Toekomst Nintendo

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Toekomst Nintendo

Postby MakMan » 20 Nov 2004, 11:57:28

Zijn hier nog meer Nintendo fans die zich zorgen maken over de toekomst van Nintendo? Sinds dat Sony zich is gaan bemoeien met de markt, is het berg af gegaan met Nintendo. Net als in de vorige generatie het geval was met de N64, heeft de GameCube te kampen met een veel te magere line-up aan games. Daarbij komt dat de GBA veels te weinig te bieden heeft in de vorm van originele titels. En Nintendo denkt met ports weg te komen. Nu staat de DS voor de deur, maar wordt eigenlijk compleet, en min of meer terecht, overschaduwd door de PSP. Op deze manier zal Nintendo haar eerder haast ontastbare positie op de handheld markt snel zien verdwijnen. De DS heeft nauwelijks iets te bieden. De beste game in de eerste paar maanden zal een port zijn van een N64 spel, en voor de rest zullen wat third-party\'s een reeks matige titels uitbrengen. Ook hier zullen bezitters weer klagen over het veels te kleine aanbod in titels.

Hoe gaat Nintendo al deze problemen oplossen? Of is het gedoemde tot hetzelfde lot dat Sega trof een paar jaren geleden? Kan Nintendo simpelweg niet meegaan met de tijd en zich niet net als de Microsoft en Sony marketing agressief een plek veroveren binnen de consolemarkt?

Wanneer Nintendo uit de hardware markt stapt, zie ik hetzelfde gebeuren als wat er van Sega verworden is...

Ik zal een toekomstvisie voor het berdijf van mijzelf met jullie delen.

Ten eerste de handheld markt. De DS is voornamelijk gemaakt om de aandacht weg te halen van de PSP, dat is duidelijk. Maar dat heeft het systeem wel inferieur gemaakt als het gaat om power en games aanbod. Nintendo heeft gezegd een nieuwe markt te hebben gevonden met de DS (oke...), en later met een echte GBA opvolger te komen. Ik zie de DS gewoon totaal floppen, maar om dan toch de kopers ervan niet teveel teleurstellen stel ik Nintendo voor om vooral weer gewoon met ports (N64) voor dit syseem te komen.

De ware GBA opvolger echter moet op de E3 te zien zijn. En ik zou willen zien dat dit gewoon een GameCube portable wordt. Twee voordelen tref je hiermee. Ten eerste heb je al een behoorlijk catalogus aan games beschikbaar, en ten tweede kun je zowat al je aandacht vestigen op een medium als het gaat om het ontwikkelen van games. Naast natuurlijk de nodige ports op de DS. Hiermee kan Nintendo zeker weten een groot aandeel op de handheld markt behouden. Maar wordt de Gameube dan niet binnenkort vervangen zou je zeggen? Nee.

Een oplossing op korte termijn zal zijn om niet de opvolger van de GameCube tegelijk te laten launchen met de PS3 en de Xenon. Dan zullen de laatste twee namelijk in de spotlight staan voor hun huidige successen, en de GC2 snel ten ondergaan. Nee, laat Nintendo de GameCube nog een paar jaar ondersteunen. Het systeem heeft voldoende power om nog even mee te kunnen. Was Nintendo\'s motto niet dat power onderdanig moest zijn aan gameplay? Gebruik bijvoorbeeld de WInd Waker engine om hier een vervolg op te maken, kom met een derde Prime titel op de proppen en verwen de fans met een nieuwe Smash Bothers. Daarbij verdient het publiek nog steeds een waardige opvolger van SM64. De GameCube heeft ruim voldoende power in zich om als platform daarvoor te fungeren. Als Nintendo dan ook nog Capcom (Action, Horror) en Namco (RPG, Fighting, Racing) met zich mee kan krijgen voor een aantal exclusieve titels voor de GC, dan kan het systeem er zeker nog een aantal jaar met door.

