Halo 3 release date!

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Mier » 03 Oct 2007, 23:00:55

Hmmm, zelf heb ik deel 1 en 2 op de gewone xbox destijds gekocht maar beide vrijwel niet gespeelt omdat ze me gewoon niet konden boeien.
Ik vond de halo games nou geen betere 1st person shooters dan de andere op de pc.
Zeker qua sfeer, level design en graphics vond ik ze eentonig en saai.
Ook online was ik ze snel zat.

De nieuwe halo ziet er in mijn ogen weer hetzelfde uit, met wat mooiere graphics.
Ik kan nog steeds de hype rond een 1st person shooter op een console niet begrijpen.

Misschien moet ik de eerste 2 delen maar weer eens een kans geven, kijken of mijn mening daarna veranderd.
Zowiezo zal Halo3 niet de game worden die mij een 360 in huis laat halen.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby F-zero » 04 Oct 2007, 19:09:33

sherudo wrote:
F-zero wrote:Bij de Halo MP kun je ook kanttekeningen plaatsen, 5 player lone wolves, geen eigen map én modkeuze (leuk, shotty snipers), en meestal wint degene die het eerst begint te schieten. Snel uit een shootout komen is er namelijk niet echt bij. Dit is altijd al zo in Halo, alleen is het nu wel verbeterd door het weglaten van de wel erg overdreven aim assist van Halo 2.

Je moet kritiek onder ogen kunnen zien, ook al is het Halo. Het is een erg vermakelijke game, maar het heeft wel degelijk zwakke punten.


Op je eerste stuk ga ik niet eens in, H3 multi is niet gedowngrade, punt. Wellicht zijn we hele andere spelers maar ik raas door hele stukken singleplayer heen, zogenaamde speedruns wat niet mogelijk is in GoW/r6v. Helemaal geen cover systeem nodig dus ;), overigens vind je het ontbreken van een cover systeem in FEAR ook vervelend of zie je dit alleen bij H3 als een groot minpunt?? Anyway, 5 player lone wolves vind ik ook te weinig, old school h2 met 8 is stukken beter. Geen eigen map en modkeuze?? lang leve custom game! Vanaf het vet gedrukte stuk neem ik je al niet eens meer serieus. H3 is veel meer een skill game dan GoW/R6V. H2 is niet voor niets de meest competitieve en grootste MLG game en H3 zal dat straks zijn. Je simplificeert H3 echt zo gemakkelijk, wat ik eigenlijk best grappig vindt. Het niveau verschil tussen ons zal waarschijnlijk ook gigantisch zijn, maar als jij erop vertrouwd dat wanneer jij het eerste schiet wint, ale!


Dat eerste meen je toch niet serieus? Fan zijn is 1 ding, maar blijf dan tenminste objectief. Er is toch wel iemand anders hier die ook duidelijk kan zien dat Halo 3 MP downgraded is?

Halo (en al helemaal Halo 2) is imo in niet echt een skillgame bij uitstek, daarvoor heb ik teveel PC FPS op competitief niveau gespeeld. UT bijvoorbeeld vond ik een stuk moeilijker om onder de knie te krijgen, en vereiste heel wat meer reactievermogen dan Halo. De manieren om uit een vuurgevecht te komen zijn gewoon erg karig in Halo, en met de radar is het ook nog niet eens heel moeilijk om elkaar al aan te zien komen en alvast voor te bereiden. Ja je kunt crouchen en stilstaan, ik weet het. Halo is de game van de backattacks, het omdraaien is namelijk traag en wegdashen kan ook niet.

Halo is een game waarin iedereen een kans heeft om te winnen, het is afgesteld op de mainstream. Je kunt meteen redelijk meedraaien en al helemaal in Halo 2 met zijn auto aim. Het basic wapen is ook al redelijk sterk, vergeleken met de wapens in veel andere games. Je kunt eigenlijk meteen wel beginnen.

Niveauverschil... ach het kan me wat, ik houd niet zo van dat braggen over skills... maar goed ik was iets van Rank 20 in de Beta... ik vond de Beta namelijk erg leuk en het was de enige console FPS waar ik veel in won. Maar eigenlijk neem ik XBL zowiezo niet heel echt serieus omdat p2p gamen met dus zeropingers eigenlijk not-done is in FPS met zoveel hitscan wapens. Melee timing wordt ook erg op connectie bepaald. In Halo 2 had ik de shotgun - melee trick onder de knie waarmee je bijna niet kon verliezen. In Halo 3 lukte deze exploit me vooralsnog niet.

