twilight princess

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Loempiavreter » 02 Feb 2007, 14:14:10

ManoRevolver wrote:Volgens mij was de Zelda review weldegelijk serieus (niet geschreven door Boris!) en was het nog een vrij groot artikel geworden ook.
Boris snapt de Zelda hype niet helemaal (ik ook niet!) en wou daarmee de draak steken door een game die helemaal kut met peren is (DOAX2) een hoger cijfer te geven.

Als je het niet heb gelezen hoef je imo ook geen commentaar te leveren op de PU, was gewoon a joke. Sommige mensen nemen zichzelf en hun visie op gamen een beetje te serieus, PU is about fun... boeiuh!


Goede actie van Boris! :D
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby ManoRevolver » 02 Feb 2007, 14:27:31

blackdragon wrote:
ManoRevolver wrote:Volgens mij was de Zelda review weldegelijk serieus (niet geschreven door Boris!) en was het nog een vrij groot artikel geworden ook.
Boris snapt de Zelda hype niet helemaal (ik ook niet!) en wou daarmee de draak steken door een game die helemaal kut met peren is (DOAX2) een hoger cijfer te geven.

Als je het niet heb gelezen hoef je imo ook geen commentaar te leveren op de PU, was gewoon a joke. Sommige mensen nemen zichzelf en hun visie op gamen een beetje te serieus, PU is about fun... boeiuh!


Ben het daar niet helemaal mee eens de PU is niet alleen maar slecht maar hun reviews zijn niet altijd om over naar huis te schrijven. En ja als je de DOAX 2 review leest weet je ook gewoon dat ze de game daar ook kut vinden en dat het cijfer zo hoog is doordat Zelda zo hoog kreeg. Maar hoe grappig het ook is, het hoort niet bij een zogenaamd beste games magazine van Nederland.


Dat reviews niet altijd over naar huis te schrijven is iets waar ieder blad wel last van heeft. Mijn tenen stonden/staan soms ook krom als ik rommel las/lees in bijvoorbeeld de Gamepro, Gunk, Edge of EGM.

Een grapje moet gewoon kunnen binnen een blad. Helemaal als het om een review gaat van een game die zichzelf ook niet al te serieus neemt (DOAX2 dus). Daar valt toch geen serieuze review over te schrijven to begin with?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby F-zero » 03 Feb 2007, 17:00:46

Nee maar de vergelijking is natuurlijk bullshit. DoAX2 is gewoon onbetwiste rommel, en Zelda hoeft dan niet je favoriete game te zijn (ik heb er ook niets mee) maar ik zie wel dat de game in ieder geval op alle fronten beter zijn best doet dan een DoAX2. Zelda zou je nog kunnen verwijten dat het teveel leunt op nostalgie, en het verhaal + spelverloop eigenlijk altijd hetzelfde liedje is.

Verder is het wel een leuke grap.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Mier » 07 Feb 2007, 16:04:39

In mijn ogen zijn zowel de PU en gamekings pure troep.

Het zijn gewoon een stelletje gasten die met hun tatoos en kale koppen populair proberen te doen met hun turbotaal en dat werkt mij heel veel foute kriebels op.

Ik keek soms naar gamekings maar nu trek ik het echt niet meer, dat overdreven geacteer van Skate en die slechte reviews.

Ooit beweerden ze in het blad dat ze iedere game die ze reviewden ook daadwerkelijk uitspeelden.

Dat geloofde ik meteen na hun review van Shenmue 2, waarin ze baalden dat je na 10 minuten al berooft werd van je tas met al je items erin, waardoor dus het overnemen van je shenmue 1 save een onnodige toevoeging aan het spel was.

Iemand die het spel wel heeft gespeeld weet dat je 10 minuten daarna je tas weer terug vind.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Appie » 08 Feb 2007, 12:33:32

En weet ook dat je dan nog je geld niet terug hebt dat in die tas zat. Vind dat zelf ook behoorlijk suf, nadat ik een save had met flink wat Yen in Shenmue 1 voor Shenmue 2.