Wanneer vervolgens de hype rondom de PS3 en de Xenon is gaat liggen, ik schat zo\'n 2 jaar na hun launchen, grijp dan dat moment aan om met een geschikte opvolger te komen, die dan als voordeel heeft ook nog eens kractiger te zijn dan die eerste twee. Nintendo verschaft zichzelf ook nog eens extra de gelegenheid om voor een uitstekende, dit hoeft geeneens in kwantiteit zijn, launch te zorgen. Naar mijn mening kan Nintendo op deze manier nog haar hoofd boven water houden.

Dus toekomst Nintendo:
- DS, launch 2004/2005, weinig aandacht, vooral N64 ports (een tweede handheld markt...)
- GBA 2 (of GC mini), launch 2005, zelfde systeem en medium als GameCube, vestig al haar gamesontwikkeling aandacht hierop (twee systemen, dezelfde games)
- GameCube 2, zorg voor een goed voorbereide launch in ca. 2008 met minimaal twee triple A titels die het systeem doen verkopen


Zo, sorry dat het zolang is geworden, maar graag wil je jullie meningen over het onderwerp aanhoren [:D]
MakMan
 
Posts: 1736
Joined: 23 Jan 2002, 14:47:39

Postby NiGHTS » 20 Nov 2004, 13:58:16

over de handheld markt:

ik zie de DS nog steeds als een soort van paniek reactie op de PSP. Ze moesten met iets nieuws komen (wat logisch is, een GBA emulator op de PSP en Nintendo kan de GBA wel inpakken)

En bij een paniek reactie horen makkelijke oplossingen: Nintendo port GBA/N64 spellen om de DS goed in het zadel te helpen. Eigenlijk is die DS voor de lang mee lopende Nintendo fans (nog) niks aan.

Een GBA 2 met gamecube kwaleit lijkt me nogal kansloos omdat het dan een echte vergelijkbare concurrent wordt van de PSP, en dat verliest Nintendo toch. Voorlopig hebben ze DS waarmee ze het moeten doen, en is een volgende handheld denk ik nog lang niet ter sprake.

Nintendo moet voornamelijk het 2e jaar worden afgerekend op de DS. Het 1e jaar verwacht ik gewoon ports, en daarmee een redelijk opgebouwde userbase... maar daarna verwacht ik meer intressante dingen. Dus met de DS is het naar mijn mening gewoon nog even wachten wat ervan terecht komt.


op console gebied:

tsja... dat gaat niet al te best. Hier vind ik Nintendo niet al te slim bezig. Om te beginnen, ik vind het nog steeds een slechte zaak dat Ninteno Rare van de hand heeft gedaan. Ik vind het een onzin argument dat sommige beweren dat Rare niet zo goed meer was enzo. Dan had Nintendo er maar wat aan moeten doen dat ze weer beter werden (kunnen ze bij een bedrijf als Retro studio\'s toch ook?)

Nintendo beseft schijnbaar niet hoe belangrijk een spel als Perfect Dark op dit moment voor de cube had kunnen zijn (voor de westerse markt dan). Had die game nu graag op de cube gezien tegenover HALO 2, de game die voor xbox \"onmisbaar\" is.

Tevens had Rare de DS heel erg kunnen helpen bij de launch met een Perfect Dark port.. Ik vind het echt een misser van Nintendo, alhoewel ik de echte rede van verkoop natuurlijk nooit echt te weten zal komen.

De kwaliteit van Nintendo\'s eigen cube games vind ik nog steeds goed, alleen zijn ook alle orginelere games met bekende franchises, waardoor Nintendo niet meer zo orgineel lijkt (spellen als: Wario Ware, Pacman VS, Zelda 4 Swords, Donkey Kong Jungle Beat) Ik zou zelf meer games als Pikmin willen zien, gewoon met een nieuw uiterlijk. Want nu is dat echt te weinig. Een probleem is echter dat de orginele games volgens mij wat minder verkopen, maar kan Nintendo dan niet gewoon een keer een game als Pikmin 2 hypen en kijken wat er dan mee gebeurt??

