Assassin's Creed

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Cyberbeast » 17 Nov 2007, 08:42:53

Als er geen haast bij is, zoals met alle games, wachten op tweedehands of goedkoper op ebay.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Xizor » 17 Nov 2007, 11:11:55

heb hem ook sinds gisteren en ik moet zeggen dat het heel anders is dan ik had verwacht,maar niet minder cool.

Ik heb het nog niet zoveel gespeeld (Super Mario Galaxy FTW!) maar voor zover ik eruit opmaak is het toch wel een enigszins lineair verhaal. Nou zal dit niet voor iedereen even aanspreken,maar ik vind het wel vet omdat je zo door het hele verhaal geleid wordt.

...nu ik erover nadenk, lijkt het wel een interactieve film :)
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby markdegeweldenaar » 17 Nov 2007, 22:50:03

Ik heb hem sinds vanmiddag en ben best onder indruk. Vooral van de prachtige steden. De gameplay is soms wat onhandig en repetitief, maar de sfeer en enorme coolheid maakt heel veel goed.

Het toekomstgedeelte vind ik echter alleen maar irritant. Het haalt de vaart en de sfeer uit het spel. Het slaat bovendien als een tang op een varken. Die kerel is gevangen door een oude man en een meisje, en hij slikt al die onzin maar ipv ook maar de minste poging te doen te ontsnappen of het onderzoek te frustreren.
Ubisoft deed hetzelfde met Splinter Cell Double agent. Daarin werd ook telkens het spel onderbroken door hinderlijke pseudo-gameplay-momenten die je moest uitzitten voordat je weer met het echte werk kon beginnen.
Ik hoop maar dat dit geen trend is die stand houdt.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby blackdragon » 18 Nov 2007, 00:04:22

Het toekomstgedeelte vind ik echter alleen maar irritant. Het haalt de vaart en de sfeer uit het spel. Het slaat bovendien als een tang op een varken. Die kerel is gevangen door een oude man en een meisje, en hij slikt al die onzin maar ipv ook maar de minste poging te doen te ontsnappen of het onderzoek te frustreren.
Ubisoft deed hetzelfde met Splinter Cell Double agent. Daarin werd ook telkens het spel onderbroken door hinderlijke pseudo-gameplay-momenten die je moest uitzitten voordat je weer met het echte werk kon beginnen.
Ik hoop maar dat dit geen trend is die stand houdt


Aan het begin vond ik het nog wel leuk, maar later begin het wat te irriteren vooral omdat je ook niet echt wat kan doen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby F-zero » 18 Nov 2007, 01:58:37

In SC waren die intersections wel veel erger. Zo'n beetje de halve game!

Maar het is jammer dat AC niet zo erg intens is. Echt sneaken is er niet bij, betrapt worden levert bijna geen penalty op. Het is zo'n game die totaal geen uitdaging heeft, maar gespeeld wordt voor de sfeer en settings.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby sherudo » 18 Nov 2007, 09:49:37

oke ik wacht op mass effect :D twijfel te veel en moet helaas dan maar deze laten liggen voor nu.. misschien een x tweedehands.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby Stepz » 18 Nov 2007, 21:03:13

Nou ja... ik vind het niet echt makkelijk ofzo...
Je leert die combo's enzo, maar ik kan ze helemaal niet uitvoeren tijdens een echt gevecht... Doe ik iets verkeerd?
Hierdoor zijn de gevechten wel een stuk spannender en dus ook het spel. Het vluchten vind ik ook echt gaaf! Hoppa, gauw de daken op!
Ik ben dus toch de hele tijd echt aan het opletten (zowel op de prachtige omgevingen als op de actie om me heen).
Ik vond 'm wel het kopen waard.
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby markdegeweldenaar » 18 Nov 2007, 22:07:41

Waarom zou je uberhaupt combo's willen doen tijdens gevechten? Als je de aanval van de tegenstanders afwacht pareer je die gewoon en zijn ze vaak met 1 spectaculaire klap dood.
Vluchten doe ik daarom ook nooit. Ik vind het makkelijker en leuker om gewoon een half dozijn van die soldaten over de kling te jagen.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby Cyberbeast » 19 Nov 2007, 09:15:39

Leap of faiths zijn hilarisch overigens.
Altair springt van een kerktoren van 50 meter hoog en valt beneden gewoon in een hoopje hooi. :p
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Stepz » 19 Nov 2007, 14:20:45

markdegeweldenaar wrote:Waarom zou je uberhaupt combo's willen doen tijdens gevechten? Als je de aanval van de tegenstanders afwacht pareer je die gewoon en zijn ze vaak met 1 spectaculaire klap dood.
Vluchten doe ik daarom ook nooit. Ik vind het makkelijker en leuker om gewoon een half dozijn van die soldaten over de kling te jagen.


Sja... dat pareren doe je met R1 toch?
Ik vind het gewoon een beetje raar dat je dingen 'leert' en dat je het dan praktisch niet kunt gebruiken tijdens de game.

