360... k*thardware

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Is de X360 een gammel stukje klote hardware?

Neuh... (nog) niet zo'n last van.
8
25%
Het is juist één van de betere consoles! Hulde aan M$!
7
22%
Dat ding vliegt nog eens m'n raam uit!
17
53%
 
Total votes : 32

Postby Razelim » 26 Dec 2007, 17:02:47

het grappige is eigenlijk dat dit geen discussietopic is, maar een MS bash topic, GEENEEN van de keuzes in de poll zijn positief, hoogtens een onzekerheid.

iedereen heeft er gelazer mee gehad ja, maar ze vervangen het gratis, en ik heb een werkende xbox, en kan al mijn live arcade spellen gewoon spelen. dus WAT is nou eigenlijk het probleem?

dat dit topic 10 pagina's telt, met over de helft over de PS3 en nog een kwart mensen die GEEN problemen hebben, zegt eerder wat over het forum.

Kom op, misschien is ie wat krakkemikkiger dan een andere console, maar zolang het gratis word vervangen (het enige wat je hoeft te doen is 2x naar een GRATIS nummer te bellen), wat is nou werkelijk het probleem?
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby markdegeweldenaar » 26 Dec 2007, 19:06:34

Een kapotte xbox 360 is een probleem, ook al wordt hij gratis vervangen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby Razelim » 26 Dec 2007, 19:24:56

tuurlijk is dat klote, maar er is een reparatiesysteem allang voor ingesteld, ze herstellen hun fouten.
Als het je niet zint, ga dan niet het forum volplempen met anti topics.
Ik weet ook beter dan sony apparatuur te gebruiken, maar zie je mij anti Playstation en walkman topics maken?

Waarom is dit al de 2e anti-MS topic dan?
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Sen » 26 Dec 2007, 22:34:51

Sorry hoor maar dit vind ik bullshit!

Ik vind de xbox 360 een erg leuke console. Maar het is meer dan een beetje vervelend dat ze kapot gaan. Het is onbetrouwbaar, er gaat tijd en moeite in zitten, je bent het ding een periode kwijt en nu heb ik al weken met XBLA stuff niet eens terug!
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby blackdragon » 27 Dec 2007, 12:48:25

Razelim wrote:tuurlijk is dat klote, maar er is een reparatiesysteem allang voor ingesteld, ze herstellen hun fouten.


Ze herstellen hun fouten, waar en niet waar. Bedoel als je dan een andere terug krijgt of een nieuwe mag je toch wel verwachten dat die dan wel goed is en langer dan een jaar meegaat. Maar helaas is dat ook niet het geval. Kijk dat een console een keer kapot gaat in de zoveel tijd daar valt nog mee te leven, maar er zijn er genoeg waarvan die wel vaker dan 1x per jaar kapot gaat. En dat kan toch niet door de beugel.

Als het je niet zint, ga dan niet het forum volplempen met anti topics.


Ik zie dit niet als een anti-Xbox 360 topic, maar gewoon als een algemene ervaring met de console.

dus WAT is nou eigenlijk het probleem?

Als jij het probleem niet ziet dan weet ik het ook niet meer. Het probleem is dat die dingen telkens kapot gaan. En dat je dan weer weken moet wachten voordat je het terug krijgt. En in de tussentijd kan je al die games die je hebt niet eens gebruiken. Bovendien heb je de console 1maal terug dan zit je constant met de gedachte van nou kijken als ik hem aan doe dat hij nog wel werkt.

Je zou toch zeggen dat ze nou na zoveel tijd de zaakjes wel eens geregeld moeten hebben. Ja er is garantie en ja het wordt gratis verholpen, maar dan vergeet je wel al die romp slomp eromheen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Peet1979 » 27 Dec 2007, 13:51:36

blackdragon wrote:
Razelim wrote:tuurlijk is dat klote, maar er is een reparatiesysteem allang voor ingesteld, ze herstellen hun fouten.


Ze herstellen hun fouten, waar en niet waar. Bedoel als je dan een andere terug krijgt of een nieuwe mag je toch wel verwachten dat die dan wel goed is en langer dan een jaar meegaat. Maar helaas is dat ook niet het geval. Kijk dat een console een keer kapot gaat in de zoveel tijd daar valt nog mee te leven, maar er zijn er genoeg waarvan die wel vaker dan 1x per jaar kapot gaat. En dat kan toch niet door de beugel.