Verder lijken Nintendo\'s recente games totaal onzichtbaar (denk dus aan Pikmin 2 en bijvoorbeeld Paper Mario 2) bij het geweld waarmee spellen als GTA, Fable en HALO op de markt worden gegooid. Ook al komen de cube games goed uit de reviews er is gewoon minder intresse in tegenwoordig aangezien de markt erg veranderd is.

Verder blijft de kwestie natuurlijk: had Nintendo online moeten gaan met de cube? Ik weet het eigenlijk niet. Nintendo heeft er wel uitermate geschikte franchises voor. Het tegenargument is natuurlijk dat de cube als familie console wordt gepresenteerd met voorin 4 ingangen om controllers in te doen... maar misschien had het online gaan de cube kunnen helpen?

Voor de toekomst van Nintendo.. Ik verwacht zeker wel wat leuks van de Revolution, maar of het bij de massa gaat aanslaan, denk het bij voorbaat niet. Zolang Nintendo winst blijft maken, maakt het eigenlijk ook niet veel uit. Zelf vind ik het wel leuk om ook andere games spelen dan waar iedereen het over heeft (mits de kwaliteit natuurlijk goed is).

Je ziet nu al dat er games worden aangekondigt voor de xbox 2 en ps3, dus Nintendo staat er denk ik weer zo goed als alleen voor (wat betekend, weinig ruimte voor experimenten) Ik hoop wel dat die echt anders wordt dan de concurenten net zoals N64 - PS1 - Saturn. Dat porten zeg maar onmogelijk is en ieder naar z\'n eigen console kijkt en een game ook maar voor 1 platform komt (alles exclusief [:)]) Dan krijg je tenminste weer games die alles uit een platform halen. Verder heb ik het idee dat Nintendo nu wat opgejaagd bezig is (door de stevige concurentie), een gevoel dat ik op de N64 niet had. Hopelijk verdwijnt dat weer met de komst van de Revolution en laten ze de concurentie gewoon hun gang gaan.
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Sen » 20 Nov 2004, 14:49:31

Ik verwacht dat als de DS een flop wordt dat het wel eens snel afgelopen kan zijn met het nintendo wat er nu is. Ik vind de Gamecube ook zwaar triest, tuurlijk zijn er leuke spellen op (heb zelf ook een cube), maar er komen veel te weinig games op uit. De games die wel uitkomen zijn meestal multiplatform titels die je op de xbox of ps2 ook wel zou kunnen spelen. Wat er dan nog overblijft zijn de nintendo spellen zelf. Maar daar vind ik persoonlijk echt zeer weinig leuks aan, misschien nog muv. donkey konga. Nintendo snijdt zichzelf ook in de vingers door steeds allemaal games te maken voor een oude fanbase. Als niet-nintendo fan kom je er niet tussen, ze berperken zich teveel tot hun fanbase.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby WithAttitude » 20 Nov 2004, 15:51:39

Het gaat misschien niet goed met Nintendo i.v.t. de concurrentie en ook de PSP zal waarschijnlijk toch wel de spotlight overnemen in handheld gaming. Maar nintendo heeft toch nog een hoop fans die haast blindelings alles kopen waar Nintendo op staat.
Zo is de DS al 2 mijloen keer gepreorederd.
En puur daarop teert Nintendo al jaren, en dat gaat ze best goed af.
Dat zou zo nog wel even door kunnen gaan.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby twisted » 20 Nov 2004, 15:56:55

ik hoop het [:)]
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Mhajonides » 20 Nov 2004, 17:32:26

Ik verwacht eigenlijk dat nintendo een beetje naar de knoppen gaat. De grote machten van vroeger zullen dan niet meer actief zijn. Erg tragisch. Ik ben op dit moment mijn SNES helemaal aan het herontdekken en te genieten van Super Mario WOrld, Donkey KOng e.d. heerlijke tijdloze game met geweldige gameplay. Maarja het gros van de gamers wil geen heerlijke gameplay maar gruwelijke actie. (kan ik me ook wel voorstellen) Ik denk dat Nintendo de Console markt nog steeds een beetje te jong inschat. Er zijn meer dan genoeg jonge gamertjes maar het geld komt van freaks zoals wij die elke week wel 1 game kopen.
Jammer Jammer, maar ik zal de DS ook zeker niet gaan kopen omdat ik hem té inovatief vind. Geef mij maar lekker de strakke stoere PSP.
Mhajonides
 