Met de rest van de console FPS bak ik niets, helemaal niets.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby sherudo » 04 Oct 2007, 20:11:54

F-zero wrote:
sherudo wrote:
F-zero wrote:Bij de Halo MP kun je ook kanttekeningen plaatsen, 5 player lone wolves, geen eigen map én modkeuze (leuk, shotty snipers), en meestal wint degene die het eerst begint te schieten. Snel uit een shootout komen is er namelijk niet echt bij. Dit is altijd al zo in Halo, alleen is het nu wel verbeterd door het weglaten van de wel erg overdreven aim assist van Halo 2.

Je moet kritiek onder ogen kunnen zien, ook al is het Halo. Het is een erg vermakelijke game, maar het heeft wel degelijk zwakke punten.


Op je eerste stuk ga ik niet eens in, H3 multi is niet gedowngrade, punt. Wellicht zijn we hele andere spelers maar ik raas door hele stukken singleplayer heen, zogenaamde speedruns wat niet mogelijk is in GoW/r6v. Helemaal geen cover systeem nodig dus ;), overigens vind je het ontbreken van een cover systeem in FEAR ook vervelend of zie je dit alleen bij H3 als een groot minpunt?? Anyway, 5 player lone wolves vind ik ook te weinig, old school h2 met 8 is stukken beter. Geen eigen map en modkeuze?? lang leve custom game! Vanaf het vet gedrukte stuk neem ik je al niet eens meer serieus. H3 is veel meer een skill game dan GoW/R6V. H2 is niet voor niets de meest competitieve en grootste MLG game en H3 zal dat straks zijn. Je simplificeert H3 echt zo gemakkelijk, wat ik eigenlijk best grappig vindt. Het niveau verschil tussen ons zal waarschijnlijk ook gigantisch zijn, maar als jij erop vertrouwd dat wanneer jij het eerste schiet wint, ale!


Dat eerste meen je toch niet serieus? Fan zijn is 1 ding, maar blijf dan tenminste objectief. Er is toch wel iemand anders hier die ook duidelijk kan zien dat Halo 3 MP downgraded is?

Halo (en al helemaal Halo 2) is imo in niet echt een skillgame bij uitstek, daarvoor heb ik teveel PC FPS op competitief niveau gespeeld. UT bijvoorbeeld vond ik een stuk moeilijker om onder de knie te krijgen, en vereiste heel wat meer reactievermogen dan Halo. De manieren om uit een vuurgevecht te komen zijn gewoon erg karig in Halo, en met de radar is het ook nog niet eens heel moeilijk om elkaar al aan te zien komen en alvast voor te bereiden. Ja je kunt crouchen en stilstaan, ik weet het. Halo is de game van de backattacks, het omdraaien is namelijk traag en wegdashen kan ook niet.

Halo is een game waarin iedereen een kans heeft om te winnen, het is afgesteld op de mainstream. Je kunt meteen redelijk meedraaien en al helemaal in Halo 2 met zijn auto aim. Het basic wapen is ook al redelijk sterk, vergeleken met de wapens in veel andere games. Je kunt eigenlijk meteen wel beginnen.

Niveauverschil... ach het kan me wat, ik houd niet zo van dat braggen over skills... maar goed ik was iets van Rank 20 in de Beta... ik vond de Beta namelijk erg leuk en het was de enige console FPS waar ik veel in won. Maar eigenlijk neem ik XBL zowiezo niet heel echt serieus omdat p2p gamen met dus zeropingers eigenlijk not-done is in FPS met zoveel hitscan wapens. Melee timing wordt ook erg op connectie bepaald. In Halo 2 had ik de shotgun - melee trick onder de knie waarmee je bijna niet kon verliezen. In Halo 3 lukte deze exploit me vooralsnog niet.

Met de rest van de console FPS bak ik niets, helemaal niets.


Wow ik ben geen fanboy maar grafisch is MP dus echt wel op niveau van Singeplayer, vast genoeg hier die dit kunnen beamen.

Overigens kan ik zien dat je niet kennis van zaken hebt als je het over halo 1 en 2 hebt. De mogelijkheden in vuurgevechten zijn eindeloos. Niet snel draaien? Je moet toch wel minimaal je sensitivity op 5 hebben, wellicht heb je dit al en is dit nog te traag voor je wat ik betwijfel.. dan zet je hem toch gewoon hoger? Wellicht wist je dit niet eens? Je bent eigenlijk wel heel erg aan het mieren neuken (bij gebrek aan een betere term). Je stoort je aan de radar, maarja in team Hardcore en op alle grote toernooien staat de radar uit! Weg zogenaamde backatacks??

Halo geen skill games? beide games zijn juist skill games bij uitstek :D Wellicht als je je wat meer had verdiept in de gameplay kom je er achter dat vooral in halo 2 b-x-b , b-x-r en de double shot echt skill is om juist te timen (bxb daar gelaten).

