gube games copieren?

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby DRM » 21 Jul 2005, 15:12:10

kopies spelen op de cube kan makkelijk.
als je er een chip in hebt zitten,kan je de kap van de cube eraf tillen zodat je zonder kap gewone dvdr's kan gebruiken.
wil je de kap erop houden,dan gebruik je gewoon mini-dvdr's.
hoe ze de games rippen weet ik niet,maar ze zijn gewoon te downloaden,branden,klaar.


De mensen die voor die paar spellen een console kopen (of puur voor piracy) zullen toch een ps2 of xbox nemen. Voor cube heb je weer een gamebit nodig om je kap eraf te halen (of BIC methode) en anders op mini dvdr over te stappen waar mensen met wat minder kennis van zaken vrij waarschijnlijk geen zin in hebben.

De games zijn gewoon met de cube zelf te rippen, wordt dan naar je pc gestreamed.

Ook blijft het feit dat cube releases nog redelijk schaars zijn voor het grotere publiek.

maar is het dus niet zo dat de cd's anders om draaien?


fabeltje
DRM
 
Posts: 20
Joined: 04 Apr 2005, 23:04:29

Postby martines » 04 Aug 2005, 15:58:45

Markam wrote:maar is het dus niet zo dat de cd's anders om draaien?


das het grootste onzin verhaal ooit, doe je gamecube kap maar open als je aan 't spelen bent en je kan zien welke kant de DVD draait. gewoon dus :P

verder heb ik mijn cube uitgedremeld zodat er grote dvd's inpassen, kan wel foto'tje maken als er interesse voor is.
Yuan is the best!
martines
 
Posts: 36
Joined: 24 May 2002, 17:34:24

Postby eYe-Ball » 04 Aug 2005, 16:46:28

Ja, post pic 'ns 8)
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby ReinieR » 04 Aug 2005, 22:12:08

Zou t ook wel willen zien. :)
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Mier » 04 Aug 2005, 22:57:16

vriend van me heeft gewoon die schroefjes eruit gelaten,dus kan je de kap er zo aftillen.
dan speel je dus wel op een kale cube met de dvd-r er bovenop.
ziet er niet uit.
mijn cube blijft echt wel legaal,ik heb alle toppers origineel,en ik wil alleen nog de nieuwe zelda.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby DAY » 05 Aug 2005, 13:02:36

[quote="Robert"]Piraterij is meestal alleen goed voor de verkoop van de spelsystemen zelf. Welleswaar kan er ook een boost komen op software verkopen bij extreme piraterij omdat diegene die een console kopen voor de kopies meestal toch wel 1-2-3 orginele games erbij hebben voor in de tussentijd.

Ik ben het deels met robbert eens. doordat iedereen die aan piraterij doet ook een paar spellen koopt a 60 euro per stuk zal dit toch goed zijn voor spelconsole fabrikanten. vroeger toen ik mijn snes, nes etc had had ik ook niet erg veel spellen en door die piraterij wordt een console wel populair (voor mij was het genoeg, al wilde ik natuurlijk meer). en daardoor zullen meer mensen een console kopen en een paar games en dit gaat dan maar door. aan copyboxen komen voor die dingen was vroeger haast onmogelijk, maar cdr en dvdr zijn veel goedkoper en tegenwoordig makkelijk te verkrijgen, daarom zullen veel mensen die minder geld hebben tegenwoordig toch sneller een xbox of ps2 kopen omdat die te modden zijn. Ninty valt daardoor buiten de boot en daarom ook buiten de boot de spellenmakers. dus het lijkt mij een niet zo slimme zet van Ninty om de beveilingen zo strak te maken, want hier zit de grote mogelijkeheden voor de mainstream crowd die nu voornamelijk naar sony en microsoft zijn gegaan voor games, althans dit is mijn mening.
Keep on dreaming
User avatar
DAY
 
Posts: 95
Joined: 04 Apr 2005, 08:24:53

Postby martines » 25 Aug 2005, 16:34:30

Hier de pics: :lol:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

de afgebeelde games gebruik ik uiteraard alleen als backup :P

Grote dvd's zijn goedkoper dan die kleintjes en doen het even goed, dat is de reden waarom ik m'n cube wat aangepast heb :)

De cube kan niet meer het gewone openingsmechanisme gebruiken, dat heb ik opgelost met een magneetje aan de deksel en een ijzertje bij de open knop.
Yuan is the best!
martines
 