Posts: 1992
Joined: 19 Sep 2001, 15:50:00
Location: Netherlands

Postby Psoman » 20 Nov 2004, 18:34:04

Ik blijf Nintendo nog steeds dom vinden hoe laks ze over Online gamen doen van het stelt nikx voor enzo lets face it its the future online gamen is zelfs nu al online game programma op tv. Ik vindt het echt een zeer gemiste kans van Big N dat ze maar 2 online titels hebben en dat zijn zelfs nog 3d party devolpers PSO ep I&II en PSO ep III zijn leuk (erg leuk) maar er zijn weinig mensen die online gaan omdat ze daarvoor moeten betalen dat vindt ik erg jammer het is mega goeie game maar het is te duur begrijp ook dat veel mensen deze titels links laten liggen(had ik ook gedaan als ik geen pso fan was).

Maarja ik vindt het ook zwaar dom dat nintendo Mario Kart en Kirby hupeldepup Race nie online hebben uitgebracht wel via LAN speelbaar maar nie online :S echt heel vreemd daarvoor heb ik Mario Kart ook nie gekocht vondt het concept ook dom met die 2mannetjes op 1 kart maarja als die online was gegaan had ik hem misschien nog kans gegeven. En nu gaan ze wel een mic uitbrenge voor Mario Party 6 ik begrijp het nie maak net zoiets als XboxLIVE gewoon met mic mario kart online spelen damm wat zou dat vet zijn geweest !!!!

Ik denk dat Nintendo ook de GBA(sp) een schop kan geven als de DS uitkomt de GBA zal denk absoluut nie meer verkopen wegens slechte gamez en teveel ports!(waar ook nog eens plusminus 40a50 euro voor wordt gevraagd voor een port!!!!!) dat vindt ik echt heel dom van Nintendo ports moeten gewoon een budget prijs krijgen want ik feite betaal je gewoon voor een oude game alleen draagbaar vindt Nintendo het vreemd dat er zoveel Emu\'s in omloop zijn en van die Kopieer GBA cards.

Naar de DS ben ik heel benieuwd en die wil ik ook nog wel voordeel van twijfel geven ben erg benieuwd naar duel screen maar aan andere hand ben ik ook bang dat het snel stuk gaat (lees nintendo\'s koter imago zie al meteen koter van 5 voor die metriod aan is spelen en als het hem nie lukt die pen door het schermpje heendrukt en dan jankend naar mamma gaat) Ik ben ook erg benieuwd naar het wireless internet gebeuren van de DS en ook beetje bang voor bovenstaande van kan Nintendo het wel waarmaken wat ze allemaal aan lopen te kondigen??? maarja ik kan daar pas 100% over oordelen als het 2005 is[:D]

Over de Cube algemeen;

Ik vindt de cube erg goeie gamez hebben vindt het ook erg leuk om me ouden helden in 3d te zien. Wat ik alleen erg tegen vondt valle was Mario Sunshine en Zelda the Windwaker laatste is wel leuke game maar iedereen verwachte een volwasse Link zoals te zien was op E3 2001 en komen ze met een stripfiguur ik vondt dat echt een gemiste kans oke er komt nu wel een volwasse Zelda game uit maar het kwaad is al geschiet veel fans zijn teleur gesteld in Nintendo.

