Metal Gear Solid: the Twin Snakes

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Metal Gear Solid: the Twin Snakes

Postby Markam » 22 Apr 2005, 13:34:57

ik vind het maar een beetj een rare game. Eerst kan ik de codec code voor meryl niet vinden, deze staat op een package en ik overal zoeken maar ik vind niets, blijkt de frequentie op de achterkant van de hoes te staan. Lekker duidelijk!

goed tweede dingtje dat ik jammer vind is dat bij het gevecht met psycho mantis hij revereerd naar allerlei dingen die je als speler gedaan hebt, zoals hoevaak je gesaved hebt. Dit doet voor mij een beetje afbreuk aan het spel, want je zit er lekker in, maar dan maak je weer even kennis met de realiteit... er zitten overgens meer van dit soort verwijzingen in. Nu krijg ik die mantis niet dood en lees ik in een walkthrough dat je van controller poort moet wisselen, omdat ie dan even je mind control kwijt is! Ook zo iets raars!

Oh jah en dan vinnik het af en toe redelijk storend dat de cut-scenes zo ontzettend langgggggggggg zijn....


maar verder wel een cool spel


oh ja en de controls zijn kut..
Last edited by Markam on 22 Apr 2005, 13:42:57, edited 1 time in total.
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby ricepuppet » 22 Apr 2005, 13:40:08

Dit is echt zoooo'n onderwerp dat uit het verleden gegrepen is :D Eerste keer MGS? :) (niet beledigd voelen :lol:)
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Markam » 22 Apr 2005, 14:02:42

jup, toen ik de cube overnam zat ie erbij. Begrijp me niet verkeerd, ik vinnet een super gaaf spel met een leuk verhaal met veel plot wendingen, maar de cutscenes zijn af en toe te lang (en te moralistisch, zie het hele gelul over nuclear afval). Ik vind het maar vreemd dat er nergens verteld wordt dat je van controller poort moet wisselen..

ook heb ik het idee dat het een beetje te kort is. ik heb nu al 4 bosses gehad en ik loop er echt zo doorheen(ok ik speel op very easy, maar dat is omdat het de eerste keer is..., ik ben namelijk niet zo'n kei in dit soort spellen)
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Panzer » 22 Apr 2005, 14:45:20

Markam wrote:jup, toen ik de cube overnam zat ie erbij. Begrijp me niet verkeerd, ik vinnet een super gaaf spel met een leuk verhaal met veel plot wendingen, maar de cutscenes zijn af en toe te lang (en te moralistisch, zie het hele gelul over nuclear afval). Ik vind het maar vreemd dat er nergens verteld wordt dat je van controller poort moet wisselen..

ook heb ik het idee dat het een beetje te kort is. ik heb nu al 4 bosses gehad en ik loop er echt zo doorheen(ok ik speel op very easy, maar dat is omdat het de eerste keer is..., ik ben namelijk niet zo'n kei in dit soort spellen)


Dat MOET volgens mij ook niet, en idd ik had toen ik op de PSX MGS speelde ook de hele tijd het idee dat ik op school zat met al dat gelul eromheen, ik wil gewoon spelen, naar mijn mening is de hele MGS reeks allang voorbij gestreefd door Splinter Cell!!
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
Benjamin Franklin
User avatar
Panzer
 
Posts: 2075
Joined: 30 Nov 2002, 00:20:50

Postby Evil_cloud » 22 Apr 2005, 15:04:03

Markam wrote:jup, toen ik de cube overnam zat ie erbij. Begrijp me niet verkeerd, ik vinnet een super gaaf spel met een leuk verhaal met veel plot wendingen, maar de cutscenes zijn af en toe te lang (en te moralistisch, zie het hele gelul over nuclear afval). Ik vind het maar vreemd dat er nergens verteld wordt dat je van controller poort moet wisselen..

ook heb ik het idee dat het een beetje te kort is. ik heb nu al 4 bosses gehad en ik loop er echt zo doorheen(ok ik speel op very easy, maar dat is omdat het de eerste keer is..., ik ben namelijk niet zo'n kei in dit soort spellen)


Een Metal Gear Solid speel je op normal of hard. :wink:
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby ricepuppet » 22 Apr 2005, 15:04:45

Sorry, maar er zit een duidelijk verschil tussen Splinter Cell en MGS. Ik hoef niet eens uit te leggen wat. Waar de een het mee heeft met realisme (soort van) moet de ander het hebben van zijn arcade 'stealth'. Beide games zijn totaal verschillend, maar werden door de media heel snel met elkaar vergeleken, wat totaal niet eerlijk was tegenover beide games.

