Revolution @ E3 thread

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Fonzi » 18 May 2005, 16:33:44

Wss ben ik de enige die de conferentie niet zo vond tegenvallen. Ok, ik had graag wat Revolution games gezien. Over games gesproken: Nintendo's conferentie was de enige conferentie waar er daadwerkelijk over games gepraat werd. De andere twee sloegen je om de oren met hardware cijfers en oh ja, je kan er ook nog games op spelen.

Ik ben blij dat Nintendo tenminste een andere weg probeert in te slaan dan Sony en MS. Moet de Evolution echt een derde Sony of MS console worden ? De DS games zien er trouwens ook goed uit.

Revolution + Super Smash Brothers Melee = sold !
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Evil_cloud » 18 May 2005, 16:35:20

GiGi wrote:
Evil_cloud wrote:
GiGi wrote:Hmm is iemand het gelukt om die conferentie te downloaden? Ik krijg steeds de melding dat het te druk is ofzo, en heb geen zin om zo lang te kijken op t internet..


http://www.gfdata.de/archiv05-2005-game ... media.html

Handig. ^^


Thnq ^_^


NP, I aim to please. ^^

En Fonzi, is het niet Revolution? ;)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Fonzi » 18 May 2005, 16:41:05

Evil_cloud wrote:En Fonzi, is het niet Revolution? ;)


Ik ben kapot en vind nog nauwelijks de kracht om te typen...maar had het al veranderd hoor.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby ricepuppet » 18 May 2005, 21:21:51

Heb eergisteren een hevige discussie gevoerd met m'n broertje over alle consoles - tot bijna een vechtpartij aan toe -.

Ik ben neutraal met alles, het kan me geen reet schelen welke console sterker is, of wat dan ook. Fuck that, het draait bij mij om de games, laat de uitgevers zich maar lekker doodvechten om aandacht, i dont give a shit.

Dus de discussie ging over de Revolution. Broertje is een enorme fanboy van Nintendo, en claimt dat Nintendo met de Revolution wel even de PS3 en Xbox hun ass gaat whoopen. Met wat vraag ik? UUhhh.. 'Ja maar, Nintendo komt altijd met innovatieve en vernieuwende dingen en met de Revolution zullen ze weer ass whoopen!'.

'Vriend', zeg ik.. Nintendo heeft de afgelopen jaren niks vernieuwends uitgebracht. Van de Nintendo 64 tot en met de DS aan toe. Allemaal oud, en niet vernieuwend.

Dat met de DS? Dat deed ik al jaren geleden op m'n Casio PDA. Adventuregames spelen met een touchscreen en stylus. Boeiend. Dat jij zeg maar de DS nieuw vind vanwege het touchscreen, omdat JIJ niet bekend ben met die shit, betekend niet dat het 'vernieuwend' is.

Laat Nintendo maar eerst iets zien dat vernieuwend is, dan praten we verder. Ze hebben in mijn ogen de afgelopen jaren een enorm grote mond gehad, en niks nieuws geleverd.

Tevens was ik echt in extase toen in het filmpje van de Nintendo ON ergens in een andere topic zag (ook al was het nep) van mij mag Virtual Reality weer gaan opleven. Ben het FOKKING zat om met nieuwe consoles achter de tv te gaan zitten. Altijd hetzelfde concept.: een console, met daaraan joysticks. Booeeeiiuuh... GAAP! Ik wil nieuwe shit! Ik wil 3D in werelden bewegen, in de immersie van de spelwerelden gaan, niet weer op de bank fokkin lui zitten als een aardappel bitch.

Vandaar dat ik de Revolution geen fuck aan vind, zoals hij nu wordt getoond.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Evil_cloud » 18 May 2005, 21:28:07

ricepuppet wrote:Heb eergisteren een hevige discussie gevoerd met m'n broertje over alle consoles - tot bijna een vechtpartij aan toe -.

Ik ben neutraal met alles, het kan me geen reet schelen welke console sterker is, of wat dan ook. Fuck that, het draait bij mij om de games, laat de uitgevers zich maar lekker doodvechten om aandacht, i dont give a shit.

Dus de discussie ging over de Revolution. Broertje is een enorme fanboy van Nintendo, en claimt dat Nintendo met de Revolution wel even de PS3 en Xbox hun ass gaat whoopen. Met wat vraag ik? UUhhh.. 'Ja maar, Nintendo komt altijd met innovatieve en vernieuwende dingen en met de Revolution zullen ze weer ass whoopen!'.

'Vriend', zeg ik.. Nintendo heeft de afgelopen jaren niks vernieuwends uitgebracht. Van de Nintendo 64 tot en met de DS aan toe. Allemaal oud, en niet vernieuwend.

Dat met de DS? Dat deed ik al jaren geleden op m'n Casio PDA. Adventuregames spelen met een touchscreen en stylus. Boeiend. Dat jij zeg maar de DS nieuw vind vanwege het touchscreen, omdat JIJ niet bekend ben met die shit, betekend niet dat het 'vernieuwend' is.

Laat Nintendo maar eerst iets zien dat vernieuwend is, dan praten we verder. Ze hebben in mijn ogen de afgelopen jaren een enorm grote mond gehad, en niks nieuws geleverd.

Tevens was ik echt in extase toen in het filmpje van de Nintendo ON ergens in een andere topic zag (ook al was het nep) van mij mag Virtual Reality weer gaan opleven. Ben het FOKKING zat om met nieuwe consoles achter de tv te gaan zitten. Altijd hetzelfde concept.: een console, met daaraan joysticks. Booeeeiiuuh... GAAP! Ik wil nieuwe shit! Ik wil 3D in werelden bewegen, in de immersie van de spelwerelden gaan, niet weer op de bank fokkin lui zitten als een aardappel bitch.