Over Mario heb ik geen goed woord te melden wat een kut game en ook nog eens dat kut kraantje ik vondt die game echt zo dom ik vindt dat Nintendo Mario weer in ze oude glorie moet laten terug komen! Zoals Super Mario World voor de SNES wat was dat een Mario game zeg speel hem zelfs nu ook nog regelmatig.
Wat Sen zegt er zijn wel erg veel multi platform gamez uit op de Cube wat erg jammer is en de only for gamez van cube zijn echt gamez van je houdt er van of je hebt er geen goed woord over te zegge. Ik ben trouwens ook erg teleurgesteld in SEGA hoeveel ports hun uitbrengen op de cube ik heb die gamez al gespeelt op dreamcast!!! Ik wil nieuwe sega gamez zoals Super MonkeyBall en PSO ep III. Waar ik ook nie over te spreken ben met de Cube is het beperkte opslaggeheugen van de memory cards en van sommige gamez hoeveel blocks ze innemen!!! Ik heb een stuk of 35 cube gamez en heb iets van 5a6 memory cards ligge weliswaar voor iedere regio 1 maar alsnog sport gamez zijn nauwelijks te spelen op de gamecube danzij het beperkte geheugen van de memory cards. Persoonlijk vindt ik dat erg jammer omdat ik grote fan ben van sport gamez(Basketball,Honkball en American Football!!!) Ik heb pasgeleden NFL 2K3 gekocht maar die neemt zowat 2 zwarte memory cards in !!! en die zijn ieder 25 euro per stuk!!!

Ik heb ook pasgeleden Madden NFL 2005 gehaalt wat een erg super game is maar met 1 zwarte memory card kom je er nie !!! Kan alleen franshise mode spelen geens tournament [:(]. Er komt wel een grote memory card aan maar nog steeds te klein Nintendo moet gewoon dat SD memory card ding groot maken die zijn erg groot en is het save probleem meteen opgelost daar is weer een misser van Nintendo ze liepen het van de daken afteschreeuwe over die SD memory card en ik heb hem nog nergens gezien behalve bij liksang (japan dus!!!![xx(]) en nu heb ik ook gehoord dat alleen bepaalde gamez die SD memory card onddersteunen heel jammer!!!

Ik vindt dus dat Nintendo eens ze grote mond moet houden en nie allerlei dingen moet gaan rondroepen van XboxLIVE stelt nikx voor online gamen is dom we brengen dat uit we brengen dit uit Zelda wordt realistich en dan aankomen met een stripfiguur damm!!! Nintendo get your self togetter en ga nie stoer lopen doen en maak dingen waar wat jullie beloven en kom nie met uitvluchten of smoesjes of domme ideeen!!! Gamers hebben al een grootheid uit het verleden verloren(SEGA) laat Nintendo niet het zelfde lot ondergaan hun moeten als gamesenoiren de rookie Microsoft en volwassene Sony verslaan wat hoog onwaarschijnlijk is [:D] als Nintendo niet snel!!!! veranderd zullen ze denk ik het zelfde het lot ondergaan als SEGA en waar zijn we dan Xbox II en PS3 zie je daar al Mario op hahahah

Dat is wat ik te zeggen heb over Nintendo niet denken dat ik een Nintendo fanboy ben want dat ben ik nie vindt Nintendo gewoon erg leuk omdat ik net zoals SEGA er mee ben opgegroeit en ik hun (Nintendo) nie graag het zelfde lot zie ondergaan zoals mijn alltime favorite SEGA!!!

Peace people en SEGA rulez.
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby Yoda » 20 Nov 2004, 20:03:04

ik ben een voorstander van nintendo zijn aanpak wat betreft online gaming. maar ik ben waarschijnlijk 1 van de wijnigen. mijn reden. de gamecube is een fun box waarme je met 4 controlers en 3 vrienden op 1 hank hoort te zitten en niet online waar je nogsteeds saai in je eentje speelt. maar misshcien is het financieel wel een beter idee voor nintendo zelf. want er zijn vast wijnig die zoals mij denken. online op een console is tenslotte toegangkelijker dan op een pc.