MGS is een spel waar je of van houdt, of totaal mijd; lange cutscenes, moralistisch gedreun over het leven, het soldatenschap, liefde en vriendschap. Het zijn japanse kenmerken die de Westerling niet zo snel oppakt. Vandaar dat je er denk ik moeite mee hebt, en dat je er nog aan moet wennen.

Ik ben al hooked sinds de NES versies (MSX, helaas nooit in bezit gehad) en heb ze allemaal met blijdschap uitgespeeld. Wel vind ik dat MGS :TTS erg overdreven is ten opzichte van de PSX versie. Kojima vond het blijkbaar extreem leuk om met slow-motion effecten te spelen omdat de PSX versie het niet zo mooi aankon ofzo.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Markam » 22 Apr 2005, 15:28:33

Evil_cloud wrote:
Een Metal Gear Solid speel je op normal of hard. :wink:


niet als het de eerste keer is.... :D enige soort gelijke spel dat ik (even) gespeeld heb is Head hunter. Bij RE is het gewoon knallen!
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby ricepuppet » 22 Apr 2005, 20:02:06

Headhunter is fuckin ass crackin HARD. De DC versie dan.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby blackdragon » 22 Apr 2005, 20:30:56

Vind Twin Snakes wel een goede game maar als je de psone versie hebt gespeeld dan was het natuurlijk wel veel van het zelfde natuurlijk, maar ook wat dingen verbeterd. Vond de game niet overdreven moeilijk.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Mier » 22 Apr 2005, 21:29:46

ricepuppet wrote:Headhunter is fuckin ass crackin HARD. De DC versie dan.


Dat valt ook wel mee,alleen het punten halen op je motor vind ik ronduit KUT!
en ik zit vast bij het laatste stukje omdat de game de laatste keer weereens crashete(gebeurd erg vaak in headhunter)maar de game opzich is niet zo moeilijk.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Vixion » 22 Apr 2005, 21:38:33

Ik moet 1 ding zeggen;

MGS is imho nog steeds een kut game. Te veel geouwehoer, teveel opeens weer uit de game momenten (zoals Markam al zegt met Psyco Mantis).
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby blackdragon » 22 Apr 2005, 21:40:42

Tsja er zijn wel veel fimpjes denk dat je langer naar de filmpjes in totaal kijkt dan dat je het spel speelt.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Panzer » 22 Apr 2005, 21:41:14

ricepuppet wrote:Sorry, maar er zit een duidelijk verschil tussen Splinter Cell en MGS. Ik hoef niet eens uit te leggen wat. Waar de een het mee heeft met realisme (soort van) moet de ander het hebben van zijn arcade 'stealth'. Beide games zijn totaal verschillend, maar werden door de media heel snel met elkaar vergeleken, wat totaal niet eerlijk was tegenover beide games.

MGS is een spel waar je of van houdt, of totaal mijd; lange cutscenes, moralistisch gedreun over het leven, het soldatenschap, liefde en vriendschap. Het zijn japanse kenmerken die de Westerling niet zo snel oppakt. Vandaar dat je er denk ik moeite mee hebt, en dat je er nog aan moet wennen.

Ik ben al hooked sinds de NES versies (MSX, helaas nooit in bezit gehad) en heb ze allemaal met blijdschap uitgespeeld. Wel vind ik dat MGS :TTS erg overdreven is ten opzichte van de PSX versie. Kojima vond het blijkbaar extreem leuk om met slow-motion effecten te spelen omdat de PSX versie het niet zo mooi aankon ofzo.


Nou dan verschillen we behoorlijk van mening want ik vind dat je MGS en SC heel goed met elkaar kan vergelijken en ik vind SC dus duidelijk beter, eerst vond ik MGS het beste totat SC kwam, die vond ik eerst ronduit niets maar na een tijdje spelen was ik helemaal verkocht!

