Xbox 360 houden of verkopen?

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Xbox 360 houden of verkopen?

Postby Muzzle » 12 Jun 2007, 22:20:23

Hallo,

Ik heb altijd erg veel plezier van mijn Xbox 360, ik speel veel PES met vrienden en PES online. Veel Virtua Tennis 3. Ik speel ook nog wel DoA4 online etc.

Ook voor games als Lost Odyssey zou ik graag mijn Xbox 360 houden.

Maar met alle verhalen die ik hoor over Xbox 360's die kapot gaan vraag ik mij echt af of het slim is om deze te houden.

Ik ben super zuinig op mijn spullen. Zuiniger kan bijna niet. De 360 staat in een open kastje voor ventilatie, ik sta nooit op de kabels. Ik speel er denk ik hooguit 2 uur per dag op. Maar gemiddeld maar 1 uur per dag denk ik.

De garantie loopt nog tot januari 2008 dus dat is in principe ook het probleem niet.

Ik was net alleen bijvoorbeeld Virtua Tennis aan het spelen. Ik zat net diep in een toernooi in World Tour mode en toen liep de game zomaar vast. Dit soort dingen stoor ik me erg aan en dit haalt voor mij een groot deel van het plezier weg.

Ik zou Pro Evolution Soccer niet echt kunnen missen bijvoorbeeld, maarja dit soort dingen vind ik vrij storend. Ik kan PES dan wel op de PS2 kopen, maarja dat is toch minder leuk na de 360 versie (vind ik dan persoonlijk).

In de meeste games die ik speel ben ik beter dan een gemiddelde speler. Zo win ik met PES online echt heel vaak (ik speel dit ook al jaren bijna elke dag). Dat is wel leuk, maar ik erger me wel aan de mensen die schelden / vroeger een wedstrijd stoppen als ze achterstaan bijvoorbeeld. Er zijn zelfs mensen die hele voicemessages achterlaten in mijn inbox na verloren te hebben. Nogal jammer vind ik zelf. Zelf gebruik ik mijn headset dan ook nooit met online spelen.

Als ik dan hier in het 'dode 360' topic lees van hoeveel mensen het ding al niet kapot is vraag ik me toch af wat verstandig is.

Deze post is niet bedoeld als klaagzang of uiting van frustratie, ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening over dit alles.

Ik vraag me af of iemand mijn gedachten over deze kwestie wel interessant kan vinden hehe, maarja nu heb ik dit hele stuk al getypt en ga ik het niet meer deleten ;-).
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Postby WithAttitude » 13 Jun 2007, 02:05:17

Ik als 360 eigenaar begrijp precies hoe je je voelt. Ik kocht dat kreng op dag een van release en jazeker enkele dagen later begin hij mijn spellen te bekrassen zonder reden.
Uiteindelijke werd hij na veel moeite wel vergoed(incl. game) maar mocht het nog iets minder goed af zijn gelopen dan zou ik nog zo gek zijn geweest een ps3 te kopen en mijn 360 van 10 hoog te smijten.

Waar het op neer komt, Microsoft loopt zwaar in te boeten op service en product kwaliteit. Zolang zij de stroom van goede spellen en vervanging van gesloopte console blijven vasthouden houd ik het voor lief maar zodra ze ook maar even mijn continuiteit aan goede games in gevaar brengen door of, mindere spellen dan de concurrentie uit te brengen en/of kapotte consoles niet te vervangen dan spring ik meteen over naar het Sony kamp zonder twijfel.
Als zij mijn dure aankoop disrespecteren door het niet te vervangen nadat het (alweer?!?!?!?!?!?) kapot gaat, dan mogen ze echt mijn aars van binnen schoon likken tot ik de tarrels niet eens meer kan zien.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Mier » 13 Jun 2007, 06:11:11

Ik zeg weg met dat ding!

Koop daarna pas weer een 360 als er een lijn op de markt is waar geen kuren meer mee zijn.

Of je haalt een ps3.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Muzzle » 13 Jun 2007, 07:34:00

Bedankt voor de reacties :-).

Ik vind dit echt een moeilijke keuze... vooral omdat ik met games als Pro Evo Soccer zovaak speel tegen vrienden en dat is zo gaaf. Maar aan de andere kant, de afgelopen 5 jaar heb ik Pro Evo gespeeld op de PS2 tegen vrienden en dat was even gaaf. Misschien kan dat wel weer gewoon wennen.

Ik heb wel 4 dagen terug ofzo Virtua Tennis 3 gekocht. Dat is dan wel zonde, maarja.

Laat de reacties maar komen, ik vind het wel interessant om te lezen :-).
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Postby Sen » 13 Jun 2007, 07:42:29

Hmm ik houd hem gewoon, zo lang microsoft hem maar weer gratis fixed.
Vind het eigenlijk zwaar belachelijk dat het zo moet. Enne, vergeet niet dat KAssa het alleen had over het krasprobleem, nu over het kapotgaan van de console an sich. Ik had het er nog met Felix Meurders over gehad. Dus daar mag ook wel eens wat aan gedaan worden...