mijn toekomstblik op nintendo. of beter gezecht ik ga weer eens een voorspelling doen :P

de next nintendo wordt een <b>FIRST PARTY, ONLY CONSOLE</b> ja dat denk ik echt en dan ook echt voornamelijk first party want veel support zal vast niet komen. waarom denk ik dit. nintendo heeft al verteld dat de DS een groot voorbeeld is van wat wij kunnen verwachten van de volgende nintendo. hierdoor denk ik dat dit geen hele high end console wordt maar juist 1 met hele unieke functies. orginaliteit ver boven. hardware die we ons nu nog niet eens goed kunnen voorstellen. zoals de stylus of 2 schermen op de DS. (die stylus is volgens gamespot welke nu op dit moment een hardware review hebben trauwens helemaal niet zo. hij moet niet of helemaal niet nauwkurig zijn). zelf zie ik een dergelijke console van nintendo heel erg graag. met veel orginaliteit en first party titels die dingen kunnen doen die andere consoles helemaal niet kunnen. <b>maar het is zeker de domste stap die ze kunnen maken.</b> toch verwacht ik een dergelijke console met hele bijzonder mogelijkheden en bijna alleen first party titels.
Yoda
 
Posts: 9512
Joined: 03 May 2001, 18:56:18
Location: Netherlands

Postby Fonzi » 20 Nov 2004, 20:34:24

Iedereen blijkt hier te vergeten dat Nintendo nog steeds winst maakt per console die ze verkopen wat niet van bijvoorbeeld de Xbox gezegd kan worden (MS verliest per verkochte Xbox veel geld en zijn erg afhankelijk van hun games verkoop). Nintendo heeft nog genoeg geld om nog enkele jaren voort te kunnen.

Dit gezegd zijnde is de volgende Nintendo console wel heel erg belangrijk voor hun. Volgens mij is het grootste probleem een imago probleem. Je hoort veel developers zeggen dat de target audience voor de Cube vooral de kids zijn (dit zeggen developers en zijn niet mijn woorden). Hierdoor verliezen ze heel wat third party support wat leidt tot veel minder games. Aan dit probleem moeten ze echt iets doen en ik hoop dat hun volgende console toch online kan en DVD\'s kan afspelen. Die Panasonic Q ziet er toch zo verdomd goed uit en ik kan dan ook niet begrijpen dat ze dat niet als een \'standaard\' genomen hebben ipv hun purperen consoles.

Wat de vergelijking met Sega en de DC betreft: hier gaat het over een heel andere situatie, een heel andere bedrijfsstructuur en visie. Je kan beide bedrijven absoluut niet vergelijken en zeker ook niet de DC/Cube situatie. Dat Sega serieus in de schulden zat en Nintendo niet is ook een rede waarom je de situatie niet kan vergelijken. Daar komt ook nog eens bij dat Nintendo nog steeds heel grote franchises heeft waaronder Pokemon. Je kan er van vinden wat je wil maar de games verkopen nog steeds als zoete broodjes. Verder wordt ook vaak vergeten dat de Cube nog altijd wereldwijd op de tweede plaats staat qua verkoopcijfers. Dit omwille van het feit dat ze de Xbox in Japan niet aan de straatstenen kwijtraken, al moesten ze het gratis weggeven.

Dat vele gamers zich net nu vragen stellen over Nintendo heeft volgens mij ook te maken met de GTA/Halo2 hype waar we gelukkig nu stilaan aan voorbij zijn en waarbij Nintendo eigenlijk niks heeft om deze hypemachines te counteren. Nintendo doet het meer dan behoorlijk imo en er is geen rede om je zorgen te maken.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Donny K. » 20 Nov 2004, 20:41:14

Wat redding betreft... 1 game... Pokemon online. [:)]
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby NiGHTS » 20 Nov 2004, 20:45:25

op Zelda gebied heb ik geen commentaar op Nintendo, Windwaker was heel appart en heb ik erg van genoten.



Die Mario Kart op de gamecube is dan echt totaal waardeloos.... na Super Mario Kart en Mario Kart 64 had ik zoveel van een next gen Mario Kart verwacht, maar het was totaal niks.