Als het je niet zint, ga dan niet het forum volplempen met anti topics.


Ik zie dit niet als een anti-Xbox 360 topic, maar gewoon als een algemene ervaring met de console.

dus WAT is nou eigenlijk het probleem?

Als jij het probleem niet ziet dan weet ik het ook niet meer. Het probleem is dat die dingen telkens kapot gaan. En dat je dan weer weken moet wachten voordat je het terug krijgt. En in de tussentijd kan je al die games die je hebt niet eens gebruiken. Bovendien heb je de console 1maal terug dan zit je constant met de gedachte van nou kijken als ik hem aan doe dat hij nog wel werkt.

Je zou toch zeggen dat ze nou na zoveel tijd de zaakjes wel eens geregeld moeten hebben. Ja er is garantie en ja het wordt gratis verholpen, maar dan vergeet je wel al die romp slomp eromheen.


Nuff Said... AMEN...!
Image
User avatar
Peet1979
 
Posts: 947
Joined: 19 Jun 2003, 09:25:41
Location: Netherlands

Postby Stepz » 27 Dec 2007, 18:24:05

En straks is je garantie verlopen... En dan?

Ik moet toegeven dat de poll nou niet echt neutraal is. 't Was meer ook een geintje of eigenlijk meer een frustratie. Maar aan de andere kant loop ik MS niet echt af te kraken... Nou ja, misschien ook wel, maar ik vind wel dat ik de juiste argumenten gebruik en dus dat ik niet MS aan het bashen ben. Want ik moet ook toegeven dat het spelaanbod op de 360 stukken beter is dan op de andere consoles.
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Loempiavreter » 28 Dec 2007, 16:00:19

Stepz wrote:Want ik moet ook toegeven dat het spelaanbod op de 360 stukken beter is dan op de andere consoles.


Ben ik dan echt 1 van de weinigen die dat echt vind tegenvallen?
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby F-zero » 28 Dec 2007, 20:04:35

ligt eraan waar je van houdt.

De 360 is vooral een shooter console. Maar het is ook wel een hardcore console, met titels als Senko no Ronde en XBLA titels.

Maar het is vooral knallen. GoW, Bioshock, zelfs Mass Effect.. de big three van deze console, het is in feite allemaal knallerij.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby markdegeweldenaar » 29 Dec 2007, 22:11:28

Die van mij hinkelt volgens mij ook op z'n laatste benen. Hij liep een aantal malen vast, kon de cd niet lezen en ik kreeg een rood lampje, gevolgd door de boodschap contact met microsoft op te nemen. Hij lijkt het nu weer gewoon te doen, maar ik vraag me af hoe lang dat nog blijft duren.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby music_maniac1965 » 30 Dec 2007, 14:28:48

ik heb een elite naast mijn xbox 360 platinum gekocht. de reden ? dat zijn er meerderen:

> het duurde 6 weken voordat die transport sukkels hem eindelijk kwamen op halen ! heb er dan ook 8 keer over gebeld.....

> het overhittings probleem hebben ze niet opgelost, gewoon een nieuwe dvdrom speler er in, en enkele kleine dingetjes vergangen, dus de gerepareerde gaat het ook niet langer dan een jaar volhouden.

> ik was in totaal mijn xbox 360 bijna 2 maanden kwijt, en ze geven bij reparatie een maand gratis xbox live gold. die andere maand, daar kan ik naar fluiten.

tjsa, het hierboven genoemde klinkt wel erg negatief, maar toch zou ik mijn xbox 360's voor geen goud kwijt willen. de reden ? ook dat zijn er meerderen !

> outrun 2 en outrun 2006 coast to coast eindelijk backwards compatible ! helaas zijn er niet al te veel gamers meer online te vinden die dit spel nog steeds spelen, maar toch, ik kan in iedergeval met mijn beide neven online fun hebben met beide games.

> van alle consoles vind ik de controller van de xbox 360 veruit de beste. hier kan ik echt 12 uur achtereen mee gamen zonder kramp te krijgen in mijn handen. voor race spellen is deze controller sowieso king of controllers (voor mijn handjes dan he :P)

> sonic 1 en 2, en streets of rage 2 op xbox live arcade ! echt super om deze perfecte megadrive spellen te herbeleven op mijn 117 cm scherm ! en toch vind ik de lage resolutie niet eens zo erg. het heeft zo zijn charme.

