bioshock

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

bioshock

Postby arjen1981 » 26 Aug 2007, 08:59:21

wel een helo 3 thread maar geen bioshock? bioshock is tenminste een pc shooter.
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby Razelim » 26 Aug 2007, 09:16:13

Ligt netjes ingesealed in mijn kast.
Eerst maar een xbox die werkt voor ik er over kan praten denk :P

Moet wel zeggen dat de Demo destijd helemaal fantastisch was!
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Jurjen » 26 Aug 2007, 09:37:10

Ik ben erg tevreden over Bioshock. Lekker lange gameplay, gedetaileerde graphics die een prachtige jaren 50 sfeer weergeven.

Bioshock heb ik aardig wat gespeeld en volgens mij nader ik het einde. Een 9 is zeker op zijn plaats. Jammer van de bugs die in de game zitten: big daddy's die wel eens klem zitten, de ondertiteling loopt niet synchroom etc. Het hoofdverhaal is wat simplistisch opgezet, maar de voice acting maakt alles weer goed.

Helaas is het zo dat ik Bioshock niet voor een tweede keer ga spelen. Daar is het mij te lang voor en als je eenmaal alles al hebt gezien en verzameld (incl de geheimen), dan is het wel genoeg geweest.

Voor de mensen die twijfelen, download de demo, het is echt de moeite waard.
Last edited by Jurjen on 26 Aug 2007, 13:55:40, edited 1 time in total.
User avatar
Jurjen
 
Posts: 166
Joined: 30 Mar 2005, 17:46:50

Postby sherudo » 26 Aug 2007, 11:23:34

hij haalt een hoop 10nen, laat hem echter helaas liggen omdat er teveel games op het moment zijn, alhoewel het echt een topper is.. eeuwig zonde :( en er komt nog een hoop aan helaas. Demo is super.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby F-zero » 26 Aug 2007, 18:30:51

Hoofdverhaal simplistisch opgezet? Bedoel je de vertelling die niet zozeer voorgekauwd wordt of het verhaal opzich?

Want ik heb een gedetailleerde plotguide gelezen en het verhaal is echt heel sterk. Veel plotwendingen en niet bepaald makkelijk, maar uiteindelijk valt alles op zijn plaats.

Zowiezo wil ik de beide eindes halen en beide achievements daarvoor. Dus 2x ga ik hem wel uitspelen.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Jurjen » 26 Aug 2007, 23:47:01

F-zero wrote:Hoofdverhaal simplistisch opgezet? Bedoel je de vertelling die niet zozeer voorgekauwd wordt of het verhaal opzich?

Om niet veel van het verhaal te verklappen (heb aantal plotwendingen meegemaakt, game nog niet uitgespeeld), komt het eigenlijk op hetzelfde neer: het ontsnapping uit Rapture. Wat er allemaal in de tussentijd gebeurd is leuk en aardig, maar ik had niks anders verwacht dan plotwendingen. Je kan moeilijk 20 uur spenderen als er niks tussendoor gebeurd.

Maar eerlijk is eerlijk, de game heb ik nog niet uitgespeeld. Dus een definitief oordeel kan ik nog niet vellen.

edit: uitgespeeld ^^. En blijf bij mijn standpunt :), zo goed zit het verhaal echt niet in elkaar.
User avatar
Jurjen
 
Posts: 166
Joined: 30 Mar 2005, 17:46:50

Postby Ophyr » 28 Aug 2007, 06:29:07

Geen southpawbesturing is voor mij genoeg reden om 'm niet te kopen... Battlefield 2 heb ik ook niet echt veel gespeeld :(
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby arjen1981 » 28 Aug 2007, 08:51:38

Jurjen wrote:
F-zero wrote:Hoofdverhaal simplistisch opgezet? Bedoel je de vertelling die niet zozeer voorgekauwd wordt of het verhaal opzich?

Om niet veel van het verhaal te verklappen (heb aantal plotwendingen meegemaakt, game nog niet uitgespeeld), komt het eigenlijk op hetzelfde neer: het ontsnapping uit Rapture. Wat er allemaal in de tussentijd gebeurd is leuk en aardig, maar ik had niks anders verwacht dan plotwendingen. Je kan moeilijk 20 uur spenderen als er niks tussendoor gebeurd.

Maar eerlijk is eerlijk, de game heb ik nog niet uitgespeeld. Dus een definitief oordeel kan ik nog niet vellen.

edit: uitgespeeld ^^. En blijf bij mijn standpunt :), zo goed zit het verhaal echt niet in elkaar.


jij bent nogsteeds gek ghost :P

het gaat mij er om hoe het verhaal wordt verteld. het is een voorlees boek. maar zo heb ik het nog niet eerder mee gemaakt. hl2 of een fallout / bg1+2 komen er nog het dichtste bij uit mijn eigen ervaringen.
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby WithAttitude » 28 Aug 2007, 13:23:43

I.T.T. velen vind ik de game echt niks aan. Het ziet er echt geweldig uit en de sfeer is natuurlijk ook goed uitgewerkt maar het doet me gewoon niks. Ik vind het een saaie, lineaire game met niet passende magische shit die helemaal uit het niets komt.