Hier komt ook het punt van dat ik vind dat Nintendo wat stoerdere games moet maken. Maar daarmee bedoel ik niet games waarbij je elkaar overhoop moet schieten, maar gewoon aan bijvoorbeeld een wat \"stoedere\" Mario Kart die mee gaat met zijn tijd. Ik zal het even bescrijven hoe ik een nieuwe Mario Kart had gezien.

Ten eerste had ik gewoon deze karts gebruikt:

Image
Image

gewoon de tradiotele dus die ze ook aanvankelijk gingen maken.. Het gaat hier om een VERVOLG game, dus orginaliteit is ondergeschikt aan de goedheid van het spel (je hoeft het wiel niet 2x keer uit te vinden)

Aantal coureurs gewoon 8 net als op de SNES, geen onzin van baby Mario, Birdo en weet ik wat wat. Tijd genoeg dan ook om die karakters mooi uit te werken.


Verder zou de single player weer net zo uitdagend moeten worden op de SNES, hoe doe je dat? Door een serieze besturing waardoor de time trials weer intressant worden en goede competitie van de computer (desnoods net zo erg als F-Zero GX).

Verder moeten de banen gewoon retro style zijn alsop de snes, met een moderne tint. Dus gewoon een mix van Mario World / Mario 64 style in plaats van die domme sunshine stijl. Met moderne tint bedoel ik dat als je bijvoorbeeld een Bowser Castle hebt dat je echt spectaculaire donder inslagen krijgt, van die atmosferische effecten van vliegende lava deeltjes (dus echt dat je idee hebt dat het daar kokend heet is) Net als bijvoorbeeld een lava dungeon bij Zelda, daar heb je ook het idee dat het gloeiend heet is. Dit is zo belangrijk voor de sfeer.

om het nog eens een vergelijk te geven, dit is hoe het geworden is:

Image

en ik had in deze trend verwacht:

Image

ook al is bovenstaande van een ander spel, het geeft goed het verschil met hoe ik een next gen Mario kart had verwacht te zien.


Nu denk je misschien waarom zo lang voorbeeld van hoe ik een Mario Kart zou willen zien, maar dit is typerend voor meerdere Nintendo games. Ik vind dat ze meer gebruik moeten maken van de kracht van de gamecube, de nieuwe Zelda en F-Zero GX zijn perfecte voorbeelden van hoe ik Ninendo games het liefst zie. Dat zijn gewoon pracht games, en Mario Kart, Mario Sunshine als voorbeeld hadden dan ook kunnen en moeten zijn. Op die manier houdt Nintendo z\'n oudere fans en komt het ook niet zo kinderachtig over. Een Mario Kart game hoort cool te zijn, en hoort niet als kinderachtig te worden bestemeld (dat predikaat kinderachtig verdient het nu wel met double dash)

Online is nog niet eens belangrijk, Nintendo moet het gewoon laten zien met hun games. Nu maar hopen dat Miyamoto het segaforum leest [:p]
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Juul » 20 Nov 2004, 21:25:04

Hoewel ik een SEGA fan ben en geen Nintendo fan, wens ik dergelijke \'doemscenario\'s\' Ninty toch niet toe. Ik ben nooit geinteresseerd geweest in de voorgaande Nintendo consoles, maar zou even goed uitkijken naar wat een nieuwe generatie console ons brengt, gewoon uit algemene belangstelling voor de game industrie.

Daarnaast denk ik dat het voor niemand goed zou zijn als een van de meest toonaangevende game developers ooit (gedeeltelijk) zou verdwijnen, concurrentie is immers een must. Het haalt het beste van alle op de markt aanwezige developers naar boven, waar de consument uiteindelijk weer van profiteert.

Hoewel Fonzi, ook wel terecht, zegt dat Nintendo vanwege hun vooralsnog redelijk goede financiele positie zich, itt tot Sega destijds, nog heel wat kan veroorloven voordat het er aan te onder zou gaan, wil ik hierbij toch opmerken dat Nintendo dit vooral te danken heeft aan het geweldige jarenlange en wereldwijde succes van de gameboy op de handheld markt. Het nu al meer dan 10 jaar durende monopolie is eigenlijk nooit echt bedreigd; de gamegear van sega, de lynx van atari, de wonderswan, de neo geo pocket e.d. , waren nooit in staat om ook maar enigszins een marktaandeel te verwerven.

