twilight princess

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Appie » 15 Dec 2006, 21:55:44

Drax wrote:Zonde man, er is zoveel te doen in Hyrule en omgeving. Dan kan je toch beter relaxed er doorheen lopen en genieten van alles eromheen inplaats van het verhaal meteen snel te doorlopen... Tenzij je dat nu alsnog gaat doen. Ik vind het altijd lekke rom er lang over te doen en rustig te genieten alvorens het spel uit te spelen.

Ik heb ook wat dingen eromheen gedaan, alleen niet alles, dat heb ik echt nog nooit gedaan in een spel. Kom altijd tot 70-90% van het spel door gewoon het verhaal te spelen+wat random shit en het rest % komt er tot nu toe in elk spel dat ik heb gespeeld na de eindbaas.

En bijna 40 uur vind ik best lang voor een verhaal (zonder dus alle extra shit te klaren). Ik had iig zelf niet het gevoel dat ik het spel gerushed had, vooral niet met zulke leuke dungeons/bosses en verhaal. Dacht eerder dat ik sloom was, vooral doordat ik af en toe gewoon in dungeons heen en weer aan het lopen was, kijken waar ik heen kon. Terwijl als ik in de eerste plaats beter uit me doppen keek en precies wist wat me wapens/moves konden doen in een level was ik sneller geweest.

Ken maar 1 spel waarbij ik nog langer deed over het verhaal uitspelen: FF12 met bijna 60 uur en dat spel heeft ook een aardige portie extra content. Na het verhaal niet echt veel aandacht meer geschonken aan de extra content though, moest naar lv70 of zo levelen (was level 54 op het eind van het verhaal) en daar heb ik nog steeds geen zin in, maar weet wel dat een paar cutscenes van de extra content geweldig (grappig/cool/etc) zijn, dus moet dat toch eens doen.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby blackdragon » 15 Dec 2006, 21:59:32

Ze hadden toch 100 uur beloofd als je echt alles zou doen in het spel? Als je er 40 uur overdoet met paar extra dingen lijkt het me niet dat je met alles er 100 uur overdoet of Appie is gewoon heel goed en snel natuurlijk.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Appie » 15 Dec 2006, 22:08:12

Who knows, zoals met FF12, ik doe 60 uur over het verhaal, maar een gast op een ander forum heeft 200 uur op z'n save, fully cleared game en ja die clearde het verhaal ook in zo'n 60 uur.

Spoilers below?!?!?!














Weet niet of Zelda zoveel extras heeft, ik weet ook niet hoeveel procent ik van die extras heb gecleared. Moet bugs nog completen, bomb bag upgrade 3 en money bag upgrade 3 nog halen, wat hartjes, 3de pakje (leeg hokje in me equip menu lol), 2000 rupees voor een gast verzamelen en nog die 50 verdiepingen of zo dungeon in de desert clearen. Verder weet ik het niet. Weet nog wel dat ik fucking lang bezig was in OOT met die skulltalas, bug game word prolly weer hetzelfde XD
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Lan Di » 28 Dec 2006, 16:07:05

SPOILERS AHEAD!!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ik heb zelda voor de gamecube gehaald, heb er nu zo'n 14 uur opzitten. Ik weet alleen nog niet wat ik ervan moet denken. De sfeer is fantastisch, het geheel is erg cinematisch weergegeven. Ik vond in het begin dat de graphics er niet bepaald op vooruit waren gegaan sinds OOT, maar alles is een stuk gedetailleerder en vooral de animaties zijn erg mooi. De dungeons, bossfights en items zijn ook erg goed uitgewerkt, vind t knap hoe ze elke keer weer met dezelfde items een andere experience maken. En 1 van de vetste nieuwe dingen is dat je al rennend je wapens kunt gebruiken, klein detail maar erg handig, houdt de vaart ook in het spel.

