 7:52PM on Dec 1st 2006 by Miharu 2 stars

9. I tested mine out this weekend and it works fine for the Japanese version of Naruto 2. Mine's a 1.06 also. Unless an update came out within the past 2 days I don't think that's the issue. It reset my Wii the first time I put it in, but after booting back up it loaded, and I ejected it, and put in Naruto 2 and it loaded fine.

I then tried just the Naruto disk itself and that got the same screen you guys are showing above. I'll post a shot of it when I get the chance. I don't have access to the TV right now. GF is watching a movie.

Posted at 8:07PM on Dec 1st 2006 by denkigrve 0 stars

10. Strange, but speak for yourself. I'm able to play Naruto 3 with no problem (progressive scan, too!). And mine is version 1.06b, if that's any help.

Posted at 7:44PM on Dec 1st 2006 by Seraph Wing 0 stars

11. Mine works, Fully updated wii, V 1.06b freeloader
[/i]
Filmpje waarin het werkt:

http://www.gamevideos.com/video/id/7637





[/i]
Bjorn de Bruin
Image
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby Drax » 12 Dec 2006, 15:51:35

Heb nog even iets verder gezocht en zie dat de 1.06b versie waarschijnlijk alleen niet werkt op PAL Wii's... hier het verhaaltje en de reacties:

Reports are in that the GameCube's Freeloader and Action Replay will both work on Wii. GameCube homebrew applications are also rumored to be working.

Freeloader is a disc that allows importers to play games from other regions. Action Replay is used to enter cheat codes for games.

Posts
Wii-Worshiper
Freeloader? Sweet I can buy my games from America and have them here before the 8th. Sweet.

Elementrat
Awesome! I've never seen one though. Does GameStop have them?

Dapple
Whoa, never heard of it but now that I have. *mischievous smile*.

Scooby!_Jew
Awesome.

Ras
It's been confirmed, my brother uses freeloader and it runs perfectly fine.

random hero
Freeloader is only for GameCube games, NOT Wii games! Just so you know before you go and order Wii games from overseas and then can't play them- it only means you can play imported GC games on the Wii.

Zelda-dude
That's cool.

DragonFoxCoon
Yeehaw, foreign games.

Ekaj185
I made mario walk up-side down in Super Mario sunshine LoL.

Wii pwns all
Awesome! I was wondering if I was going to have to buy another action replay. Suhweet!

hmm
I tried it and it wouldn't work for me actually, just gave me an "unable to read disc" screen.

9r
I have the same problem as 'hmm'. My Wii seemed doesn't recognize the freeloader. Just wondering how those confirmed it works. Under what circumstances? Like before online system update or way to load the disc? Since the loading method between GBN & Wii is totally different.

evestraw
I hope datel is working on friiloader.

cmk
I saw one for $5, didn't have a Gamecube then though.

Ras
9r, I've confirmed it on my brother's Wii after the firmware update. I'm not sure why it won't recognize your freeloader. I'd call Nintendo support and see what they say. To me this also means developers should be able to come up with software for the Wii such as freeloader to play other region Wii games. I might be wrong but I don't see how so.

Jrapocalypse
I had a friend try his freeloader and he said it worked over the phone, I just got one and it won't work so I'm wondering if it might have something to do with different versions. I have seen different ones on the net.

Garrod
Freeloader 1.06B does not work on Wii. However Datel just released a new version of Freeloader on December 3 that runs on Wii.

PCarnie
Just to let everybody know I have now got a Wii and just bought a Freeloader. I can confirm that it does not work. When I insert the disk it does not recognize the disk. However I do have a PAL Wii (I live in NZ). But I seriously doubt that Nintendo made changes to the PAL region Wii to stop Freeloader from working.

Dirtbrain
I have a PAL AR disc, and it also doesn't work on my PAL (NZ) Wii.

TheReverend
I have also just got my Wii (PAL UK) and my GC Action Replay disc is purposefully unable to be read by the console. Unsure which version but it's in a nice shiny tin. I guess I have to keep my GC for my GC games then.

Monkey Wii Luffy
I also have a PAL Wii (AU) and my GC Action Replay doesn't work either. Just get the unable to read disc error message.

Zelda's Jigly Bits
1.06b does not work on a PAL Wii.
Bjorn de Bruin
Image
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Next

Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group