Fable II

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Fable II

Postby markdegeweldenaar » 24 Oct 2008, 21:00:25

Sinds vandaag is Fable II te koop!Hoewel ik Fable 1 niet langer dan een uurtje gespeeld heb, kon ik deel twee na alle lovende reviews/previews niet laten liggen.

Ik heb het nu een paar uurtjes gespeeld en ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Aan de ene kant is het wel tof en mooi, maar aan de andere kant zijn er ook wat minpuntjes.

Zo zijn er nogal wat grafische slordigheidjes. Deze komen vooral voor wanneer er van speelmomenten wordt omgeschakeld naar niet-speelmomenten. Soms kijk je dan dwars door de polygonen heen, ontbreken ze helemaal, of worden bepaalde onderdelen in lage resolutie weergegeven. De framerate kakt ook geregeld in.

Deze niet-speelmomenten/voorgeprogrammeerde stukjes (ik weet dat er een naam voor is, maar daar kan ik even niet op komen), zijn uberhaupt niet heel erg fijn. Ze komen vaak voor, je kunt de dialoog niet doorspoelen, de personages bewegen als een stel houten klazen en de stemmen zijn niet gesynchroniseerd.

Het bovenstaande geeft mij het gevoel dat ik niet voldoende controle heb. Dit wordt versterkt door de beperkte besturing. Zo kan je niet eens springen en zijn je handelingen voor de rest ook vrij beperkt. Met je zwaard vechten is bijvoorbeeld telkens op dezelfde knop hengsten en iemand van je laten houden lijkt zelfs nog eenvoudiger te zijn. Bovendien is er een hond die je helpt en wordt de weg je door middel van een lichtgevend spoor gegeven.

De omgevingen zijn echter wel heel mooi en ook de stemmen zijn uitstekend. Daarnaast is er heel veel te doen, en hoewel dit allemaal niet erg uitdagend lijkt te zijn, is het wel vermakelijk. Het is ook leuk om een stuk of wat monsters over de kling te jagen, maar ik vraag me af of dat zal blijven boeien.

Na twee uurtjes vraag ik mij af of ik dit wel als een echt spel moet zien of als een interactief sprookje. Voor het eerste lijkt het namelijk te weinig speltechnische diepgang en uitdaging te hebben.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Fable II

Postby Stepz » 25 Oct 2008, 15:47:55

Goh, die grafische slordigheidjes had je ook volop in deel 1. Ik heb gisteren en vandaag overal gezocht naar de game (nou ja... overal, aardig wat winkels iig), maar kon 'm nergens vinden.

Toch ben ik ook benieuwd naar de game. Deel had imo aardig wat diepgang en ik liet me behoorlijk met het verhaal meeslepen (ik had de lost chapters, dus het verhaal wat aan het origineel werd geplakt tel ik niet echt mee). Ben ook wel benieuwd naar de weapon upgrades.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Fable II

Postby markdegeweldenaar » 25 Oct 2008, 16:34:28

Ik denk dat het verhaal en zo ook wel veel diepgang heeft, maar de gameplay niet.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Fable II

Postby Stepz » 25 Oct 2008, 18:14:49

markdegeweldenaar wrote:Ik denk dat het verhaal en zo ook wel veel diepgang heeft, maar de gameplay niet.

Dat was de vorige keer ook niet. Daar kon je op een gegeven moment een vet zwaard uit een rotsblok trekken, maar daar moest je erg sterk voor zijn. Oftewel: de hele tijd heen en weer tussen twee levels bandieten en weerwolven afslachten voor experience points. Gewoon de hele tijd blocken en counteren enz.
De magische truukjes vond ik wel top. Je had een behoorlijke keuze waardoor jouw character totaal anders kon zijn dan die van je vrienden.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Fable II

Postby blackdragon » 26 Oct 2008, 10:19:09

Het is een leuke game geworden, maar niet meer en niet minder. Waar Fable 1 nog kritiek punten kreeg dat het wat te makkelijk was, vrij standaard gameplay en een niet al te boeiend verhaal. Gaat Fable II gewoon verder, maar nu hoor je ineens niemand over deze punten klagen. Het is gewoon een erg leuke game geworden, maar ook niet meer. Vind de meeste cijfers 9 en 9,5 ook wat te hoog gegrepen en de meeste zijn dan ook gewoon met de hype meegegaan. Fable II is natuurlijk beter dan het orgineel, maar eigenlijk maakt het nog steeds dezelfde fouten. Waarom ze bij Fable II ineens een stik milder zijn geworden geen idee, maar vind de 9 en 9,5 cijfers wel wat onterecht, want er gaat toch nog wat teveel fout. Vind netzo als het eerste deel zo rond de 8 uiterlijk 8,5 ook meer dan genoeg.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Fable II

