Halo 3 release date!

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Stepz » 27 Sep 2007, 19:12:22

Sen wrote:Wat BDT al goed constateerde gisteren, iedereen was Halo 3 aan het spelen in de friendslist... behalve de echte Sega fans. Biohazard, BDT en ik waren lekker aan het Sega rallyen ;)


... of z'n vriendin aan het naaien :lol: (jij wilt mij toch geen nep SEGA fan noemen he ;))

On-topic, ik ga de game zeker wel halen. Al is ie bout, ik wil 'm gewoon voor de collectie hebben. Heb ik ze toch alledrie...
Zijn ze nog gewoon een beetje te koop of is Halo 3 al overal uitverkocht?
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby sherudo » 27 Sep 2007, 19:59:28

Alhoewel dit screenshot niet mijn actie tot recht doet komen plaats ik hem toch. Do not try this at home

Image

dit is precisiewerk, mij lukte het maar net om een rijdende bestuurder in een warthog neer te slaan te voet.. heb helaas wel de voorruit meegenomen.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby Sen » 27 Sep 2007, 22:55:02

Stepz wrote:
Sen wrote:Wat BDT al goed constateerde gisteren, iedereen was Halo 3 aan het spelen in de friendslist... behalve de echte Sega fans. Biohazard, BDT en ik waren lekker aan het Sega rallyen ;)


... of z'n vriendin aan het naaien :lol: (jij wilt mij toch geen nep SEGA fan noemen he ;))

On-topic, ik ga de game zeker wel halen. Al is ie bout, ik wil 'm gewoon voor de collectie hebben. Heb ik ze toch alledrie...
Zijn ze nog gewoon een beetje te koop of is Halo 3 al overal uitverkocht?


Haha, ja dat is ook een leuke bezigheid. Helaas ben ik momenteel single ;)
Ze zijn allebei nog goed verkrijgbaar zover ik weet.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby F-zero » 29 Sep 2007, 19:24:45

Het gaat al wat beter, de co-op is wel tof en ben nu met Legendary bezig. Maar ik vind het gewoon heel dated aanvoelen na CoD4, GoW en RB6 te hebben gespeeld. Het is even een stapje terug.

Waar ik de game vooral lelijk en jagged vind, zijn de indoor locaties. En MP maps zoals The Pit.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby sherudo » 30 Sep 2007, 11:11:27

als je halo 3 dated vindt t.o.v. gears en RB6 (cod4 nog niet gespeeld) dan wil ik graag weten hoe je daar op komt?? De gameplay is echt m.i. vele malen beter dan beide titels. De AI in RB6V was echt belabberd, vooral co-op de computer staat op vaste punten (zeldzaam dat ze ergens anders vandaan komen), zelfde geld voor GoW maar in mindere mate. Daarnaast komen er 10-20x zoveel vijanden op je af, omgevingen zijn gigantisch met echt goede graphics. Tuurlijk leveren ze in op detail gebied maar de omgevingen zijn niet 10 bij 10 meter zoals in gears, uitzondering daargelaten natuurlijk. H3 ziet er gewoon wel next gen uit, een van de mooiste 360 titels tot nu toe. Gears vs H3 is meer een kwestie van smaak, grijs/grijs tegen heel veel kleur en grote omgevingen met ontzettend veel voertuigen en vijanden.

Er gebeurd gewoon veel meer in H3, daarnaast is de singeplayer net zo lang, zelfs langer als die van gears. Dat je je stoort aan de MP maps, vind ik apart. H3 is in multiplayer niet gedowngrade zoals elke tom clancy game. R6V vond ik juist teleurstellend door het weg laten van vele details, en saaie MP map designs (hoezo dated :D). The Pit ziet er imo gewoon erg goed uit, er zijn wel vele mooiere maps maar de Pit is gewoon lekker simpel MLG style map. Dated alles behalve, H3 is de meest complete next gen schooter ooit. Alles is zo goed uitgewerkt (coop online/matchmaking/file share/videos maken en bekijken enz), H3 zet weer de nieuwe standaard op console schooter gebied.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby Frankhulscher » 30 Sep 2007, 11:28:47

Ik vind 'm in ieder geval geweldig! Ik speel op heroic de campaign en voor een ervaren HALO speler is dat volgens mij precies goed (niet zo frustrerend als legendary)

