Revolution @ E3 thread

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby kevin » 19 May 2005, 12:08:03

oke dat kan...
ik heb zelf zoiets van, nintendo heeft niet meer kiddy games... alleen de kiddy games DIE ze hebben zijn GOED ! en leuk om te spelen voor iedereen...
Daarintegen kiddy games op de adnere consoles die er ook maar genoeg zijn die zuigen zo hard dat iedereen daar overheen kijkt.
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Xizor » 19 May 2005, 13:04:36

kevin wrote:oke dat kan...
ik heb zelf zoiets van, nintendo heeft niet meer kiddy games... alleen de kiddy games DIE ze hebben zijn GOED ! en leuk om te spelen voor iedereen...
Daarintegen kiddy games op de adnere consoles die er ook maar genoeg zijn die zuigen zo hard dat iedereen daar overheen kijkt.


Klopt helemaal, Nintendo is daar nou eenmaal hardstikke goed in, anderzijds zuigen op de cube weer de multiplayer games (muv mariokart dan )
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby ricepuppet » 19 May 2005, 14:50:01

kevin wrote:dat zie je dan verkeerd... ben geen fanboy, heb ook alle consoles hoor... maar, ik haat gewoon mensen die Nintendo de grond altijd maar proberen in te boren, en mensen die nintendo ''kiddy'' noemen etc. En wat bedoel je niets klaarspelen ? Net alsof nintendo nog niets heeft bereikt.... :roll: Ook vind ik dat vooral Micrsoft een veel grotere mond heeft dan Nintendo en ik denk zomaar dat die het niet gaan redden.


Ik boor alles en iedereen de grond in die een grote muil heeft, en niks klaarspeelt. Ik heb het over het feit dat Nintendo niets heeft klaargespeeld op gebied van innovativiteit, terwijl ze dat wel hebben gegild met de DS, en nu met de Revolution. Waarom, dat lees je in m'n vorige post(s). Het is al eerder aangegeven, maar geloof me, Microsoft redt zich heus wel. Met hun budget redden ze zich overal uit.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby fenix » 19 May 2005, 15:08:42

ricepuppet wrote:
kevin wrote:dat zie je dan verkeerd... ben geen fanboy, heb ook alle consoles hoor... maar, ik haat gewoon mensen die Nintendo de grond altijd maar proberen in te boren, en mensen die nintendo ''kiddy'' noemen etc. En wat bedoel je niets klaarspelen ? Net alsof nintendo nog niets heeft bereikt.... :roll: Ook vind ik dat vooral Micrsoft een veel grotere mond heeft dan Nintendo en ik denk zomaar dat die het niet gaan redden.


Ik boor alles en iedereen de grond in die een grote muil heeft, en niks klaarspeelt. Ik heb het over het feit dat Nintendo niets heeft klaargespeeld op gebied van innovativiteit, terwijl ze dat wel hebben gegild met de DS, en nu met de Revolution. Waarom, dat lees je in m'n vorige post(s). Het is al eerder aangegeven, maar geloof me, Microsoft redt zich heus wel. Met hun budget redden ze zich overal uit.


be gone fool

pikmin + vietfull joe = nuff said
=D
ik was fenix
fenix
 
Posts: 44
Joined: 03 Apr 2005, 08:04:38

Postby ricepuppet » 19 May 2005, 15:37:00

1 game (Pikmin) is geen console redder, en zeker niet als we over innovativiteit praten, daarentegen, Viewtiful Joe is gewoon een side scrolling beat 'em up met cell shaded graphics. Boeiend. XIII is een shooter met cell shaded graphics, Cel Damage een racer met cell shaded graphics. Moet ik nog verder gaan?

Daarbij is Viewtiful Joe ook op de PS2 verschenen. Wel wat later, maar toch.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Fonzi » 19 May 2005, 17:38:15

Xizor wrote:vind de revolution nog steeds het minst van de 3; ik ben niet anti-nintendo ofzo (verre van dat, heb altijd Nintendo gekocht) maar de games spreken een 33-jarige man gewoon niet aan vanwege het cliche dat iedereen blijkbaar niet wil horen; te kiddy-achtig! Resident Evil, F-zero,metroid Pirme etc zijn wel non-kiddy,maar titels zoals

komen toch veel meer voor op de Nintendo-consoles. Leuk voor even of voor je kinderen,maar als je 30+ bent wil je toch wat 'realistischere' of 'volwassenere' games zoals Killzone, Halo, GT4,Forza, Tekken etc... en af en toe een 'kiddy' game zoals Jak & daxter of dergelijke.

Het heeft uiteraard allemaal met smaak te maken,maar gezien de aangekondigde titels op de revolution zie ik alleen maar hetzelfde soort genre op deze machine uitkomen als op de cube, en die staat al 6+ maanden in een kast te verstoffen (hell, hij doet dienst als 'tafeltje' voor de Dreamcast!).