Posts: 36
Joined: 24 May 2002, 17:34:24

Postby blackdragon » 25 Aug 2005, 17:32:45

Leuke pics, maar zonde voor de cube lijkt me.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby martines » 25 Aug 2005, 18:52:31

ach, als ie dicht zit zie je er niks van :D
Yuan is the best!
martines
 
Posts: 36
Joined: 24 May 2002, 17:34:24

Postby blackdragon » 25 Aug 2005, 20:25:52

Hahaha ja dat is zo ;)
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Dark » 26 Aug 2005, 19:57:06

Is zo een cd niet een beetje te groot :P
Revenge is my destiny...
Dark
 
Posts: 5
Joined: 26 Aug 2005, 19:54:09

Postby eYe-Ball » 26 Aug 2005, 20:22:15

DAY wrote:
Robert wrote:
Ik ben het deels met robbert eens. doordat iedereen die aan piraterij doet ook een paar spellen koopt a 60 euro per stuk zal dit toch goed zijn voor spelconsole fabrikanten. vroeger toen ik mijn snes, nes etc had had ik ook niet erg veel spellen en door die piraterij wordt een console wel populair (voor mij was het genoeg, al wilde ik natuurlijk meer). en daardoor zullen meer mensen een console kopen en een paar games en dit gaat dan maar door. aan copyboxen komen voor die dingen was vroeger haast onmogelijk, maar cdr en dvdr zijn veel goedkoper en tegenwoordig makkelijk te verkrijgen, daarom zullen veel mensen die minder geld hebben tegenwoordig toch sneller een xbox of ps2 kopen omdat die te modden zijn. Ninty valt daardoor buiten de boot en daarom ook buiten de boot de spellenmakers. dus het lijkt mij een niet zo slimme zet van Ninty om de beveilingen zo strak te maken, want hier zit de grote mogelijkeheden voor de mainstream crowd die nu voornamelijk naar sony en microsoft zijn gegaan voor games, althans dit is mijn mening.


Ik ben het deels met je eens, maar ik blijf er gewoon bij dat wanneer elke console niet meer te modden is voor copy-games (zal wel nooit gebeuren) het beter is voor de gameindustrie. Grote kans dat de losse console verkoop zal dalen, want je blijft altijd klagende mensen houden die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. En niet de volle mik voor games willen betalen. Maar de Dev's weten wel waar ze aan toe zijn, bij een stabiele verkoop dan. Want nu merk je vaak dat de ontwikkelaars toch eieren voor hun cash kiezen. Want het blijft maar de vraag of de miljoenen terug verdient zullen worden. Als de mensen aan hun originele niet om te bouwen console vast zitten kunnen ze toch wel doorgaan met 6 originele games ipv 40 gekopieerde. Ik bedoel, veel mensen die nu alles of veel kopieeren of downen zullen wanneer dit niet meer kan toch overwegen 'n origineel spel te kopen.

En die boost van de consoleverkoop en die paar games extra voordat de console wordt omgebouwd kan wel zo zijn, maar ik denk niet dat the big N, M en S er ook zo over denken.
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby mrtweak » 26 Aug 2005, 21:53:22

Er is nog nooit een relatie bewezen tussen de verkopen of ontwikkeling van de product life cycle van een titel en piraterij (zie "piracy in the games industry: publishers about the cause and solution") en uitgevers gaan er heel verschillende mee om. Zo heeft EA een beleid wat zich voornamelijk richt op het opsporen en bestraffen van mensen die kopieren/dit faciliteren terwijl Ubisoft altijd een alternatief proberen te bieden door games bij dalende verkopen meteen in prijs te verlagen.

De xbox verkocht in spanje nooit goed. Nadat de xbox gekraakt werd kwam daar verandering in: er werden veel meer xboxen verkocht maar niet meer software. Het spreekt voor zich dat de consoles dus gebruikt werden voor kopietjes. Tuurlijk waren de gebruikers niet bereid om de hoofdprijs voor games te betalen, daarom kochten ze een gechipte in de eerste plaats.

Aan de ene kant is dit een slechte zaak: de console wordt met verlies verkocht en de winst moet komen uit de verkoop van (originele!) software. Aan de andere kant waren er wel veel meer mensen die de xbox ervaring hadden en deze deelde met andere consumenten. Hoewel het effect niet meetbaar is, is het waarschijnlijk dat dit al een hoop goed maakt. Het heeft in ieder geval wel geholpen de xbox brand name te vestigen, en dat was in de eerste plaats het doel van de hele introductie van de xbox. Als klap op de vuurpijl zijn er een hoop ideeen geleend van de mod comunity bij de ontwikkeling van de 360. Ik denk dat Bill dus maar een beetje baalt. (oh ja, dit ging over de gamecube v :oops: )
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Previous

Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group