Alone in the Dark

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Alone in the Dark

Postby blackdragon » 26 Jun 2008, 17:42:31

Momenteel ben ik bezig met Alone in the Dark en moet zeggen de actie is goed, de sfeer die het moet overbrengen doet het ook en het ziet er waanzinnig mooi uit. Helaas heeft de game ook een minpunt en dat is de gameplay wat helaas niet altijd lekker verloopt en dan vooral het overzicht. Toch is het nooit zo dat je er gefrustreerd van raakt, want meestal ga je er niet dood door. Dat je in episodes speelt en dat je verder kan spoelen of terug kan spoelen vind ik een perfecte oplossing zo zit je teminste nooit vast in de game.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Alone in the Dark

Postby markdegeweldenaar » 26 Jun 2008, 18:32:16

Is hij beter dan 4? Op de Dreamcast vond ik die best indrukwekkend, maar kon hij mijn aandacht niet vasthouden.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Alone in the Dark

Postby kevin » 26 Jun 2008, 22:39:13

heb hem ff gespeeld en vind het echt een vreselijk kutspel, vind het ook echt niet mooi.... ook waardelose gameplay.
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: Alone in the Dark

Postby blackdragon » 27 Jun 2008, 04:58:12

Als het beter is dan deel 4 durf ik niet te zeggen die heb ik namelijk nog nooit gespeeld.

@kevin
Hoelang heb je het gespeeld 10 seconden?
Dat het echt niet mooi is is flauwekul heb daar nog niemand over gehoord op forums en recensie's en het ziet er gewoon goed uit. En waardeloze gameplay leg uit? Want de gameplay is gewoon goed niks op aan te merken behalve als je een slag wapen in je hand hebt kan het soms wat onoverzichtelijk zijn.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Alone in the Dark

Postby kevin » 27 Jun 2008, 05:42:55

nee ik heb hem best een tijd staan spelen in de gameshop, omdat ik eigenlijk van plan was om het te gaan halen,
en niet gezien in recensie's ?
zocht het spel net ff op, op IGN om zeker te weten dat we het wel over hetzelfde spel hadden:


IGN Ratings for Alone in the Dark (X360)
Rating Description See Our Glorious Home Theater Setup!
out of 10 click here for ratings guideGet Ratings Information
4.5 Presentation
The story and dialogue are goofy, and both are delivered awkwardly. A DVD-esque menu system is good for skipping around, but otherwise it’s pretty useless when there’s little worth watching.
6.0 Graphics
Central Park looks adequately spooky at times, and the game runs smoothly. But most character models, enemies and environments lack personality.
6.5 Sound
The soundtrack is catchy, creepy and atmospheric. But the voice acting is cringe-worthy.
3.0 Gameplay
Glitchy, buggy, frustrating, boring and repetitive. The few truly interesting puzzles don’t balance out the annoying inventory system, controls and combat.
3.0 Lasting Appeal
You probably won't want to finish this game, let alone play it more than once. Since everything is open from the very beginning, there's nothing to go back and unlock.
3.5
Bad OVERALL
(out of 10 / not an average)


Dat is ook niet al te positief :shock:
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: Alone in the Dark

Postby blackdragon » 27 Jun 2008, 06:13:23

Grappig kan je zien hoe Nederland en het buitenland van mening verschillen in een recensie.
Kan je zien dat het gewoon meningen zijn de recensie's en dat je er tegenwoordig niet meer van op aan kan of de game ook werkelijk goed of slecht is.

Maar goed een 3,5 is wel heel erg laag zeg en als je het mij vraagt veel te laag.

Maar goed maakt verder ook niet uit het is net wat je zelf in de game ziet en ervan vind.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Alone in the Dark

Postby Vis1980 » 09 Mar 2009, 22:40:46

Ik heb het spel een aantal maanden nu en er zitten zeker een aantal goede dingen in zoals het vuur en het begin, maar wat worden we toch belazerd met deze game!! Veel bugs en onlogische keuzes.

- Leuk bedacht van dat je je jas open doet om wapens en andere spullen te pakken, maar het is slecht uitgewerkt. Ten eerste gebruik je je linkerknuppel (van de controller natuurlijk :P) naar links en rechts om ook links en rechts je jas door te zoeken. Laat je de knuppel los ben je weer in het midden van de jas. Om iets te pakken wat op de derde plek van links in je jas zit moet je je knuppel voorzichtig bewegen anders schiet je er voorbij. Waarom kan je niet gewoon 1 voor 1 de plekken langs gaan? Het meest vervelende is dat je game niet pauzeerd als je je jas open hebt, dus kan je nog steeds aangevallen worden. Dat in combinatie met de besturing van de jas zorgt voor enorm veel irritatie.

- Leuk dat je alvast het volgende level kan spelen, maar het voelt daardoor minder compleet en als cheaten aan. Uiteraard is dit een keuze die je zelf kan maken om het te gebruiken,.

- Tijdens levels waar je moet rijden kan zelfs het kleinste object je compleet omdraaien, wat met wat tegenstanders het nodige gevloek opleverd. Ik hou van een hoge moeilijkheidsgraad als die maar niet komt door de controls.


- Het ergste is dat de ps3 versie werd uitgesteld, om alle fouten te verbeteren zoals dat je game pauzeerd met het openen van je jas!!! Voor de xbox? Niet eens een update!!! Kortom ik baal ervan, ook al is de game zelf wel de moeite waard.
Veni Vidi VISsie
User avatar
Vis1980
 
Posts: 17
Joined: 23 Aug 2007, 06:28:21
Location: Barendrecht

Re: Alone in the Dark

Postby Markam » 13 Mar 2009, 07:28:26

ik heb em ff op de ps2 gespeeld, maar wat ik vooral irritant vind/vond is dat je vrij snel dood gaat. In het begin deed ik niet snel wat die gast me opdroeg (het meelopen) dus werd ik dood geschoten. Op zich niet vervelend, maar wel dat ik daarna die hele scene weer moest uitzitten omdat er niet geskipped kan worden. Ook het knipperen was irritant. Nadat ik die gast uit het voor had gered, was er weer iets irritants en toen heb ik de game weg gelegd.
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: Alone in the Dark

Postby Markam » 18 Mar 2010, 06:16:43

heb gisteren de xbox versie gehaald. De CE versie van een tientje dus te doen. Naast dat hij er veel beter uitziet dan de ps2 versie (duh) is het hele save systeem volgens mij ook vergeeflijker, volgens mij had de ps2 versie geen checkpoint systeem, het werkt iig nu veel beter en is hierdoor dus beter speelbaar.

De besturing zal wel een kwestie van wennen zijn, maar het is nu iig zwaar klote.

Ik heb overigens nu een artbook over, tegen verzend kosten kan ie jouw kant op komen....
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem


Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group