Tja, tot nu toe alleen maar pluspunten, maar juist om de minpunten weet ik nog niet wat ik ervan moet vinden. In zelda spellen zitten altijd 2 werelden waar je doorheen moet wandelen, vaak volledige werelden met variaties hier en daar. Nu is in TP de twilight wereld de 'andere' wereld, maar erg denderend vind ik m tot nu toe niet echt, wat vooral komt door de gameplay in deze wereld. Als wolf-zijnde ren je als een gek door de wereld heen, op zoek naar 20 van die fokkin tears of light, elke keer opnieuw. Ik heb ook niet het idee dat je erg vrij bent om je ding te doen, lijkt meer op rails te zitten in tegenstelling tot de mens-vorm van link. Er is weinig te doen als wolf, en ik zie het meer als een 'hassle' voordat ik weer met de echte link aan de slag kan. Misschien komt daar nog verbetering in als ik warp naar de light wereld als wolf-zijnde.

Een ander minpunt vond ik dat de steden leeg waren en dat er weinig minigames e.d. waren, maar ik ben nu langs hyrule castle geweest en naar zora's domain en dat blijkt uiteindelijk toch mee te vallen.

Ik hoop alleen niet dat ik nu al door het verhaal heen ben, ik heb alle spirits of light gerestored en moet volgens Midna de LAATSTE fused shadow halen in de water temple, erg vreemd aangezien ik toch echt maar 2 van die dingen heb, en er toch echt 4 van zijn. Ik hoop dus dat er daarna nog een groter verhaal ofzo begint, want ik verwacht in 1 a 2 uur door die laatste tempel te zijn, dan zou ik dus na 18 uur ofzo het spel uit hebben....we'll see.
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Appie » 28 Dec 2006, 17:47:51

ZOMG NOG MEER SPOILERZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Maar wel antwoord op Lan Di's vraag)











Na die Fused shadows moet je nog een ding in elkaar zetten, goed voor nog een stel dungeons, dus je bent nog wel ff zoet.

Wolf gebruiken wordt imo leuker verder in het spel dan suf Tears collecten van het begin.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Ophyr » 28 Dec 2006, 17:57:11

Xizor wrote:ik heb er pas 3 uurtjes op zitten; ben net uit Hyrule castle gekomen en ben terug in het dorp.

..ik neem ook de tijd; ik speel hem alleen samen met mijn vrouwtje, want die vind zelda ook leuk :)


Awww ;)

Meh, ik wil ook een Wii -_-
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Lan Di » 03 Jan 2007, 11:35:07

Ik heb nu 22 uur erop zitten en ben volgens mij net over de helft, maar DAMN! Het wordt steeds vetter en vetter!! Ik heb nu een aantal items gekregen die niet in eerdere zelda delen voorkomen en die zijn erg tof!
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby rdk123 » 29 Jan 2007, 22:50:58

Ik heb hem net uitgespeeld,net een half uurtje geleden! :(
Heb er 44 uur over gedaan en nog niet alle extra's gevonden maar zeker wel meer dan de helft.
Het is echt een parade paardje en zeker voor de gamecube.(is ook de versie die ik heb.)
Ik vind het alleen erg jammer dat alle basen erg(met nadruk op ERG)
makkelijk zijn.Zelfs de eindbaas.
En de puzzels zijn ook niet al te moeilijk,heb maar bij 2 een tijdje vast gezeten. :?
Wat vinden jullie?
Verder alleen maar lof.
Vind het vooral leuk dat Link wat persoonlijker is geworden.
Ik ga nog een beetje rondstruinen in hyrule van de week. :)
Greetz.
C64,nes,snes,n64,gamecube,wii,gameboy,gameboy pocket, color,advance,sp,micro,DS,DSlite,MS,MD,Nomad,MCD,32X,saturn,dreamcast,gamegear, PcengineduoR,Atari jaguar,lynxII,neogeo pocket color,3DO,Sony PSX,psone,ps2 pal,ps2ntsc,PSP,2x ngage,2xPC,xbox,xbox360.
User avatar
rdk123
 
Posts: 210
Joined: 05 Aug 2006, 19:26:15
Location: Alkmaar

Postby Flashback » 31 Jan 2007, 12:04:53

Ik las op insidegamer een topic waarin Boris van de PU helemaal geflamed wordt door de fananieke Zelda gamers.

Boris gaf DOAX2 een 99 terwijl de nieuwe zelda een 98 kreeg. Niet omdat DOAX2 zo goed is maar meer om Zelda eens onderuit te schoppen die volgens hem helemaal niet zo goed is als een groot aantal gamers denken.