Waarom denk je dat er teams zijn in de MLG die bijna 1,5 jaar onverslagen zijn, een keer verliezen en daarna weer door domineren? Als dat niet een bewijs is van een competitieve FPS dan weet ik het ook niet meer :D Zelfde geldt voor spelers die in de FFA's altijd aan de top staan en net zoals er een speler is die ongeslagen is in zijn cariere in 1v1 "karma".

Je haalt elke FPS erbij die er zo'n beetje bestaat Unreal dit, GoW dat, R6V dit en FEAR zo, HALO is geen van allen, halo is halo. Je start met een sterk wapen? Wat denk bungie wel niet!? Je gaat haast denken dat ze orgineel willen zijn ;) Wat internet verbindingen, XBL? Dit is natuurlijk alleen een nadeel die je moet benoemen bij H3, GoW en R6V etc hebben hier geen last van :roll: Maarja ik praat hier tegen een muur, objectief zal je toch niet worden.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby F-zero » 04 Oct 2007, 23:05:58

Ik zeg toch dat de p2p gaming van Live suckt, dat ik Live an sich niet serieus neem? Dat houdt in ALLE games. Live is voor newbies. Speel op PC met eerlijke pings. Hier wint connnectie te vaak van skill, vooral in GoW is dit visible, maar in Halo merk ik het ook wel. Als ik host ben, ik merk de veel betere hitscan met oa Sniper. Het is niet voor niets dat p2p niet toegelaten wordt in leagues. Maar voor die consolegames wel, want het kan niet anders... als PC FPS speler klinkt dit echter als amateurisme in de oren.

Die trucjes en grote toernooien van Halo, het zal allemaal wel. Hoeveel van alle spelers doen daar aan mee? Die hebben <insert grote FPS> ook, heb zelf op menig lan gespeeld. Trucjes en exploits? de game die ze niet heeft moet nog uitgevonden worden. Punt is; Halo is ook hier dus niet speciaal ofzo... tenzij dit wellicht je eerste FPS is. Op de PC, viel Halo echt keihard in het niet... tussen al die andere FPS titels. Toen zag ik een ontmaskerde game, een eigenlijk best wel beperkte, en jawel, gedateerde game. En niet alleen ik, want de game flopte best wel hard. En dat met de muis, de betere online service, betere framerate.. etc. Op consoles stak hij er wel bovenuit, maar dat lag meer aan de rest van het aanbod daarop.

Halo zal zijn uitschieters hebben, natuurlijk, maar onder die buitencategorie denk ik dat de skills dichter bijelkaar liggen dan in menig andere game. Ik heb in elk geval nooit echt veel mensen ontmoet die ECHT domineerden. En als ze dat al op een obscene manier deden, bleek het toch vooral via hacks (en ik geef toe, die heb je in iedere online game). Het is ook een reden van het succes achter Halo, vele mensen kunnen er snel in geraken. Maar dat kun je gerust ontkennen.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Ophyr » 04 Oct 2007, 23:18:49

Net legendary uitgespeeld \o/

En nu verder met Stranglehold :)
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby sherudo » 05 Oct 2007, 08:53:33

F-zero wrote:Ik zeg toch dat de p2p gaming van Live suckt, dat ik Live an sich niet serieus neem? Dat houdt in ALLE games. Live is voor newbies. Speel op PC met eerlijke pings. Hier wint connnectie te vaak van skill, vooral in GoW is dit visible, maar in Halo merk ik het ook wel. Als ik host ben, ik merk de veel betere hitscan met oa Sniper. Het is niet voor niets dat p2p niet toegelaten wordt in leagues. Maar voor die consolegames wel, want het kan niet anders... als PC FPS speler klinkt dit echter als amateurisme in de oren.

Die trucjes en grote toernooien van Halo, het zal allemaal wel. Hoeveel van alle spelers doen daar aan mee? Die hebben <insert grote FPS> ook, heb zelf op menig lan gespeeld. Trucjes en exploits? de game die ze niet heeft moet nog uitgevonden worden. Punt is; Halo is ook hier dus niet speciaal ofzo... tenzij dit wellicht je eerste FPS is. Op de PC, viel Halo echt keihard in het niet... tussen al die andere FPS titels. Toen zag ik een ontmaskerde game, een eigenlijk best wel beperkte, en jawel, gedateerde game. En niet alleen ik, want de game flopte best wel hard. En dat met de muis, de betere online service, betere framerate.. etc. Op consoles stak hij er wel bovenuit, maar dat lag meer aan de rest van het aanbod daarop.

Halo zal zijn uitschieters hebben, natuurlijk, maar onder die buitencategorie denk ik dat de skills dichter bijelkaar liggen dan in menig andere game. Ik heb in elk geval nooit echt veel mensen ontmoet die ECHT domineerden. En als ze dat al op een obscene manier deden, bleek het toch vooral via hacks (en ik geef toe, die heb je in iedere online game). Het is ook een reden van het succes achter Halo, vele mensen kunnen er snel in geraken. Maar dat kun je gerust ontkennen.


