F-zero wrote:sherudo wrote:F-zero wrote:Bij de Halo MP kun je ook kanttekeningen plaatsen, 5 player lone wolves, geen eigen map én modkeuze (leuk, shotty snipers), en meestal wint degene die het eerst begint te schieten. Snel uit een shootout komen is er namelijk niet echt bij. Dit is altijd al zo in Halo, alleen is het nu wel verbeterd door het weglaten van de wel erg overdreven aim assist van Halo 2.
Je moet kritiek onder ogen kunnen zien, ook al is het Halo. Het is een erg vermakelijke game, maar het heeft wel degelijk zwakke punten.
Op je eerste stuk ga ik niet eens in, H3 multi is niet gedowngrade, punt. Wellicht zijn we hele andere spelers maar ik raas door hele stukken singleplayer heen, zogenaamde speedruns wat niet mogelijk is in GoW/r6v. Helemaal geen cover systeem nodig dus
, overigens vind je het ontbreken van een cover systeem in FEAR ook vervelend of zie je dit alleen bij H3 als een groot minpunt?? Anyway, 5 player lone wolves vind ik ook te weinig, old school h2 met 8 is stukken beter. Geen eigen map en modkeuze?? lang leve custom game! Vanaf het vet gedrukte stuk neem ik je al niet eens meer serieus. H3 is veel meer een skill game dan GoW/R6V. H2 is niet voor niets de meest competitieve en grootste MLG game en H3 zal dat straks zijn. Je simplificeert H3 echt zo gemakkelijk, wat ik eigenlijk best grappig vindt. Het niveau verschil tussen ons zal waarschijnlijk ook gigantisch zijn, maar als jij erop vertrouwd dat wanneer jij het eerste schiet wint, ale!
Dat eerste meen je toch niet serieus? Fan zijn is 1 ding, maar blijf dan tenminste objectief. Er is toch wel iemand anders hier die ook duidelijk kan zien dat Halo 3 MP downgraded is?
Halo (en al helemaal Halo 2) is imo in niet echt een skillgame bij uitstek, daarvoor heb ik teveel PC FPS op competitief niveau gespeeld. UT bijvoorbeeld vond ik een stuk moeilijker om onder de knie te krijgen, en vereiste heel wat meer reactievermogen dan Halo. De manieren om uit een vuurgevecht te komen zijn gewoon erg karig in Halo, en met de radar is het ook nog niet eens heel moeilijk om elkaar al aan te zien komen en alvast voor te bereiden. Ja je kunt crouchen en stilstaan, ik weet het. Halo is de game van de backattacks, het omdraaien is namelijk traag en wegdashen kan ook niet.
Halo is een game waarin iedereen een kans heeft om te winnen, het is afgesteld op de mainstream. Je kunt meteen redelijk meedraaien en al helemaal in Halo 2 met zijn auto aim. Het basic wapen is ook al redelijk sterk, vergeleken met de wapens in veel andere games. Je kunt eigenlijk meteen wel beginnen.
Niveauverschil... ach het kan me wat, ik houd niet zo van dat braggen over skills... maar goed ik was iets van Rank 20 in de Beta... ik vond de Beta namelijk erg leuk en het was de enige console FPS waar ik veel in won. Maar eigenlijk neem ik XBL zowiezo niet heel echt serieus omdat p2p gamen met dus zeropingers eigenlijk not-done is in FPS met zoveel hitscan wapens. Melee timing wordt ook erg op connectie bepaald. In Halo 2 had ik de shotgun - melee trick onder de knie waarmee je bijna niet kon verliezen. In Halo 3 lukte deze exploit me vooralsnog niet.
Met de rest van de console FPS bak ik niets, helemaal niets.
Wow ik ben geen fanboy maar grafisch is MP dus echt wel op niveau van Singeplayer, vast genoeg hier die dit kunnen beamen.
Overigens kan ik zien dat je niet kennis van zaken hebt als je het over halo 1 en 2 hebt. De mogelijkheden in vuurgevechten zijn eindeloos. Niet snel draaien? Je moet toch wel minimaal je sensitivity op 5 hebben, wellicht heb je dit al en is dit nog te traag voor je wat ik betwijfel.. dan zet je hem toch gewoon hoger? Wellicht wist je dit niet eens? Je bent eigenlijk wel heel erg aan het mieren neuken (bij gebrek aan een betere term). Je stoort je aan de radar, maarja in team Hardcore en op alle grote toernooien staat de radar uit! Weg zogenaamde backatacks??
Halo geen skill games? beide games zijn juist skill games bij uitstek
Wellicht als je je wat meer had verdiept in de gameplay kom je er achter dat vooral in halo 2 b-x-b , b-x-r en de double shot echt skill is om juist te timen (bxb daar gelaten).
Waarom denk je dat er teams zijn in de MLG die bijna 1,5 jaar onverslagen zijn, een keer verliezen en daarna weer door domineren? Als dat niet een bewijs is van een competitieve FPS dan weet ik het ook niet meer
Zelfde geldt voor spelers die in de FFA's altijd aan de top staan en net zoals er een speler is die ongeslagen is in zijn cariere in 1v1 "karma".
Je haalt elke FPS erbij die er zo'n beetje bestaat Unreal dit, GoW dat, R6V dit en FEAR zo, HALO is geen van allen, halo is halo. Je start met een sterk wapen? Wat denk bungie wel niet!? Je gaat haast denken dat ze orgineel willen zijn
Wat internet verbindingen, XBL? Dit is natuurlijk alleen een nadeel die je moet benoemen bij H3, GoW en R6V etc hebben hier geen last van
Maarja ik praat hier tegen een muur, objectief zal je toch niet worden.