Vandaar dat ik de Revolution geen fuck aan vind, zoals hij nu wordt getoond.


Er is dan ook nog niets getoond, enkel gezegd en lang niet alles. ;)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby ricepuppet » 18 May 2005, 21:32:06

Evil_cloud wrote:Er is dan ook nog niets getoond, enkel gezegd en lang niet alles. ;)


Klopt, het was dan ook een snaar richting de fanboys die alles wat Nintendo zegt de hemel inprijzen terwijl er nog niks op tafel staat. Damn triest.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby kevin » 18 May 2005, 23:10:44

nah niet helemaal waar... zelf vind ik ds enz ook wel tof, ben het wel met je broertje eens
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby ricepuppet » 18 May 2005, 23:14:19

kevin wrote:nah niet helemaal waar... zelf vind ik ds enz ook wel tof, ben het wel met je broertje eens


Dit is geen argument. En wat m'n broertje lult is al helemaal geen argument.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby kevin » 18 May 2005, 23:16:01

ricepuppet wrote:
kevin wrote:nah niet helemaal waar... zelf vind ik ds enz ook wel tof, ben het wel met je broertje eens


Dit is geen argument. En wat m'n broertje lult is al helemaal geen argument.

ik merk aan jou posts al dat je nintendo hater bent :roll:
die mensen hebben altijd wel wat te zeuren vind ik.
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby ricepuppet » 18 May 2005, 23:19:16

LOL.

Jij vat het niet. Ik haat niks of niemand. Ik zie wel dat jij een fanboy bent. Ik haat gewoon mensen / bedrijven die een grote mond hebben en niks klaar spelen. En dan kan het me niet verrotten of je nou Nintendo, Microsoft of Sony heet.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Vixion » 18 May 2005, 23:27:40

Qua styling ben ik gevallen voor de Revolution, maar ik wil die-hard specificatie vergelijkingen zien... die me weinig boeien. GAMES GAMES GAMES! Release lijsten, ingame footage, geen lame ass HQ screenshots, gewoon ingame footage!
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby kevin » 19 May 2005, 08:25:21

Vixion wrote:Qua styling ben ik gevallen voor de Revolution, maar ik wil die-hard specificatie vergelijkingen zien... die me weinig boeien. GAMES GAMES GAMES! Release lijsten, ingame footage, geen lame ass HQ screenshots, gewoon ingame footage!


en denk je dat jij al ingame beelden hebt gezien op de Xbox360 of ps3 ? :wink:
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby kevin » 19 May 2005, 08:27:44

ricepuppet wrote:LOL.

Jij vat het niet. Ik haat niks of niemand. Ik zie wel dat jij een fanboy bent. Ik haat gewoon mensen / bedrijven die een grote mond hebben en niks klaar spelen. En dan kan het me niet verrotten of je nou Nintendo, Microsoft of Sony heet.

dat zie je dan verkeerd... ben geen fanboy, heb ook alle consoles hoor... maar, ik haat gewoon mensen die Nintendo de grond altijd maar proberen in te boren, en mensen die nintendo ''kiddy'' noemen etc. En wat bedoel je niets klaarspelen ? Net alsof nintendo nog niets heeft bereikt.... :roll: Ook vind ik dat vooral Micrsoft een veel grotere mond heeft dan Nintendo en ik denk zomaar dat die het niet gaan redden.
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Vixion » 19 May 2005, 09:30:53

kevin wrote:
Vixion wrote:Qua styling ben ik gevallen voor de Revolution, maar ik wil die-hard specificatie vergelijkingen zien... die me weinig boeien. GAMES GAMES GAMES! Release lijsten, ingame footage, geen lame ass HQ screenshots, gewoon ingame footage!


en denk je dat jij al ingame beelden hebt gezien op de Xbox360 of ps3 ? :wink:


In de crappy preview van MTV is 15 seconden ingame footage van 'beta' Perfect Dark Zero geweest.

En dat zeg ik toch ook niet, ik zeg alleen, ik ga pas echt oordelen als ik zie wat de goede specs van alle drie de machies daadwerkelijk op het beeldscherm neerzetten.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby Xizor » 19 May 2005, 09:42:41

vind de revolution nog steeds het minst van de 3; ik ben niet anti-nintendo ofzo (verre van dat, heb altijd Nintendo gekocht) maar de games spreken een 33-jarige man gewoon niet aan vanwege het cliche dat iedereen blijkbaar niet wil horen; te kiddy-achtig! Resident Evil, F-zero,metroid Pirme etc zijn wel non-kiddy,maar titels zoals

- animal crossing
- mario golf
- mario party
- mario kart
- mario zus
- mario zo

komen toch veel meer voor op de Nintendo-consoles. Leuk voor even of voor je kinderen,maar als je 30+ bent wil je toch wat 'realistischere' of 'volwassenere' games zoals Killzone, Halo, GT4,Forza, Tekken etc... en af en toe een 'kiddy' game zoals Jak & daxter of dergelijke.

Het heeft uiteraard allemaal met smaak te maken,maar gezien de aangekondigde titels op de revolution zie ik alleen maar hetzelfde soort genre op deze machine uitkomen als op de cube, en die staat al 6+ maanden in een kast te verstoffen (hell, hij doet dienst als 'tafeltje' voor de Dreamcast!).

Nogmaals, ik zeg niet dat de revolution slecht is (kan ik nog niet weten!) maar Nintendo heeft nu eenmaal en kiddy imago, of je het nu wilt horen of niet; niet dat dat slecht is want hiermee spreken ze een doelgroep aan waar Sony en Microsoft zich niet op richt.
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

PreviousNext

Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group