F-Zero je dwaalt af jongen, alle MLG toernooien zijn LAN, punt. Ben je nu serieus twee compleet verschillende platformen aan het vergelijken? PC's met consoles? Waarom? Dat je Halo vergelijkt met elke FPS ale, zelfs 3rd person (GoW), maar pc gaming en console gaming kan je niet vergelijken.

Halo is zeker niet mijn eerste schooter, ik heb zo'n beetje elke grote schooter tussen de orginele wolvenstein/doom en nu gespeeld. Kennis van zaken dus.

Over Halo op de PC, kijk nog is even hoeveel jaar naar dato hij pas op de PC kwam. Je geeft dit nu als bevestiging dat HALO 'ontmaskert' is, erg zwak. Dit is overigens mijn laatste post jegens u, want het gaat echt helemaal nergens meer over. De berlijnse muur valt in het niet bij jou.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby F-zero » 05 Oct 2007, 10:18:04

Bij jou kennelijk ook, want je begon in de eerste plaats al te ontkennen dat de multiplayer niet eens gedowngrade is. Maar die vergelijking met GoW ging over dat console online gamen amateuristisch is, niet over GoW per se. Ja events als MLG en WCG is LAN, maar international leagues van oa CB en Jolt zijn dat niet... en dat komt door het zielige Live zonder dedicated servers.

Halo kwam zo'n 18 maanden later op de PC... maar ik bedoelde ook vergeleken met bijv. Q3 en UT uit 99 al, die ik toen nog speelde. Zelfs daarbij vergeleken was Halo al best wel verouderde en niet echt goed aanvoelende meuk. Ik wilde daarmee alleen maar aangeven dat Halo van binnenin echt geen revolutionaire soep is... zoals jij het deed voorkomen.

Anyway, het heeft inderdaad geen zin. Ik vind Halo 3 leuk, maar weinig vernieuwend en overrated, jij vindt Halo geweldig.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Frankhulscher » 09 Oct 2007, 22:41:48

Heb Halo 3 gisteren uitgespeeld op heroic. Verhaal is wel af, op een goede manier vind ik. Tip voor de mensen die er nog niet doorheen zijn:

Als je de aftiteling helemaal laat doorlopen krijg je nog een aanvullend filmpje te zien. Ik weet niet of dat ook zo is als je die onderbreekt.
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby Stepz » 14 Oct 2007, 13:03:42

Frankhulscher wrote:Heb Halo 3 gisteren uitgespeeld op heroic. Verhaal is wel af, op een goede manier vind ik. Tip voor de mensen die er nog niet doorheen zijn:

Als je de aftiteling helemaal laat doorlopen krijg je nog een aanvullend filmpje te zien. Ik weet niet of dat ook zo is als je die onderbreekt.


Speel 'm maar uit op Legendary. Dan zie je dat het verhaal nog niet is afgelopen ;)
Ik schrok idd eerst wel toen ik het filmpje na de credits nog niet gezien had... gelukkig maar dat dat er toch nog achteraan kwam ;)
"Were it so easy"
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Frankhulscher » 15 Oct 2007, 16:49:39

Is het einde anders op legendary dan? Hmm. Ben nu druk aan het verbouwen maar als ik straks om ben en meer tijd heb is de bedoeling dat ik ga proberen halo 1, 2 en dan 3 op legendary uit te spelen.
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby Razelim » 15 Oct 2007, 17:01:06

Ik weet dat 1 op Legendary een extra scene heeft.
die legt uit waarom Johnson de Arbiter mag :P
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Stepz » 17 Oct 2007, 00:26:30

Razelim wrote:Ik weet dat 1 op Legendary een extra scene heeft.
die legt uit waarom Johnson de Arbiter mag :P


Hmm... shit. Ik heb 'm wel uitgespeeld op Legendary... Moet dat dan toch nog maar een keer doen, want herinner me dat niet meer :?
Maar idd, ook bij 3 dus komt er een extra scene achteraan, kort, maar 't is een scene en reden tot een vierde deel :D
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Razelim » 17 Oct 2007, 05:57:03

Nou ja, het is een non-canon stukje, wees niet bang ;)
gewoon om de comedy, maar daar hebben we youtube voor ;)
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Stepz » 17 Oct 2007, 11:59:49

Idd, daar was ik ook al achter gekomen :D
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby F-zero » 23 Oct 2007, 22:07:33

Halo 3 inmiddels alweer gedumpt voor Orange Box...

Een betere deal had ik niet kunnen maken. Ben met HL2 zeker al wel 12 uur bezig en nog niet bij het einde, ook Portal is al leuker dan dit spel :)
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

PreviousNext

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group