Postby kevin » 26 Oct 2008, 11:33:14

stond even in de twijfel om hem mee te nemen toen ik in de gameshop stond... heb hem 15 minuutjes staan spelen en toen toch maar bedankt.. en graphisch ? een mooi spel ? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: Fable II

Postby Stepz » 26 Oct 2008, 18:35:42

Had 'm grafisch toch idd een stuk mooier verwacht, maarja.
Ik ga 'm evengoed kopen. Ik heb Viking met veel games vergeleken, maar (imo) is Fable pas echt goed vergelijkbaar met Viking. In ontzettend veel opzichten is Fable stukken beter. Al die emoties, je goede en je slechte kant, weopon upgrades (die ook zichtbaar zijn) en het is niet zo herhalend als Viking.
Reden genoeg om voor mij de game toch te kopen.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Fable II

Postby markdegeweldenaar » 26 Oct 2008, 20:38:37

Ik heb er vandaag weer wat uurtjes in gestoken en begin er best lol in te krijgen. Het voelt heel erg als een soort Oblivion light, maar biedt voldoende vermaak om onderhoudend te zijn.

Daarnaast vind ik dat het grafisch soms heel mooi kan zijn. Qua detail houd het vaak niet over, maar het kan wel heel sfeervol zijn en dat vind ik net zo belangrijk. Zo is het bosgebied achter het meer (ik kan al die namen niet onthouden) een heel mooi stuk natuur, met ruïnes, paadjes, bloemen, prachtige lichtval, etc. Bij de archeologische opgraving in de stad staan ook enkele bloemperkjes met allemaal narcissen, die stuk voor stuk uit polygonen zijn opgebouwd.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Fable II

Postby Stepz » 27 Oct 2008, 18:42:10

markdegeweldenaar wrote:Ik heb er vandaag weer wat uurtjes in gestoken en begin er best lol in te krijgen. Het voelt heel erg als een soort Oblivion light, maar biedt voldoende vermaak om onderhoudend te zijn.

Daarnaast vind ik dat het grafisch soms heel mooi kan zijn. Qua detail houd het vaak niet over, maar het kan wel heel sfeervol zijn en dat vind ik net zo belangrijk. Zo is het bosgebied achter het meer (ik kan al die namen niet onthouden) een heel mooi stuk natuur, met ruïnes, paadjes, bloemen, prachtige lichtval, etc. Bij de archeologische opgraving in de stad staan ook enkele bloemperkjes met allemaal narcissen, die stuk voor stuk uit polygonen zijn opgebouwd.

Ik denk dat dat ook echt de kracht is van Fable. De sfeer in de eerste game was ook top!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Fable II

Postby markdegeweldenaar » 23 Nov 2008, 12:14:28

Ik heb hem gisteren uitgespeeld en meer dan een dikke 7 kan ik het toch niet geven.

Vooral omdat ik het zo ontzettend kneuterig vind. Het is erg makkelijk en erg kort. Als je de wereld red in een paar uurtjes, is het moeilijk daar voldaan over te zijn of het zelfs maar serieus te nemen.

Achteraf vind ik het moeilijk om het als een echt spel serieus te nemen. Ik vind het meer een virtuele wereld waarin je wat rond kunt kutten, zonder dat het meeste direct een doel heeft of dat je iets fout kunt doen. Je kunt niet dood en je komt, wat voor keuzes je ook maakt, altijd bij hetzelfde korte, suffe einde uit, waarna je weer verder kunt rotzooien.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Fable II

Postby blackdragon » 01 Jan 2009, 20:59:42

Ik hoop dat de nieuwe DLC nog wat extra's aan de game kan geven. Overigens wordt die gratis aangeboden, maar dan wel uitgekleed. Wil je ook de extra characters, wapens en dat soort dingen hebben buiten een kleine nieuwe wereld enz, dan moet je 800 punten betalen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Fable II

Postby blackdragon » 20 Jan 2009, 22:50:06

Heeft iemand de uitbreiding al gekocht en gespeeld?
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Fable II

Postby Stepz » 17 Feb 2009, 08:26:58

Toch een erg vermakelijke game hoor. Lekker sfeertje.
't Heeft een aantal plus- en minpunten ten opzichte van zijn voorganger.

Min
Vind de kaart (map) minder goed te lezen dan in deel 1.
Magische truukjes vind ik minder gebruiksvriendelijk.

Plus
Doggie (heeft erg weinig nut, maar hij is gewoon leuk).
Neem een missie en je bent er meteen (hoef je niet dat hele takkeëind te lopen).

De grafische bugs die (alweer) in de game zitten, vind ik niet zo heel erg.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam


Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group