bioshock

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Hadouken » 29 Aug 2007, 13:41:33

arjen1981 wrote:misschien moet je bioschock over een paar jaar gewoon nog eens spelen en dan niet in gedachte nemen dat je een mindless shooter ala halo aan het spelen bent. dit geld ook voor de manier waarop je de wapens gebruikt trouwens. je kunt zoveel van je eigen creatiefiteit in het spel stoppen. en dit dus met verhaal ook net als een boek.


Ik las creatiefitheid, maar het is natuurlijk creativiteit :wink: .
Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen!
User avatar
Hadouken
 
Posts: 131
Joined: 08 Feb 2007, 16:29:24
Location: Westland

Postby Jurjen » 29 Aug 2007, 14:35:01

arjen1981 wrote:misschien moet je bioschock over een paar jaar gewoon nog eens spelen en dan niet in gedachte nemen dat je een mindless shooter ala halo aan het spelen bent. dit geld ook voor de manier waarop je de wapens gebruikt trouwens. je kunt zoveel van je eigen creatiefiteit in het spel stoppen. en dit dus met verhaal ook net als een boek.

Gozer, antwoord gewoon op mijn vraag in plaats van mij als een domme gans te beschouwen.

*kleine edit: als je nou eens goed leest, zeg ik helemaal NIKS over de gameplay. Die is gewoon prima. Het gaat om het verhaal die mensen helemaal ophemelen, wat naar mijn mening onterecht is omdat het helemaal geen bijzonder verhaal is. Met mijn centrale vraag: wat is er dan zo geniaal aan het verhaal in Bioshock? Weet jij geen antwoord te geven. Je zwamt erom heen en grijpt een argument die uit de insidegamer videorecensie komt.

Daarnaast wil je mij persoonlijk beledigen/bestempelen door mij neer te zetten als een gamer die alleen halo en console (shooters) speelt.
User avatar
Jurjen
 
Posts: 166
Joined: 30 Mar 2005, 17:46:50

Postby arjen1981 » 29 Aug 2007, 18:00:34

ik heb gelijk in mijn eerste reactie gezegt: "het gaat mij er om hoe het verhaal wordt verteld." ik heb het nooit dan ook maar iest gezegt over het verhaal zelf.

ik heb de insidegamer video review gezien en ben het ook helemaal eens met kris. daarvoor had ik ook de review van 1up al gelezen en daar vergelijken ze het ook op precies diezelfde manier als kris doet omdat je, je er je eigen creatieviteit in stopt. je stelt jezelf vragen en zoekt je eigen antwoorden en hebt daar je eigen gedachtes bij. dat maakt voor mij ook het verhaal zo goed en bijzonder. 1up las ik al voor ik speelde.

ik lees nu de ouderwetse tekst review van ign erbij en die noemt ook als een van de eerste punten dat het verhaal je eigen interpretation vergt. alweer hetzelfde argument.

ik zwam er helemaal niet omheen naar mijn idee ik heb het nooit over het verhaal gehad alleen over de manier hoe het verteld wordt. mijn eerste reactie:
"het gaat mij er om hoe het verhaal wordt verteld. het is een voorlees boek."

vervolgens vraag jij mij weer wat ik en f-zero dan zo bijzonder vinden aan het verhaal en leg ik het nog eens uit en zwam ik er ineens omheen???

maargoed ghost ik weet nog wel van toen ik nog yoda op het forum heete en jij nog niet je schaamhaar schoor dat wij het eens over een anime hadden op msn. ik weet niet meer welke anime dat was maar jij vast nog wel? jij boorde die anime toen de grond in omdat het verhaal werdt verteld vanuit een derde persoon met een voiceover dus snap daarom dat je je niet in het verhaal van bioshock kunt vinden.

maar ik vond jou toen zo vervelend in die tijd dat ik misshcien daarom nu nogsteeds zo'n beeld bij jou heb.

ik zie het hier wel weer ik ben weg...

oja en sorry van mijn nederlands. ik ben er niet goed in door mijn dislectie en ik schrijf tegenwoordig nog amper nederlands ook.
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby Jurjen » 29 Aug 2007, 18:16:07

Dat je mij niet zo mag, vind ik prima. Maar ga mij niet persoonlijk beledigen, dat doe ik bij jou ook niet. Een beetje volwassen kerel legt (zoals je dat netjes heirboven gedaan hebt), zijn argumenten uit. Prima. We hoeven het niet eens met elkaar te zijn.

Dat jij nu weg wilt, trouwens vaker gehoord, moet jezelf weten. Ik geef je als tip: doe het niet. Het toont onzekerheid, en dat je in dit soort situaties nogmaals terecht komt is groot; in real life of virtueel.
User avatar
Jurjen
 
Posts: 166
Joined: 30 Mar 2005, 17:46:50

Postby kevin » 29 Aug 2007, 18:18:53

Make love not war <3
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Jurjen » 29 Aug 2007, 18:23:27

Ben ik altijd voor :). Maar goed back to Bioshock. Dit geneuzel is totaal niet interessant :).
User avatar
Jurjen
 
Posts: 166
Joined: 30 Mar 2005, 17:46:50

Postby arjen1981 » 03 Sep 2007, 14:24:55

dat it ben weg betekent niet dat ik onzeker ben hoor. dat betekent dat dit zonde van mijn tijd is / geen zin om mijn schrijfsels met jou te delen is.

dan ben ik nu maar echt weg kunnen jullie het weer hebben over bioshock want dit is zeker geen goede tijdsbesteding.

dat het echt zonder van mijn tijd is bewijst wel weer jou reactie. dat nu mijn argumenten ineens wel iets uitlegt dat jij zoekt. aangezien ik mijn bovenstaande reactie wel gelijk zie aan mijn aller eerste reactie. ofwel als een lees boek.

maargoed doei doei
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby blackdragon » 03 Sep 2007, 15:23:40

Ehh weg als weg uit dit topic? Of weg als helemaal weg?

Maar goed 1 vind het verhaal aan de mindere kant en de andere niet. En vind de game geweldig een ander weer niet. Wat is het probleem? Mensen zijn verschillend, meningen zijn verschillend.

Hij vind het verhaal niet zo geweldig en jij wel. Snap dat probleem niet zo erg hoor zal met elke game wezen dat er verschillende meningen over zijn.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Drax » 04 Oct 2007, 12:40:55

qua sfeer en verhaal gaat een spel als Bioshock veel dieper dan de meeste andere shooters. Vergelijkbaar met bv Half Life. Daarnaast is het de enige dan wel 1 van de weinige shooters waarin je zelf bepald hoe je iets op lost. Het is gewoon de creativiteit van de speler welke bepaald hoe een gedeelte verloopt. En dat zonder gedwongen te worden uit een bepaalde keuze. Vond hetz elf een geweldige game maar wel voor 1 sessie. Zal het binnen nu en een jaar niet nog een keer spelen maar die eerste keer dat ik hets peelde was het meer dan waard!
Bjorn de Bruin
Image
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Previous

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group