Ik denk daarom ook dat Nintendo het momenteel in haar broek doet vanwege de komst van Sony\'s PSP. Zelfs ik vind de innovativiteit van de DS wel aantrekkelijk, maar toch ga (ook?) ik waarschijnlijk voor de PSP. Sony\'s handheld en z\'n games en het daarbij behorende imago spreekt me persoonlijk gewoon meer aan, ik hou wel van zo\'n \'gadget-achtig\' apparaat, en ook kijkend naar Sony\'s succes met de PS1 zullen veel andere mensen er net zo over denken.

Persoonlijk zie ik de komende twee jaren, met name dus op de handheld markt, als cruciaal voor Nintendo\'s verdere toekomstplannen. Maar wie weet...
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby MakMan » 20 Nov 2004, 21:42:22

Wil Nintendo overigens naast de DS nog een handheld uitbrengen, zal ze toch serieus haar first-party studio\'s moeten uitbrengen. Als je ziet hoeveel moeite ze had om zowel de GBA en de GC zelf te ondersteunen met titels, en in het geval van de GBA meer dan de helft daarvan gewoon ports waren, lijkt mij het onmogelijk dat Nintendo met de huidgie ontwikkelaars onder zich om 3 consoles voldoende te ondersteunen. Daarom ook, lijkt mij het handiger dat de echt opvolger van de GBA gewoon een GameCube in handheld formaat wordt. Zodoende kan ze zich op dit format volledig richten, en de DS, wat zeer waarschijnlijk is, laten verkopen door de nodige N64-ports.

Fonzi, Sega en Nintendo vergelijken gaat inderdaad niet op. Nintendo heeft nog voldoende troeven in handen, heeft succesvollere franchises en zit bij lange na niet in de schulden. Maar als je ziet hoeveel minder bijvoorbeeld Mario en Zelda deze generatie hebben verkocht dan bij de vorige, dan ziet dat er somber uit. Ja, ze hebben Pokemon nog, maar die hype is zeker over zijn top heen.

En wat dat online gaan betreft: volgens mij is het deel van de gamers dat online gaat met hun console nog zeer klein. En de PS2 gamers, want over een goed PS2 onlinenetwerk kun je oook niet spreken, klagen toch ook niet? Daar verdien je zeker geen massa\'s meer klanten door.
MakMan
 
Posts: 1736
Joined: 23 Jan 2002, 14:47:39

Postby Yoda » 20 Nov 2004, 21:51:34

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Dit gezegd zijnde is de volgende Nintendo console wel heel erg belangrijk voor hun. Volgens mij is het grootste probleem een imago probleem. Je hoort veel developers zeggen dat de target audience voor de Cube vooral de kids zijn (dit zeggen developers en zijn niet mijn woorden). Hierdoor verliezen ze heel wat third party support wat leidt tot veel minder games. Aan dit probleem moeten ze echt iets doen en ik hoop dat hun volgende console toch online kan en DVD\'s kan afspelen. Die Panasonic Q ziet er toch zo verdomd goed uit en ik kan dan ook niet begrijpen dat ze dat niet als een \'standaard\' genomen hebben ipv hun purperen consoles.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

wat betreft het imago heb ik alteid weer het gevoel dat deze alleen hier in europa / nederland heerst. hoe komt dat? jij zecht dat developers zelfs dat imago brengen. ik weet het niet. volgens mij is dat allen met developers als EA het geval.
Yoda
 
Posts: 9512
Joined: 03 May 2001, 18:56:18
Location: Netherlands

Postby Sen » 20 Nov 2004, 23:29:59

Volgens mij niet, zelfs Sega doet daar aan mee. Nintendo heeft gewoon geen third party support, dus een cube is alleen voor mensen die van die honderden veel te zoete mario-achtige games houden.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Next

Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group