Over G Fighters

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Over G Fighters

Postby Ophyr » 15 Jun 2006, 06:58:37

http://www.gamespot.com/xbox360/sim/wor ... e=previews

Damn :shock:

Lijkt me een tof spel om op Live te spelen, nu nog een dikke joystick erbij :D

Als de gameplay goed is lijkt me dit echt vet, maar aangezien 't wordt gemaakt door Ubi (IL-2 Sturmovik, anyone ;)) denk ik dat dat wel goed komt :P
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby ricepuppet » 15 Jun 2006, 10:58:37

Ook deze staat al een tijd op mijn favo lijst. Ben altijd een flight veteraan geweest. Eind v.d. maand toch? (toch maar eerst wachten op een review though)
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Ophyr » 15 Jun 2006, 11:19:08

27 Juni, maar ik weet niet of dat tevens de Europese release is... Ik hoop overigens dat er ook een sim mode is, en niet alleen arcade :)

Image
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby WithAttitude » 15 Jun 2006, 11:33:12

Deze game lijkt me ook heel erg bruut. De graphics zijn ook echt adembenemend mooi, de vliegtuigen zijn echt foto realistisch maar de omgeving ziet er dit keer ook eens echt mooi uit.

Ik heb er echt zin in, ground attacks, dog fights, bombardementen. 8)
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Mirg » 15 Jun 2006, 12:17:05

Jezus, ik dacht dat je een foto had gepost. Ik dacht al van "wat doet die foto daar nou?". Toen ik op het linkje naar GameSpot klikte zag ik hetzelfde plaatje ineens, en GameSpot doet niet echt aan foto's bij spellen. Toen viel het kwartje pas. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby RinusMaximus » 15 Jun 2006, 12:31:43

Mirg wrote:Jezus, ik dacht dat je een foto had gepost. Ik dacht al van "wat doet die foto daar nou?". Toen ik op het linkje naar GameSpot klikte zag ik hetzelfde plaatje ineens, en GameSpot doet niet echt aan foto's bij spellen. Toen viel het kwartje pas. ;]


Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit geen screenshot van de gameplay is, maar van een intro of cutscene. Het zou anders imho grafisch de mooiste game tot nu toe zijn.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Mirg » 15 Jun 2006, 12:40:23

RinusMaximus wrote:Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit geen screenshot van de gameplay is, maar van een intro of cutscene. Het zou anders imho grafisch de mooiste game tot nu toe zijn.


Veel van die flight-sims zien er altijd ontzettend mooi uit. Ze kunnen erg veel grafisch geweld in de models van de vliegtuigen gooien, omdat de langschappen boven bepaalde hoogte steeds minder op polygonen en steeds meer op textures leunen.

Bovendien heb je bij de eerste reeks spellen op nieuwe consoles vaak in-game intro's en cutscenes om te laten zien wat die console allemaal wel niet kan. Geen idee of dit spel dat ook doet, maar ik kan me voorstellen dat het in-game is.

Zou kunnen, dus. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Ophyr » 15 Jun 2006, 12:53:03

Mirg wrote:
RinusMaximus wrote:Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit geen screenshot van de gameplay is, maar van een intro of cutscene. Het zou anders imho grafisch de mooiste game tot nu toe zijn.


Veel van die flight-sims zien er altijd ontzettend mooi uit. Ze kunnen erg veel grafisch geweld in de models van de vliegtuigen gooien, omdat de langschappen boven bepaalde hoogte steeds minder op polygonen en steeds meer op textures leunen.

Bovendien heb je bij de eerste reeks spellen op nieuwe consoles vaak in-game intro's en cutscenes om te laten zien wat die console allemaal wel niet kan. Geen idee of dit spel dat ook doet, maar ik kan me voorstellen dat het in-game is.

Zou kunnen, dus. ;]


Toen de Voodoo kaarten net uitkwamen was er een game 'Joint Strike Fighter' die er ook vreselijk mooi uitzag :)

Ik hoop in ieder geval dat dit ingame is, het lijkt me dat de x360 dit wel aankan !