En die leaps of faith zijn idd wel grappig. Toch hoop ik elke keer weer dat ie met z'n kop op het randje van zo'n wagen flikkert!
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby markdegeweldenaar » 19 Nov 2007, 17:00:37

Stepz wrote:
markdegeweldenaar wrote:Waarom zou je uberhaupt combo's willen doen tijdens gevechten? Als je de aanval van de tegenstanders afwacht pareer je die gewoon en zijn ze vaak met 1 spectaculaire klap dood.
Vluchten doe ik daarom ook nooit. Ik vind het makkelijker en leuker om gewoon een half dozijn van die soldaten over de kling te jagen.


Sja... dat pareren doe je met R1 toch?
Ik vind het gewoon een beetje raar dat je dingen 'leert' en dat je het dan praktisch niet kunt gebruiken tijdens de game.

En die leaps of faith zijn idd wel grappig. Toch hoop ik elke keer weer dat ie met z'n kop op het randje van zo'n wagen flikkert!


Het ontwijken is ook zoiets. Als een tegenstander je aanvalt kun je op A drukken, zodat je een stap opzij doet en niet geraakt wordt. Je kunt dan echter net zo goed op X drukken, zodat je de tegenstander in 1 klap dood slaat. Wat afwisseling in de gevechten is natuurlijk leuk, maar het systeem nodigt er niet echt toe uit.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby blackdragon » 20 Nov 2007, 20:23:39

Hoewel ik het een topgame vind is me nu wel een paar keer wat opgevallen. Zo dood je iemand en dan komt een andere kijken, pas als hij die dode ziet liggen reageert hij er pas op en dan moet hij echt dichtbij staan. Dus als je hem gewoon vermoord voordat hij practisch tegen de dode aanloopt zal niemand het merken van die wachters.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby markdegeweldenaar » 24 Nov 2007, 21:47:46

Ik heb hem net uitgespeeld en moet mijn mening toch iets bijstellen.

Ik vind het spel qua graphics, sfeer en omgeving prachtig. Op dat gebied is het echt next gen. Het verhaal is ook prima, net als de acteurs.

Voor de rest is het echter in 1995 blijven hangen.
Het spel is absoluut niet uitdagend, je vliegt er doorheen. Geen enkele vijand is een probleem en je slacht zonder enig probleem een dozijn tegenstandars af. Ook wordt je voortdurend aan de hand gehouden. Je hoeft zelf geen enkel initiatief te nemen of na te denken en je vindingrijkheid komt op geen enkel moment van pas.

Dit komt natuurlijk door het uiterst simpele vechtsysteem, dat bovendien niet echt goed werkt. Als je door een groepje aangevallen wordt, is het haast onmogelijk om je op 1 tegenstander te focussen totdat hij dood is. Bij mij kwam haast elk gevecht neer op wachten tot de tegenstander aanviel, op x drukken en hem neerslaan of in 1 keer over de kling jagen. Welke van de twee dit zou worden werd schijnbaar willekeurig bepaald.

Wat ook niet hielp was de herhaling van de missies. 3 steden, verdeeld in 3 wijken en in elk van de wijken moet je precies dezelfde dingen doen. Daar is geen grijntje creativiteit aan te pas gekomen en tegen het einde voelt het haast als een verplichting.

Tijdens het spelen kreeg ik steeds meer het idee dat alle energie was gestoken in de graphics en omgevingen, en de rest er maar een beetje omheen geflanst was.
De stemmen zijn hier een mooi voorbeeld van. Als je een nieuwe move leert en het kasteel vervolgens verlaat, nodigt een soldaat je uit tegen hem te sparren. Dit doet hij 3 of 4 keer en elke keer zegt hij precies hetzelfde. Het is toch een kleine moeite dit op 4 verschillende manieren te doen? Hetzelfde kan gezegd worden van de mensen die je red. Dit verstoorde voor mij geregeld de illusie van een echte, levende stad.

Iets anders waar ik me aan ergerde waren de bedelaarsters en de gekken. Het waren er hinderlijk veel en ze voegden helemaal niets toe aan de spelervaring. Ik ben niet zelden door een zwakzinnige tegen een stel soldaten aangegooid, zodat ik in een gevecht gedwongen werd of zelfs mijn missie opnieuw moest beginnen.

Dat gezegd hebbende, ik vond het desondanks best tof dankzij de prachtige, levende steden en de coolheid van Altair. Als de opvolger de bovenstaande problemen echter niet heeft opgelost, dan koop ik die pas als hij in de budgetbak ligt.

Ter compleetheid: Ik geef het een 7,5

p.s. Het einde stond me ook niet aan, maar daar zal ik verder maar niet over uitwijden.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby Sen » 24 Nov 2007, 23:25:09

Hmm, dat klinken wel als gegrondde kritieken. Ik ben benieuwd, zal hem komende week wel ontvangen.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby WithAttitude » 24 Nov 2007, 23:34:52

Dat hoor ik wel vaker. Ben eigenlijk blij om het te lezen, de game stond me al niet zo aan, itt velen beviel de hele sfeer en stijl me juist niet.

Nu heb ik weer meer geld/tijd om die vele andere games die ik zo graag wil te spelen.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

PreviousNext

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group