Mass effect

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Mass effect

Postby sherudo » 22 Nov 2007, 17:34:17

Eindelijk is hij uit, heb hem al binnen ga hem vanavond checken. Vooralsnog een gemiddelde van 93% op gamerankings, eindelijk een nieuwe top RPG voor de 360.

Zal mijn indrukken morgen even posten, of hij echt zo geweldig is.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby blackdragon » 22 Nov 2007, 22:46:40

Morgen krijg ik de game pas binnen had het besteld, maar daar geven ze het niet eerder dan de exacte release-datum.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby sherudo » 23 Nov 2007, 16:19:57

damn, echt een van de beste games die ik in lange tijd heb gespeeld. De hele setting is echt zo goed uitgewerkt. Grafisch prachtig en de gameplay (als je hem doorhebt, bij het begin was het zeker wel ff lastig door het ontbreken van een tutorial) speelt heerlijk. De dialogen en scenes zijn echt van hoog niveau er gebeurd een hoop.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby markdegeweldenaar » 23 Nov 2007, 16:30:09

Hoeveel lijkt het op Knights of the Old Republic? Qua gameplay, omgeving, etc.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby blackdragon » 23 Nov 2007, 18:09:04

Heb het gedeelte van Eden gehaald en moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van de game. Het was even moeilijk erin te komen, maar eenmaal na een half uurtje gespeeld te hebben is mijn indruk iig erg goed.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby sherudo » 23 Nov 2007, 19:11:44

In het begin had ik ook wat opstart problemen met de gameplay, was wel meteen hooked aan het sfeertje. Alleen zonder tutorial moet je alles zelf uitzoeken en daardoor ging ik een paar keer dood..(speel op z'n moeilijkst) wat ff frustrerend was, maar nu laat de game me niet meer los.

markdegeweldenaar wrote:Hoeveel lijkt het op Knights of the Old Republic? Qua gameplay, omgeving, etc.


KOTOR heb ik weinig gespeeld, maar het hele battle systeem is omgegooid. En qua opties bad/evil hebben je acties net zoveel gevolgen, misschien wel meer. Volgens de reviewers iig wel, qua omgevingen lijkt het wel op KOTOR omdat het ook in een soort zelfde setting speelt maar dan wel met zn eigen filmische stijl. Grafisch is deze game zo sterk, echt next-gen gevoel. Sommige elementen van KOTOR herken je zeker terug maar het is een totaal andere game.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby blackdragon » 23 Nov 2007, 22:05:36

Ik speel op normal dat vind ik eerst hoog genoeg, heb nog zoveel games die ik moet uitspelen en anders kom ik er nooit doorheen.

Het is nog wel even wennen met al die upgrades het is een goed systeem, maar omdat het niet wordt uitgelegd ga ik soms nog wel is de fout in.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby WithAttitude » 24 Nov 2007, 11:13:25

sherudo wrote:In het begin had ik ook wat opstart problemen met de gameplay, was wel meteen hooked aan het sfeertje. Alleen zonder tutorial moet je alles zelf uitzoeken en daardoor ging ik een paar keer dood..(speel op z'n moeilijkst) wat ff frustrerend was, maar nu laat de game me niet meer los.

markdegeweldenaar wrote:Hoeveel lijkt het op Knights of the Old Republic? Qua gameplay, omgeving, etc.


KOTOR heb ik weinig gespeeld, maar het hele battle systeem is omgegooid. En qua opties bad/evil hebben je acties net zoveel gevolgen, misschien wel meer. Volgens de reviewers iig wel, qua omgevingen lijkt het wel op KOTOR omdat het ook in een soort zelfde setting speelt maar dan wel met zn eigen filmische stijl. Grafisch is deze game zo sterk, echt next-gen gevoel. Sommige elementen van KOTOR herken je zeker terug maar het is een totaal andere game.
Ik heb juist gelezen dat er veel minder verschil zat in goed en kwaad. Daar waar je in KotOR duidelijk dark en light powers hebt, dat goed en kwaad in Mass Effect geen effect op je vaardigheden heeft.