Ik heb de nieuwe Zelda niet gespeeld maar volgens een aantal forummers valt ie toch tegen. Zit hier een kern van waarheid in?
Flashback
 
Posts: 610
Joined: 12 Aug 2004, 15:35:10

Postby Ophyr » 31 Jan 2007, 13:19:29

Flashback wrote:Boris gaf DOAX2 een 99 terwijl de nieuwe zelda een 98 kreeg. Niet omdat DOAX2 zo goed is maar meer om Zelda eens onderuit te schoppen die volgens hem helemaal niet zo goed is als een groot aantal gamers denken.


Die review zal meer over Boris zeggen dan over Zelda :)

De PU neem ik al jaren niet meer serieus.
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby blackdragon » 01 Feb 2007, 17:03:04

Ophyr wrote:
Flashback wrote:Boris gaf DOAX2 een 99 terwijl de nieuwe zelda een 98 kreeg. Niet omdat DOAX2 zo goed is maar meer om Zelda eens onderuit te schoppen die volgens hem helemaal niet zo goed is als een groot aantal gamers denken.


Die review zal meer over Boris zeggen dan over Zelda :)

De PU neem ik al jaren niet meer serieus.


Lol dat cijfer was ook niet serieus volgens mij als je alles leest kan dat nooit, maar ja het blijft de PU natuurlijk.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Ophyr » 01 Feb 2007, 21:40:41

blackdragon wrote:
Ophyr wrote:
Flashback wrote:Boris gaf DOAX2 een 99 terwijl de nieuwe zelda een 98 kreeg. Niet omdat DOAX2 zo goed is maar meer om Zelda eens onderuit te schoppen die volgens hem helemaal niet zo goed is als een groot aantal gamers denken.


Die review zal meer over Boris zeggen dan over Zelda :)

De PU neem ik al jaren niet meer serieus.


Lol dat cijfer was ook niet serieus volgens mij als je alles leest kan dat nooit, maar ja het blijft de PU natuurlijk.


Ze claimen het 'beste gameblad van de Benelux' te zijn, en dan een nonserieuze review schrijven over een van Nintendo's meest geliefde titels. Best jammer eigenlijk :?
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Gameholic81 » 01 Feb 2007, 21:50:34

Achja ik kan er eigenlijk wel om lachen. Het is een keer wat anders dan de standaard beandering ;)
Image
User avatar
Gameholic81
 
Posts: 879
Joined: 25 May 2005, 07:41:22
Location: Antwerpen

Postby ManoRevolver » 01 Feb 2007, 22:49:43

Volgens mij was de Zelda review weldegelijk serieus (niet geschreven door Boris!) en was het nog een vrij groot artikel geworden ook.
Boris snapt de Zelda hype niet helemaal (ik ook niet!) en wou daarmee de draak steken door een game die helemaal kut met peren is (DOAX2) een hoger cijfer te geven.

Als je het niet heb gelezen hoef je imo ook geen commentaar te leveren op de PU, was gewoon a joke. Sommige mensen nemen zichzelf en hun visie op gamen een beetje te serieus, PU is about fun... boeiuh!
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby blackdragon » 02 Feb 2007, 07:48:40

ManoRevolver wrote:Volgens mij was de Zelda review weldegelijk serieus (niet geschreven door Boris!) en was het nog een vrij groot artikel geworden ook.
Boris snapt de Zelda hype niet helemaal (ik ook niet!) en wou daarmee de draak steken door een game die helemaal kut met peren is (DOAX2) een hoger cijfer te geven.

Als je het niet heb gelezen hoef je imo ook geen commentaar te leveren op de PU, was gewoon a joke. Sommige mensen nemen zichzelf en hun visie op gamen een beetje te serieus, PU is about fun... boeiuh!


Ben het daar niet helemaal mee eens de PU is niet alleen maar slecht maar hun reviews zijn niet altijd om over naar huis te schrijven. En ja als je de DOAX 2 review leest weet je ook gewoon dat ze de game daar ook kut vinden en dat het cijfer zo hoog is doordat Zelda zo hoog kreeg. Maar hoe grappig het ook is, het hoort niet bij een zogenaamd beste games magazine van Nederland.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

PreviousNext

Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group