Gisteren had ik 'm ff opgezet voor mijn vriendin op easy, toen zelf een stukje verder gespeeld en dan loop je er zo doorheen. Levels vind ik prachtig. Ben in ieder geval niet teleurgesteld.
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby sherudo » 30 Sep 2007, 12:33:04

de latere levels worden iig steeds beter moet geloof ik nog twee levels... ben een beetje wezen kloten met de replay functie, wat screens gemaakt:

Image

Image

Image
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby WithAttitude » 30 Sep 2007, 14:16:46

Cool, ik ga nu ff mp'en, wie doet er mee?
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby F-zero » 01 Oct 2007, 22:31:30

SP wordt na een tijdje heel erg goed. Ik ben dan ook wel gewend aan de game en zijn tekortkomingen (het is gewoon Halo, met alle voor en nadelen van dien... dat was ik even kwijt na bioshock en gow enzo.. te lang geen Halo meer gespeeld).

Ik was er afgelopen vrijdag doorheen. Ik speel nu Single op Legendary en ben bij Tsavo Highway. Ik vind het spel nu erg tof en redelijk pittig maar de game is gewoon dated, daar hoef je niet omheen te draaien. De manier waarop ik op legendary speel... het is achter een muurtje recoveren, peek out.. shoot.. wordt je shield te low, snel weer achter een muurtje recoveren. Niet peeken als in GoW en RB6 maar net als in oude MoH's, Quakes en.. Halo 1. Enige wat je nodig bent, of moet zijn, is een wapen met scope. Distance is alles op Legendary.

De AI is dan wel erg goed (behalve die van je teamgenoten...), tenminste vergeleken met de average FPS. Het is geen FEAR op de hardste setting, maar zelfs Grunts staan je naar het leven met hun teamwork en kamizake acties. Jackals met sniper zijn meteen dodelijk (oa daarom vond ik Halo 3 eerst ook niet tof, die Jackals lagen op Normal niet eens met snipers in de junglebomen.. wtf voor jungle gevecht is dat?).

Het gekke is dan, dat de Brutes eenmaal close up een AI van een debiel hebben. Als ze in een shieldsphere staan, gewoon rushen en melee doen... ze doen voordat jij mept niets, en dan zijn ze stunned voor een volgende. Chieftains zijn dan gelukkig wel taaier, en gewoon fucking spannende fights op Legendary... ze springen van ver op je af, en met een rotgang... je schrikt je het apezuur en je bidt dat je zijn ziedende klap ontwijkt.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby sherudo » 02 Oct 2007, 05:43:40

F-zero je komt uitermate kritsch over als het over H3 gaat. Ik snap niet dat je het maar blijft hebben over dated terwijl ik zoveel punten op noem waar H3 de concurrentie voorbij streeft. De AI is vele malen beter dan R6V en GoW en ik kijk nu toch echt objectief naar alle drie de titels. R6V zit de AI 99% altijd op de zelfde plek, ze komen soms wel is op je af gestormt maar dat zie je aankomen en ze lopen rechtstreeks in je zonder dat ze weg duiken als je op ze schiet. Over GoW wat is daar dan zo bijzonder aan qua AI? Ik ben nog nooit ingesloten zoals in H3, of de melee battles daar dan echt ik verlies die n o o i t. AI van H3 is ver superieur aan die van GoW en R6V, niet aan die van FEAR, die is uitzonderlijk goed.

Als jij meer van een cover-systeem houdt ala GoW/R6V tja als jij dat meer diggd dan zij het zo. Vind het zelf niet altijd even goed uitgewerkt en even leuk. Werd het bij R6V op een gegeven moment een beetje zat, continu achter een muurtje zitten wachten tot ik is kon schieten en het hele tempo ging eruit.. Elk gevecht is daar het zelfde wachten tot je een hoofd ziet spieken en een kogel erdoor jagen. Hoezo dated??? En dan nog de coop online van R6V, alles is gedowngrade!! En dan met name de AI..

Mocht je overigens Legendary te makkelijk vinden, ga opzoek naar een van de 9 skulls en zet er een of allemaal aan.

Over de MP zal ik het maar niet te lang hebben, die is op elk front beter dan GoW/R6V.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby Sen » 02 Oct 2007, 14:56:29

Nog toe vind ik het een zeer degelijk spel, maar meer ook niet. Het is echt meer van het zelfde, precies wat je ervan verwacht, niets meer, niets minder.

