draadloos stuur voor XBOX 360 vragen hier over.

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

draadloos stuur voor XBOX 360 vragen hier over.

Postby master360 » 05 May 2008, 21:22:39

hallo ik ben van plan om een draadloos stuurtje te gaan kopen voor de X360 maar ik heb hier een paar vragen over.
1: kan ik ook normale XBOX racing games ermee spelen?
2: reageert het stuur goed?
3: welke games zijn de moeite waard om zo'n stuurtje te kopen?
User avatar
master360
 
Posts: 104
Joined: 28 Oct 2007, 22:03:50
Location: made

Re: draadloos stuur voor XBOX 360 vragen hier over.

Postby music_maniac1965 » 10 May 2008, 15:13:52

master360 wrote:hallo ik ben van plan om een draadloos stuurtje te gaan kopen voor de X360 maar ik heb hier een paar vragen over.
1: kan ik ook normale XBOX racing games ermee spelen?


jawel, alleen bij bijvoorbeeld outrun 2 of outrun 2006 coast to coast kan je dan niet op een makkelijke manier schakelen.

master360 wrote:2: reageert het stuur goed?


prima, ook geen dood punt bovenin, dus zowel voor xbox racers als 360 spellen werkt het stuur prima, wel heb ik zo mijn voorkeur spellen die ik met het stuurtje speel.

master360 wrote:3: welke games zijn de moeite waard om zo'n stuurtje te kopen?


forza motorsports 2 (xbox 360) dit is de ultieme combo. ik zet bij alle race games mijn stuurtje altijd op een laag bijzet tafeltje vlak voor de tv, zet de pedalen tegen het tv kastje aan, en dan mijn buro stoel op zijn laagste stand zodat het echt lijkt dat ik in een race auto zit, en in het spel kies ik dan de bonnet viewpoint (motorkap zicht). alleen hiervoor heb ik het stuurtje gekocht, en dat andere games er ook goed mee werken is alleen maar een plus punt.

forza motorsports 1 (xbox) werkt goed, ook op de 360 speelt het spel erg goed. niet zo goed als deel 2, maar dat is dan ook een orgineel 360 spel.

project gotham racing 3 (xbox 360) dit spel werd gebundled met het stuurtje, met de force feedback drivers erbij. ook hier selecteer ik de bonnet viewpoint. vooral het driften is erg goed op te vangen met het stuurtje. dit spel geeft een lekker arcade gevoel. voor mij is dit de outrun 2 in de stad racer :D

project gotham racing 4 (xbox 360) met de auto's en dan de bonnet view is het genieten net zoals bij pgr3, maar vermijd het rijden met motoren met het stuurtje. ik raak hiervan helemaal door de war :)

outrun 2 (xbox) het stuuren werkt perfect, maar helaas moet je schakelen met de knoppen op het stuurtje, en niet de vlinder knoppen achter het stuurtje. dus voor de echte outrun 2 driftkings die de shiftdrift willen doen is het stuurtje geen optie.

outrun 2006 coast to coast (xbox) voor dit spel geld hetzelfde als voor outrun 2, dus alleen braking drift spelers hebben er wat aan, shiftdrifters vermijden het stuurtje het best.

project gotham racing 2 (xbox) op de 360 is het menu waar je je auto's kiest en dergelijke niet goed te zien, maar het stuurtje werkt wel goed als je het voor elkaar krijgt een race te starten :)

zo, dit waren dan de racers die ik hebt geprobeerd. de spellen die ik nu nog steeds blijf spelen het het stuurtje zijn pgr3 pgr4, forza motorsport, forza motorsport 2. voor de rest van de games doe ik er niet graag de moeite voor om het spul aan te sluiten en neer te zetten.

ik hoop dat je er genoeg info aan hebt, en wie weet hebben andere race fans nog andere games geprobeerd ?
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: draadloos stuur voor XBOX 360 vragen hier over.

Postby master360 » 10 May 2008, 18:17:24

ja bedankt voor je goede uitleg ik ben een brake drifter doe niet aan schakkelen ik vind het geen optie als je de echte ARCADE ''ervaring'' wil hebben.

nogmaals bedankt.
User avatar
master360
 
Posts: 104
Joined: 28 Oct 2007, 22:03:50
Location: made

Re: draadloos stuur voor XBOX 360 vragen hier over.

Postby music_maniac1965 » 11 May 2008, 23:07:05

master360 wrote:ja bedankt voor je goede uitleg ik ben een brake drifter doe niet aan schakkelen


dan zal je de flauwe bochten veel netter kunnen aansnijden met het stuurtje. de scherpe bochten zal je dan niet zoveel profijt van het stuurtje kunnen krijgen. en als dat dan wel zo zou zijn, dan nog zal het verschil minimaal zijn.

master360 wrote:ik vind het geen optie als je de echte ARCADE ''ervaring'' wil hebben.

nogmaals bedankt.


ik speel op de arcade versie van outrun 2 en outrun 2 sp toch echt de zelf schakel modus. hier is opzeker wel profijt te behalen. ik zal ff wat plus en min puntjes geven, maar let wel, dit is mijn ervaring, wie weet zijn er wel mensen die ondanks dat ze geen shift drifters zijn ze toch snellere tijden kunnen rijden als ik omdat een stuurtje in de flauwe bochten veel preciezer is dan de controller. maar goed, hieronder dan ff een quote uit de review van outrun coast to coast op mijn website, waar ik dus ook de voor en nadelen van beide manieren van driften aangeef. dit geeft het spel voor mij meer diepgang, ook al is het dik arcade racen.

quote van mijn eigen website wrote:In deze game kan je driften. Dit zal haast iedereen wel weten. Wat niet iedereen weet, is dat dit op twee manieren kan. Ik zal beide manieren uitleggen, en omschrijven wat de voordelen zijn van beide sorten.

