Nintendo - Reviews

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Nintendo - Reviews

Postby ricepuppet » 04 Aug 2005, 00:26:23

Hier kan je je review voor een Nintendo game kwijt.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby blackdragon » 04 Aug 2005, 00:30:29

TimeSplitters: Future Perfect

Het is alweer de derde uit de serie van TimeSplitters. Free Radical wou de TimeSplitters serie nog beter maken, en dat is ze gelukt met TimeSplitters: Future Perfect, de kwaliteit van het spel is zeker beter geworden dan de vorige twee. Jammer genoeg is er geen online-support voor de Gamecube versie, maar is er gelukkig een ijzersterke multiplayer stand ingebouwd.
Tijd voor de review van TimeSplitters: Future Perfect.

TimeSplitters: Future Perfect moet het vooral hebben van de multiplayer stand, want de Story mode is zeker de moeite waard en erg leuk, maar binnen zes uurtjes kan je er al doorheen wezen. Je speelt met Cartez, iemand die via een apparaat in de tijd kan reizen en zo op verschillende plaatsen en jaartallen terecht komt. Zo kom je bijvoorbeeld in de jaren 1910 of in de toekomst 2200 en verder. De story mode heeft niet echt een sterk verhaal, maar dat is ook geen standaard in een First Person Shooter genre. Soms zit er een leuke cutscene in het spel, waarbij je wat meer over Cartez te weten komt en ziet, vaak kom je je eigen tegen wat ook erg leuk is bedacht. Free Radical is zo aardig geweest om er een co-op mode in te gooien, zodat je met z'n 2en ook lekker de story mode kan doorspelen, wat aan aardige en leuke toevoeging is.

Er is ook een Arcade mode die je in je eentje kan spelen, waarbij je zelfs een soort league kan maken, verders zijn er nog vele challenges die je kunt spelen wat je meer als een soort mini spelletjes kun zien. Die je vooral doet om een keer te halen of je score te verbeteren, wat natuurlijk allemaal erg leuk en grappig is en de levensduur van het spel verlengt.

Een mooie bezigheid is ook dat je rond de 150 personages kunt vrijspelen, zodat je niet steeds aan één en dezelfde personage vastzit en dat geeft natuurlijk weer wat meer afwisseling. De personages zijn verdeelt in attributen, zo is de ene sneller en heeft bijvoorbeeld de andere meer stamina.

De sterkste kant van TimeSplitters: Future Perfect is de multiplayer stand wat echt een waar genot is. Er zijn zoveel opties en mogelijkheden, dat je het over een jaar nog leuk vind om te multiplayeren. Free Radical verdient daar echt een grote pluim mee, want ik heb niet vaak zo'n grote en ijzersterke multiplayer stand gezien.

Grafisch mag het spel er zeker ook zijn, het is niet de mooist ogende game wat we ooit gezien hebben, maar zeker dik voldoende. Zo is de level design goed inelkaar gezet en ziet alles er ook echt en goed uit. De stijl is ook anders het heeft realisme, maar toch ook weer een klein beetje cartoon ogend.Het geluid en de SFX is ook zeer bevredigend zo horen de wapen realistisch aan en brengt het ook een goede sfeer in het spel.

Hoewel ik nu nog regelmatig TimeSplitters: Future Perfect speel is het eigenlijk iets te makkelijk, vaak verliezen zal je niet, maar blijf je lang achter het spel zitten door de vele mogelijkheden die aanwezig zijn.

TimeSplitters: Future Perfect brengt nog een hele mooie mode met zich mee dat is de map making, ja je hoort het goed Free Radical heeft deze optie erin gegooid, zodat je lekker zelf aan de slag kunt met een map te maken en het in te richten hoe jij het wilt hebben. Een hele mooie extra mode, wat zeker de moeite waard is. Jammer is natuurlijk dat je op de Gamecube niet online kunt showen met je zelf gemaakte map.

Conclusie
TimeSplitters blinkt eigenlijk nergens in uit, behalve een geweldige multiplayer stand, en een levensduur waar je als je met meerdere achter de console zit echt geweldig is. Ben je vaak alleen is het misschien een wat mindere spel voor je, aangezien de Story mode gauw uitgepeeld is en de challenges en arcade overblijft. Grafisch ziet het er allemaal heel mooi uit, maar niet mooier dan de huidige toppers in de genre. Ik raad je de Gamecube versie ook ten zeerste aan als je vaak maten op bezoek hebt, want daar is deze game echt heel geschrikt voor, speel je vaak alleen dan zou ik er maar heel even over nadenken of je het de 60 euro waard vind om het te kopen, want in 6 uurtjes de story mode uitspelen is eigenlijk wat te kort. Je houd natuurlijk wel de challenges over en de arcade mode maar is dat voldoende om je lang alleen bezig te houden, voor mij was dat in ieder geval niet zo, maar misschien voor iemand anders weer wel.

