The Secret of Monkey Island: Special Edition

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

The Secret of Monkey Island: Special Edition

Postby blackdragon » 13 Jul 2009, 14:03:58

The Secret of Monkey Island: Special Edition is een vernieuwde versie van de klassieker uit 1990. In het avontuur speel je Guybrush Threepwood, een loser die op een hilarische missie gaat, om een echte piraat te worden. Hij raakt betrokken in gevaarlijke maar vooral grappige situaties die jouw inzicht als speler nodig hebben om op te lossen. Kan hij de piraten in Mêlée Island overtuigen om hem toe te laten tot het piraten-gilde? Het spel is te spelen in een compleet nieuwe grafische stijl, maar het is ook mogelijk om de klassieke graphics te activeren, wanneer je maar wilt. De verbeterde onderdelen van het spel zijn de re-mastered muziek, nieuw ingesproken stemmen en een nieuw hint-systeem om spelers te helpen.

15 juli is The Secret of Monkey Island: Special Edition te download op de Xbox Live Arcade. We houden je op de hoogte van de details.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: The Secret of Monkey Island: Special Edition

Postby Skyghene » 13 Jul 2009, 16:23:50

Die downloadable games worden steeds interessanter de laatste tijd. Vroeger kocht ik niet zo vaak punten, maar dat is nu wel even anders.
Ik heb een filmpje van deze versie gezien en het ziet er zeer goed uit.
Image
User avatar
Skyghene
 
Posts: 517
Joined: 26 Mar 2003, 21:35:22
Location: Haarlem

Re: The Secret of Monkey Island: Special Edition

Postby blackdragon » 13 Jul 2009, 18:13:51

Ja en vind het bovendien leuk dat dit genre weer een beetje aan het terug komen is. We hebben als Sam & Max gezien en die Wallace en Grommit ofzo. En nu deze als HD remake en gelukkig niet al te duur.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: The Secret of Monkey Island: Special Edition

Postby Markam » 15 Jul 2009, 05:13:47

Deze is ook helemaal naar 3d gegaan? Dat heeft me dus nooit getrokken. Alle "oude" lucas arts spellen vond ik geweldig. Grim Fandango heb ik nooit veel gespeeld omdat de 3d graphics me niet aan stonden (jammer want het verhaal schijnt één van de betere te zijn.) Zelfde geldt eigenlijk voor de laatste Monkey Island. Heb de demo's ban Sam & Max gespeeld en ook daar vind ik het 3d zo tegen vallen. Ben nu op de PSP weer alle oude adventures aan het spelen en vind dat echt geweldig.
Gabriel Knight is ook zo'n titel die ze vern**kt hebben door het 3d te maken. Ik weet het toendertijd moest het wel om mee te komen, maar ik vind het wel verdacht dat het adventure genre daarna vrij snel een stille dood is gestorven.
Maar dan een classic adventure, ar dan met schitterende hd graphics en meer bewegende/interactieve achtergronden/schaduwen en zo, daar zijn die systeempjes tegenwoordig natuurlijk veel beter in.
En een adventure hoor je natuurlijk eigenlijk met de muis te spelen...
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: The Secret of Monkey Island: Special Edition

Postby blackdragon » 15 Jul 2009, 08:01:22

Nee dit is niet naar 3d gegaan de graphics zijn gewoon opgepoetst zoals SF HD.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: The Secret of Monkey Island: Special Edition

Postby Markam » 15 Jul 2009, 15:51:39

dat is nog eens goed nieuws!


.....

Maar ik heb net ff het filmpje gezien en het ziet er verschrikkelijk uit. Ik vind de 8 bit versie nog mooier! Waarom hebben ze niet de stijl van MI3 aangehouden en dan hd.
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: The Secret of Monkey Island: Special Edition

Postby blackdragon » 15 Jul 2009, 16:09:21

Ik vind het er juist goed uitzien heb vandaag ook meteen act 1 gehaald. Controls zijn goed te doen voor een controller en muziek is ook erg goed.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: The Secret of Monkey Island: Special Edition

Postby Markam » 15 Jul 2009, 16:53:57

er zijn twee nieuwe games right, dat weet je? MI6 die na het fictieve deel 5 afspeelt en in episodes uitkomt en dus deze hd remake, die is gewoon in één keer te krijgen
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: The Secret of Monkey Island: Special Edition

Postby blackdragon » 15 Jul 2009, 17:21:30

Yep dat is me bekend.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker


Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group