gube games copieren?

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

gube games copieren?

Postby Markam » 20 Jul 2005, 14:59:15

Ik was effe wat aan het googlen over het copieren van cube dvd's en als het het zo lees, is er nog steeds geen manier gevonden omcube game goed te copieren. Heeft nintendo dan gewoon een briljant medium bedacht? of is het juist niet zo slim geweest en hadden ze meer consoles kunnen verkopen als er wel te kopieren viel. Echter op een console word geen geld verdient, dus die vlieger zal wel niet op gaan

wat zijn nou precies de beveiligingen die nintendo heeft gebruikt
- kleine speciale dvd's?
- een laser die op een constante snelheid/achteruit leest?


wat vinden jullie er allemaal van, is het een slimme zet van nintendo geweets?


*de bedoeling van dit topic is niet dat ik er achterkom hoe je ze wel moet branden, want dat kan ik wel op inet vinden*
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Loempiavreter » 20 Jul 2005, 15:07:23

Er is een manier om die games te spelen zonder ze te kopen het vereist Phan..... :P

Maar voor de rest heeft Nintendo het wel gefixed.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Markam » 20 Jul 2005, 15:22:22

dat had ik ook gelezen, maar goed werkt het niet.Veel gamesenvooral de filmpjes schijnen te haperen, dus dat speelt niet relaxt
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Drazic » 20 Jul 2005, 15:46:01

En er zijn ook 2 mod chip's (viper en qoob ofzo).
Image
User avatar
Drazic
 
Posts: 898
Joined: 16 Aug 2003, 19:55:53

Postby Panzer » 20 Jul 2005, 16:11:30

Ik heb al rewriteble GC discjes zien liggen dus ik denk met een chip en een iso en zo'n schijfje dat je een heel eind komt, maar dit = eigelijk een verboden onderwerp??
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
Benjamin Franklin
User avatar
Panzer
 
Posts: 2075
Joined: 30 Nov 2002, 00:20:50

Postby jdrijgas » 20 Jul 2005, 16:21:11

er zijn manieren om hem op de pc aan te sluiten en dan via de pc spellen te spelen op de cube

maar niet alle spellen doen het zo
User avatar
jdrijgas
 
Posts: 1518
Joined: 08 Aug 2004, 11:21:23
Location: gorinchem

Postby Markam » 20 Jul 2005, 16:35:01

gaat me niet om het copieren van, dat wil ik dus niet weten.

maar wat denken jullievan deze set van nintendo
had de cube meer verkocht als je ze wel makkelijk kon kopieren....?
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby kevin » 20 Jul 2005, 18:13:48

een maat van me heeft zn cube om laten bouwen en werkt opzich perfect!
nog nooit problemen mee gehad ofzo en hij kan ook dv's tsjekke !
tis niets voor mij, maart kan wel :wink:
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby DRM » 20 Jul 2005, 18:17:58

Nee, teveel moeite voor de "normale" gamer om met mini dvdr te gaan lopen prutsen. De cube is een tijd terug allang gehacked en kan met of zonder modchip gewoon gebrande dvd-r (+R) en mini dvd-r afspelen.
De cube warez scene is een tijdje terug redelijk aan het groeien geweest, maar deze community blijft echter zo kleinschalig dat dit een minimaal negatief effect moet hebben op de nintendo bizz. Het medium van Nintendo blijkt zekerniet het perfecte medium (zelfde data-layers als een dvd ..need i say more), sinds de games al een stuk langer gekraakt zijn dan de cube zelf.

Nintendo zal redelijk weinig last hebben van piracy op cube gebied, gezien het kopieerprocies toch ietsje anders in zn werk gaat dan bij een ps(2) ;)
DRM
 
Posts: 20
Joined: 04 Apr 2005, 23:04:29

Postby Robert » 20 Jul 2005, 18:25:59

Piraterij is meestal alleen goed voor de verkoop van de spelsystemen zelf. Welleswaar kan er ook een boost komen op software verkopen bij extreme piraterij omdat diegene die een console kopen voor de kopies meestal toch wel 1-2-3 orginele games erbij hebben voor in de tussentijd.

Ik vind het dus een goede zet van nintendo met de kleine discs te gebruiken, want het heeft best lang geduurd voordat je op een 'normale' manier kopies kon spelen op de cube.

note: er zijn geen special gamecube dvd-rs... dit zijn gewoon dvd mini recordable's (vooral bedoeld voor in dv cams). al is dit ookal niet meer nodig er zijn kappen dat je een complete dvd erin kan gooien. zo zie je maar weer dat uiteindelijk geen enkele maatregel kopieeren tegen gaat.. (helaas)
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Panzer » 20 Jul 2005, 18:39:05

Robert wrote:note: er zijn geen special gamecube dvd-rs... dit zijn gewoon dvd mini recordable's (vooral bedoeld voor in dv cams). al is dit ookal niet meer nodig er zijn kappen dat je een complete dvd erin kan gooien. zo zie je maar weer dat uiteindelijk geen enkele maatregel kopieeren tegen gaat.. (helaas)


Waarschijnlijk heb je gelijk en werd ik misleid door de slogan die op de doosjes stond, iets in de trant van werkt ook op GC ofzo.....
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
Benjamin Franklin
User avatar
Panzer
 
Posts: 2075
Joined: 30 Nov 2002, 00:20:50

Postby Loempiavreter » 21 Jul 2005, 08:03:46

Ik vind het niet zo'n heel goede zet.

Waarom, zoiets betekent namelijk geen/weinig Homebrew games.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Mier » 21 Jul 2005, 08:21:46

kopies spelen op de cube kan makkelijk.
als je er een chip in hebt zitten,kan je de kap van de cube eraf tillen zodat je zonder kap gewone dvdr's kan gebruiken.
wil je de kap erop houden,dan gebruik je gewoon mini-dvdr's.
hoe ze de games rippen weet ik niet,maar ze zijn gewoon te downloaden,branden,klaar.

ik zou alleen niet weten waarom je het zou doen,er komen misschien nog hooguit 2 of 3 toppers op de cube.dan kan je het geld voor een chip beter daarin stoppen.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Panzer » 21 Jul 2005, 08:48:14

Ik wacht eigelijk alleen nog op Zelda idd.....
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
Benjamin Franklin
User avatar
Panzer
 
Posts: 2075
Joined: 30 Nov 2002, 00:20:50

Postby Markam » 21 Jul 2005, 09:41:46

maar is het dus niet zo dat de cd's anders om draaien?
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Next

Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group