Heb er nog veel meer op me computer staan zelf geschreven hehe :P
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby ricepuppet » 04 Aug 2005, 00:40:38

Zat al te denken, zo snel kan je het niet geschreven hebben :P

De MP modus is inderdaad het beste aspect - die heb ik dan ook alleen maar gespeeld - .
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby blackdragon » 04 Aug 2005, 00:42:02

Ja heb er wel een stuk of 10 opstaan, werk bij een beginnende gamessite dus vandaar hehe.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby jur16 » 04 Aug 2005, 19:49:35

Skies of Arcadia Legends
Doet deze Dreamcast-port het tekort aan top rpg’s op de cube vergeten ?




Vroeger waren Nintendo’s consoles juist degene met de prachtige RPG’s die geen gelijke kenden, zoals ‘Chrono Trigger’, ‘Secret of Mana’ en natuurlijk de ‘Final Fantasy serie’ (toen nog op Nintendo’s consoles uitgebracht wat ondertussen Sony is geworden). De N64 had echter nauwelijks acceptabele role-playing games en op de Gamecube hebben we eigenlijk alleen maar Lost Kingdoms gezien, nou niet bepaald een indrukwekkende game. En vanaf nu dus ook het spel Skies of Arcadia Legends....een Dreamcast-port gebakken door Sega. Dé RPG afkomstig van Sega’s Dreamcast verschijnt op Nintendo’s nieuwste met minieme aanpassingen en extra inhoud.



Het is niet voor niks de beste RPG op de Dreamcast, dat blijkt. Het is zelfs een van de meest avontuurlijke, lees beste, role-playing games ooit geproduceerd. Zonder twijfel de beste RPG op de Gamecube, ondanks de achterhaalde graphics, die enigzins opgepoetst zijn. Een knap stuk werk wat je als RPG-fan niet moet missen ! wat onderscheid dit luchtpiraten-avontuur van de gemiddelde RPG ? lees het in de Gamestars review.



Gameplay

‘Skies’ is een qua battle systeem erg simpel, eenzelfde turn-based systeem als de vroegere toppers. Het is dezelfde game als op de DC met enkele aanpassingen, dus geen nieuw verhaal e.d. Het ‘feministische’ Overworks mixt in deze game puzzels met gevechten en brengt daardoor een zeer goede balans in het spel. Vijanden slachten, verbasingwekkende plotwendingen, ervaring opdoen, wapens en items vinden/kopen, oftewel, een traditionele RPG. Een geweldige ervaring.



Het avontuur start met een paar luchtpiraten die onder leiding van Vyse, een ‘evil Valuan-schip’. Het zijn members van de Blue Vogues, ze bestelen alleen (corrupte) rijken. Op datzelfde schip is toevallig een een jong meisje genaamd Fina gevangen genomen, die je dan besluit te redden. En het prachtige avontuur begint....

Graphics

Het is en blijft een port van een console met mindere capaciteiten, en dat is te zien. De textures zijn ongeveer hetzelfde als op de DC en de framerate is iets verbeterd, een nette 30 fps. Maar de game heeft stijl, heel veel stijl. De game is artistiek gezien prachtig en kan daardoor toch nog meedraaien met games van heden.



Wat me opviel is dat de Characters er scherper uit zien, en dat de animaties iets opgevoerd zijn. Toch nog een ‘mooie’ game.

Sound

Bij het opstarten van het spel hoor je gelijk prachtige muziek, maar jammer is dat dat de enige keer is dat je deze muziek hoort in de kwaliteit als hier. Maar het spel heeft zeker zijn memorabele muziek die wel even in je hoofd blijft zitten. Voiceover heeft het spel helaas niet, alleen een overwinningskreet na bijvoorbeeld het verslaan van een tussenbaas. De geluiden van de omgeving zelf zijn niet bijzonder, gewoon gemiddeld.

Wat wel gezegd moet worden. Is dat de muziek weinig afwisseling kent, er zijn eigenlijk maar een paar echte tunes, die afgespeeld worden in eindeloze remixes. Dit is geen ramp, omdat het aangename muziek is om naar te luisteren.



Conclusie

Heeft de Gamecube deze keer eindelijk een goeie RPG te pakken ?.... Ja. Skies of Arcadia is een topper zonder twijfel, goede oude gameplay, gecombineerd met artistieke beelden en bijpassende muziek. Als je een cube heb, en je zoekt een RPG. Haal dan Skies of Arcadia Legends. Pure kwaliteit.



