Revolution BACKWARD COMPATIBLE!

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Revolution BACKWARD COMPATIBLE!

Postby smithers » 12 Mar 2005, 08:42:22

PFff...net even de toespraak gezien van de Hoogste Pief van Nintendo...en wat vooral een vette smile op mijn gezicht toverde was het feit dat de Revolution backward compatible is met de Gamecube!

Dus binnenkort kunnen we Gamecube games spelen:
* met een nieuwe (hopelijk betere) controller
* in europa op een acceptabele hoge resolutie bij gebruik van component aansluiting
* mogelijk draadloos tegen elkaar in het geval van Mario Kart
* etc?

Is toch supervet nieuws?!
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby arjen » 13 Mar 2005, 22:41:14

zekers interessant. ik neem aan dat je de keynote van gdc bedoelde? raar dat dit topic geen reacties krijgt >_<

ik vond het 1 van de beste toespraken die ik ooit heb gezien. echt vanuit iwata zijn hart!
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby ManoRevolver » 13 Mar 2005, 22:46:32

Niet gezien.
Maar ik vind de backward compitable optie op welk systeem dan ook een goede zaak.
Ik snap niet waarom die optie niet aanwezig zal zijn op de volgende X-box, of is dit inmiddels wel zo?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby WithAttitude » 14 Mar 2005, 10:21:12

ManoRevolver wrote:Niet gezien.
Maar ik vind de backward compitable optie op welk systeem dan ook een goede zaak.
Ik snap niet waarom die optie niet aanwezig zal zijn op de volgende X-box, of is dit inmiddels wel zo?


Yep, tis inmiddels al wel zo, kan nu even geen link vinden maar neem maar van mij aan dat ze dat erin stoppen.

Hopelijk kan je dan ook je oude savegames overzetten op de nieuwe xbox. Vast wel.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby BDT » 14 Mar 2005, 10:41:36

Je kunt ze ook op een memory card zetten, dus moet wel kunnen.

Een Xbox die niet backward compatible zou zijn, zou funest zijn(voor mij dan)

Hulde voor the big N
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby WithAttitude » 14 Mar 2005, 10:45:34

Nou wordt dat backwards compatibiliteit niet een beetje overdreven? Je kan de games toch ook op de oude console spelen, die kan je nu allemaal weggooien.
Last edited by WithAttitude on 14 Mar 2005, 10:59:45, edited 1 time in total.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby ManoRevolver » 14 Mar 2005, 10:53:00

Ik vind het verre van overdreven, het is onwijs handig, en nu de mogelijkheid er bestaat om dat te doen moeten ze die mogelijkheid ook zeker toepassen.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Loempiavreter » 14 Mar 2005, 15:15:05

Als een console backward compatible is dan kan je toch geen imports afspelen (van de eerdere console, niet de huidige)?
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby klz_98 » 14 Mar 2005, 16:02:05

Een goede zaak.
Ik kan niet alle consoles aansluiten op mijn TV. Sterker nog, ik wil niet zoveel consoles in mijn huiskamer.
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Postby arjen » 14 Mar 2005, 17:30:32

Loempiavreter wrote:Als een console backward compatible is dan kan je toch geen imports afspelen (van de eerdere console, niet de huidige)?


licht er aan of je eerste console al geimporteerd was natuurlijk. of bedoel je dat niet? ik heb zelf een us cube en ik koop 100% zeker ook een us revolution dus kan ik ook alle imports die ik nu voor de gamecube heb nog spelen.
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby WithAttitude » 14 Mar 2005, 18:01:41

