Assassin's Creed

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Stepz » 25 Nov 2007, 11:53:05

Ik heb 'm nog niet uitgespeeld, maar ben het verder wel volledig met Mark eens. Ik snap nu ook waarom de game een wat lager cijfer kreeg dan ik had verwacht. Toch vind ik het een prettige game om te spelen. Alleen al om Altair gebouwen te zien beklimmen. Hij grijpt echt precies naar elk richeltje en of steentje! Heel mooi. Vond het ook idd jammer dat de mensen die je redde steeds hetzelfde zeiden en dat ze eigenlijk geen toegevoegde waarde hadden (heb het einde nog niet meegemaakt, dus weet het niet zeker, maar denk het niet), wat ik in het begin wel dacht.
De steden zijn ook mooi, erg mooi. Ik snap daarom ook wel dat je 'maar' in drie steden speelt. Alles is zo secuur gemaakt...
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby blackdragon » 25 Nov 2007, 13:09:05

Ach ik vind het een hele toffe game, maar kan me wel vinden in de punten van Mark. Helaas nodigt de game je ook niet uit als je alles hebt om het nogmaals te spelen, teminste dat gevoel krijg ik wel. Maar toch de gameplay pakt me evenals de mooie graphics, waardoor ik dit spel toch heel erg leuk vind.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Muzzle » 26 Nov 2007, 14:32:59

Ik heb hem ook uitgespeeld, maar dan op de PS3. Maar ik zal wel gewoon hier reageren, een apart topic aanmaken in het PS3 gedeelte is ook een beetje onnodig :-).

Ik ben het met markdegeweldenaar eens.

Maar ik moet er wel aan toevoegen dat ik me persoonlijk geen moment heb verveeld. Ik speelde het spel in sessies van 3 tot 5 uur achterelkaar en ik heb dat bijna nooit met dit soort games. Dus voor mij 'had' het gewoon wel wat ondanks de vele minpuntjes die ik natuurlijk ook zag. Ook ben ik normaal gesproken erg kritisch als het op games aankomt, en is dit normaal totaal niet mijn genre, maar toch had deze game iets waardoor ik steeds door wilde spelen.

Ik kan niet goed uitleggen wat het precies is, maar zo heeft deze game mij toch een leuke speel ervaring opgeleverd. Vooral de sfeer vond ik erg goed in het spel. Dit komt denk ik door een samenspel van goede karakters, een goede soundtrack, sfeervolle belichting etc.

Het verhaal is onderhoudend, maar ik zag de 'verrassingen' in het plot al van mijlen ver aankomen. Het einde is vrij open, wat mij betreft hadden ze daar wel iets meer mogen uitwijden over het verhaal (maar ik zal er niet teveel over zeggen).

De gekken en bedelaars etc. zijn er inderdaad teveel en het vechten is inderdaad erg makkelijk. Ik ben misschien 1 keer doodgegaan in het hele spel in een gevecht. Van de targets die je moet doden had ik ook gedacht dat die wel wat betere vechtskills zouden hebben dan de normale soldaat, maar ik heb dit niet echt kunnen ontdekken. Het counteren is erg makkelijk en is de manier om zelfs van 20+ tegenstanders te winnen als je maar goed de timing onder de knie hebt.

Verder vind ik de voice acting zeker goed en de karakters zijn geloofwaardig. Het hele sci-fi gedeelte had wat mij betreft niet per se gehoeven, maar het heeft me ook niet echt gestoord. Iets meer duidelijkheid in het verhaal zou fijn geweest zijn. Nu voelt het verhaal soms een beetje afgeraffeld.

Tip: na de credits kan je nog op onderzoek uitgaan en meer info over het verhaal krijgen.

De AI van de guards had ook beter gekund, ze zien je wel erg laat aankomen etc.

Maarja ik moet toch nog een keer benadrukken dat ookal is dit mijn genre absoluut niet (ben meer van de sport games, arcade games, 2d fighters, 3d fighters etc.), ik speelde dit spel toch in sessies van 3 - 5 uur. Terwijl ik normaal misschien 2 uur maximaal achter elkaar een game met een verhaal speel.

Dus, alle minpunten daargelaten, zou ik dit spel denk ik een 7,8 geven. Met een beter verhaal, beter vechtsysteem en meer variatie in dingen die mensen zeggen en dingen die je moet doen, had dit zeker een 9 of 10 kunnen zijn. Het voelt toch een beetje als een potentiele topper welke net geen topper is geworden.

Ik heb het spel inmiddels doorverkocht aan een mede-forummer. Want ik ben niet van plan om het spel snel nog een keer te gaan spelen.

Ik vond het spel de 50-60 euro echter toch zeker wel waard, want ik heb me er wel erg mee vermaakt, al was het niet helemaal zoals ik gedacht had.

Als er een vervolg komt, zal ik deze ook zeer waarschijnlijk wel kopen.
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Previous

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group