Ooit een keer geschreven voor zo'n site.... :roll:
jur16
IPH-lover
 
Posts: 1238
Joined: 19 Jan 2004, 20:37:13
Location: Netherlands

Postby blackdragon » 04 Aug 2005, 21:14:14

Gave game SoA Legends :)
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Silent Shadow » 11 Aug 2005, 13:34:01

blackdragon wrote:Gave game SoA Legends :)

Hehe ik heb soa op dc en gamecube.
Beat that!
Silent Shadow
Sega Saturn liefhebber._0_
 
Posts: 1406
Joined: 02 Dec 2004, 12:00:57

Postby blackdragon » 11 Aug 2005, 13:35:18

Whahaha lol ik ook ;)
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Sasquatch » 11 Aug 2005, 13:39:17

Paper Mario 2
http://www.xi-online.nl/nieuws/378

Zelda: TMC
http://www.xi-online.nl/nieuws/382

WW: Touched!
http://www.xi-online.nl/nieuws/391

Super Mario DS
http://www.xi-online.nl/nieuws/398

Meer recensies van mijn hand zijn ook op de site te vinden!
User avatar
Sasquatch
 
Posts: 1363
Joined: 29 Aug 2001, 17:30:41
Location: XMSTXRDXM

Postby blackdragon » 30 Sep 2005, 21:47:21

P.N.03

Hoewel het spel al een tijdje uit is, vond ik toch dat ik hier een review over moest schrijven aangezien dit soort spellen tegenwoordig schaars zijn vooral op de Gamecube. P.N.03 voluit Project Number 03 is een action game die recht toe recht aan is. Een mooie dame die met vlieg en kunst werk en veel knallen door de levels heen loopt. En wie kan er nou beter zo'n spel maken als Capcom zelf? Laten we zeggen dat P.N.03 een straight up shooter is.

De dame heeft Vanessa Z. Schneider die behoorlijk wat kunst stukjes kan uitvoeren, het lijkt net of ze gewerkt heeft bij het circus. Zo maakt Vanessa salto's en andere mooi ogende bewegingen die er behoorlijk goed uitzien. Wel is het wennen aan de controls die het spel een beetje moeilijker maken, maar nooit tot frustratie lijd.

Grafisch ziet het spel er redelijk uit, alles is mooi weergegeven, alleen had het wel wat kleurrijker gemogen. Zo kom je regelmatig in witte gangen terecht wat tot vervelends toe doorgaat. De vijanden duiken later in behoorlijk grote aantallen op, zodat je soms van gekkigheid niet meer weet wat je moet doen, maar dat houd de spanning erin en zeg nou zelf een een actie spel, moet je erop los kunnen knallen.

De AI van de tegenstanders van Vanessa zijn niet van een geweldig niveau, maar doordat ze in grote aantallen verschijnen, heb je het gauw niet door dat ze niet slim zijn. Er zit een dun verhaaltje in, maar daar gaat het in dit spel niet om het is knallen, ontwijken, knallen, ontwijken en zo gaan we door, je kan het een beetje vergelijken met een SHUMP (Shoot 'm Up) zoals Raiden, Gigawings, enz.

Als je tegenstanders neer knalt komt er een tijd lopertje in het scherm, zo kan je combo's maken om zoveel mogelijk punten te verdienen. Ik hoor je al denken, waarom moet ik punten verdienen, nou daar is een grote reden voor. Met die punten kan je Vanessa haar attributen upgraden en extra levens bijkomen, maar dat is niet alles je kan vanessa ook sterkere suits (pakjes) geven, door die te kopen. Elk pakje kan je ook weer apart upgraden, dus reden genoeg om zoveel mogelijk punten binnen te halen.

P.N.03 barst dus van de actie, wat geen enkel moment gaat vervelend behalve op veel deze gangen in het wit na dan, aldus weinig variatie in de level design. Toch is het een eind product bevredigend, vooral omdat er al zo weinig recht toe recht aan actie spellen zijn.

P.N.03 is ook echt bedoeld voor de liefhebbers van dit soort spellen en SHUMPS, die dit vele malen zal uitspelen. Het is geen topper geworden, zoals Capcom gehoopt had, maar een degelijk product want voor een zacht prijsje zeker de moeite waard is.

Conclusie
P.N.03 is echt voor de liefhebbers, maar Capcom zal Capcom niet zijn om toch zulke spellen te ontwikkelen, want vraag is er echt wel naar door een select aantal. Het level designe is niet om over naar huis te schrijven aangezien je veel door witte gangen rent, knalt en met kunst en vlieg werk. De bediening is aan het begin zeker even wennen, maar na een paar levels voel je er best vertrouwd mee, ookal had het wel iets beter gemogen. De replay waarde van het spel is behoorlijk groot, en liefhebbers van dit spel zullen ook behoorlijk lang met deze game zoet wezen. P.N.03 had een topper van formaat kunnen worden als Capcom iets meer tijd en variatie in de level design had gestopt, en wat meer kleuren had gebruikt. Maar omdat het zo'n zeldzaam genre is vergeven we het Capcom.

Cijfer 7.5
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker


Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 8 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group