Ik geef het nog toe een 8 (halfway through met SP en flink wat MP gedaan).
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby kevin » 02 Oct 2007, 15:02:47

vindum echt wel tof, maar zeker geen gears of war, die vind ik graphisch zoiezo beter, en de multiplayer ook. :oops:
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby BOP » 02 Oct 2007, 17:06:10

Ben het wel met Sen eens. SP ben ik nu op de helft, MP heb ik nog niet gedaan (m.u.v. een level co-op).

De graphics vallen me op in negatieve zin. Hoewel de lichteffecten soms juist erg tof zijn. Het co-op spelen van de verhaallijn vind ik veel leuker dan het spelen in mijn eentje. AI is op zich niets mis mee. Tot nu toe alleen op heroic gespeeld.
BOP
 
Posts: 618
Joined: 26 Aug 2003, 01:57:20
Location: Netherlands

Postby F-zero » 03 Oct 2007, 16:14:02

In Halo 3, op de leukere moeilijkheidsgraden, wacht je ook voor constante bulletwaves maar dan slechts zonder coverfeature wat het overzicht minder duidelijk maakt. Tenzij je suicidaal bent rush je er op in. De aim van de AI is onrealistisch goed en de damage ook, dus rushen is absoluut geen optie. Wat is het verschil hier, behalve dan dat je het coveren in Halo op een veel ouderwetsere manier doet? Ik speel Halo 3 net als ik GoW en RB6 op de hoogste moeilijkheidsgraden heb uitgespeeld hoor; stukje bij beetje advance ik, zoek ik constante dekking, en ik maak de enemies van afstand af.

Dan de MP, de graphics van Halo 3 MP is niet gedowngrade bedoel je te zeggen? Kijk dan nog maar eens heel goed naar alle textures, lighting en reflecties. Halo 3 Multiplayer is net zo erg gedowngrade als RB6 en vele andere console titels. Bij de Halo MP kun je ook kanttekeningen plaatsen, 5 player lone wolves, geen eigen map én modkeuze (leuk, shotty snipers), en meestal wint degene die het eerst begint te schieten. Snel uit een shootout komen is er namelijk niet echt bij. Dit is altijd al zo in Halo, alleen is het nu wel verbeterd door het weglaten van de wel erg overdreven aim assist van Halo 2.

Je moet kritiek onder ogen kunnen zien, ook al is het Halo. Het is een erg vermakelijke game, maar het heeft wel degelijk zwakke punten.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby sherudo » 03 Oct 2007, 22:42:29

F-zero wrote:Bij de Halo MP kun je ook kanttekeningen plaatsen, 5 player lone wolves, geen eigen map én modkeuze (leuk, shotty snipers), en meestal wint degene die het eerst begint te schieten. Snel uit een shootout komen is er namelijk niet echt bij. Dit is altijd al zo in Halo, alleen is het nu wel verbeterd door het weglaten van de wel erg overdreven aim assist van Halo 2.

Je moet kritiek onder ogen kunnen zien, ook al is het Halo. Het is een erg vermakelijke game, maar het heeft wel degelijk zwakke punten.


Op je eerste stuk ga ik niet eens in, H3 multi is niet gedowngrade, punt. Wellicht zijn we hele andere spelers maar ik raas door hele stukken singleplayer heen, zogenaamde speedruns wat niet mogelijk is in GoW/r6v. Helemaal geen cover systeem nodig dus ;), overigens vind je het ontbreken van een cover systeem in FEAR ook vervelend of zie je dit alleen bij H3 als een groot minpunt?? Anyway, 5 player lone wolves vind ik ook te weinig, old school h2 met 8 is stukken beter. Geen eigen map en modkeuze?? lang leve custom game! Vanaf het vet gedrukte stuk neem ik je al niet eens meer serieus. H3 is veel meer een skill game dan GoW/R6V. H2 is niet voor niets de meest competitieve en grootste MLG game en H3 zal dat straks zijn. Je simplificeert H3 echt zo gemakkelijk, wat ik eigenlijk best grappig vindt. Het niveau verschil tussen ons zal waarschijnlijk ook gigantisch zijn, maar als jij erop vertrouwd dat wanneer jij het eerste schiet wint, ale!
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

PreviousNext

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group