Tuurlijk is het smaak maar ik vind je redenering toch krom, Xi ! Je zegt dat de aangekondigde titels voor de Revolution dezelfde zijn als op de Gamecube en langs de andere kant haal je voorbeelden aan van de zoveelste FPS, de zoveelste simulatieracer en het een vechtspel waar we nu al intussen aan deel 6 zijn aanbeland.

Tegenwoordig heeft alles te maken met perceptie en niets meer met gameplay. Je kan alleen nog maar Mario games spelen op je Cube ? De laatste games die ik gespeeld heb zijn Virtua Quest, RE4 en Viewtiful Joe 2. Ik wacht ongeduldig op Killer 7, Zelda en Odama. Op de DS kijk ik vooral uit naar Goeman, dat op een heel originele manier gebruik maakt van de touchscreen. Zelf ben ik ook 30+ en heb op geen enkel moment het gevoel dat ik een 'kiddy' spel aan het spelen ben. Zoals ik zei is het een vorm van perceptie.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Xizor » 19 May 2005, 18:29:49

Fonzi wrote:Tuurlijk is het smaak maar ik vind je redenering toch krom, Xi ! Je zegt dat de aangekondigde titels voor de Revolution dezelfde zijn als op de Gamecube en langs de andere kant haal je voorbeelden aan van de zoveelste FPS, de zoveelste simulatieracer en het een vechtspel waar we nu al intussen aan deel 6 zijn aanbeland.

Tegenwoordig heeft alles te maken met perceptie en niets meer met gameplay. Je kan alleen nog maar Mario games spelen op je Cube ? De laatste games die ik gespeeld heb zijn Virtua Quest, RE4 en Viewtiful Joe 2. Ik wacht ongeduldig op Killer 7, Zelda en Odama. Op de DS kijk ik vooral uit naar Goeman, dat op een heel originele manier gebruik maakt van de touchscreen. Zelf ben ik ook 30+ en heb op geen enkel moment het gevoel dat ik een 'kiddy' spel aan het spelen ben. Zoals ik zei is het een vorm van perceptie.


Ik denk dat je me niet begrijpt; ik zie op de revolution geen of weinig 'volwassen' games aangekondigd; of het een sequel is of niet maakt mij niet uit namelijk.

En ik zeg niet dat de cube/revolution geen 'volwassen' games heeft, maar minder dan op de ps2/3 en xbox/360.
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby ricepuppet » 19 May 2005, 19:16:59

Fonzi wrote:De laatste games die ik gespeeld heb zijn Virtua Quest, RE4 en Viewtiful Joe 2. Ik wacht ongeduldig op Killer 7, Zelda en Odama. Op de DS kijk ik vooral uit naar Goeman, dat op een heel originele manier gebruik maakt van de touchscreen.


Wees nou heel eerlijk. Je wacht op games voor je Cube. Nintendo brengt amper games uit in Europa, en als er een strakke game aangekondigd wordt, dan ALSNOG moet je wachten. Nee, als dat met de Revolution het geval is, dan verwacht ik hetzelfde als met de Cube. Ik ken zat mensen / verhalen waar de Cube ligt te stoffen / als onderzetter wordt gebruikt. Simpelweg omdat er geen shit op uit komt. 3 major titels per jaar (al zijn ze meestal wel goed). Whoopie. Ik heb niks tegen de Cube of Nintendo, het zijn gewoon keiharde feiten die niet te negeren zijn.

Op de Xbox en PS2 zijn er zoveel (goede) games om uit te kiezen, in tegenstelling tot de Cube.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby twisted » 19 May 2005, 19:31:03

Ik ken zat mensen / verhalen waar de Cube ligt te stoffen / als onderzetter wordt gebruikt. Simpelweg omdat er geen shit op uit komt.


ken ook een hoop mensen die volop op de cube spelen en waar de xbox aan het stof happen is. bij mij thuis draait de cube ook meer uren dan de xbox. Toevallig heb ik vandaag met een maatje baldurs gate 2 gespeeld, maar daarvoor was tie toch een tijdje uit. De cube daar en tegen, paper mario 2, tales of symphonia, metroid 2, resident evil 4.... die heeft bij mij z'n uurtjes wel gehaald, en zo staan er bij mij 40 titels voor de gc in m'n kast, die natuurlijk niet iedereen leuk vind en waarvan er een aantal kiddy zijn, fuckt me niks, ik vind ze leuk. Jij bent nu gewoon aan het bashen met je storm aanvallen op nintendo.
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby ricepuppet » 19 May 2005, 19:39:01

Dude, jij en Kevin zijn echt grappig.