En bij headhunter zit ik al vast bij de 1ste baas....... :oops:
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
Benjamin Franklin
User avatar
Panzer
 
Posts: 2075
Joined: 30 Nov 2002, 00:20:50

Postby ricepuppet » 23 Apr 2005, 05:49:53

Zoals ik al aangaf, iedereen krijgt een ander gevoel bij MGS. Daarom bestaan er ook verschillende game genres. Ik speel SC en MGS beide met plezier, heb ook alle titels van beide saga's uitgespeeld (behalve SC 3, daar ben ik nog mee bezig mee as we speak) en het blijft oneerlijk om ze te vergelijken. Het plot van MGS is veel makkelijker en relaxter om te volgen, dan dat van SC bv. SC is het vooral goed opletten en verstand hebben van hedendaagse actualiteiten (niet moeilijk i.m.o.) wil je er optimaal van genieten. Wel is de besturing van MGS een en al kut. Dat mocht wel eens veranderd worden vanaf MGS : TTS. Ik heb hier enorme moeite mee gehad in MGS 3 laatst.

Beide games hebben zo hun voordelen en nadelen. SC zit vol met bugs en fouten (deel 3 af en toe) vooral deel 1 zat vol met goedkope A.I. truukjes en bugs. Daarbij is de besturing echt meesterlijk en snel op te pakken. Wel is de game vanaf deel 2 echt te makkelijk geworden. Deel 2 was binnen een ruft uitgespeeld, en deel 3 is ook al niet te moeilijk.
Natuurlijk; de graphics zijn dope, de verbeterde A.I. is strak, en de mulitplayer opties zijn meesterlijk. Het probleem dat bij mij nu begint te rijzen, is of ik deeltje 4 wel zal willen kopen, aangezien de koe alweer voorbijkomt..

MGS is de game waar je onderuit vooral naar film kijkt. Het ligt er helemaal aan hoe prettig je het vind om film en game tegelijkertijd te willen beleven. Het grootste gros hierboven heeft er blijkbaar een hekel aan, de grote community blijkbaar niet. Het is gewoon de totale blending en het plot dat je terug laat komen. Daarbij moet je wel ten koste de kutte besturing, absoluut trieste A.I., verouderde graphics (op sommige punten) en dubieuze Japanse grappen nemen. Weet je daar doorheen te kijken, dan zie je dat de twee elementen van film en spel naadloos in elkaar geweven zijn.

Leveldesign, voertuigdesign en characterdesign is iets waar MGS qua sfeer en graphics om bekend staan. Toegegeven; ik ben ook teleurgesteld in de MGS saga na de PSX versie. Voor mij hadden ze wel meer naar de NES versie mogen grijpen, aangezien dat 'echt' MGS voor mij was. Maar dat maakt de huidige MGS geen slechte saga. Ik ben dan wel blij dat Kojima er na MGS 3 mee stopt (koe)

Het is een hele lap tekst, zoveel heb ik nog nooit op dit forum getikt, hehehe..
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Markam » 23 Apr 2005, 06:10:42

kan iemand me vertellen wie of wat "decoy octopus" is? hij staat in het boekje genoemd en als ik ben opgepakt heeft liquid snake het er over dat hij dood is net als mantis..., ja die laatste heb ik zelf gekilled maar van octopus weet ik nix :lol: wat heeft hij te maken bij het spel? hij komt verder helemaal niet in de game voor (walkthrough gechecked)



Ik vond headhunter ook echt super moeilijk, ben er dan ook nog niet veel verder meegekomen. Daarom stond het me eerst ook tegen om mgs te gaan spelen, maar goed even door die kut besturing heen getrokken en zo "ploep" het verhaal in. Echt super spannend, al vinnik het jammer dat er redelijk snel een uitleg/oplossing gegeven wordt wie, wie eigenlijk is. En met foute grappen bedoel je dat soort dingen dat bijv Ocelot voor het martelen "de camera" in kijkt en zegt dat ik geen autofire mag gebruiken want "dat ziet ie". Dat vind ik ook al zo irritant in films, dus hier ook.

Maar goed nogmaals leuke game......
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Next

Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group