Het maakt niet uit of je super net met het apparaat omgaat trouwens, dat doe ik ook altijd. Andere consoles gaan niet stuk, alleen deze is kapot gegaan.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby ManoRevolver » 13 Jun 2007, 08:52:01

100 euro voor je 360 die over een maand wsl kapot is! :wink: Of ruilen tegen een Japanse Saturn met een zillion games.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Giel » 13 Jun 2007, 09:02:57

Toegegeven, een boel 360's gaan kapot. Maar om dat nou als reden te zien om hem weg te doen.. Ik vind het hoogstens een reden om hem niet een tweede keer te kopen. Jullie praten alsof er een tikkende tijdbom in je huis staat. Ja, apparaten gaan kapot. Ja, het is kut als dat apparaat nog niet zo oud is, geloof me ik heb het gehad(2 maanden oude PSP, niet vergoed gekregen i.v.m. importeren..). Maar dat hoort erbij: in je leven zal je apparaten krijgen die kapot gaan voordat ze dat hoorden te doen, en omgekeerd. Zolang hij het nog doet en je er plezier mee hebt, wat houdt je tegen? Verder zou ik als je dan zo nodig er vanaf moet, hem gewoon verkopen als de garantie is verlopen met een paar spellen en van het geld een nieuwe kopen, heb je meteen een nieuwe garantie periode erbij.


Echt, ik snap sommige mensen niet. Uit je stuk spreekt over de lol die je met je 360 hebt, dat is toch ook belangrijk? Ik heb liever 2 jaar lol en dan een kapot apparaat, dan 10 jaar geen lol ermee.
Segaforum's official Safari slut!
User avatar
Giel
 
Posts: 697
Joined: 19 Apr 2005, 14:32:43
Location: Amsterdam

Postby Muzzle » 13 Jun 2007, 09:08:13

ManoRevolver wrote:100 euro voor je 360 die over een maand wsl kapot is! :wink: Of ruilen tegen een Japanse Saturn met een zillion games.


Haha, nee dankje Mano.

En Giel, goed stukje. Je hebt een heel goed punt daar :-).
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Postby Skyghene » 13 Jun 2007, 09:10:03

Ik hou die van mij ook gewoon, maar ik ga zeker geen nieuwe kopen als dat ding stuk gaat na de garantieperiode.
Tenzij Microsoft ooit eens met een stabielere versie aankomt, dan ga ik er nog over even over na denken.

Tot nu toe heb ik ook veel plezier aan m'n 360, leuke online games, paar coole exclusives en er komen binnenkort nog een zooi gave games uit (The Darkness, veel RPGs, etc, etc.). Ik ga er in ieder geval nog een hoop plezier uit halen voor die 400e die ik er destijds voor heb betaald(zolang dat kan...).
Verkopen heeft naar mijn mening niet veel nut, tegenwoordig kan je al een 360 Core kopen bij de MM voor 222 euro. Een Premium kost zo een 333, dus zoveel geld krijg je er nou ook niet meer voor terug.
Image
User avatar
Skyghene
 
Posts: 517
Joined: 26 Mar 2003, 21:35:22
Location: Haarlem

Postby ManoRevolver » 13 Jun 2007, 09:12:33

Precies, prices drop like a motherfucker... in Duitsland kan je nog goedkopere combinaties van Premium met games kopen. Maar ik heb liever die luxe editie die uit gaat komen.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Muzzle » 13 Jun 2007, 09:27:42

Ja jullie hebben gelijk.

Hij is toch te weinig meer waard om te verkopen (of laat ik het zo zeggen, voor dat geld hou ik hem liever). En ik vind het een supertof ding (afgezien van vastlopers waar ik echt een hekel aan heb).

Ik hou hem dus voorlopig :-).

Maar de discussie kan nog doorgaan uiteraard ;-).
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Postby ManoRevolver » 13 Jun 2007, 09:32:02

Muzzle wrote:Maar de discussie kan nog doorgaan uiteraard ;-).


Als ik jou was had ik 'em voor 100 euro aan mij verkocht :lol:
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Mirg » 13 Jun 2007, 09:40:12

Ik heb die van mij verkocht. Niet omdat hij stuk ging, maar omdat ik hem helemaal niet gemist had in de tijd dat hij weg was voor reparatie en ik op dit moment geld bij elkaar aan het harken ben voor een drumkit. Tja, dan is zo'n apparaat toch gewoon een pak euro's in de stapel, dus weg ging-ie. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Muzzle » 13 Jun 2007, 10:37:54

ManoRevolver wrote:
Muzzle wrote:Maar de discussie kan nog doorgaan uiteraard ;-).


Als ik jou was had ik 'em voor 100 euro aan mij verkocht :lol:


Je hebt zeker je lolbroek aan vandaag ;-).
User avatar
Muzzle
 
Posts: 882
Joined: 29 May 2006, 16:08:50

Postby ManoRevolver » 13 Jun 2007, 10:47:50

Yup, en lekker dat 'ie zit.
Maar effe serieus, gewoon houden!
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Next

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group