Ik bash niks, ik kom met harde feiten.:

1. Revolution. Wat is dat? Een zwarte doos met blauw licht. Voor de rest geen info.

2. Innovatie. Iets wat Nintendo schreeuwt, maar niet waarmaakt.

3. Uitmelken. Constant overal Mario in elke game proppen.

4. Poorten. Nintendo is daar meester in. Alle games overzetten naar handhelds (en dan niet zeggen dat je je favo game ook onderweg moet kunnen spelen, nee, er worden 8-16 bits spellen gepoort)

En zo kan ik OOK onzin verzinnen over Microsoft en Sony. Hoe Sony zijn kutmachine steeds kleiner / compacter maakt, in alle kleuren uitgeeft om geld binnen te halen. Er zijn genoeg Cube games die ik ook leuk vind. Alleen moet je gewoon toegeven, dat ze op 10 vingers te tellen zijn. De Cube heeft simpelweg gewoon te weinig (top) games in tegenstelling tot wat de PS2 en Xbox te bieden hebben.

En dat zijn gewoon feiten. BASTA! :wink:
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby ReinieR » 19 May 2005, 19:42:35

Ik zag op een ander forum dit plaatje, schijnt de Zelda te zijn voor de Revolution:

Image[/img]
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby twisted » 19 May 2005, 19:42:47

Alleen moet je gewoon toegeven, dat ze op 10 vingers te tellen zijn.


en zo staan er bij mij 40 titels voor de gc in m'n kast


maar goed, ik hou weer ff op met posten anders wordt het volop flamen :)
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby ricepuppet » 19 May 2005, 19:46:31

Heb ook geen zin in flamen maar tis een simpele rekensom.:

40 games

Daarvan zijn er 10 goed. Dus de restant 30 zullen wel niet goed zijn (figuurlijk gesproken dan)
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Fonzi » 19 May 2005, 20:55:55

ricepuppet wrote:Wees nou heel eerlijk. Je wacht op games voor je Cube.


Nee, ik wacht op originele games waarvan ik denk dat ze leuk zijn, ongeacht het platform en regio.

Nintendo brengt amper games uit in Europa, en als er een strakke game aangekondigd wordt, dan ALSNOG moet je wachten. Nee, als dat met de Revolution het geval is, dan verwacht ik hetzelfde als met de Cube.


Ik importeer want waarom zou ik wachten als ik Cube games aan ongeveer de helft van de prijs in de VS kan kopen?

Ik ken zat mensen / verhalen waar de Cube ligt te stoffen / als onderzetter wordt gebruikt. Simpelweg omdat er geen shit op uit komt. 3 major titels per jaar (al zijn ze meestal wel goed). Whoopie. Ik heb niks tegen de Cube of Nintendo, het zijn gewoon keiharde feiten die niet te negeren zijn.


Ik ken veel mensen die hun Xbox verkocht hebben omdat er gewoon niks naar hun zin op uitkwam. Zegt niks over de console, wel over de mensen en hun smaak.

Op de Xbox en PS2 zijn er zoveel (goede) games om uit te kiezen, in tegenstelling tot de Cube.


Mijn laatste game op de Xbox is Spikeout, het voorlaatste Outrun2. Ik heb DOA:U gehad maar verkocht. Ik heb Forza ongeveer een half uur gespeeld en van pure verveling terug afgezet. Ik hou niet van FPS, simulatieracers, games met lange verhaallijnen en sportgames. Ik hou vooral van echte arcadegames en shmups. Welke games moet ik dan voor mijn Xbox halen? Wederom zegt dit niets over de Xbox (ik speel dagelijks mijn portie Spikeout) maar wel over de gamer zelf.

De PS2 is een ander verhaal, daar kan je zowat alles op kopen. Ik heb alle consoles, kan er elke regio op spelen, dus mij maakt het allemaal niets uit. Wat ik wilde zeggen is door Nintendo's consoles te negeren, je een aantal steengoede games (IMO) mist.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby ricepuppet » 19 May 2005, 21:01:18

Fonzi wrote:
ricepuppet wrote:Wat ik wilde zeggen is door Nintendo's consoles te negeren, je een aantal steengoede games (IMO) mist.


In heel veel dingen heb je gelijk, maar je kan niet verwachten dat de modale Jan-Klaas iets over importeren weet, en zij dus de grote winst voor de developers zullen gaan bepalen.

Daarbij negeer ik Nintendo's consoles niet. Integendeel. Ik heb er wel degelijk (ong. 10 stuks) goede games op gespeeld. Van Zelda tot Metroid Prime, Super Monkey Ball to Mario Sunshine. Leuke titels, maar allemaal vervolgen (uitgezonderd Metroid Prime) van eerdere console versies. Waar blijft de new shit? De nieuwe franchises?
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

PreviousNext

Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group