> de 360 doet mij erg aan mijn dreamcast denken. die sfeer van de dreamcast voel ik ook bij mijn 360. en dat kan nooit verkeerd zijn.

> xbox live. ok, hedendaags lijkt live de nieuwe stroom klanten niet aan te kunnen, en vertoont wat probleempjes, maar over het algemeen kunnen we spreken van een super online dienst waar je zelfs als je een andere game speelt dan je vriend, je alsnog met hem kan chatten. het is gewoon over het algemeen erg gezellig op live, op een enkele scheldende engelsman of amerikaan na.....

> aansluiten op internet is een makkie ! ik ben zelf niet zo'n wizkid wat netwerk aanleggen betreft, maar mijn beide 3630's deden het allemaal zelf, en ik had geen probleem met mijn rrouter voor port forwarding. ik weet dat enkele mensen wel probleemen hadden, maar mijn eigen ervaring is dat de automatishe setup echt super goed werkt.

>backwards compatibilliteit voor iedere versie van de 360 zolang je maar een hard disk hebt. en die kan je los kopen, dus ook de standaard 360 kan backwards compatible gemaakt worden met xbox spellen. de playstation 3 laat zien hoe het NIET moet, want met de huidige versie kun je fluiten naar backwards compatibilliteit. moet ik dan echt mijn ps2 aangesloten laten staan als ik besluit de ps3 te kopen ?

in het begin had ik niet zoveel vertrouwen in dat backwards compatible maken van games. ik dacht dat ze op een gegeven moment niks meer deden om meer spellen compatible te maken. en opeens hoorde ik van een vriend dat beide outrun games het deden op de 360 ! mijn vermoedens waren dus onjuist. ik vind dat dit wel een complimentje verdient.

al deze plus punten doen mijn problemen met de eerste 360 die ik kocht al snel vergeten. ik heb nu een reserve, dus al zou er eentje stuk gaan, dan zit ik niet zonder. ms kan er vanuit gaan dat zolang live het doet, ik er bij zal zijn met mijn 360's. of er nu wel of geen ps3 naast komt te staan.....
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby F-zero » 30 Dec 2007, 16:42:24

Ja en dan heeft de 360 je dus 400+450 euro gekost. En daar pas ik voor.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Loempiavreter » 31 Dec 2007, 14:20:45

F-zero wrote:ligt eraan waar je van houdt.

De 360 is vooral een shooter console. Maar het is ook wel een hardcore console, met titels als Senko no Ronde en XBLA titels.

Maar het is vooral knallen. GoW, Bioshock, zelfs Mass Effect.. de big three van deze console, het is in feite allemaal knallerij.


Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen maar, DS of PSP krijgt zelfs betere stuff dan de consoles, en nee FPS ligt mij niet echt en Wartech: Senko no Ronde ligt niet binnen mijn interesse's (Shmup gemixt met fighters op zich wel, alleen art direction weerhoud mij ervan het te spelen).

Enige exclusive waar ik na uitkijk op de 360, is Castle Crashers en Ninja Gaiden II. Virtua Fighter 5 is het enige leuke wat in 3 jaar is uitgekomen...
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Jurjen » 07 Feb 2008, 15:36:27

Nou bij mij is het dan toch nog gebeurd. Mijn 360 had al een tijdje last van unreadable disc's en soms wilde de dvd-drive niet openen. Gisteren was echter de druppel die de emmer deed overlopen; de 360 dvd-drive maakte een pokke herrie (GRRRRRR) en discs unreadable waarbij de dvd-drive niet meer wilde openen.

Even bellen naar MS en UPS komt hem straks ophalen. Vet balen nu ik echt toffe games binnen krijg :(!
User avatar
Jurjen
 
Posts: 166
Joined: 30 Mar 2005, 17:46:50

Postby Sen » 07 Feb 2008, 17:40:57

Zonde Jurjen. Maarja, we all go through it at some point. Hopelijk komt hij snel weer terug (en geen andere...) Devil May cry 4 is naar je verstuurd trouwens ;)
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

PreviousNext

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group