Revolution BACKWARD COMPATIBLE!

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby WithAttitude » 14 Mar 2005, 21:13:56

@Arjen: mmm dan moet ik voor de volgende console nog maar 's even kijken wat voor console ik neem, je hebt goede punten,

@Smithers: op enkele extra's na wordt de revolution controller exact dezelfde als de cube versie.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby arjen » 14 Mar 2005, 22:35:14

wordt die controller niet wifi? nintendo is erg into wifi op dit moment.
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby arjen » 14 Mar 2005, 22:39:26

smithers wrote:Ben van plan om een lcd tv te kopen en met de PAL cube trek je met een component aansluiting niet alles uit je cube...spellen als RE4 en de nieuwe Zelda zullen er enorm vet uitzien als je op de Revolution speelt (je kan natuurlijk ook de US versie kopen)


ja inderdaat met hdtv en als straks games hdtv ondersteunen dan zal het pal vs ntsc probleem zichzelf vast vanzelf oplossen.

alleen ik weet het nog niet. alles is hdtv compatible maar worden de games dit ook. met deze generatie is het zo dat sony, microsoft en nintendo de developers lichtjes develeoprs aanmoedigen om hdtv suport te onderstunen. maar ik betwijvel of dit veel meer wordt. helemaal met 80p zullen ms, nin en sony echt zegen echt zegen maak die games hdtv en het liefst 80p! ik weet het nog niet. ik denk dat er nog wel een jaar overeen gaat. en misshcien wel meer voordat het een standaard wordt. of doe ik er te moeilijk over?
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby smithers » 15 Mar 2005, 06:42:17

arjen wrote:
smithers wrote:Ben van plan om een lcd tv te kopen en met de PAL cube trek je met een component aansluiting niet alles uit je cube...spellen als RE4 en de nieuwe Zelda zullen er enorm vet uitzien als je op de Revolution speelt (je kan natuurlijk ook de US versie kopen)


ja inderdaat met hdtv en als straks games hdtv ondersteunen dan zal het pal vs ntsc probleem zichzelf vast vanzelf oplossen.

alleen ik weet het nog niet. alles is hdtv compatible maar worden de games dit ook. met deze generatie is het zo dat sony, microsoft en nintendo de developers lichtjes develeoprs aanmoedigen om hdtv suport te onderstunen. maar ik betwijvel of dit veel meer wordt. helemaal met 80p zullen ms, nin en sony echt zegen echt zegen maak die games hdtv en het liefst 80p! ik weet het nog niet. ik denk dat er nog wel een jaar overeen gaat. en misshcien wel meer voordat het een standaard wordt. of doe ik er te moeilijk over?

Is het niet juist zo dat games HiRes worden gemaakt en vervolgens worden beperkt door de hardware? Compatible maken voor de nieuwe standaard is op die manier zo gemaakt denk ik...maar zeker weten weet ik niet

arjen wrote:Wordt die controller niet wifi? nintendo is erg into wifi op dit moment


Ja de Revolution wordt ook WiFi. Dit werd ook vertelt in de toespraak (hulde!)

With Attitude wrote:@Smithers: op enkele extra's na wordt de revolution controller exact dezelfde als de cube versie.

Bron? :roll:
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby arjen » 15 Mar 2005, 12:02:00

smithers wrote:Is het niet juist zo dat games HiRes worden gemaakt en vervolgens worden beperkt door de hardware? Compatible maken voor de nieuwe standaard is op die manier zo gemaakt denk ik...maar zeker weten weet ik niet

Ja de Revolution wordt ook WiFi. Dit werd ook vertelt in de toespraak (hulde!)


nee volgens mij gebruiken ze bij het ontwikkelen meteen lage resolutie texturen. theoretich kan elke game natuurlijk in een hogere resolutie draaien maar de texturen worden daar niet beter van. zie ports van ps2 naar pc. die draaien in een hogere resolutie maar de texturen worden zelden aangepast waardoor de ports er nogsteeds slecht uit zien in vergelijking tot wat dan op de pc draait (voor de pc is ontwikkeld) met wel hi res textures.

iwata had het niet over wifi controllers aleen over wifi online. dit betekent dus dat je wireless kunt connecten naar een accesspoint net als met de ds. of nbaar andere ds / revolution systemen. ze zijden niks over controllers hoor. ze hadden het over wifi in de zin van netwerk (online, lan)
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby Speedy » 15 Mar 2005, 17:03:48

WiFi controllers lijkt me ook vrij sterk (wie sluit er nu controllers aan via een netwerk?) denk eerder dat ze radiografisch alla Wavebird zullen zijn
Game collectie ->http://users.ign.com/collection/Speedy1337
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby WithAttitude » 15 Mar 2005, 17:08:30

smithers wrote:
arjen wrote:
smithers wrote:
With Attitude wrote:@Smithers: op enkele extra's na wordt de revolution controller exact dezelfde als de cube versie.

Bron? :roll:

Image

:twisted: hier heb je je bron. Nee er is nog niks officieels bevestigd maar van wat ik erover gelezen heb werd het een cube controller waarop je kunt wrijven en drukken, ik kan alleen niet meer vinden waar.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby smithers » 15 Mar 2005, 17:41:20

arjen wrote:
smithers wrote:Is het niet juist zo dat games HiRes worden gemaakt en vervolgens worden beperkt door de hardware? Compatible maken voor de nieuwe standaard is op die manier zo gemaakt denk ik...maar zeker weten weet ik niet

Ja de Revolution wordt ook WiFi. Dit werd ook vertelt in de toespraak (hulde!)


nee volgens mij gebruiken ze bij het ontwikkelen meteen lage resolutie texturen. theoretich kan elke game natuurlijk in een hogere resolutie draaien maar de texturen worden daar niet beter van. zie ports van ps2 naar pc. die draaien in een hogere resolutie maar de texturen worden zelden aangepast waardoor de ports er nogsteeds slecht uit zien in vergelijking tot wat dan op de pc draait (voor de pc is ontwikkeld) met wel hi res textures.

iwata had het niet over wifi controllers aleen over wifi online. dit betekent dus dat je wireless kunt connecten naar een accesspoint net als met de ds. of nbaar andere ds / revolution systemen. ze zijden niks over controllers hoor. ze hadden het over wifi in de zin van netwerk (online, lan)


Sorry....las het verkeerd. Je zei idd controllers, maar ik bedoelde idd gewoon WiFi ja. :|
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Previous

Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group