Gamecube controllers te gebruiken voor de Revolution!

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby trebbor666 » 19 May 2005, 10:06:24

kevin wrote:tsja dat vind jij.... ik persoonlijk vind het zelfs de beste controller ooit gemaakt en ben er dus heeel blij mee !
heerlijk



beste....

die oude van de commodore is beste man met die knuppeltje en 1 knopie :P
http://users.ign.com/collection/trebborselur

*Yellow~Drag00n~Trebbor~Tre~Selur~Indonesia*

Image
trebbor666
 
Posts: 606
Joined: 30 Sep 2004, 04:46:07
Location: Groningen

Postby Xizor » 19 May 2005, 10:14:53

de Suzo Arcade R0x0rs the big one!!!111
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby kevin » 19 May 2005, 12:09:28

ManoRevolver wrote:Ik geef toch ook alleen maar me mening, trekhaak.

trekhaak ? lol
ja maar ik zeg toch ook alleen maar dit voor anderen wel een positief punt is... en negatief kan het nooit zijn, tis een extratje, geen verplichting
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Mier » 19 May 2005, 21:30:57

de gamecube controller vind ik opzich wel fijn,maar het is wel de zwakste controller die ik ooit heb meegemaakt,heb er al 4 versleten incl. 2 wavebirds.
dure grap
terwijl mijn eerste snes en psx controllers het nog perfect doen.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby blackdragon » 19 May 2005, 22:47:06

Hoe ga je daar mee om dan heb er nog nooit 1 versleten.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Mier » 20 May 2005, 06:30:44

hehe,ik ga echt heel netjes om met mijn spullen,wat ik heb,ziet er uit alsof het uit de winkel komt.

ik had tijdens zelda dat gewoon de R-trigger opeens niet meer werkte,en een andere wavebird die opeens een afwijking naar links kreeg.
de controller die bij de cube zat,heeft een L trigger die het niet goed meer doet en een 3rd party controller die reageerd te laat,in het begin deed ie het wel goed.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby BDT » 20 May 2005, 07:15:38

Mier wrote:hehe,ik ga echt heel netjes om met mijn spullen,wat ik heb,ziet er uit alsof het uit de winkel komt.

ik had tijdens zelda dat gewoon de R-trigger opeens niet meer werkte,en een andere wavebird die opeens een afwijking naar links kreeg.
de controller die bij de cube zat,heeft een L trigger die het niet goed meer doet en een 3rd party controller die reageerd te laat,in het begin deed ie het wel goed.


Vaag, mijn cube kont-rollers zijn nog helemaal goed. Enige kont-roller die een beetje gaar is, is een grote Xbox kont-roller met een afwijking naar rechts toe. Het is een hele kleine afwijking, maar toch...
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby twisted » 20 May 2005, 08:47:05

bij mij zijn er ook een paar cube controllers die een versleten trigger hebben, ik denk dat het komt door mario kart, al dat driften is de controller fataal geworden.
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby kevin » 20 May 2005, 09:11:20

Mier wrote:hehe,ik ga echt heel netjes om met mijn spullen,wat ik heb,ziet er uit alsof het uit de winkel komt.

ik had tijdens zelda dat gewoon de R-trigger opeens niet meer werkte,en een andere wavebird die opeens een afwijking naar links kreeg.
de controller die bij de cube zat,heeft een L trigger die het niet goed meer doet en een 3rd party controller die reageerd te laat,in het begin deed ie het wel goed.

ik denk dat dat eerder ''pech hebben'' is... ik heb 4 controllers en werken nog perfect :lol:
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Sen » 20 May 2005, 11:40:57

Ik vind het wel een goed bericht, het zou zo makkelijk zijn al was alles steeds met elkaar compatible! Maarja, ik vind de GC controllers dus ook wel de gaarste controller ooit...

Kun je trouwens bij de PS3 helemaal nooit ps 1/2 controllers aansluiten, ook niet om de oude games te spelen?
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby ManoRevolver » 20 May 2005, 11:48:45

Sen wrote:Ik vind het wel een goed bericht, het zou zo makkelijk zijn al was alles steeds met elkaar compatible! Maarja, ik vind de GC controllers dus ook wel de gaarste controller ooit...

Kun je trouwens bij de PS3 helemaal nooit ps 1/2 controllers aansluiten, ook niet om de oude games te spelen?


