Het is zo ver... De revo specs....

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Het is zo ver... De revo specs....

Postby ReinieR » 07 Dec 2005, 19:14:20

Beman de schuilkelders! Haal de popcorn boven! Doe alvast je mond open van verbazing! De Revolution-specs zijn bekend.

Gisteren konden we de reacties van enkele developers lezen die meer info over de Revolution specs hadden. Het bleef echter bij vage uitspraken. Vandaag is het anders. Oh ja, vandaag is het helemáál anders...

Het moment is namelijk aangebroken: we hebben een goed beeld van de grafische kracht van de Revolution.
Voor je verder leest, weet dit: Nintendo had nooit de bedoeling om met de Revolution de concurrentiestrijd met Microsoft en Sony aan te gaan. De console moet goedkoop blijven, en dat is ook waarom er geen grote hoeveelheden RAM inzitten.

Er werd gespeculeerd dat de Revolution 128 MB RAM zou bevatten, maar nu weten we de exacte hoeveelheid. Nintendo gaat verder met de GameCube configuratie van 24MB 1T-SRAM en 16MB D-RAM (40MB) en doet er nog eens 64 MB aan 1T-SRAM bij. Dat brengt het totaal op 104 MB.

De Broadway CPU, die ontwikkeld werd door IBM, is een uitloper van de Gekko CPU die in de GameCube zat. De Hollywood GPU zou een uitloper van de Flipper GPU zijn in de GC. Niks hiervan is absoluut zeker, men gaat uit van Nintendo documentatie.

Over de kloksnelheid wist een anonieme developer dit te zeggen:

"Basically, take a GameCube, double the clock rate of the CPU and GPU and you're done."

Een andere studio beweerde zelfs dat het dubbele van de GameCube misschien niet gehaald wordt.

"The CPU is the same as Gekko with one and a half to two times the performance and improved caching. Our guys experimented with it and think they'll be able to get about twice the performance as GameCube."

Er is ook meer info omtrent het opslagmedium van de machine. Revolution-games zouden gebrand worden op dvd's van 4.7 GB (single layer) of 8.5 GB (dual layer). Dit is dus meer dan genoeg voor Nintendo's aanpak en visie.

Het onmiddellijke gevolg van deze sobere specs is dat de prijs van de Revolution hoogstwaarschijnlijk laag zal zijn. Developers gokken op een getal dat rond de €150 balanceert. Enkele bronnen sluiten €99 zelfs niet uit.

En daarmee weten we plots veel meer. Nintendo's Revolution is nu in alle opzichten anders in vergelijking met de PS3 en de Xbox360. Nu valt het maar af te wachten wat het publiek wil: pure paardekracht, gameplay of gewoon iets anders?

Copy+paste: http://www.cubezone.nl/ShowContent.asp? ... tionPage=1


Tja, wat moet je hier nou van zeggen. Eerlijk gezegd vind ik dit niet al te best nieuw. Had hem zelf liever wat duurder en beter gezien dan dit. Ben nu wel benieuwd hoe de beelden er uit zien...
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby blackdragon » 07 Dec 2005, 19:17:58

Tsja ik weet het even niet meer dit lijkt me ook niet zo geweldig dus en wat ik hoor over de 360 ookal niet.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby ReinieR » 07 Dec 2005, 19:25:51

Ik krijg steeds meer het gevoel dat de next gen mij niet zo veel meer kan boeien om een of andere reden. Ik weet niet waarom, Xbox 360 vind ik al niet zo super, hij heeft alleen maar mooiere graphics, Revo word zo te zien ook al niet de beste, en Ps3 word te duur. Damn, stiekem hoop ik dat Sega toch nog een console achterhoud voor ons :P
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Juul » 07 Dec 2005, 19:27:05

En na een beetje roeren wat hebben we dan? ... De specs van een Xbox 1 maar dan met een "revolutionaire controller". Men kan dan wel denken dat graphics niet het belangrijkst zijn, maar als deze zichtbaar vele malen minder zijn dan die van de Xbox 360 en PS3 dan zullen toch veel mensen afhaken ben ik bang.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby blackdragon » 07 Dec 2005, 19:36:12

ReinieR wrote:Ik krijg steeds meer het gevoel dat de next gen mij niet zo veel meer kan boeien om een of andere reden. Ik weet niet waarom, Xbox 360 vind ik al niet zo super, hij heeft alleen maar mooiere graphics, Revo word zo te zien ook al niet de beste, en Ps3 word te duur. Damn, stiekem hoop ik dat Sega toch nog een console achterhoud voor ons :P


Tsja ik begin me ook steeds meer af te vragen of ik wel een next-gen moet halen. Maar ja wat niet is kan nog komen, misschien word de ps3 niet zo duur als ze zeggen. En anders pas eind 2007 een next gen als alles goedkoper is.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Evil_cloud » 07 Dec 2005, 20:06:01

Bah, 'annonieme' bronnen, 'niet definitieve specificaties', 'prototypes',...