Nee doe mij Halo 3 of COD 4 maar.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby ricepuppet » 28 Aug 2007, 16:02:44

WithAttitude wrote:I.T.T. velen vind ik de game echt niks aan. Het ziet er echt geweldig uit en de sfeer is natuurlijk ook goed uitgewerkt maar het doet me gewoon niks. Ik vind het een saaie, lineaire game met niet passende magische shit die helemaal uit het niets komt.


Ik deel je mening. De demo ziet er mooi uit, maar vind de gameplay gewoon niks. Niet dat het traag is o.i.d. maar de game is voor mij weer typisch 'bla-uit-een-dozijn' game. Nu vond ik FEAR ook al vrij vervelend. Misschien liggen donkere FPS me gewoon niet.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby F-zero » 28 Aug 2007, 17:48:51

De game is minder lineair dan FEAR, Halo en PDZ bij elkaar. Natuurlijk speel je naar een climax toe, maar dat doe je in iedere game. En als je teveel vrijheid hebt, zoals in Oblivion, dan is het ook weer niet goed en wordt men te ongemakkelijk en weet men niet meer wat ie moet gaan doen. Je kunt gevechten zo construeren als je zelf wilt, en er zijn ook diverse routes en vele geheime kamers te vinden. Het is in feite een soort Metroid, je kunt met nieuwe powers ook weer elders andere deuren openen. Bovendien is de game lekker moeilijk (als je op hard speelt, de vita chambers niet gebruikt en de richting arrow en hints uitzet). Ik deed er een goede 20 uur over. Dat is 2x of soms 3x zo veel als de average FPS. De magie past in Rapture, het is een voor wetenschappers grenzeloze stad. Bovendien wordt ook de magic logisch door het verhaal, de ADAM en dus de Sisters zijn namelijk onmisbaar voor de inwoners van Rapture geworden.

Jurjen wrote:
F-zero wrote:Hoofdverhaal simplistisch opgezet? Bedoel je de vertelling die niet zozeer voorgekauwd wordt of het verhaal opzich?

Om niet veel van het verhaal te verklappen (heb aantal plotwendingen meegemaakt, game nog niet uitgespeeld), komt het eigenlijk op hetzelfde neer: het ontsnapping uit Rapture. Wat er allemaal in de tussentijd gebeurd is leuk en aardig, maar ik had niks anders verwacht dan plotwendingen. Je kan moeilijk 20 uur spenderen als er niks tussendoor gebeurd.

Maar eerlijk is eerlijk, de game heb ik nog niet uitgespeeld. Dus een definitief oordeel kan ik nog niet vellen.

edit: uitgespeeld ^^. En blijf bij mijn standpunt :), zo goed zit het verhaal echt niet in elkaar.


Heb je het verhaal wel echt begrepen dan? Alles omtrent Jack, Atlas en Ryan? Ik vond het prachtig, en sommige dingen uit eerdere scenes werden gewoon opeens logisch.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Jurjen » 28 Aug 2007, 22:25:00

@Arjan; noem het Hollandse nuchterheid :P

@F-zero; tuurlijk heb ik het verhaal begrepen. Goedemorgen zeg, zo moeilijk is het verhaal echt niet hoor haha. Heb zelfs alle voice-recorders verzameld en afgeluisterd.

@Beide; er is een groot verschil tussen hoe het verhaal in elkaar steekt en hoe het gebracht wordt.
User avatar
Jurjen
 
Posts: 166
Joined: 30 Mar 2005, 17:46:50

Postby arjen1981 » 29 Aug 2007, 06:26:41

Jurjen wrote:@Beide; er is een groot verschil tussen hoe het verhaal in elkaar steekt en hoe het gebracht wordt.


huh? jij snapt niks van wat ik bedoel geloof ik maar laat maar jij houd van halo en ik van pc shooters ^_^

al heeft bioshock helaas ook wel wat console wijziging ondergaan nu het ook een 360 game is. en in nadeel. ik bedoel dan de arrow en het tip syseem. jammer vind ik zelf want dit had niet gehoeven. het mooie is juist onderzoeken, ronddwalen en merken dat eigenlijk alles wat je wilt ook echt kan. als je nu bioshock als shooter speeld en constant de arrow volgt mis je dat heel veel. gelukkig kan die wel uit. maar het blijft jammer. ook mist het heel veel rpg elementen wat zijn twee voorgangers wel veel meer had. system shock 1 vind ik daardoor ook nogsteeds een betere game.
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby Jurjen » 29 Aug 2007, 10:36:07

Wat vinden jullie dan zo geniaal aan het verhaal? Ik kan het echt niet vatten.
User avatar
Jurjen
 
Posts: 166
Joined: 30 Mar 2005, 17:46:50

Postby arjen1981 » 29 Aug 2007, 13:11:46

misschien moet je bioschock over een paar jaar gewoon nog eens spelen en dan niet in gedachte nemen dat je een mindless shooter ala halo aan het spelen bent. dit geld ook voor de manier waarop je de wapens gebruikt trouwens. je kunt zoveel van je eigen creatiefiteit in het spel stoppen. en dit dus met verhaal ook net als een boek.
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Next

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group