Precies.
Het is geen slecht bericht, maar ik vind persoonlijk dus ook de GC controllers de gaarste ooit gemaakt.
Persoonlijk denk ik dat de nieuwe Revolution controllers er alleen maar op vooruit kunnen gaan.
De Playstation controllers gaan er zo te zien wel op achteruit (als ik wil boomerangen ga ik wel Down Under), en is het eigenlijk een must dat je je oude controllers kan gebruiken.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby eYe-Ball » 25 May 2005, 14:47:11

ManoRevolver wrote:
Sen wrote:Ik vind het wel een goed bericht, het zou zo makkelijk zijn al was alles steeds met elkaar compatible! Maarja, ik vind de GC controllers dus ook wel de gaarste controller ooit...

Kun je trouwens bij de PS3 helemaal nooit ps 1/2 controllers aansluiten, ook niet om de oude games te spelen?


//cut//

De Playstation controllers gaan er zo te zien wel op achteruit (als ik wil boomerangen ga ik wel Down Under), en is het eigenlijk een must dat je je oude controllers kan gebruiken.


Ik neem aan dat je bedoelt dat het een must is om je 'oude' games met een oude/vertrouwde controller te spelen? Anders zou het een dikke beperking zijn in het ontwikkelen van nieuwe games. Dan zouden alle nieuwe games compatible moeten zijn met oude controllers, die wellicht een (totaal) andere configuratie/functie, of sommige knoppen dus helemaal niet hebben.

Ik hoop btw dat de nieuwe Xbox controller irl niet zo klein is als die leipe "S" controller die het heeft overgenomen van de vertrouwde oude grote controller. Want dan ben ik het volledig met je eens en speel ik liever met de classic controller (om 'm maar zo te noemen :wink: ) , maar dat zal dus wel niet gaan met Halo 3 enzo. :(


Persoonlijk (als we toch allemaal over controllers lullen), vind ik de Dreamcast controller 't fijnst qua formaat, indeling enz. Maar ik vind het jammer dat er niet standaard een vibrationding in zit zoals bij de vertrouwde dualshock al wel was.. Dus komen we weer bij de Xbox controller die dat weer wel heeft, en in veel aspecten (al niet alle) op de DC controller lijkt.

Verder vind ik de GC controller gewoon cheap en crappy (imo dus), en aan de PS2 contr. mis ik de 2 triggers die de DC en Xb wel hebben. Maar dat wordt ruim gecompenseerd door de analoge buttons die die anderen weer niet hebben!

Ik wil gewoon de controllers die bij de (nieuwe) console horen en de oude controllers blijven gewoon lekker liggen en uitrusten bij de oude systeempjes. Sinds ik een PS2 heb, heb ik echt niet meer die PSX (controller) aangeraakt. :P

Lang lulverhaal weer.. :oops: :lol:
Last edited by eYe-Ball on 25 May 2005, 20:41:09, edited 2 times in total.
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby General Wong » 25 May 2005, 17:44:14

Vind de Xbox XL controller tot op heden wel het fijnste en de Cube controller was mijn slechtste ervaring met een controller. Dat ding is gewoon te klein voor mijn handen (die gewoon normaal formaat zijn).

Wat ik bij die PlayStation2 controller zo kut vind is dat er 4 backbuttons zitten. Ik kan er maar 2 bereiken, zet ik mijn vingers op alle 4 dan heb ik binnen de kortste keren kramp. Daarom vind ik het ook wel jammer dat de 360 nu ook 2 backbuttons krijgt eigenlijk.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby eYe-Ball » 25 May 2005, 20:37:08

General Wong wrote:Vind de Xbox XL controller tot op heden wel het fijnste en de Cube controller was mijn slechtste ervaring met een controller. Dat ding is gewoon te klein voor mijn handen (die gewoon normaal formaat zijn).

Wat ik bij die PlayStation2 controller zo kut vind is dat er 4 backbuttons zitten. Ik kan er maar 2 bereiken, zet ik mijn vingers op alle 4 dan heb ik binnen de kortste keren kramp. Daarom vind ik het ook wel jammer dat de 360 nu ook 2 backbuttons krijgt eigenlijk.


Met 4 vingers erop is niet fijn nee, ik heb dan het zelfde probleem met kramp enz. Maar ik denk dat in de praktijk je nooit echt die 4 buttons tegelijk nodig zal hebben. Hoogstens de hele x1 of x2 rij. Ik gebruik m'n beide wijsvingers om de R's en L's te bedienen. Voor elke R/L-button een vinger is gewoon te onpraktisch.
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Previous

Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group