Verkoop Xbox 360 verdubbeld sinds prijsverlaging

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Verkoop Xbox 360 verdubbeld sinds prijsverlaging

Postby Frankhulscher » 17 Apr 2008, 21:25:44

De prijsverlaging van de Xbox 360 heeft de console blijkbaar goed gedaan. Microsoft heeft vandaag bekend gemaakt hoe goed de verkoop van de Xbox 360 is sinds de verlaging.

Volgens Microsoft is de verkoop van de Xbox 360 in Europa meer dan verdubbeld, waardoor de leiderschap van de console in Europa nog meer verstevigd is.

“De Xbox 360 is echt de keuze van de consumenten als de next-gen console. De cijfers van vandaag zijn het bewijs dat we ons aan onze belofte houden om de grote massa te bereiken in Europa”, aldus Chris Lewis, vice president van Microsoft Interactive Entertainment Business Europe.

Marktleider

Microsoft geeft aan dat de Xbox 360 momenteel marktleider in Europa is en 42% van de markt bezit qua inkomsten. Ook de games voor de console verkopen goed. De Xbox 360-bezitter heeft gemiddeld zeven games in bezit. PlayStation 3- en Wii-bezitters hebben respectievelijk 3,8 en 3,5 games in bezit.



bron: http://www.nu.nl
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Re: Verkoop Xbox 360 verdubbeld sinds prijsverlaging

Postby markdegeweldenaar » 17 Apr 2008, 21:53:06

Vreemd, zo heel veel goedkoper is hij toch niet geworden. Ze zitten nu natuurlijk wel onder de psychologische grens van 200 euro, maar dat is alleen voor de meest basale uitvoering (toch?). Het zou interessant zijn als microsoft de verkopen ook nog opdeelt per pakket.

Echt opmerkelijk vind ik het grote marktaandeel echter niet. Microsoft heeft de zaakjes net iets beter voor elkaar te hebben dan Sony en Nintendo. Nintendo lijkt het vooralsnog vooral van gimmicks en casual gamers te moeten hebben, terwijl de PS3 erg duur is en nog maar weinig goede spellen heeft.

Het is echter wel een beetje de generatie van de armoede aan het worden. Bij vorige generaties was er vaak nog echt iets te kiezen, maar voor mijn gevoel is dat nu veel minder. Ik vraag me daarom af of microsoft hiermee een grote loyale klantengroep aan zich bindt, zoals sega, nintendo en sony dat vroeger hebben gedaan. Het marktaandeel kan, volgens mij, ook zomaar weer verdwenen zijn als het gras ergens anders even groener blijkt te zijn.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Verkoop Xbox 360 verdubbeld sinds prijsverlaging

Postby music_maniac1965 » 18 Apr 2008, 10:12:43

markdegeweldenaar wrote:Ik vraag me daarom af of microsoft hiermee een grote loyale klantengroep aan zich bindt, zoals sega, nintendo en sony dat vroeger hebben gedaan. Het marktaandeel kan, volgens mij, ook zomaar weer verdwenen zijn als het gras ergens anders even groener blijkt te zijn.


volgens mij is dat met ieder product/merk. zodra het gras aan de overkant groener blijkt te zijn, dan zijn de meeste alweer vertrokken. ik vraag mij sowieso af of er nog (veel) mensen merkentrouw zijn. maar ik zie het ook niet terug veranderen naar zoals het vroeger was. denk wel dat er het een en ander is veranderd. sega had bijvoorbeeld zulke coole advertenties (die gene die leek alsof een piratenzender bij de commerciele zender inbrak om zo de megadrive te promoten). ook had ik bij een engelstalige magazine een coole mega cd promo tape gekregen. dat filmpje heb ik ook al eens voorbij zien gaan op youtube. dat waren nog eens promo's ! orgineel in elkaar gezet. de (game)advertenties van vandaag de dag spreken mij niet zo meer aan.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Verkoop Xbox 360 verdubbeld sinds prijsverlaging

Postby markdegeweldenaar » 18 Apr 2008, 15:11:52

Ja, 100 procent loyaliteit heb je natuurlijk nooit, maar naar mijn idee kon je vroeger met een flink marktaandeel langer vooruit dan nu.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Verkoop Xbox 360 verdubbeld sinds prijsverlaging

Postby music_maniac1965 » 18 Apr 2008, 23:14:53

markdegeweldenaar wrote:Ja, 100 procent loyaliteit heb je natuurlijk nooit, maar naar mijn idee kon je vroeger met een flink marktaandeel langer vooruit dan nu.


volgens mij is dat ook zo. juist omdat men niet meer zo snel trouw blijft aan een merk wil een goed jaar nog niet zeggen dat het dat jaar daarna net zo goed blijft gaan.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands


Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group