Ben op een gegeven moment ook gewoon gestopt met Shenmue 2 omdat ik in een suffe spiraal zat van dagelijks Yen verdienen (kon geen Lucky Hit meer zien) zodat ik 's nachts kon overnachten ipv gewoon me tijd te kunnen besteden aan exploren en moves trainen. Met al me Yen die ik had gespaard uit Shenmue 1 zou ik dat probleem niet hebben gehad, iig niet voor de eerst komende "ingame weken" van Shenmue 2.

Dus ik vind dat ze wel gelijk hebben dat je save meenemen een nutteloze toevoeging was voor Shenmue 2.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Lan Di » 08 Feb 2007, 21:19:45

Appie wrote:En weet ook dat je dan nog je geld niet terug hebt dat in die tas zat. Vind dat zelf ook behoorlijk suf, nadat ik een save had met flink wat Yen in Shenmue 1 voor Shenmue 2.

Ben op een gegeven moment ook gewoon gestopt met Shenmue 2 omdat ik in een suffe spiraal zat van dagelijks Yen verdienen (kon geen Lucky Hit meer zien) zodat ik 's nachts kon overnachten ipv gewoon me tijd te kunnen besteden aan exploren en moves trainen. Met al me Yen die ik had gespaard uit Shenmue 1 zou ik dat probleem niet hebben gehad, iig niet voor de eerst komende "ingame weken" van Shenmue 2.

Dus ik vind dat ze wel gelijk hebben dat je save meenemen een nutteloze toevoeging was voor Shenmue 2.


Tja, dat werd iid irritant, vooral omdat je ook niet heel veel verdiende en ik wilde alle kung fu moves hebben en vrij naar de arcade etc. Oplossing: cheaten! Doe ik normaal niet aan, maar hier bood het alleen een plezieriger spel. Stap 1, zoek een high stakes dice spelletje (higher, lower geloof ik), doe maximale inzet, save elke keer als je wint, reboot elke keer als je verliest, Je kon namelijk in Shenmue 2 saven op een bepaald punt, binnen no-time heb je dan een berg cash!
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Appie » 08 Feb 2007, 21:40:56

Hmmm thanks voor de tip =)
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Mier » 08 Feb 2007, 22:10:04

hmmm, het was dus sarcastisch bedoelt, ze hadden shenmue 2 dus duidelijk niet meer dan 10 minuten gespeelt.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Appie » 09 Feb 2007, 01:40:44

Ja ik weet dat je daar op doelde, ik doel alleen op: zelfs al speel je het een uur en dus die tas terug hebt, dat het nog steeds nutteloos is dat je save meeging naar Shenmue 2 aangezien je knaken nog steeds weg zijn.

Dus kan me wel vinden in die mening van ze, het voegt geen hol toe en daarbij irriteert het me dus dat ik voor jan lul zo zuinig deed in Shenmue 1, had het gewoon moeten verbrassen.

Niet dat ik het altijd eens ben met de PU (lees het ding nooit), kijk wel eens Gamekings, maar niet omdat ik waarde hecht aan hun mening of zo, vind het gewoon een grappig programma met ingame filmpjes.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Stepz » 27 Feb 2007, 12:08:04

On-topic
Ik speel nu (eindelijk) Twilight Princess en vind de game best wel cool! Alleen lijkt het wel erg veel op OoT. Dezelfde sfeer en veel chara's die weer terug komen (Gorons enz.).
Maar ik ben nog niet zo ver, dus 't wordt vast nog wel beter!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby blackdragon » 26 Jul 2007, 19:35:10

Nou ben er ook mee begonnen en het begin beviel me meteen eigenlijk, wel heb ik de indruk dat het allemaal wat makkelijker is dan OoT bijvoorbeeld.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Previous

Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group