Waarom koop je een US console als ik vragen mag? Kan je die games goedkoper krijgen? Is wel lastiger toch, want als je dan een keer in een winkel loopt en je ziet een koopje liggen die je graag wilt hebben dan kan je dat niet doen, want het is immers een EU versie.
Of komen er in Amerika meer games uit? Kan je dan niet beter een JAP console kopen?
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby arjen » 14 Mar 2005, 19:17:16

in de amarika zijn de spellen een heel stuk goedkoper. nieuwe games kosten maximaal 48 dollar. das dus de hoogste prijs. meeste games gaan voor 40 en soms voor 30 of 20. deze zijn nieuw en net gereleased. maar om even van de standaard prijs uit te gaan:

een ps2 game kost hier 55 euro
in de us kost deze zelfde game 48 dollar. omgerekend is dit 36 euro

verzendkosten naar nederland is 10 dollar = 7.50 voor 2 spellen.

ja als je hier in de winkel import haalt betaal je vaak veel ste veel maar doe je het zelf ben je stukken goedkoper uit!

en ja in de us komen over het algemeen de spellen stukken sneler uit. het licht een beete aan de game. veel games kunnen wel een halfjaar op zich laten wachten voordat hij hier komt als hij al in de us uit is. ik kan daar niet op wachten. maar aan de andere kant zijn er ook weer games die hier eerder uit komen. vaak die zijn developed in europa. de eyetoy bijvoorbeeld. maar europese spellen is weer niet waar ik mijn interesse in toon. maar japanse titels komen in verhouden tot europa in de us erg snel uit.

ook is het aantal japanse games dat niet hier uit komt maar wel in de us enorm. helemaal onder rpg's. en dat is juist het genre dat mij boeit.

zelf importeer ik beina niks uit japan omdat ik vooral rpg's en adventure games speel. en deze zijn voor mij neit te doen in de japanse taal.

NTSC
maar het allerbelangrijkste is de kwaliteit van de games. de meeste spellen worden NTSC uitebracht en dan omgezet naar pal voor hier. dit houd 2 dingen in. de resolutie moet worden omgezet en het aantal frames per seconde moeten worden omgezeter. het resultaat hiervan is dat de kwaliteit van het beeld omlaag gaat (merkbaar!) en de pal spellen vaak kuren vertonen zoals slowdown en soms zelfs flickering.
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby Speedy » 14 Mar 2005, 19:23:47

Backwards compatible ... heb zelf nog nooit serieus de optie van m'n PS2 gebruikt om oude games te spelen. Zie dat met nieuwe consoles ook niet gebeuren, daar wil je toch nieuwe games op spelen :)
Dus van mij had het er af gemogen, maar goed het zal kwa productie kosten wel niks extra's wezen en de markt vraagt er om dus een goeie zet van Nintendo (alleen dan vraag ik me af, welke GC games zijn de moeite waard om op je Revolution te spelen ... laat ze maar werken aan een sterke line up ipv N64/GC praktijken)
Game collectie ->http://users.ign.com/collection/Speedy1337
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby arjen » 14 Mar 2005, 19:25:25

ow ik speel juist heelveel psx games op mijn ps2. er zijn bij mij weken geweest dat ik alleen maar psx games speelde, zonder er ook maar 1 ps2 game ingedaan te hebben
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby smithers » 14 Mar 2005, 20:30:15

Ben van plan om een lcd tv te kopen en met de PAL cube trek je met een component aansluiting niet alles uit je cube...spellen als RE4 en de nieuwe Zelda zullen er enorm vet uitzien als je op de Revolution speelt (je kan natuurlijk ook de US versie kopen)

Daarnaast vind ook ik helaas, de Cube controller een beetje zuigen...eigenlijk omdat ik er gewoon niet aan kan wennen doordat ik ook gewoon veel op de PS2 en de DC speel. Met de Revolution hoop ik dat de Cube games er hierdoor beter uit hun recht komen.

Ruimtebesparend is verder ook een groot voordeel!

Tot slot koop ik nu zonder te twijfelen gewoon de Cube games omdat ik weet dat ik ze met plezier gewoon op de Rvolution kan spelen...op de één of andere manier hield iets mij toch tegen de laatste tijd...kut reden misschien maar wel eentje die tenminste voor mij geldt!
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Next

Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group