Tomb Raider 9

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Tomb Raider 9

Postby blackdragon » 13 Jul 2009, 18:14:13

De Tomb Raider reeks komt na een klein dipje terug wat op het rechte pad.

Want uit de factsheet van de nieuwste game blijkt dat we heel wat vernieuwingen kunnen verwachten die we nog nooit gezien hebben in één van de voorgaande episodes. Zo krijgen we voor het eerst een echte open wereld, denk dan maar een beetje aan games als GTA of Saint's Row waar je volledig vrij kan rondlopen. De game zal nu ook heel wat griezelige creaturen bevatten die er zelfs voor zorgen dat Tomb Raider 9 (voorlopige titel) een M-rated spel zal worden. Verwacht je dus maar aan heel wat angstaanjagende momenten, iets wat ook nog niet helemaal het geval was in één van zijn voorgangers. Ook de locatie is ditmaal behoorlijk mysterieus, een onbekend eiland ergens in de regio van Japan.

Image


The Plot - When a sudden storm destroys her research vessel, a young and inexperienced Lara Croft finds herself stranded on a mysterious and remote island hiden of the shores of Japan. Despite several signs of various inhabitants the island is oddly deserted, and an uneasy feeling settles in as strange sounds emerge from the shadows. With only her determination, inner strenght, and resourcefulness to help her, Lara must overcome the challenges of a harsh and unforgiving journey that will take her across a vast island wilderness and deep into the claustrophobic and menacing underground tombs from the island's past. As she struggles to prevail through brutal combat encounters and treacherous exploration, Lara will be pushed to her limits and forced to adapt to her situation in order to survive and escape from the lethal predators that stalk her every move.

Hunt or be hunted - Evade outsmart, track and kill the mysterious enemies that hunt you as prey.

Survival Action - Brutally attack and defend as you fight to survive through visceral one on one melee combat.

Strategic Weapons - Gain an advantage in combat by finding an array of different melee and ranged weapons including a variety of guns and the hunters ultimate weapon, the bow.

Creative Survival - React and adapt to the island by using only that wich you can salvage from the environment like climbing axes, rope, and machetes that can be used to unlock new traversal and combat gameplay options.

Free Movement - Scrale up a vertical cliff wall, sprint and leap across a huge chasm, steer mid air to land a misderected jump there is no one right way to traverse, survive, and explore the harsh enviroment of the island.

One Cohesive World - The diverse multi region island is an open playground alive with creatures, weather and natural events.

Origin Story - This new Tomb Raider concept reboots the franchise by exploring the origins of Lara Croft's transformation into a hardened adventurer as unravel the story behind the island's mysterious past.


Image

Image

Genre: Actie/Avontuur
Ontwikkelaar: Crystal Dynamics
Uitgever: Square Enix
Release: 2010

Staat vooralsnog gepland voor de Xbox 360, Playstation 3, Wii en PC.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Tomb Raider 9

Postby Markam » 15 Jul 2009, 05:06:18

Lara goes resident hill?....

klinkt allemaalwel ok. De TR titels hebben mij nooit heel veel kunnen boeien, maar dit dan weer wel...
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: Tomb Raider 9

Postby blackdragon » 15 Jul 2009, 08:00:13

Alleen is het de vraag of het wel de Tomb Raider sfeer en feeling behoud, anders hadden ze netzo goed een totaal nieuwe game kunnen maken.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Tomb Raider 9

Postby Stepz » 15 Jul 2009, 20:52:44

Als ik het zo zie hadden ze het idd beter een andere naam kunnen geven... Uncharted ofzo :roll:
Nee, maar dit lijkt idd meer op een mix tussen God of War en Silent Hill...

Toch lijkt ie me wel lachen. Ik ben ook nooit echt een grote fan geweest van TR, maar dat komt denk ik meer omdat ik ze nog nooit heb gespeeld.
Laatst de DS-versie, maar tering.... wat is dat ruk zeg!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Tomb Raider 9

Postby blackdragon » 15 Jul 2009, 21:14:32

DS versie is idd erg ruk maar daar moet je deze serie ook niet op beoordelen. Eerste paar delen waren erg goed, daarna werd het minder en nu zijn ze weer op de weg terug. Tot dit deel waar ik natuurlijk nog geen mening over kan hebben, maar hoop dat het goed gaat uitpakken. Alleen snap ik niet zo waarom iedereen ineens een open wereld maakt in een game, steeds meer beginnen ermee en van mij hoeft dat niet zo.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Tomb Raider 9

Postby markdegeweldenaar » 18 Jul 2009, 21:17:58

Ik weet het niet hoor. Ik speel Tomb Raider graag omdat ik, in mijn eentje, onbedorven natuur wil verkennen. Af en toe, als ik dat het minst verwacht, moet er een of ander dier tevoorschijn komen, die ik vervolgens in paniek over de kling kan jagen.

Rare horor-achtige toestanden passen hier helemaal niet bij.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Tomb Raider 9

Postby Stepz » 30 Jul 2009, 17:32:02

markdegeweldenaar wrote:Ik weet het niet hoor. Ik speel Tomb Raider graag omdat ik, in mijn eentje, onbedorven natuur wil verkennen. Af en toe, als ik dat het minst verwacht, moet er een of ander dier tevoorschijn komen, die ik vervolgens in paniek over de kling kan jagen.

Rare horor-achtige toestanden passen hier helemaal niet bij.

Daar denk ik net zo over.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Tomb Raider 9

Postby music_maniac1965 » 31 Jul 2009, 21:04:57

zucht, en zo'n blunder deden ze ook met een tomb raider die metal gear solid na wilde doen. als ik MGS wil spelen, dan gooi ik DIE er wel in.

als ik horror spellen wil spelen gooi ik die er ook wel in. laat tomb raider lekker zoals het hoort. voor mij is van al die nieuwe generatie spellen tomb raider legend nog de betere.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Tomb Raider 9

Postby kevin » 01 Aug 2009, 07:39:29

Laat tomb raider lekker rusten in zijn Tombe
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: Tomb Raider 9

Postby blackdragon » 01 Aug 2009, 07:52:08

Ach ja we zien het wel het kan natuurlijk toch verrassend een goede game gaan worden. Ene kant begrijp ik het wel de serie moet nodig worden vernieuwd alleen zijn ze volgens mij wat doorgeslagen met het vernieuwen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Tomb Raider 9

Postby music_maniac1965 » 04 Aug 2009, 15:58:15

voor mij hoefen ze de game niet te vernieuwen, maar ze mogen wel de bestuuring en fouten uit de vorige spellen halen. maar tomb raider zou (in mijn ogen dan...) gewoon een tomb raider spel moeten blijven, want als ik een ander spel zou willen spelen, dan koop ik die wel...
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands


Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group