Of bedoel je dat het meer effect op het verhaal heeft?
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby sherudo » 24 Nov 2007, 18:57:08

WithAttitude wrote:
sherudo wrote:In het begin had ik ook wat opstart problemen met de gameplay, was wel meteen hooked aan het sfeertje. Alleen zonder tutorial moet je alles zelf uitzoeken en daardoor ging ik een paar keer dood..(speel op z'n moeilijkst) wat ff frustrerend was, maar nu laat de game me niet meer los.

markdegeweldenaar wrote:Hoeveel lijkt het op Knights of the Old Republic? Qua gameplay, omgeving, etc.


KOTOR heb ik weinig gespeeld, maar het hele battle systeem is omgegooid. En qua opties bad/evil hebben je acties net zoveel gevolgen, misschien wel meer. Volgens de reviewers iig wel, qua omgevingen lijkt het wel op KOTOR omdat het ook in een soort zelfde setting speelt maar dan wel met zn eigen filmische stijl. Grafisch is deze game zo sterk, echt next-gen gevoel. Sommige elementen van KOTOR herken je zeker terug maar het is een totaal andere game.
Ik heb juist gelezen dat er veel minder verschil zat in goed en kwaad. Daar waar je in KotOR duidelijk dark en light powers hebt, dat goed en kwaad in Mass Effect geen effect op je vaardigheden heeft.

Of bedoel je dat het meer effect op het verhaal heeft?


Op het verhaal.. zie gamespot etc.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby blackdragon » 24 Nov 2007, 19:14:03

Er zitten wel een paar glitches in het spel zo zat ik een keer vast in een muur kan ik me savegame weer opnieuw laden. Is nu op 2 stukjes gebeurd, raar dat je hier nergens wat over leest in reviews enz.

Het gebeurd dus niet vaak, maar neem aan dat het aan het spel ligt en niet aan mijn console.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby WithAttitude » 24 Nov 2007, 19:55:56

Ik weet het niet, van wat ik tot nu toe gezien en gehoord heb lijkt KotOR me een veel coolere game. Het verhaal is exact hetzelfde maar zit gewoon beter in mekaar en is gewoonweg leuker.
Ook die darkpowers zijn te bruut.

Al zal ik Mass Effect toch wel gaan spelen uiteraard zodra mijn 360 heelhuids thuiskomt uit Duitsland.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby sherudo » 24 Nov 2007, 20:37:55

@blackdragon: nee ik zat ook 1x eventjes vast tijdens het lopen, ligt niet aan jou. Dit probleem komt overigeens breed aanbod bij de video review van gamespot. Maar ik neem deze kleinigheden echt voor lief, totaal is de game super.

@WithAttitude: als je de game eenmaal speelt zal je er anders over denken ik weet het zeker. Qua verhaal hoef je je ook geen zorgen te maken. Ik denk dat je je teveel zorgen maakt en misschien wat teveel inleest over het spel. Maar mocht je KoTOR willen, dan is mass effect het niet.. dan zal je geduld moeten hebben op het vervolg als die komt.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby blackdragon » 24 Nov 2007, 22:00:30

Dan moet ik de gamespot review maar even bekijken nog. Klopt in totaal is het een super game, maar weet nu wel dat ik wat vaker moet saven voor als het nog eens mocht gebeuren.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby blackdragon » 26 Nov 2007, 21:46:12

Vanavond weer dik 3 uur Mass Effect gespeeld en ben helemaal in de game gezogen. Ik durf nu na dik 6 uren spelen zeggen dat dit wel 1 van de beste spellen van de Xbox 360 is. De mix van shooter en rpg hebben ze gewoon geweldig verwerkt. Je moet wel van een SF setting houden overigens.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby markdegeweldenaar » 29 Nov 2007, 21:00:32

Ik heb hem net zo'n 1,5 uur gespeeld en weet niet wat ik er van moet denken. Aaan de ene kant is het best tof, maar aan de andere kant vind ik al die non-gameplay elementen wel frustrerend. In die 1,5 uur heb ik nauwelijks wat bereikt, doordat ik voortdurend moest praten en filmpjes moest kijken. De constante duisternis helpt ook niet.

Het doet me wat dat betreft wel aan KOTOR denken, dat was ook best tof, maar had ook zo veel vulling.

Ik heb trouwens niet zo veel met Science Fiction, dus dat helpt ook niet mee.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Next

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group