Ik hoor het begin volgend jaar wel van Iwata zelf. ;)

Trouwens, er zijn redenen genoeg waarom ik een Revolution zou kopen, ondanks een relatief kleine toename van grafisch kunnen (ik klaag eigenlijk niet over wat mijn GameCube nu produceert, dus een toename van 3 à 5 keer het vermogen zal meer dan genoeg zijn).
As H.G. Wells’ “Time Machine” described a dream without time restriction, “Dreamcast” can offer experiences beyond the limitations of both time and space.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Roi » 07 Dec 2005, 20:07:01

Cubezone :{w
User avatar
Roi
 
Posts: 1065
Joined: 27 Jan 2004, 16:30:37
Location: Amsterdam

Postby Lan Di » 07 Dec 2005, 21:38:41

dusss grafisch geen krachtpatser....maakt mij niets uit, speel nog regelmatig op me snes :P

is er al nieuws over launchtitels?
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby kevin » 07 Dec 2005, 22:08:20

waarom geloof ik dit nieuwsbericht niet ?
ik wacht wel even de reactie van Nintendo af ;)
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Frankhulscher » 07 Dec 2005, 22:44:04

Als dit de revolution wordt, verwacht ik dat veel kopers door de lage prijs ouders van jongere kinderen zullen zijn. De 360 en PS3 zullen dan voornamelijk door volwassen gamers gekocht worden. Dat bevestigt wel het beeld dat veel mensen van nintendo hebben, maar het lijkt me niet zo'n slechte zaak om de markt voor jongere gamers in handen te hebben terwijl sony en MS vechten om de gunst van de jonge volwassenen met top graphics voor hoge prijzen...
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby Evil_cloud » 07 Dec 2005, 23:00:38

Frankhulscher wrote:Als dit de revolution wordt, verwacht ik dat veel kopers door de lage prijs ouders van jongere kinderen zullen zijn. De 360 en PS3 zullen dan voornamelijk door volwassen gamers gekocht worden. Dat bevestigt wel het beeld dat veel mensen van nintendo hebben, maar het lijkt me niet zo'n slechte zaak om de markt voor jongere gamers in handen te hebben terwijl sony en MS vechten om de gunst van de jonge volwassenen met top graphics voor hoge prijzen...


Op zich zie ik Nintendo zijn strategie wel sterk richten op een symbiotische werking tussen DS en Revolution. Via Revolution's WiFi zou je DS demo's en eventueel trailers of muziek (Nintendo) kunnen downloaden, die je dan op je DS zou kunnen spelen. Omgekeerd zou via WiFi heel wat connectivity mogelijk moeten zijn tussen DS en Revolution.

Daarnaast heb je ook nog de mogelijkheid dat Nintendo's Virtual Console gebruikt gaat kunnen worden op de volgende GameBoy handheld (via WiFi games vanaf je Revolution uploaden naar je GameBoy).

Combineer dat met een lage prijs, snelle laadtijden, goedkope, efficiënte en snelle development (meer steun van 3rd parties, ongetwijfeld), een klein en aantrekkelijke case design, online gameplay en een innovatieve controller, en je weet wel dat dit heel wat potentieel heeft. ;)
As H.G. Wells’ “Time Machine” described a dream without time restriction, “Dreamcast” can offer experiences beyond the limitations of both time and space.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Stepz » 08 Dec 2005, 11:46:47

Ik word ook geen sterke aanhanger van de next-gen... errug jammer.
Ben benieuwd wat N gaat doen met de games... en vooral met de launchgames.
Misschien koop ik een 360 voor Halo 3 en Fable 2, maar verder hoef ik 'm niet.
Mocht er een goede game op de Revo komen zal het ook hiervoor gelden... misschien koop ik 'm dan alleen maar voor één game, wat ik eigenlijk ook wel weer heel jammer vind.
Denk dat de PS3 het een stuk beter gaat doen... en denk dat ook bij deze next-gen consoles Sony het weer wint, zoals bij de vorige twee generaties.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Juul » 09 Dec 2005, 09:22:32

Ik las net dit artikeltje op InsideGamer: http://www.insidegamer.nl/content.php?id=8819, en daarin ontkent Nintendo toch niet de recentelijk vrijgekomen specs.

Wat we dus moeten verwachten is ten opzichte van de X360 en PS3 een grafisch iets inferieure console, maar wel eentje met volledige backwards compatibiliteit (hoewel de concurrenten dit eigenlijk ook min of meer hebben/beloven), volledig (?) nieuwe controls en een niet onaardig prijskaartje.

Vraag voor mij is dan alleen weer of, het net als de Cube eigenlijk, een console voor 'derbij' wordt, of dat het ook echt als serieus wordt genomen als de Xbox en Playstation.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby General Wong » 09 Dec 2005, 09:27:51

Juul wrote:Vraag voor mij is dan alleen weer of, het net als de Cube eigenlijk, een console voor 'derbij' wordt, of dat het ook echt als serieus wordt genomen als de Xbox en Playstation.


Na de SNES heeft een Nintendo console eigenlijk nooit kunnen overtuigen als enige console, Nintendo's main games liggen voor de meeste doorgewinterde gamers veel te ver uit elkaar. Er komen zeker goede spellen op uit, maar als je kijkt wat er dit jaar allemaal voor de PlayStation 2 en Xbox is uitgekomen en vervolgens kijkt naar het nieuwe spelaanbod voor de Nintendo GameCube dan is dat simpelweg magertjes te noemen. Met de Revolution zal dat denk ik niet anders zijn, zeker als je nu ook weer die specs kijkt. Wat me opvalt is dat ze bij de Nintendo 64 nog zo'n gedoe maakten om hun mooie graphics en nu zou dat er opeens niet meer zo toe doen.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby Juul » 09 Dec 2005, 09:35:58

En met zo'n aparte controller krijg je wederom niet de volledige third-party support. Nintendo beweert dan wel dat voor HDTV ontwikkelen van games veel duurder is, maar games apart ontwikkelen voor zo'n onbekend terrein is ook duurder/ levert minder op dan games voor multi-platform.

Ze maken zich hierdoor zelf tot buitenbeentje.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Next

Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group