[edit]

Dit is een screenshot van een spel F-15 uit 1998, op zich vrij goed als je naagaat dat 't al bijna 10 jaar oud is ;) Volgens mij is 't hetzelfde vliegtuig als hierboven is gepost, maar ik ben geen kenner :P

Image
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby WithAttitude » 15 Jun 2006, 13:55:57

Ja maar check de omgeving
Image
Image
Image
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Ophyr » 15 Jun 2006, 14:01:10

Vet, 't ziet er echt ontzettend gelikt uit !

Plugin zou trouwens wel vet zijn om b.v. met data van Google Earth echte gevechten te kunnen houden boven bestaande locaties.
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby WithAttitude » 15 Jun 2006, 14:04:03

Wat je ziet zijn ook bestaande lokaties, de maps van games als dit worden vrijwel altijd met satteliet kaarten gemaakt.

Maar het is (nu iig nog) onmogelijk om dergelijke omgevingen realtime te renderen van kaarten die je zelf invoert.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby RinusMaximus » 15 Jun 2006, 14:05:26

Zou cool zijn ja, maar denk niet dat dat ooit gaat gebeuren. Die gasten die 9/11 veroorzaakt hebben, hebben dat ook geoefend in een flightsim.

Denk niet dat Bush het leuk vind als we in dit spel raketten op het witte huis kunnen schieten. Als het witte huis uberhaupt al in Google earth te zien is... (weet ik eigenlijk niet eens).
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Ophyr » 15 Jun 2006, 14:15:02

RinusMaximus wrote:Zou cool zijn ja, maar denk niet dat dat ooit gaat gebeuren. Die gasten die 9/11 veroorzaakt hebben, hebben dat ook geoefend in een flightsim.

Denk niet dat Bush het leuk vind als we in dit spel raketten op het witte huis kunnen schieten. Als het witte huis uberhaupt al in Google earth te zien is... (weet ik eigenlijk niet eens).


Geen idee of ie al te zien is... Wat ik wel weet is dat bepaalde gebouwen al in 3D te zien zijn op Google Earth, en dat er een plugin te downloaden is om zelf models te maken van huizen/torens/etc en die kan uploaden naar Google :)

Ik denk inderdaad dat de USA het er niet mee eens is... Die gasten van 9/11 hadden meen ik Flight Simulator van MS gebruikt om te oefenen... Het schijnt dat wanneer je in dat spel in een Cessna kan vliegen, dat een echte Cessna helemaal geen probleem is :)
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Mirg » 15 Jun 2006, 14:15:38

WithAttitude wrote:Ja maar check de omgeving


Die zijn niet zo heel complex toch? Het zijn hoge kwaliteit textures, maar het aantal polygonen daar beneden valt aardig mee volgens mij. Bij de bovenste shot zijn bijna alle gebouwen die in 3D zijn uitgevoerd rechthoekig. Dat zijn vijf polygonen per gebouw. Maar verreweg de meeste gebouwen zitten in de texture. De polygoncount van het gebergte kan ook nooit echt bizar hoog zijn. Met drukke textures (en dat zijn de ondergronden vaak) hoef je niet bizar veel polygonen te gebruiken om een goed diepte-effect te bereiken. Veel lichtval zit al in de textures, dus daar hoef je niet moeilijk extra polygonen voor te shaden.

De polygon-count van de omgevingen passen ze waarschijnlijk aan naar de hoogte van je toestel. Hoe lager, hoe meer detail. Niet dat het spel daar langzamer door wordt overigens, want ze gebruiken dezelfde polygon-count om minder omgeving te laten zien, maar met meer detail dus. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Mirg » 15 Jun 2006, 14:17:37

Ophyr wrote:Ik denk inderdaad dat de USA het er niet mee eens is... Die gasten van 9/11 hadden meen ik Flight Simulator van MS gebruikt om te oefenen... Het schijnt dat wanneer je in dat spel in een Cessna kan vliegen, dat een echte Cessna helemaal geen probleem is :)


Volgens mij boort de eerste de beste gamer zich inderdaad zo in een groot doel als een Twin Tower of Pentagon als hij een beetje z'n best doet. Met een Cessna in ieder geval. ;]

Ik had er met MS Flight Sim vroeger in ieder geval nooit problemen mee, en ik probeerde het niet eens. *Bam* "kut." ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Next

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group