1: De "braking drift". Deze drift kent iedereen wel. Gewoon vlak voor de bocht kort van het gas af, kort vol op de rem, en weer het gas er op. Daarna is het een kwestie van bijstuuren, of tegenstuuren, zodat de wagen de juiste richting op blijft gaan.

De voordelen van de "braking drift" zijn:

Prima geschikt voor lange bochten die niet vol gas te nemen zijn. De controlle over deze drift is erg soepel.

Omdat aan de "shift drift" wel een snelheid vast zit (je moet perse 240 of harder gaan om hem te kunnen uitvoeren), laat deze braking drift je niet in de steek.

De nadelen van de "braking drift" zijn:

Omdat je de rem moet gebruiken raak je meer snelheid kwijt dan met de "shift drift". Dus kost het je meer tijd.

Niet echt geschikt om drifts aan elkaar te linken. Dus in een S bocht kan je dan alleen snel de drift van richting veranderen door het gas los te laten, en dit kost weer extra tijd.

2: De "shift drift". De echte OutRun 2 fans kennen hem al, maar dit is dus de drift die iedere pro gebruikt. Het makkelijkst gaat hij als je de (A) knop als "down shift" instelt, en de (B) knop als "up shift". Eenmaal de juiste button layout gekozen kan er naar hartelust ge"shift drift" worden door vlak voor de bocht terwijl je gewoon vol gas houd, en je de bocht in stuurt, even je duim te rollen over de (A) en dan snel de (B) knop (ofwel heel kort terug schakelen naar een lager liggende versnelling, en weer snel terug naar de hoogste versnelling). Als de wagen in de drift zit dan kan je net zoals bij de "braking drift" gewoon door stuuren de richting van de drift bepalen.

De voordelen van de "shift drift" zijn:

Haast geen snelheids verlies omdat je maar heel kort in een lagere versnelling zit (nog geen halve seconde als je het goed doet).

Je hebt meer controlle over de stuurrichting van je wagen in scherpe bochten waar je met een "braking drift" nog wel mee van de baan glijd.

Priema geschikt om drifts mee te linken. Gewoon de "shift drift" handeling vlak voor het keerpunt van de bocht herhalen, en je vliegt zo de andere kant op. Uiteraard kan je net zoals met de "braking drift" ook vlak voor het keerpunt even je gas los laten, maar dit kost ietsje meer snelheid.

Een nadeeltje van de "shift drift":

Je MOET perse 240 KM/h of harder rijden. Anders doet de shift drift het niet.

Er is een manier om dan toch te shift driften, en dat is dan om 2 in plaats van 1 versnelling omlaag te schakelen. Maar de snelheids winst is dan weg, en kan je net zo goed een "braking drift" gebruiken en de juiste versnelling kiezen, zodat je in ieder geval nog zo snel als mogenlijk de bocht uit kan accelereren.


hieronder een link van een van de team leden van team marubaku die de arcade versie speelt met zelfschakelen, en de F40 auto (die zelfs met een braking drift nog behoorlijk gevoelig is met stuuren)

http://nl.youtube.com/watch?v=r184v4DcIfo

zoals die gast rijd, zo goed ben ik dus niet :P maar zelf schakelen is dus echt wel sneller omdat de drift dan met een hogere snelheid door een scherpe bocht kan.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: draadloos stuur voor XBOX 360 vragen hier over.

Postby Frankhulscher » 12 May 2008, 21:02:19

@MusicManiac:

Ik zie Dirt in jouw sig staan, heb je dat wel eens met het stuur gespeeld?
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Re: draadloos stuur voor XBOX 360 vragen hier over.

Postby music_maniac1965 » 21 Jun 2008, 10:22:50

@ frankhulscher: sorry voor de late reactie, maar jawel, dirt heb ik ook met het stuurtje gespeeld. maar als dat echt goed werkte, dan had hij wel in mijn lijst met goede spellen die geschikt zijn voor het stuurtje gestaan. met de controller speelt dit spel werkelijk fantasties, op de onrealistieshe sterke remmen na dan. maar met het stuurtje zwabbert die auto over de baan alsof je gedronken hebt. zodra je bijvoorbeeld een foute lijn wilt corrigeren, dan reageert je auto te overdreven, en zal nog veel erger uit ballans raken.

helaas geld voor race driver grid ook dat het niet echt super speelt, maar wel al veel beter dan bij dirt. in dit geval zul je de correcties heel erg sumier (dus geen grove bewegingen, maar heel soepel en korte correcties) moeten uitvoeren, maar het is te doen. wel zul je hier dus erg veel tijd in moeten steken. ook vermoed ik dat er hier geen tijdwinst valt te behalen met het stuurtje, wat bij forza motorsport 2 en de pgr spellen weer wel het geval is.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands


Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group